Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Een Manta-B as heeft steekassen die al 2,5cm korter zijn dus is het al helemaal vreemd. En nee, ik hoef geen gelijk….
wat heeft er mee te maken?? Klagen doe je dan maar daar waar het hoort.
er zit wat lengte verschil in de steekassen
valt niet eerder op dan waneer je de steekassen naast elkaar houd
voor schijfremmen zit er n extra blokje spacer op de as
op de foto rood omcirkeld
dat blokje heeft een as met trommels niet die heeft enkel dat dunne plaatje wat net naast die spacer zitNee, ik geloof je niet. Heb net even de assen opgemeten( de lengte van de buizen en het diff) van een met trommels en een van een GS/E. Beide zijn even lang. Als het klopt wat jij zegt dan komt de flens waar de schijf/trommel tegenaan komt dus ook 2,5 cm meer naar buiten. Dit geeft een totale spoorbreedte van 5cm meer voor de GS/E. Echter ik heb even in wat instructie boekjes gekeken en de spoorbreedte bedraagt 1412mm voor trommels en 1410mm met schijven. Rara??
Daarbij wil ik wel eens weten in welke as je dat verhaal in gebeurd.Gr, Marcel
neej, jij hebt nog geen 200 voor je windsplitters…..
Heeft er iemand hier dan effe 68000 euro’s rond liggen??
Je zegt dat nou wel iedere keer dat die steekassen anders zijn maar ik heb er voor een as met schijven(gewone en de dikke) en die voor trommels had ik. Echter ik heb niet kunnen ontdekken wat het verschil is. Die van een C-Commo zijn volgens mij ook het zelfde.
Komt volgens mij uit Heerlen weg(lang geleden)
Het wordt een beetje eentonig hier met dat BMW spul:sleeping:sleeping
origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door mantaroel
die volvo klauwen passen perfect met citroen cx schijvenkan zijn maar waarschijnlijk
niet met de irmscher nafenhad de cx ook niet de handrem op de voorste remmen zitten
:hmmz;)Wat heeft de handrem er dam mee te maken???
Die volvoklauwen passen idd niet zo erop, en als je omegaschijven gebruikt dan valt je remblok er niet helemaal op zodat je alleen de buitenkant van de schijf gebruikt. Je moet dan iets maken waardoor de klauw verder naar achter komt en daardoor krijg je het probleem met de blokken.
Echt niet, ben even terug geweest denk 2 maanden geleden, en was voor 5 tientjes klaar. Van 1.9 naar 3.0-24V…..
tegenvaller dan:hmmz:hmmz
origineel gepost door fluks
denk niet dat de motor de grootste kostenpost is maar het omkeuren naar 6 cilinder op kentekenNou, dat is me tegenwoordig toch een kostenpost, met een beetje geluk ben je met 50euro klaar. Als je die niet meer hebt dan begin er maar niet aan….
Het ziet er erg goed uit allemaal:thumbup:thumbup
Als de handrem de minimale remvrteraging haalt is ie goed maar de handrem moet wel vergrendelen zodat ie erop blijft staan.
Bij omkeuring hebben ze bij mij niet eens een remproef uitgevoerd….
Ook een GS van de laatste bouwjaren hebben schijven achter, een GS/E normaal ook, mocht er idd nooit iets aan veranderd zijn.
Da’s best een goede reden!
Misschien bovenste veerschotel?
origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door mr-turbo
de trompet zelf is minder het probleem als de as die erdoor loopt :vertagklopt maar daar ga ik niet weer over beginnen:o
nog niet zo lang geleden nogal wat gezeur over geweest
met n ander forum lid
die t beter wist;):oNee jij weet wat……
Ook dan kom je met een 3.0liter al een aardig eind:thumbup
origineel gepost door Sheto
als kale gek makkelijk 250 kan, wat zou de uitkomst kunnen zijn bij een velgmaat van 18 inch?Je kunt veel dingen bedenken maar er is maar een ding echt belangrijk en dat is genoeg vermogen. In theorie kan (bijna) alles.
Ik zal eens een fotootje zoeken van m’n kooitje. Kan wel effe duren.
[img]URL=http://img4.imageshack.us/i/dash1jc.jpg/]
[/URL]Je ziet rechts nog iets van de buis achterlangs….
origineel gepost door voederbiet
omdat die 8 kleppen en 2 cilinders te kort heeft:jerryJij gaat door voor de koelkast!:jerry:jerry
@Mr-turbo, ik was dat lijstje een beetje zat, iedereen kwam ermee(en dan vooral ex-auto’s) dat ik het weggehaald heb. Nu staat er weer wat maar dat wat er niet opstaat is er nog wel, geen zorgen maken…..
origineel gepost door Rik Ophuis
origineel gepost door m400
Ik weet , het is een beetje lastig, maar die buis daar onder het dash door is toch niet m’n favoriet. Mocht het eens fout gaan en je rijdt em goed kort van voren dan gaan je knieen het niet leuk vinden.Heb ik me wel proberen voor te stellen, maar ik zit op 25 cm met m’n knieen van de buis. Als mijn vierpuntsgordels dat niet houden…..is er meer aan de hand. je moet natuurlijk wel in de gordels zitten, anders kun je beter helemaal geen kooi hebben.
In die voorgevouwde bodemplaat (tunnel) zit over dwars geen enkele stevigheid, daarom heb hier een pijp gemonteerd. Met een 400-dashboard had ie inderdaad hoger gekund.
Nadeel van een 4-punts is dat er toch ruimte genoeg is om onderuit te glijden.
Helaas heb ik er(wel een heeeele poos geleden) tijdens rally’s in Belgie enkele meegemaakt die dit ondervonden hebben. 25cm lijkt veel maar ondanks een kooi vouwt een auto toch goed op.Ik weet , het is een beetje lastig, maar die buis daar onder het dash door is toch niet m’n favoriet. Mocht het eens fout gaan en je rijdt em goed kort van voren dan gaan je knieen het niet leuk vinden.
-
AuteurBerichten