Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat geloof ik ook wel inderdaad ;) En door die flinke velgen had je ook nog genoeg bodemspeling dat je over drempels heen kon zo te zien…
Oke. Die 17″ vind ik toch wat te zelf. Elke hobbel zul je wel gevoeld hebben haha ;)
Vind die A ook wel erg nice trouwens, maar vrij standaard. Die witte is inderdaad de mooiste. Zonde dat ‘ie uitgebrand is…
Die 400 is ook tof… Alleen die prijs inderdaad.
Wat is de preciese maat van die TSW Venoms? 17″ dus, maar verder, hoe breed en welke offset? Weet je dat toevallig nog? :)
Oke, zo erg is. Het bij mij niet. Draait zo’n 550 toeren stationair op benzine en blijft dan ook wel lopen. Warm zo’n 650 a 700
Op LPG loopt ie koud zo’n 800 en warm zo’n 900 toeren ongeveer…Jaa stationair inderdaad
Draait ‘ie bij jou op benzine ook veel minder toeren als op gas? Die van mij is op benzine ook niet helemaal lekker af te stellen namelijk…
@voederbiet wrote:
dat het goed staat was mijn idee ook ;)
maar je kan proberen hoe het met spoorverbreders wordt(als je die heb liggen) ik vond persoonlijk de velg te ver naar binnen staan vanwege de hoge ET waarde.
Ik heb ze helaas niet liggen…
Wellicht heeft iemand in de buurt ze liggen om te proberen, of kan iemand een setje (2 stuks maar ;)) kwijt? Het is wel de moeite waard om te proberen vind ik namelijk (als het dan gaat met de naaf… als ik niet zeker weet of het past ga ik de naaf niet aanpassen)Nja, achter staat ‘ie opzich dus wel erg goed vindt ik… Met spoorverbreders erbij (een millimeter of 3 à 5), staat ‘ie toch net zo ver voor naar buiten als achter, of heb ik dat verkeerd ;)?
@voederbiet wrote:
gaat helaas niet passen heb zelf ook een setje intra’s van een gsi champion op mijn B ascona gehad, met uitgedraaid naafgat, maar voor kwamen de velgen helaas te ver naar binnen en dus bijna tegen de schokbreker aan.
Dat is inderdaad waar ik bang voor was ook… Maar ‘bijna’? Alleen met uitveren ofzo? En spoorverbreders, zou je het daar niet mee redden…? Misschien hoef je ‘m dan ook niet eens uit te draaien?
Of laten we anders een beginnen met wie heeft de exacte maten van die velgen? ET-waarde en dergelijke, daarmee kom ik al een stuk verder (heb de velgen hier niet bij de hand en wil vast e.e.a. uitzoeken namelijk…)
12 oktober 2011 om 21:20 In reactie op: Senatorman’s project: Ombouw Senator (update 26-06-2021 #17926390Zo, dat ziet er netjes uit…!
De auto is het zeker waard zoiets.
Succes met het project!Haha, op ’t koppelingspedaal, that makes sense ;-)…
Heb even gezocht in ’t Haynes handboek van de B Ascona, ik vermoed dat het bij die Kadett toch echt hetzelfde is. Komt ‘ie:The pedal height varies according to the state of wear of the clutch friction disc. As the plate lining wears the pedal follows and moves upwards towards the driver. A switch has been fitted to the clutch pedal support bracket to register when the pedal height has moved to a point at which the actuating mechanism requires adjustment. The pedal travel warning light is on the same circuit as the hand-brake-on warning switch and brake hydraulic system warning switch.
En dan nog wat meer uitleg… Maar dit lijkt me duidelijk zat!
Wel raar dat dat niet op elke C Kadett zit inderdaad… Wel op elke B Ascona iig… (Voor zover ik weet)
Alleen een kleurtje of staat er ook een tekentje in. Vooral bij bochten, optrekken of remmen, of willekeurig?
@2000 wrote:
@LukeBanning wrote:
Bij mijn B Ascona zit er ook een op. Is de koppeling te ver versleten, komt het koppelingspedaal hoger te liggen, tot het tegen de schakelaar komt. Dan gaat er een lampje branden en weet je dat de koppeling op is. Trek het pedaal maar is iets naar ‘boven’, dan gaat er hoogstwaarschijnlijk een lampje branden (bij mij hetzelfde lampje als van de handrem)
Dat was mijn beredenering ook, of een verklikker voor een koppelingskabel die op breken staat.
[edit] zit er nog is aan te denken, maar het pedaal komt toch niet (nooit?) hoger te liggen bij een versleten koppeling?
eerder de koppelingskabel inderdaad, het pedaal komt idd niet omhoog volgens mij. ik had een versleten koppeling (tot op de popnagels echt) maar het lampje brandde nooit. Wel was de koppeling gewoon echt versleten. Het gaat inderdaad waarschijnlijk dus meer om een verklikkerlampje voor een koppelingskabel die het bijna begeeft vermoed ik
Ik zie ‘m ook niet… Ben wel benieuwd ;)
Bij mijn B Ascona zit er ook een op. Is de koppeling te ver versleten, komt het koppelingspedaal hoger te liggen, tot het tegen de schakelaar komt. Dan gaat er een lampje branden en weet je dat de koppeling op is. Trek het pedaal maar is iets naar ‘boven’, dan gaat er hoogstwaarschijnlijk een lampje branden (bij mij hetzelfde lampje als van de handrem)
Gespot in Ochten. Volgens mij van iemand hier op ’t forum (zeker weten eigenlijk ;)). Ff snel fototje van een afstandje gemaakt, zat op de taxi..
10 september 2011 om 01:57 In reactie op: Ik ook maar even… Met de Ascona B naar Zweden geweest. #17880447Contactpunten zijn toch wel een zwak punt inderdaad ja…
Zelfs geen ANWB lidmaatschap aangevraagd, gewoon gaan, als ik echt vastzit had ik daar nog wel wat gezocht.
’t is mij goed bevallen opzich, de auto heeft ’t prima gedaan en ook in het wat bergachtiger terrein had je genoeg aan die 1.9. Heel soms wel even versnelling zakken.
Alleen jammer van die 4-bak, vooral in duitsland, dan is een 5 bak toch wel fijner…Volgend jaar weer zoiets, alleen dan ’n warmer land denk ik!
22 augustus 2011 om 12:19 In reactie op: Ik ook maar even… Met de Ascona B naar Zweden geweest. #17880445Weer even een update…
De herkansing niet gehaald, dus nog een jaartje VWO helaas… Nu wel op een andere school, op het VAVO in Nijmegen (hoef ik alleen de vakken te doen waarop ik gezakt ben, 3 stuks dus slechts).Verder hele tijd niet op het forum geweest i.v.m. werken, vakantie, etc.
Ben met de Ascona naar Zweden op vakantie geweest! Ruim 4500 kilometer gemaakt, zonder ook maar een enkel probleem…! Zoals verwacht natuurlijk ;-)! Gas tanken kostte daar nog wel eens moeite, maar ook op benzine liep ‘ie goed, dus geen probleem…
Wellicht leuk om een aantal fototjes te delen met de auto erbij, dus die zal ik zo plaatsen ;)
Het vertrek
Een hele nette rustplaats!
2e camping ofzo
Tijd voor een broodje!
Zware regen in Noorwegen, vlak boven Oslo, op de dag dat die gek daar rond liep….
Nationaalpark Tiveden20 juni 2011 om 23:30 In reactie op: Ik ook maar even… Met de Ascona B naar Zweden geweest. #17880444Whoehoe! Ik ben happy:
Heb een E&M profiel en dus geen natuurkunde in me pakket. Moest dus een toelatingstoets doen om mee te mogen doen met de HTS Autotechniek. En die heb ik vandaag gedaan.
Ik had nog wat twijfels achteraf of ’t wel goed genoeg was, maar dat was helemaal niet nodig…. Ik had een 7.6 dus ik mag niet klagen denk ik :)
Heb alleen nog woensdag een economie herkansing, maar die MOET ik maar gewoon eventjes doen! :)
Blijheid hier dus :afro@Michael&Kim wrote:
foto’s volgen nog ik ben er op het moment druk mee bezig iedere dag ongeveer 3 uur
mvg michaelook foto’s van ‘het proces’ zelf zijn leuk! heerlijk om die projectjes te lezen :);)
@asconaBB wrote:
ik heb nog wat gevonden :thumb
http://cgi.ebay.de/Seitenwindabweiser-Opel-Ascona-B-4turer-/380216519217?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item5886abaa31″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Hallo Oldiefreunde absolute Rarität
Seitenwindabweiser
für
Opel Ascona B 4türer
Wow, top gevonden man! Heb maar contact eens opgenomen met de beste man… Is kijken of ik ‘m kan bemachtigen! Zou geweldig zijn, perfect voor de vakantie ;)
@asconaBB wrote:
ik heb ze ook op mijn 2 deurs ascona
ooit op ebay gekochtKun je toevallig vinden waar je ze toen hebt gekocht? Wellicht dat ik die eBay verkopen dan een mailtje kan sturen o.i.d…
Of heb jij 2e handsjes gekocht? -
AuteurBerichten
