Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nou, die dieselbak is in principe het zelfde als die van een benzine. Koppel van zo’n 2.3D valt ook wel heel erg tegen. Meen dan een 1.9s meer koppel heeft dan die diesel. Die 2 accu’s zitten erin omdat er bij de Rekord simpelweg niet genoeg ruimte is om een 80 ampere accu te plaatsen dus staan er 2 in van 44 ampere
Je moet ook een bak van een Diesel hebben, het “gat” waar de startmotor in gaat is iets anders dan bij een benzineversie.
Niet alleen die Kadett is mooi!
origineel gepost door Freestyler
origineel gepost door Kermitkiller
ja die auto ziet er nu totaal uitgeleefd en roestig uit en die zes staat ook nie op kent bij de eerstvolgende apk word ie daar op afgekeurd :oniet meer, aantal cil wordt met apk niet meer naar gekeken.
Zijn nieuwe regels…Zijn idd nieuwe regels maar aantal cilinders wordt echt wel gecontroleerd! Er zijn ook nieuwe regels voor het omkeuren en dat stelt niet veel meer voor.
Wat boeit toch die acceleratie???
idd, dat is het nummer. Iemand misschien een idee waar de plaatjes voor het grote sper nog te krijgen zijn?
Nou, ik heb de sperplaten gemeten en ik kom uit op 76 mm( de zwarte met de binnenvertanding). Waarschijnlijk zijn dit de juiste. Helaas heb ik er niet aan gedacht om de verpakking even mee naar binnen te nemen en het nummer op te schrijven…….. zal ik bij interesse morgen wel even doen.
Is waar, maar wat hier kapot is heeft met een sterkere as weinig te doen. Zo’n Volvo as e.d gebruiken ze omdat het pignon en kroonwiel een stuk groter is dan dat van een Manta asje. En dat is als je er een korte verhouding in hebt( 4.75-5.00 e.d) nou net het zwakke punt bij een Manta as.
@ henk, meet eens even de buitendiameter van de sperplaten. Dan kan ik zien welke ik heb liggen.
origineel gepost door henk 400rr
Nou inderdaad, ik was wel iets gewend, maar dit was weer heel iets anders, erg smal en verradelijk.Ik heb een Mant-B sper erin, dinsdag trekken we de as en sper uitelkaar, dan weet ik wat ik nodig heb, ik hoop dat het huis nog een beetje heel is.
Ook in een B-manta sper zit verschil in groot en klein.
sperplaten heb ik hier liggen van de BMW, echter ik weet niet of jij er een “groot”sper in hebt want dan passen ze niet ( bij mij dus ook niet). Bij de BMW is alles nog verkrijgbaar.
Is natuurlijk ook wel effe wat anders rijden daar in Belgie:P
Grapje!!
Weet je wat, verkoop mij die Monza maar, ben je van alles af……….
Die heb ik hier nog wel liggen.
Bestel dan maar gelijk effe 16 nieuwe kleppen bij die waterpomp, je zult ze nodig hebben.
Zou er misschien niet een aparte zekering voor zijn?
Eens even zoeken naar “remkaflex”, die maken dat wel.
[/quote]
Ik moet wel zeggen dat ik nog nooit een auto heb gehad die zo fijn was, over het hele toerengebied, het schakelen, het remmen. Alles gaat met het grootste gemak…..alleen het kippevel is moeilijk te onderdrukken. Je waant je in een echte wedstrijdauto. Genieten gewoon :cool: [/quote]
En ik sukkel heb m’n Ascona verkocht….Als ik dit zo lees allemaal krijg ik er toch wel zin in maar tja, hij is weg.
Persoonlijk vindt ik een auto die te hard is van achter helemaal niks, stuitert voor mijn gevoel van de weg af en dus voor mij geen optie. Maar het is niet mijn auto en ik heb de indruk dat het voor jou niet hard genoeg kan zijn, dus…..
Gebruik dan voor de achteras voorveren van een MAnta/Ascona. En voordat er iemand een punt van maakt, de Manta 400 in straat versie had een gewone 265(monza/senator), de Ascona 400 had wel de “sport”uitvoering
Dat wilde ik eigenlijk wel weten, ik dacht dat je zeker op de nordschleife wel tekort zou komen maar dat valt dan weer mee. De M3-bak blijft liggen voor een toekomstig project:thumbup
origineel gepost door Rik Ophuis
origineel gepost door m400
Heb je een idee van je topsnelheid?Heb geen teller meer, maar 7.500-7.600 rpm in 5 loopt ie wel. Dit met 215/45-16 en 3.91 komt neer op 215-220 kmh en daar heeft ie niet zo heel lang voor nodig.
De vorige motor met 0,874-5e en 3.67-as liep nog wel iets harder maar op bijv Assen of Zandvoort kwam je aan de 5e eigenlijk niet toe. Nu kan ik wel alle versnelingen gebruiken. Zelfs op de Nordschleife was dit voorheen eigenlijk nog te lang. Hier zal ie op een paar (3) plekken vanaf nu wel even de begrenser aantikken.
Heb je een idee van je topsnelheid?
Dan moet ik daar maar eens tijd voor zien te maken.
Dat duiken met remmen heeft idd te maken met de as-constructie, zoals je zelf aangeeft, bij optrekken gaat de kont naar onder en bij afremmen gaat de kont omhoog. Misschien een klein nadeel van deze as maar dit wordt ruimschoots goed gemaakt door de verbeterde wegligging.
en wat die bougiekabel betreft, dit komt wel eens voor dat ze ‘spontaan” los komen.
Pfffff, die bakken zijn niet sterk, schei toch uit man, ik rij er al 200.000km mee en veel met autotransporter en niet direct de kleinste caravan. Maar ik zal wel weer de uitzondering zijn zeker.
origineel gepost door GSE
Maar goed Noci hoe ver ben je al met je plannen?Persoonlijk zou ik de AR35 niet willen hebben ivm met het extra werk en die bakken zijn zeker niet beter als de 03/71L van AW.
Ik denk dat je het beste de Monza/Senator 4-gang bak kunt zoeken en die kunt nemen en als je die al hebt ben je heel gemakkelijk en simpel klaar,om die motor aan de gang te krijgen stelt niet veel voor.
Als je um erin hebt hangen dan meld je maar dan leg ik je wel uit hoe je de bedrading moet doen,dat is haast nog minder als ven een L-jetronic systeem…En zeker niet moeilijk,beste kun je wel een handschakel kabelboom nemen een automaat kabelboom gaat ook maar is eens zo dik en bevat allemaal draden en stekker die je niet nodig hebt,maar die kun je ook gebruiken als je niks anders kunt vinden maar ziet niet zo netjes uit of je moet um helemaal gaan strippen,maar das allemaal extra werk wat je kunt voorkomen als je een handschakel kabelboom derbij hebt.
Wat is er aan die bak dan ekstra werk? een kabeltje voor het noodlooplampje trekken? Of de knop voor de kickdown? De bedrading is samen met de motorkabelboom(als je al een automaat 24V hebt). Gewoon kompleet erin hangen. Krijg je echt geen spijt van.
-
AuteurBerichten