m400

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 417)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Manta 4-link achteras #17686180

    origineel gepost door Asko

    origineel gepost door mr-turbo
    Ik heb nog ergens een foto van de verschillen, is toch wel een graad of 15 denk ik…

    Zou je die misschien nog kunnen posten?
    Heb nu die van een D-rekord met toch wel forse hoek.

    De D-rekord is als basis de zelfde as als een B-commodore, de hoek van de armen is gelijk en is dus het zelfde als bij Louwe. Van een E-rekord(of c-commodore) is de hoek veel minder.

    In reactie op: Manta 4-link achteras #17686176

    Die draagarmen kunnen het probleem niet zijn, je krijgt ze nog nieuw…….Net zoals nieuwe bussen voor erin.

    In reactie op: Manta 4-link achteras #17686167

    De hoek verschil wel redelijk, maar die draagarmen zijn wel gelijk. Maar wat maakt de hoek uit bij een volvo-as?

    In reactie op: teleurstelling #17683423

    origineel gepost door jomanta

    origineel gepost door Sheto
    wat voor cih is het dat ie 230 pk heeft:O

    Lijkt mij een 6-cilinder gezien de (getrag 265) en een 3.44 achteras. :agent

    Maar een cih met turbo :wtf

    Zo vreemd is dat niet hoor.

    In reactie op: gezocht achteras rekord 2.2i caravan #17392623

    heh, verdorie! Ik heb niks gezien…. Maar niemand die het weet? Is de dikte van de as dan miss gelijk aan die van de Commo-C Voyage?

    origineel gepost door mar10manta
    chronisch tekort net als iedereen, maar ik zit te dubben tussen 2.4 of 3.0 24V

    Dat heb ik je verteld, niet dubben, 24V erin!!!

    In reactie op: Waterpomp cih #17678374

    Is weer uitgesteld….. Ik trap em zo ook wel naar Badbergen:D

    In reactie op: Waterpomp cih #17678372

    Vandaag zonder problemen gereden:):)

    In reactie op: Waterpomp cih #17678371

    We hebben nog iets anders ontdekt, de TE wordt morgen weer losgelaten en dan zien we of het werkt!
    Er heeft altijd een “kleine”radiateur in gezeten,en altijd problemen met de koeling gehad. Dit is een tijdje terug veranderd door een grotere radiateur te plaatsen echter probleem was er nog( daar leek het op althans).

    In reactie op: Waterpomp cih #17678367

    origineel gepost door monzaruba
    juist…:thumbup

    deze wordt (standaard) gebruikt voor de 6 cilinders…:thumbup

    Maar ook voor b.v een 2.0n uit ’81, de nummers zijn gelijk dus het is wel logisch dat ie voor een 4 en 6 cill. bruikbaar is.
    Nu weet ik het weer niet. Maar heb wel wat verschillen gezien hier en dat is al goed.
    Nu het probleem even oplossen!

    In reactie op: Waterpomp cih #17678366

    origineel gepost door mantaroel
    welke auto / motor heeft de koelingsproblemen?

    De rally TE2800

    In reactie op: Hoe een originele monza GSE te herkennen? #17678986

    origineel gepost door GSE
    Moroe schokbrekers
    24mm stabi stang voor
    dat grijze/zwarte recaro interieur
    geen chroom
    boordcomputer
    2cm lagere veren
    geen chroom aan de buitenkant
    stickers GSE op de motorkap deuren en achterklep
    sideskirts
    lelijke 15 inche velgen met ballon 205/60-15 banden
    vaak digitacho
    electrische spiegels met verwarming
    gordels achterin
    GSE achterspoiler
    antenne altijd in de ruit
    getinte ramen standaard
    altijd een 30E als motor (nooit een 2500 of 4 cil)

    En een sper….is een twijfel voor mij,de 1 zegt van wel de ander van niet.

    Hier staat weer zo’n echt duidelijk voorbeeld waaruit ik de coclusie trek dat er toch eigenlijk niks deugd aan een Monza volgens Ben.

    In reactie op: Waterpomp cih #17678361

    Tja, als ik het zo bekijk heb ik ook de indruk dat die met 4 schoepen meer zal doen. Vreemd…..

    In reactie op: gezocht achteras rekord 2.2i caravan #17392621

    Ik heb ook nog zo’n sper liggen en ik wil wel eens weten hoe dik die steekassen dan wel zijn….

    In reactie op: Waterpomp cih #17678357

    origineel gepost door monzaruba
    ik rijd een 6 cilinder CIH 3.0E op Aruba, met een 4 cilinder waterpomp…de pomp met de 6 scoopen…nu al bijna 1 jaar lang, zonder problemen…

    heb inmiddels wel een goede 6 cilinder waterpomp (9 scoopen, gegoten)liggen, die er binnenkort op komt…en dan wordt de 4 cilinder reserve…

    wil gewoon even aangeven, dat het best kan, om ze onderling uit te wisselen…:D

    En dat wilde ik dus weten, 6 schoepen of 9 schoepen, bedankt. Heb je er misschien ook en nummer van?

    In reactie op: Waterpomp cih #17678350

    Het gaat er dus om dat ik er eentje zoek die meer opbrengst heeft( dus meer water verplaatst), als die dus bestaat. Hoeveel aansluitingen dat ie heeft is minder belangrijk. Wel moet ie een poelie voor een v-riem hebben.

    In reactie op: Waterpomp cih #17678345

    Volgens mij zijn die juist het zelfde:(

    In reactie op: TE2800 Topic/pictures #17381296

    Had koppakking defect….

    In reactie op: ascona b 2.0 diesel #17662814

    Haha, geloof het of niet, kickdown kabel gebroken…..

    In reactie op: ascona b 2.0 diesel #17662812

    Blazen gaat niet, is automaat…

    In reactie op: expansievat senator 24v #17665129

    En van een A2-Senator?

    In reactie op: Viscose koppeling Waterpomp #17664424

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    origineel gepost door deziggy
    als de motor te warm dreigt te worden moet dat ding toch meedraaien, dus blokkeren op de as.

    hoe dan;)
    en hoe weet / meet die fan dan dat je motor te warm is;);)

    Dat “ding” meet met een klein elementje de temperatuur van de omgeving (visco -poelie e.d) en werkt eigelijk net als een thermostaat. En ja, hij moet als ie echt warm is redelijk veel weerstand hebben. Helaas werken die oude dingen bijna allemaal niet meer en kun je ze dus warm en koud even gemakkelijk tegen houden.

    In reactie op: ascona b 2.0 diesel #17662810

    Niet?? Nou vertel….. Heb toch al wat ellende gehad met de Diesel.

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565013

    origineel gepost door mr-turbo
    Je hoeft ze echt niet van alle 4 af te halen , sterker nog , dat maakt eea alleen maar lastiger…
    Als je dat wel zou doen, moet je eigenlijk weer met 1 richtings klepjes gaan werken zoals ook op de BMW m3’s en m5’s omdat anders de cilinders elkaar anders toch weer gaan beïnvloeden (deellast en stationair)

    Maar je zou de aftappluggen voor het synchroon stellen ervoor kunnen gebruiken, mocht je het toch graag willen:)

    Effe-offtopic. Rij jij nou zo’n platgelegde taxi?????

    In reactie op: welke versnellingsbak omega 2.4 e cih #17629932

    V6 heb je een ohc-bak nodig.

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 417)