Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bedankt voor jullie reacties.
Ik moet dus verder zoeken naar het probleem van het afslaan.Zou het met de carburateur te maken kunnen hebben? Dat deze vervuild of versleten is of er een afstelling niet goed is? Bijv. die van het stationair lopen?
Ja klopt een automaat ja.
Waarop reageert deze dan? Ik zie namelijk nergens kabels of slangen er naartoe lopen?
En kan deze invloed hebben op slecht blijven lopen bij koude start? Als ik je goed begrijp zou deze dus ook bij starten (als ik gas los laat) de gasklep moeten aanduwen?
Bedankt voor jullie reacties! Ga er over een tijdje mee aan de slag.
gr. Luuk
Hele mooie wagen! Veel plezier ermee!
haha, volgens mij posten we op hetzelfde moment een reactie.
Dat zou jammer zijn als het de multitimer betreft. Verwisselen van een relais was gemakkelijker geweest…

Kan ik niet toch ergens controleren of het relais goed is? Dit is toch het zwarte blokje links van de ‘whiper relay’ ?
uhm wat is een multitimer en waar vind ik deze?
Bedankt
aha oke, vandaar.
Kan ik deze zonder beschadigingen demonteren dan?
Heb even dat ventiel onder de kap losgedraaid en ingedrukt tijdens het starten, er lijkt voldoende druk te zijn bij het aanzetten van het contact. Ga nu de pomp losmaken om naar dat klepje/ die veer te kijken.
Wat ik tegenkom is volgens mij een plastic buisje die uitkomt in het reservoir. (onderop de foto)
Hierin zie ik echter geen veer of klepje? Kijk ik verkeerd of ?Bedankt! Kan ik hier nog iets aan doen of is dit gewoon zoals de pomp werkt?
Oke bedankt! Ga ik van t weekend even bekijken.
Zou dit ook de reden kunnen zijn van het slechte aanslaan van de motor?
Dit is ook sinds de nieuwe pomp erin zit, het duurt wel 3 seconden tegenwoordig waar hij eerder altijd direct aansloeg.
Startmotor draait wel goed rond, accu is prima.Dat klopt, we hebben elkaar gesproken in Vessem dit jaar.
Bedankt!
Dat klinkt heel logisch en dit heb ik ook niet gecontroleerd. Zit dit klepje/veer aan de voor, achterkant of hoe kan ik deze vinden en bereiken?
Bedankt!
Het brandstoffilter is ook pas 2 à 3 maanden geleden vervangen. Of de leidingen schoon zijn weet ik niet, hoe zou ik dit kunnen testen?
Onderin het reservoir waar de pomp in hangt lag wel wat zwart gruis. Dit heb ik verwijderd. Misschien is er inmiddels wel ‘nieuw’ gruis los gekomen doordat ik weer wat kilometers gemaakt heb…
Bedankt voor je reactie.
Welke waarde zou de multimeter aan moeten geven?
Volgens mij heb ik een vraag verkeerd begrepen:
De auto slaat bij koude start ook af als ik hem in de D zet en op de handrem hou.
Hij blijft wel lopen als ik direct wegrij, echter merk je dan dat ie moeilijk loopt alsof hij te weinig benzine krijgt. Pas als ie warmer wordt gaat ie mooi lopen.Thermostaat ga ik later deze week vervangen denk ik, maar het lijkt mij inderdaad ook onwaarschijnlijk dat dit de koude start problemen veroorzaakt.
Zou ik ergens een afstelling kunnen veranderen of wat zijn de mogelijkheden ?
Bedankt!
Ik heb inmiddels het vermoeden dat het inhouden aan mijn nieuwe brandstofpomp ligt.
Het inhouden komt namelijk vooral veel voor na het uitkomen van een bocht.Misschien is het vermogen van de pomp te laag of hangt ie te hoog in de tank.
Iemand een idee welk vermogen ik nodig heb in mijn brandstofpomp ? Of welke brandstofpomp ik evt. nodig heb als deze niet goed is?
bedankt!
Enig idee hoe ik de bobine kan testen?
Bougies zijn ook ca. 3 maanden geleden vervangen dus ik verwacht dat die nog wel in orde zijn.
Ik hoop dat de bobine nog goed is, ik vermoed ook van wel want 90% v/d tijd rijdt ie goed maar net 10% houdt ie in.
maarja het zou natuurlijk kunnen…
Hmmm oke.
Het bobineblok is pas 2 maanden oud dus dat zou ik vreemd vinden.
Nee helemaal niets…
Sorry,
Het is een vectra b2 1.8 16v uit 1999 handgeschakeld en motortype is X18XE1.
Bedankt!
aha oke dan!
Dat moet ik eens nakijken. Dit wist ik niet namelijk.
bedankt
-
AuteurBerichten




