Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat steeksleutel ding heb je ook nodig, is niet gewoon een steeksleutel anders was het waarschijnlijk ook geen speciaal gereedschap. En ik heb dat spul ook liggen en eens gebruikt maar echt leuk is het niet.
Bij mij werkt de intervalstand ook niet, relais vervangen en ook de motor zelf maar helaas. Vreemd genoeg hoor ik ook het relais wel als de interval stand is ingeschakeld…. Er zit bij wel zo’n prachtige verstelbare stuurkolom inmisschien dat er toch iets met de bedrading niet in orde is.
Zo dan, weer wat geleerd.
Een variabele pomp op een Sennie B?? Wat is daar dan variabel aan? Die pomp wordt gewoon met een magneetkoppeling in- en uitgeschakeld. Daar is niks variabels aan. Bij deze oude sysytemen, want dat zijn het beide, is de capaciteit afhankelijk van een goed werkend capilair en of expasieventiel. En er wordt al helemaal niks ingespoten.
Waarom zou dat niet werken? Wel even alle ringetjes vervangen en vullen maar……
Het maximale wat bij m’n Ascona haalbaar was op eze manier was -2,5. Verder ging eigenlijk niet doordat dan je schokbreker in de weg zit. Maar ik denk ook niet dat het heel zinvol is om nog negatiever te gaan.
Ik weet dat dat de steek is voor de A, maar die kan ik krijgen. Voor de B is de keus niet zo ruim……Helaas.
Echt mooi, ik heb ook zo’n ding en ook in het groen. Is dat origineel 5×110? en welke ET-waarde? Kan zo’n set kopen maar dat is 5X120 en weet niet of je die kunt omboren naar 5×110, vandaar m’n vraag voor de foto’s!
monzaruba wrote:heb onder mijn Senator 24V achter 10J Azev velgen met 245 banden… :thumbup
nu komt het wel eens voor, als ik op een slechte weg rijd dat de band de spatbord randen raakt… :thumbdownweet iemand of een smallere band, bijvoorbeeld 225 of 235 op de 10J velg past…?
of zijn daar tabbelen/formules voor…?Hey Monzaruba,
Heb je die foto’s ook iets groter??
@mar10manta wrote:
ja heb inmiddels ook een nieuwe erin, hoorde al bij dynojet dat je ze met een multimeter niet kunt doormeten
En is het nu beter dan?
Meten met een digitale multimeter zal toch niet echt lukken, daar is zo’n ding veel te langzaam voor. Vandaar dat er staat 450mV, dit is de gemiddelde spanning. Eventueel wel te doen met een ouderwetse analoge multimeter. Maar als ie al beter loopt met de stekker eruit dan zou ik er eens een nieuwe in zetten. Ga ik bij de mijne ook doen, verbruikt enorm en stinkt…
Nog effe en hij staat voor de deur…..
Dat komt omdat de motor iets omlaag ligt achter. Door de toeren loopt ie er gewoon af. En daarbij, altijd rotor en verdeler ekstra mee nemen :thumbup
Bij m’n ascona is de rotor diverse keren kapot gegaan zonder echt een duidelijke reden waarom. Heb er toen een maar een klein gaatje in geboord en ook door het asje waar ik dan een splitpen doorheen zet. Nooit geen last meer gehad
@ Henk,
Toch niet de rotor van het asje af gelopen?
Is er stroom op het veld??
als het met die uniballs te moeilijk wordt dan hou je aan een kant je originele rubbers. Is het wel niet zo stug allemaal maar zo heb je wel nog wat beweging in je ophanging en voor stevig straatgebruik een goede oplossing.
Jong luister, het gaat me niet om goed of slecht, gelijk of geen gelijk. Druk is druk, voor ,achter, boven of onder. Tuurlijk helpt die pomp, maar het is een meer volumepomp en niet een die gemaakt is voor meer druk. De druk wordt bepaalt door je drukventiel en de olietemperatuur.
Maar hoe dan ook, ieder zijn mening en ieder z’n gelijk. Als je er een koeler op wil zetten dan moet je dat doen, wil je de pomp aanpassen dan moet je dat doen.En wat die pomp dan in een 4 cil. doet, dat was een redelijk getuned 4cilindertje van bij Risse…. Wij dachten dus wel dat die man weet waar ie het over had( en dat weet ie ook wel). Echter wat de oliepomp betreft hadden we of pech of verkeerd advies gekregen.
Ik weet ook niet meer hoe ik je van die 30% kan afhelpen… Omdat er twee cillinders meer aan zitten wil nog niet zeggen dat de oliepomp dan ook maar 30% groter moet zijn.Dan zou dat ook voor b.v de waterpomp gelden.
In een ouder topic is er ook al eens een stevige discussie over geweest. toen heb ik ook vermeld dat die grotere pompen bij mij geen succes waren. Let wel, in een 4 cilinder. Twee keer zo’n ding in gebouwd( de zelfde motor) op advies van de “kenners” en twee keer vast gelopen met veel schade als gevolg. Hierna Nieuwe kleine oliepomp gemonteerd met stalen deksel en nooit geen problemen meer gehad. Trouwens, hoe meet jij de oliedruk?? Lees jij je metertje af in het dashboard of hang je er ook wel eens een echte meter aan?@asconac20let wrote:
Hey rik, vraagje: weet je et verschilin de overbengingen van een getrag 240 van opel t.o.v de getrag 265 van opel en getrag 265 bmw. Welke is het meest geschikt voor mijn ascona met let motor? Getrag 240 slijt synchromessen..
Mvg mats
Misschien overbodig, maar het slijten van de syncro’s heeft weinig te maken met de sterkte van de bak maar meer met je schakelgedrag….Geef de bak iets meer tijd, dat helpt.
Ik ben wel heel benieuwd hoe je dat hebt uitgelijnd, de bak-kom-motor. Hoe weet je dat dit echt recht zit?
-offtopic
@ Mr-Turbo, nee, heb niks klaar buiten de B1-24V. Maar aangezien ik deze vorig jaar bij de Heuvelklim al aardig heb mishandeld ga ik dat denk ik niet nog een keer doen.
Heel misschien kom ik wel kijken, maar dat is heeeeeel misschien.Ik gooi nog even wat olie op het vuur…. Als de oliedruk bij een frisse motor wel goed is en bij een motor met al een hele geschiedenis kwa kilometers, zou het dan niet zo zijn dat er sprake is van redelijke slijtage van lagers e.d en dat daardoor dan de oliedruk minder wordt? Die grotere oliepomp is er eigenlijk voor om meer olie te verplaatsen en dus hierdoor indirect ook om te zorgen dat de olie z’n temp. haalt en dus ook z’n kwaliteit blijft behouden.
Bij het monteren van die grotere pomp los je de basis van het probleem niet op, het wordt alleen minder.En aangezien ik ook een aantal 24v motortje heb wil ik proberen om in Oktober ook de bank op te gaan met zo’n ding. Ben toch wel benieuwd geworden….
Ja, nu ik het lees valt het me weer in. Ik heb er ooit eens aan gedacht en (klauwen liggen nog altijd op de plank) toen ging het eigenlijk alleen als de klauw “omhoog” zat. Toch nog eens werk van maken…..
Als ik het goed zie dan lijkt het dat de klauw zowat tegen de originele bevestigings gaten aan zit. Is dit zo? als dit zo is dan valt de optie af om een kleinere schijf te monteren.
-
AuteurBerichten