Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Beste allemaal,
Bedankt voor jullie reacties maar ik en er inmiddels achter..de brandstofpomp was gewoon versleten.
Deze functioneerde daardoor steeds vaker niet goed en kreeg de motor geen benzine bij het starten.Gr.
Nee ik ruik geen benzine en auto rijd ook zonder stotteren. Als ie eenmaal loopt rijdt het super. Vreemd…
bougies + bougie zijn kortgeleden vervangen.
De auto is vorige week uitgelezen, hierbij zijn geen foutcodes gevonden.
De accu is ook prima. (blijkt uit meting)Wat bedoel je met CO meten? en hoe doe ik dit?
Hetzelfde geldt voor de lambdasone, waar vind ik deze en hoe weet ik of deze goed/slecht is?bedankt!
Bedankt!
Ik heb het idee dat de motor de laatste tijd af en toe verzuipt.
Dat komt omdat hij soms helemaal niet start, terwijl de startmotor wel hard genoeg draait. OF de motor slaat wel aan, ‘hobbelt’ 3/4 seconden en slaat dan weer af.Dit is bij koude en warme motor.
Iemand een idee van zaken die ik kan controleren/vervangen om dit op te lossen?
bedankt!
Bedankt voor jullie reacties.
De auto is nog helemaal origineel.
Als ik koud start en zet hem in de D kan ik er prima mee rijden en valt hij niet stil.
Hij slaat enkel af als ik koud start en vervolgens stationair in de P laat lopen.edit: De kachel lijkt wel goed warm te worden.
Ik heb wel eens gehoord over verschillende typen sensoren op de thermostaat. (witte en zwarten)
Klopt het dat er meerdere typen in omloop zijn?Ik heb er een witte op zitten. Klopt dit? Is dit misschien het probleem ?
bedankt weer!
Bedankt voor jullie reacties.
Heb inmiddels de accu laten doormeten. Deze is prima.De auto start inmiddels weer normaal. Zou het misschien een haperende startmotor kunnen zijn of wat denken jullie?
bedankt voor jullie reacties!
Vanavond even geprobeerd met startkabels, startte toen wel na een seconde of 7/8.
Eventjes gereden en nu hopen dat ie morgenvroeg wel normaal start.Zo niet ga ik de boel even doormeten.
bedankt!Hallo,
Het is inmiddels opgelost, inderdaad vandaag opnieuw gepeild etc. en olie bijgevuld.
Lijkt nu allemaal in orde.
bedankt voor jullie hulp!gr.
Bedankt voor jullie reacties.
De krans is inmiddels vervangen en de olie vernieuwd.
Na testritje blijkt dat de auto niet meer overschakelt van 2 naar 3. De overige versnellingen werken wel en overschakelen van 1 naar 2 gaat ook soepel.
Bij het stoppen van de auto klinkt er ook een ‘zingend’ geluid wat ik nog niet eerder hoorde.Iemand enig idee?
ah oke, is hoe kan ik dit het makkelijkst doen? Waar zit dit filter exact? danku
Hoi Ghanz,
Inmiddels is het gelukt, de koppelomvormer zat niet recht waardoor hij er niet volledig op geschoven zat.
Ik wil meteen even de olie van de bak vernieuwen, iemand advies over welk soort/merk/type ik het beste kan gebruiken? (automaatbak)
En waar vullen jullie hem altijd bij? Vuldop ergens of via de peilstok?Alvast bedankt!
ja sorry dat bedoel ik.
Ik heb eerst de krans aan het motorblok bevestigd. (6 bouten)
Vervolgens de krans aan de koppelomvormer bevestigd. (3 bouten)
Dit lijkt allemaal goed te zitten.
Echter blijft de krans net iets uit de versnellingsbak steken, waardoor ook die afdekplaat (halve ronde) er niet op past.Hey Ghanz,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb het vliegwiel inmiddels kunnen vervangen door de versnellingsbak voldoende naar achteren te schuiven.
Nu heb ik alleen bij de demontage wat moeilijkheden, namelijk het vliegwiel zit nagenoeg vast en draait maar amper, het gaat heel zwaar, de startmotor kan hem ook niet in beweging brengen.Heeft iemand een idee hoe het komt dat deze zo vast zit? Als ik van onderen langs het vliegwiel op kijk lijkt hij nergens iets te raken.
Alvast bedankt.
Hallo allen,
bedankt voor de reacties.
Ik rijd per dag zo`n 120km en ben net terug uit Zweden waar ik in 1 week 3000 km heb gereden.
Oliefilter zit goed gemonteerd en lekt niet, carterpan ook niet.
Ik heb nog niet de gelegenheid gehad om verder onder het blok te zoeken naar lekkages oid.
Er is me nog nooit iets opgevallen, behalve dat het midden voor, onder het blok, zwart is van de olie.
Dit was al toen ik hem kocht dus of dat door lekkage komt wat anders weet ik niet.Ik hoop nog wel even van mijn vectra te kunnen genieten want hij rijdt lekker.
Tips hoor ik dus graag!bedankt.
Ik zal zodra ik gelegenheid heb eens goed gaan kijken.Zo’n 280.000
Bedankt voor je reactie.
Ik kan dus op zoek gaan naar een starterkrans.
Dus als iemand er 1 heeft?Bedankt!
Ik heb zojuist even onder de kap gekeken.
Achter de bumper, achter de linkse koplamp zit een cilindervormig apparaat, aangesloten op de airco leidingen. Is dit de Kompressor?
De condensator lijkt gewoon te werken, zodra ik de airco aanzet begint deze te draaien en zodra ik hem uitzet stopt deze.Nu hoor ik ook een sissend geluid in de buurt van die kompressor(?) Hier zit waarschijnlijk het lek.
De monteur heeft fluor toegevoegd aan het gas en onder die kompressor(?) vind ik dit goedje nu terug. Hier zit vermoedelijk het lek.Is er een how-to te vinden die het vervangen van deze kompressor beschrijft of heeft iemand tips?
Of is het heel gemakkelijk en kan ik deze na het demonteren van de bumper gewoon benaderen?Alvast bedankt!
Maar omdat hij lek is, is dit gas toch naar verloop van tijd weg ?
Bedankt voor je reactie.
Heb geen verstand van airco’s.
De monteur zei dat de condensor vervangen moest worden en evt. de kompressor ook.
Kunt u me iets vertellen over die kompressor en of deze zelf te vervangen is?en over de condensor: Waar zit deze achter de bumper en is er ergens een how-to te vinden over het vervangen van deze?
bedankt!
Oke, bedankt.
Ik zal eens kijken wat ik ermee ga doen, bedankt voor de informatie in ieder geval!gr. Luuk
Oke, hij heeft inderdaad fluor bijgevuld.
Ik zal hem dus toch naar de monteur moeten brengen, ik heb geen uv-lamp namelijk.bedankt in ieder geval.
Gr. LuukHey,
Ik heb ook nog een setje zwarte hoofdsteunen liggen.
Als je me jouw emailadres even geeft kan ik een fototje sturen.gr. Luuk
Oke dus het is geen probleem maar gewoon een feit lijkt het.
ben ik weer gerustgesteld, bedankt!
dat begrijp ik. Kan ik bij de pomp komen om deze schoon te maken of te smeren of iets dergelijks?
Hey, bedankt voor je reactie.
Ik heb de olie ververst inderdaad. eerst zat er 15W 40 in en nu 10W 40.
Op de oude fles stond niets over synthetisch dus dat zal hele gewone olie zijn geweest, op de nieuwe staat semi synthetisch. -
AuteurBerichten