m400

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 417)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: wat voor versnellings bak onder 2.3 diesel ? #17749841

    Nou, die dieselbak is in principe het zelfde als die van een benzine. Koppel van zo’n 2.3D valt ook wel heel erg tegen. Meen dan een 1.9s meer koppel heeft dan die diesel. Die 2 accu’s zitten erin omdat er bij de Rekord simpelweg niet genoeg ruimte is om een 80 ampere accu te plaatsen dus staan er 2 in van 44 ampere

    In reactie op: wat voor versnellings bak onder 2.3 diesel ? #17749835

    Je moet ook een bak van een Diesel hebben, het “gat” waar de startmotor in gaat is iets anders dan bij een benzineversie.

    In reactie op: Opel Kadett GESPOT #18187566

    Niet alleen die Kadett is mooi!

    In reactie op: manta opgehaald en gelijk kapot !!!!! #17743662

    origineel gepost door Freestyler

    origineel gepost door Kermitkiller
    ja die auto ziet er nu totaal uitgeleefd en roestig uit en die zes staat ook nie op kent bij de eerstvolgende apk word ie daar op afgekeurd :o

    niet meer, aantal cil wordt met apk niet meer naar gekeken.
    Zijn nieuwe regels…

    Zijn idd nieuwe regels maar aantal cilinders wordt echt wel gecontroleerd! Er zijn ook nieuwe regels voor het omkeuren en dat stelt niet veel meer voor.

    In reactie op: Automaat vraagje #17742592

    Wat boeit toch die acceleratie???

    In reactie op: Sper (onderdelen) #17740715

    idd, dat is het nummer. Iemand misschien een idee waar de plaatjes voor het grote sper nog te krijgen zijn?

    In reactie op: Sper (onderdelen) #17740712

    Nou, ik heb de sperplaten gemeten en ik kom uit op 76 mm( de zwarte met de binnenvertanding). Waarschijnlijk zijn dit de juiste. Helaas heb ik er niet aan gedacht om de verpakking even mee naar binnen te nemen en het nummer op te schrijven…….. zal ik bij interesse morgen wel even doen.

    In reactie op: Sper (onderdelen) #17740709

    Is waar, maar wat hier kapot is heeft met een sterkere as weinig te doen. Zo’n Volvo as e.d gebruiken ze omdat het pignon en kroonwiel een stuk groter is dan dat van een Manta asje. En dat is als je er een korte verhouding in hebt( 4.75-5.00 e.d) nou net het zwakke punt bij een Manta as.

    @ henk, meet eens even de buitendiameter van de sperplaten. Dan kan ik zien welke ik heb liggen.

    In reactie op: Sper (onderdelen) #17740701

    origineel gepost door henk 400rr
    Nou inderdaad, ik was wel iets gewend, maar dit was weer heel iets anders, erg smal en verradelijk.

    Ik heb een Mant-B sper erin, dinsdag trekken we de as en sper uitelkaar, dan weet ik wat ik nodig heb, ik hoop dat het huis nog een beetje heel is.

    Ook in een B-manta sper zit verschil in groot en klein.

    In reactie op: Sper (onderdelen) #17740692

    sperplaten heb ik hier liggen van de BMW, echter ik weet niet of jij er een “groot”sper in hebt want dan passen ze niet ( bij mij dus ook niet). Bij de BMW is alles nog verkrijgbaar.

    Is natuurlijk ook wel effe wat anders rijden daar in Belgie:P

    In reactie op: pomp stuurbekrachtiging #17728664

    Grapje!!

    In reactie op: pomp stuurbekrachtiging #17728663

    Weet je wat, verkoop mij die Monza maar, ben je van alles af……….

    In reactie op: Veertjes op stekkers #17728363

    Die heb ik hier nog wel liggen.

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565104

    Bestel dan maar gelijk effe 16 nieuwe kleppen bij die waterpomp, je zult ze nodig hebben.

    In reactie op: Monza A2: GSE koplampen wanneer branden die? #17708628

    Zou er misschien niet een aparte zekering voor zijn?

    In reactie op: Kabels op maat laten maken. #17707491

    Eens even zoeken naar “remkaflex”, die maken dat wel.

    Home

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565089

    [/quote]

    Ik moet wel zeggen dat ik nog nooit een auto heb gehad die zo fijn was, over het hele toerengebied, het schakelen, het remmen. Alles gaat met het grootste gemak…..alleen het kippevel is moeilijk te onderdrukken. Je waant je in een echte wedstrijdauto. Genieten gewoon :cool: [/quote]

    En ik sukkel heb m’n Ascona verkocht….Als ik dit zo lees allemaal krijg ik er toch wel zin in maar tja, hij is weg.

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565085

    Persoonlijk vindt ik een auto die te hard is van achter helemaal niks, stuitert voor mijn gevoel van de weg af en dus voor mij geen optie. Maar het is niet mijn auto en ik heb de indruk dat het voor jou niet hard genoeg kan zijn, dus…..

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565077

    Gebruik dan voor de achteras voorveren van een MAnta/Ascona. En voordat er iemand een punt van maakt, de Manta 400 in straat versie had een gewone 265(monza/senator), de Ascona 400 had wel de “sport”uitvoering

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565074

    Dat wilde ik eigenlijk wel weten, ik dacht dat je zeker op de nordschleife wel tekort zou komen maar dat valt dan weer mee. De M3-bak blijft liggen voor een toekomstig project:thumbup

    origineel gepost door Rik Ophuis

    origineel gepost door m400
    Heb je een idee van je topsnelheid?

    Heb geen teller meer, maar 7.500-7.600 rpm in 5 loopt ie wel. Dit met 215/45-16 en 3.91 komt neer op 215-220 kmh en daar heeft ie niet zo heel lang voor nodig.

    De vorige motor met 0,874-5e en 3.67-as liep nog wel iets harder maar op bijv Assen of Zandvoort kwam je aan de 5e eigenlijk niet toe. Nu kan ik wel alle versnelingen gebruiken. Zelfs op de Nordschleife was dit voorheen eigenlijk nog te lang. Hier zal ie op een paar (3) plekken vanaf nu wel even de begrenser aantikken.

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565066

    Heb je een idee van je topsnelheid?

    In reactie op: Foto's ADAC Eiffel rallye 2010 #17701652

    Dan moet ik daar maar eens tijd voor zien te maken.

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565057

    Dat duiken met remmen heeft idd te maken met de as-constructie, zoals je zelf aangeeft, bij optrekken gaat de kont naar onder en bij afremmen gaat de kont omhoog. Misschien een klein nadeel van deze as maar dit wordt ruimschoots goed gemaakt door de verbeterde wegligging.

    en wat die bougiekabel betreft, dit komt wel eens voor dat ze ‘spontaan” los komen.

    In reactie op: 24v in een A2 type senator bouwen ! #17680539

    Pfffff, die bakken zijn niet sterk, schei toch uit man, ik rij er al 200.000km mee en veel met autotransporter en niet direct de kleinste caravan. Maar ik zal wel weer de uitzondering zijn zeker.

    In reactie op: 24v in een A2 type senator bouwen ! #17680535

    origineel gepost door GSE
    Maar goed Noci hoe ver ben je al met je plannen?

    Persoonlijk zou ik de AR35 niet willen hebben ivm met het extra werk en die bakken zijn zeker niet beter als de 03/71L van AW.

    Ik denk dat je het beste de Monza/Senator 4-gang bak kunt zoeken en die kunt nemen en als je die al hebt ben je heel gemakkelijk en simpel klaar,om die motor aan de gang te krijgen stelt niet veel voor.

    Als je um erin hebt hangen dan meld je maar dan leg ik je wel uit hoe je de bedrading moet doen,dat is haast nog minder als ven een L-jetronic systeem…En zeker niet moeilijk,beste kun je wel een handschakel kabelboom nemen een automaat kabelboom gaat ook maar is eens zo dik en bevat allemaal draden en stekker die je niet nodig hebt,maar die kun je ook gebruiken als je niks anders kunt vinden maar ziet niet zo netjes uit of je moet um helemaal gaan strippen,maar das allemaal extra werk wat je kunt voorkomen als je een handschakel kabelboom derbij hebt.

    Wat is er aan die bak dan ekstra werk? een kabeltje voor het noodlooplampje trekken? Of de knop voor de kickdown? De bedrading is samen met de motorkabelboom(als je al een automaat 24V hebt). Gewoon kompleet erin hangen. Krijg je echt geen spijt van.

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 417)