m400

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 417)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565005

    Ook als je alles goed voorbereid valt het vaak toch nog wel tegen. Maar de aanhouder wint!

    In reactie op: Prijzen Ronal 400 Velgen #17660042

    Hier ligt GOUD…….

    Waar zijn de 400-wielen gebleven?

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17564989

    Die spruitstukken, ik heb dan denk ik toevallig een goede gehad blijkbaar want bij mij was het redelijk pasklaar. Alleen even een deukje meppen voor de stuurstang en klaar…….

    In reactie op: Stuurhuis #17654178

    Een A-tje?

    In reactie op: Rekord E Caravan/Commodore C Voyage vraagjes/advies #17627234

    origineel gepost door Alfred
    Heb ’t er idd een beetje ongelukkig neer gezet zie ik nu. I.p.v ‘per se’ had er moeten staan ‘bij voorkeur’.

    De jouwe heeft een 2.4i. Is voor mij geen probleem omdat ik de prijs zeer netjes vind. En het liefst heb ik een diesel maar een benzine is ook geen probleem. Want dan gaat hij omgebouwd worden naar gas. Aangezien de jouwe al op gas loopt, dikke prima.

    Dus heb nog steeds serieuze intresse in de jouwe. Excuses voor m’n ongelukkige woordkeuze. ;)

    Een diesel is toch niet echt een beste keus, opzich niet slecht maar ze hebben toch wel wat aandacht puntjes( de blokken dan)

    In reactie op: versnellingsbak nummer #17650661

    origineel gepost door boyanka
    :agent4 of 5 bak?

    4-bak is een zf-bak en dus geen 242. Die zat alleen onder een Monza/Senator A

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17564978

    Die E30-M3-bak is ook helemaal niet verkeerd en nog redelijk betaalbaar.

    In reactie op: commo b achteras #17590567

    Beter lezen en daarbij veel succes met de zoektocht!

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17564971

    2.33-1, deze hangt onder m’n ascona, een andere reserve en de M3-bak voor als alles kapot gaat.

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17564968

    origineel gepost door Rik Ophuis

    origineel gepost door mr-turbo
    mocht je toch een conventionele snelheidsmeter willen gebruiken, er is toch een mogelijheid voor dat type bak :vertag

    op dit plaatje kun je het wat beter zien

    de bak is er eventueel ook met een 3.4 eerste versnelling maar dat verschil is zo weinig dat het niet echt de moeite loont, om specifiek opzoek te gaan ernaar. (als je nog niet zo’n bak zou hebben)

    keep up the good work : een erg duidelijke en goed beschreven ombouw :thumbup

    Het huisdeel vertoont inderdaad de voorbereiding voor de boring, maar ik ben bang dat de ‘wokkel’ er niet in zit waartegen de snelheidsopnemer dan zou moeten draaien. Ik vind het ook niet zo erg. In sommige oude 6-serie BMW’s zat deze er zo in, of niet?

    Blijkbaar op oudere modellen 6 en 5 series, is nog te leveren

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17564967

    Die Opel bakken zijn er wel, Getrag Sport 400. Laat ik die nou toevallig wel hebben……

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17564963

    Ik zal wel weer ongelijk hebben maar ik heb met beide bakken gereden maar die Getrag schakelt echt wel fijner. Wat merkbaar is, is dat de stap van 3 naar 4 (te) groot is.

    In reactie op: commo b achteras #17590566

    Meer remkracht misschien wel maar omdat de blokken te klein zijn te weinig warmte afvoer en dus zeer snel geen remkracht meer. Dus de juiste klauwen bij de juiste schijven(in verhouding)

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17564952

    Bij een Manta/Ascona die in Engeland rijdt zal die uitlaat zeker passen, de stuurstang zit bij die auto’s aan de andere kant:afro

    In reactie op: commo b achteras #17590564

    Je kunt wel van die grote schijven willen maar de blokken van die volvo-klauwen zijn dan gewoon te klein. Ze vallen niet ver over de schijf heen en dus rem je alleen met de buitenkant van de schijf. Grotere blokken is wel te maken maar dan duwen je zuigers ze scheef. Kortom zinloze investering.

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17564946

    Zit bij mij geen schot in en hij mist em ook niet.

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17564944

    Tja, zoveel moeite heb ik er nooit aan gedaan en er toch heel wat pk-tjes uit gehaald. Nog belangrijker, veee l( heel veel ) lol!

    In reactie op: Welke olie goed voor c30se #17622791

    Hmmm, hier is iets niet geod gegaan…

    In reactie op: Welke olie goed voor c30se #17622790

    origineel gepost door Jo

    origineel gepost door m400

    origineel gepost door GSE
    Dat klopt ook wel een 24V kan wel roken zonder problemen maar van de 1 naar de 2 zal die niet snel doen met brede banden en goed profiel op droog asfalt en dat doet de Holden zonder problemen

    Maar het probleem met die Opel L6 motoren is dat ze geen koppel onderin hebben en sowieso niet veel koppel 240nm en 270NM bij 4000+ toeren.

    @ Jo, je weet zo blijven we bezig. Ik begrijp ook best dat een nieuwe motor betere specs heeft, maar om nou een Opel 3.0 te vergelijken met een 5.0 Holden is echt Appels en Peren. Uiteindelijk is belangrijk wat je er van verwacht. Een BMW 4.4 is gewoom een stuk moderner en zal dus ook meer koppel hebben.

    Als je een Holden V8 vergelijkt met een Europese Opel lijn 6 valt je gelijk op dat je die Opel blokjes moet opwinden,ik bedoel dat je ze op toeren moet houden onder de 3000 toeren is der niks loos.

    Als je een Holden 5 liter bekijkt dan heb je vanaf stationair lopen,al gelijk een berg koppel beschikbaar als je het gas ook maar aanraakt,185KW tegen 130/135KW en 250NM tegen ruim 400NM is echt te merken.

    Die Holden 5 liter met automaat was sneller als een Monza 24V met schakel,
    http://www.youtube.com/watch?v=7ChFOzZ-XCo

    En als je der een aanhanger achter hangt gaat ie nog bijna net zo hard voorruit als met niks deraan,door het grote koppel.

    Dat zijn toch ook appels en peren of niet? Een 3.0 liter vergelijken met een 5.0 liter. Rij eens met een 2.5 of 2.8 of 3.0 liter BMW blok, dan mis je pas koppel onderin.

    Ja, maar een BMW V8 4.0 heeft daarin tegen meer vermogen dan de 5.0 Holden, en het koppel is ondanks de 1000cc minder inhoud toch evengoed 400Nm, en de 4.4 zelfs 456Nm. Daarbij zal het verbruik ook minder zijn.

    In reactie op: Welke olie goed voor c30se #17622784

    origineel gepost door GSE
    Dat klopt ook wel een 24V kan wel roken zonder problemen maar van de 1 naar de 2 zal die niet snel doen met brede banden en goed profiel op droog asfalt en dat doet de Holden zonder problemen

    Maar het probleem met die Opel L6 motoren is dat ze geen koppel onderin hebben en sowieso niet veel koppel 240nm en 270NM bij 4000+ toeren.

    Als je een Holden V8 vergelijkt met een Europese Opel lijn 6 valt je gelijk op dat je die Opel blokjes moet opwinden,ik bedoel dat je ze op toeren moet houden onder de 3000 toeren is der niks loos.

    Als je een Holden 5 liter bekijkt dan heb je vanaf stationair lopen,al gelijk een berg koppel beschikbaar als je het gas ook maar aanraakt,185KW tegen 130/135KW en 250NM tegen ruim 400NM is echt te merken.

    Die Holden 5 liter met automaat was sneller als een Monza 24V met schakel,
    http://www.youtube.com/watch?v=7ChFOzZ-XCo

    En als je der een aanhanger achter hangt gaat ie nog bijna net zo hard voorruit als met niks deraan,door het grote koppel.

    Dat zijn toch ook appels en peren of niet? Een 3.0 liter vergelijken met een 5.0 liter. Rij eens met een 2.5 of 2.8 of 3.0 liter BMW blok, dan mis je pas koppel onderin.

    In reactie op: Welke olie goed voor c30se #17622781

    Ik ga er dan toch even tegen in, Ben, m’n niet meer in leven zijnde Omega Caravan 24V rookte toch echt wel(de banden dan toch), zonder probleem.:hmmz:hmmz
    Zat zelfs een sper in.

    In reactie op: hoe ver kan ik een 2.4 uitboren? #17488830

    Ik zie geen pijlstok:wtf

    In reactie op: Manta opnieuw in de produktie [Bild] ??? #17629346

    origineel gepost door Jo
    Mij werd verteld, dat zo’n scirocco toch gewoon een platgeslagen golf is???

    Wie verteld nou zoiets??

    In reactie op: Bekende hier? #17617014

    Is toch de zelfde advertentie of niet?

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 417)