m400

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 417)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Distributie 3.0SE #17995842

    @GSE wrote:

    Bouw toch om naar 12V ik snap die hele 24V hype niet…

    Hoop electronica en poes pas en je hebt maar een beetje meer en zo geweldig zijn die 24V blokken niet,en een onderdeel der van vinden is een ramp…

    Wat je voor een distrubutie set compleet betaal nieuw heb je een 12V C30NE voor 3x denk ik..

    Het ziet der wel leuk uit moet ik zeggen maar thats it,geluid is hetzelfde verbruik is bijna gelijk en je hebt maar een beetje meer in een 24V..

    Sorry hoor, maar wat een onzin weeer….

    In reactie op: Mijn Ascona’s 2.5l en Rallyauto #17581556

    Ik heb ’t ooit al eens vermeld maar die hoofdrem cilindertjes samen met Volvoklauwen gaat niet echt werken… Of je moet al serieuze bovenbenen hebben.

    In reactie op: verbruik opel rekord 2.3 diesel E1 #17921713

    die dingen zijn ook niet echt zuinig, 1 op 10, misschien 1 op 11 is redelijk normaal.

    In reactie op: startmotor opel rekord.E1 #17816229

    @flashnr1 wrote:

    @m400 wrote:

    Er zit een 12V startmotor in met ook een 12V anker…. Vroeger het wel veel gedaan, er een 9volt anker in zetten.

    jazeker vooral bij de wat oudere (versleten) motoortjes :thumb

    Ook bij frisse motortjes, die Dieseldingen gaan gewoon slecht aan bij kou.

    In reactie op: startmotor opel rekord.E1 #17816228

    Er zit een 12V startmotor in met ook een 12V anker…. Vroeger het wel veel gedaan, er een 9volt anker in zetten.

    Deze was ook in Zennewijne dit jaar. Zal ook wel een beste poos gepoetst hebben nadat ie vertrokken was daar.

    @mantallica wrote:

    even gezocht maar is toch een andere :D

    In reactie op: Ja ja Het wie neemt wat mee naar de filmavond topic !!! #17983873

    Nou en, ik heb je gemist….

    In reactie op: start relais opel rekord E1 2.3 diesel #17987075

    Nou, dat ombouwen naar 9volt lukt ook nu nog wel. Kan je verzekeren dat hij veeeeel beter start.

    Kunnen we ruilen?

    Ik vergeet steeds even te kijken voor een schema, zullen we vast hebben…..

    Die bakken schakelen redelijk vlug op, juist doordat er veel koppel in de V8 zit. Hierdoor wordt het koppel ook “voelbaar”.

    In reactie op: 400er schokdempers gevonden #17972812

    Tja, jammer voor jou, maar bij mij past het wel :angel

    In reactie op: 400er schokdempers gevonden #17972804

    Hela, en ik dan??

    @giuliettaevo wrote:

    BMW heeft een getande schijf in het diff zitten met een sensor in het deksel. Dat moet relatief makkelijk na te maken zijn lijkt mij… Voor iemand die een V8 in een a manta schroeft toch zeker wel. ;)

    Dit is bij het type wat gebruikt wordt voor deze ombouw niet het geval. en al was het te maken, het blijft lastig om de mechanische teller dan goed te laten werken.
    Die setjes met zo’n pulsgever voor op een cardanas werden vroeger gebruikt voor een navigatie styeem in auto’s waarbij er wel met een tellerkabel werd gewerkt. Worden ook nog wel gebruikt voor een tripmaster e.d.

    In reactie op: rekord ombouwen naar 5 gaats #17960905

    Maar wat nog niet gemeld is, is of er iemand nog wat heeft liggen voor een ombouw. Ben ook op zoek naar wat delen…..

    @GSE wrote:

    My probleem is echt stuurkant uitlaat…….Links of rechts van het stuurhuis is echt geen plaats enkel tussen tussen stuurhuis en flexplaat is 5.5cm ruimte….

    Zal morgen mijn kanaal afstand ook eens meten,misschien zijn BMW spruitstukken wel een goede oplossing…Deze zijn teminste te lassen die gietijzeren dingen zijn niet te lassen..

    Ik dacht dat die V8 ombouw bij jou wel zo’n beetje plug and play was???? Je koopt gewoon een Holden weet ik veel V8 want dat is het zelfde als een Sennie A en hoppa….. Maar zo simpel is het dus niet?

    In reactie op: voorgloeilampje opel rekord 2.3 diesel #17821375

    Als het goed is dan brand het start-lampje tijdens het gloeien. En gloeien doet ie niet door de sleutel iets verder te draaien maar door de sleutel in de 2de stand te draaien. Dus in de stand waar ie in staat als de motor loopt.

    Dan heb ik wel een idee voor wie deze gaat worden!

    In reactie op: aansluiting kachel a1+weer geen doorstroming. #17939184

    De Rekord was een Diesel en daar zat bij de onderste water aansluiting een nippel in het blok. Hier zat de slang overheen maar er zat maar een klein gaatje in die nippel. Er ging dus wel water door de kachel maar gewoon te weinig aangezien het gaatje ook nog eens half dicht zat…. Nu is het een benzine en bij de motorombouw zijn de kachelslangen van die motor gebruikt. Weer koud, en dus gelijk die onderste slang van de nippel afgetrokken. Helaas, nippel open. Maar laat er nu in de slang een vernauwing zitten…. Slang was origineel Opel en voor een B-Sennie. Slang vervangen en weer lekker warm! Ik moet wel zeggen dat ik er een jaar of 5 geleden een nieuwe kachelradiateur in heb gezet. Dus ik wist dat deze goed moest zijn. Je kunt em wel doorspoelen met de tuinslang maar of dan alle kanalen ook open gaan weet je niet, druk genoeg op de waterleiding dus er komt altijd wel water uit. Ook belangrijk, worden de slangen tot aan de kachel goed warm? Beide?

    In reactie op: aansluiting kachel a1+weer geen doorstroming. #17939180

    Nou weet je wat, kom bij mij in de auto zitten en je gaat gegarandeerd je jas uit doen. Als ie niet warm wordt zit er ergens iets niet goed. Ik ben er ook geruime tijd mee bezig geweest maar bij mij is het opgelost.
    En goed, het is wel een Rekord maar in m’n Commo wordt het net zo warm……

    Wat zeker niet gaat werken is een kachel motor monteren die nog sneller draait want deze koel de kachel nog meer af. Het wordt dan alleen maar kouder…..

    In reactie op: aansluiting kachel a1+weer geen doorstroming. #17939176

    Dan kijk eens of er wel voldoende stroming is van het koelwater tot aan de kachel.

    In reactie op: aansluiting kachel a1+weer geen doorstroming. #17939174

    @GSE wrote:

    Warmpje is een groot woord…Ik vind de koel capaciteit van een Monza/Senator A veels te klein,in alle Monza/Senators zonder airco is de kachel inclusief kachel motor erg krap bemeten dwz…tot 0 graden is het wel uit te houden maar bij -10 word het amper 10 graden binnen…

    Ik heb het lekker warm maar ook enkele probleempjes er mee gehad. Deze lagen alle niet aan de kachel maar aan de motor of een van de slangen. Een keer zat er in een slangaansluit nippel een vernauwing waardoor de doorstroming te laag was. Een andere keer zat de vernauwing in de slang zelf.

    Als er niemand wil dan is er vast nog wel de reservebank……..Die willen altijd wel ondanks dat ze er al gestaan hebben.

    In reactie op: kleppen stel gereedschap KM140 en KM141 ? #17933492

    Ik weet niet aan wie je het vraagt maar ik verkoop het niet……

    Sjee, ik heb hier voor een paar weken terug dat hele zootje weg gekiept. Lag al jaren klaar voor ooit maar ik dacht, wie wil dat nog hebben……

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 417)