Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door Asko
origineel gepost door mr-turbo
Ik heb nog ergens een foto van de verschillen, is toch wel een graad of 15 denk ik…Zou je die misschien nog kunnen posten?
Heb nu die van een D-rekord met toch wel forse hoek.De D-rekord is als basis de zelfde as als een B-commodore, de hoek van de armen is gelijk en is dus het zelfde als bij Louwe. Van een E-rekord(of c-commodore) is de hoek veel minder.
Die draagarmen kunnen het probleem niet zijn, je krijgt ze nog nieuw…….Net zoals nieuwe bussen voor erin.
De hoek verschil wel redelijk, maar die draagarmen zijn wel gelijk. Maar wat maakt de hoek uit bij een volvo-as?
origineel gepost door jomanta
origineel gepost door Sheto
wat voor cih is het dat ie 230 pk heeft:OLijkt mij een 6-cilinder gezien de (getrag 265) en een 3.44 achteras. :agent
Maar een cih met turbo :wtf
Zo vreemd is dat niet hoor.
heh, verdorie! Ik heb niks gezien…. Maar niemand die het weet? Is de dikte van de as dan miss gelijk aan die van de Commo-C Voyage?
origineel gepost door mar10manta
chronisch tekort net als iedereen, maar ik zit te dubben tussen 2.4 of 3.0 24VDat heb ik je verteld, niet dubben, 24V erin!!!
Is weer uitgesteld….. Ik trap em zo ook wel naar Badbergen:D
Vandaag zonder problemen gereden:):)
We hebben nog iets anders ontdekt, de TE wordt morgen weer losgelaten en dan zien we of het werkt!
Er heeft altijd een “kleine”radiateur in gezeten,en altijd problemen met de koeling gehad. Dit is een tijdje terug veranderd door een grotere radiateur te plaatsen echter probleem was er nog( daar leek het op althans).origineel gepost door monzaruba
juist…:thumbupdeze wordt (standaard) gebruikt voor de 6 cilinders…:thumbup
Maar ook voor b.v een 2.0n uit ’81, de nummers zijn gelijk dus het is wel logisch dat ie voor een 4 en 6 cill. bruikbaar is.
Nu weet ik het weer niet. Maar heb wel wat verschillen gezien hier en dat is al goed.
Nu het probleem even oplossen!origineel gepost door mantaroel
welke auto / motor heeft de koelingsproblemen?De rally TE2800
origineel gepost door GSE
Moroe schokbrekers
24mm stabi stang voor
dat grijze/zwarte recaro interieur
geen chroom
boordcomputer
2cm lagere veren
geen chroom aan de buitenkant
stickers GSE op de motorkap deuren en achterklep
sideskirts
lelijke 15 inche velgen met ballon 205/60-15 banden
vaak digitacho
electrische spiegels met verwarming
gordels achterin
GSE achterspoiler
antenne altijd in de ruit
getinte ramen standaard
altijd een 30E als motor (nooit een 2500 of 4 cil)En een sper….is een twijfel voor mij,de 1 zegt van wel de ander van niet.
Hier staat weer zo’n echt duidelijk voorbeeld waaruit ik de coclusie trek dat er toch eigenlijk niks deugd aan een Monza volgens Ben.
Tja, als ik het zo bekijk heb ik ook de indruk dat die met 4 schoepen meer zal doen. Vreemd…..
Ik heb ook nog zo’n sper liggen en ik wil wel eens weten hoe dik die steekassen dan wel zijn….
origineel gepost door monzaruba
ik rijd een 6 cilinder CIH 3.0E op Aruba, met een 4 cilinder waterpomp…de pomp met de 6 scoopen…nu al bijna 1 jaar lang, zonder problemen…heb inmiddels wel een goede 6 cilinder waterpomp (9 scoopen, gegoten)liggen, die er binnenkort op komt…en dan wordt de 4 cilinder reserve…
wil gewoon even aangeven, dat het best kan, om ze onderling uit te wisselen…:D
En dat wilde ik dus weten, 6 schoepen of 9 schoepen, bedankt. Heb je er misschien ook en nummer van?
Het gaat er dus om dat ik er eentje zoek die meer opbrengst heeft( dus meer water verplaatst), als die dus bestaat. Hoeveel aansluitingen dat ie heeft is minder belangrijk. Wel moet ie een poelie voor een v-riem hebben.
Volgens mij zijn die juist het zelfde:(
Had koppakking defect….
Haha, geloof het of niet, kickdown kabel gebroken…..
Blazen gaat niet, is automaat…
En van een A2-Senator?
origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door deziggy
als de motor te warm dreigt te worden moet dat ding toch meedraaien, dus blokkeren op de as.hoe dan;)
en hoe weet / meet die fan dan dat je motor te warm is;);)Dat “ding” meet met een klein elementje de temperatuur van de omgeving (visco -poelie e.d) en werkt eigelijk net als een thermostaat. En ja, hij moet als ie echt warm is redelijk veel weerstand hebben. Helaas werken die oude dingen bijna allemaal niet meer en kun je ze dus warm en koud even gemakkelijk tegen houden.
Niet?? Nou vertel….. Heb toch al wat ellende gehad met de Diesel.
origineel gepost door mr-turbo
Je hoeft ze echt niet van alle 4 af te halen , sterker nog , dat maakt eea alleen maar lastiger…
Als je dat wel zou doen, moet je eigenlijk weer met 1 richtings klepjes gaan werken zoals ook op de BMW m3’s en m5’s omdat anders de cilinders elkaar anders toch weer gaan beïnvloeden (deellast en stationair)Maar je zou de aftappluggen voor het synchroon stellen ervoor kunnen gebruiken, mocht je het toch graag willen:)
Effe-offtopic. Rij jij nou zo’n platgelegde taxi?????
V6 heb je een ohc-bak nodig.
-
AuteurBerichten