Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
voor zo ver ik nu ben, passen die 1,98gr nokkenassen van risse egt maar net (ook met de ruimte in je kop)
en bij deze nokkenassen hoef je verder ook niet al te veel aan te passen omdat de maximale lift gewoon kan zonder eventueel je kop/geleiders e.d. aan te passen. oftewel ff opzoeken wat je kleppen aan kunne qua maximale lift dan weetje ook welke optie’s je hebt en blijf je onder de 2mm lift in bdp zou het moetten gaannatuurlijk idd wel even een setje versterkte klep veren steken.
ik zeg ook soort van ih, niet dat je het indd met je ruitensproeier pompje kan doen, en dat je er zomaar een beetje water bij laat lopen. ik neem aan dat de meeste wel snappen dat dat indd niet werkt.
ik weet dat er ook systemen zijn die gewoon water injecteren in je spruitstuk om een dichter mengel te krijgen.
deze maken gebruik van het ruitensproeier tankje en een soort ruitensproeier pompje.even een late reactie, maar de nokkenassen zitten er al een tijdje in ja,
helaas heb ik het van de zomer veel te druk gehad op mijn werk om verder te gaan met het blok, en de auto.
dus staat ze helaas nu een beetje stof te vangen.de plannen zijn om eind september aan de ombouw te beginnen. (als de duitsers weer een beetje uit het land vertrokken zijn)
nou de knoop is door gehakt, vanmiddag bij risse motorsport een settje 280gr nokken besteld incl variabele poelie’s
en nu maar wachten tot het pakketje binnen komt.
spec’s: 280°/11.20/1.98/110°/34.0oke, mooi om te weten had nog nooit van ze gehoord. en dat kan nooit ver zijn aangezien ik praktisch in west-vlaanderen woon.
ja goed het is gewoon ff dat ik het zeker weet, zou zonde van het geld zijn anders.
en verstelbare poelie’s is gewoon een must natuurlijk heb t bij verschillende al zonder gezien, maar dat was het dan toch net niet.heb indd vanmiddag ff op de site van risse gekeken of anders waars een setje schrik nokken.
die klep veren moet ik dan nog ff voor kijken, maar drijfstang bouten e.d. zijn ondertussen allemaal al vervangen voor arp’sin ieder geval bedankt weer voor de info, ik laat nog weten welken het geworden zijn.
en dat is gewoon met de originele zuigers?
heb namelijk hier en daar op engelse vauxhall forums gelezen dat je dan de ”pockets” van je zuiger dieper zou moeten maken wil je een nokkenas met een lift van 2mm in bdp kunnen plaatsen.ik heb namelijk niet veel zin om straks een setje nokkenassen te monteren, en dan er achter komen dat je ze eigenlijk niet 100% kan afstellen met variabele poelie’s.
okee mooi om te weten,
en het blijft niet alleen bij de nokkenassen dr is al wat meer aangepast :Dmaar met welke nokkenassen heb jij ervaring dan? of met welke rij jij op het moment?
haha ja nou dicht bij… behalve als je in west zeeuws-vlaanderen woont, (is nog altijd zeeland hoor) dan is breda toch al gauw 1,5u rijden..
ja dat snap ik ook wel, maar dan heb ik tog een beetje beeld van wat er nou veranderd is,
en berekenen is lastig aangezien er een ”kom” in je kop zit waar je kleppen in vallen,
en ik zou zo snel ff niet weten hoe en met wat ik daar de inhoud van moet berekenen.nee precies het doel is om zo ongv een pk of 190 er uit te halen met niet al te grote (financiële) ingrepen.
kop is ondertussen al afgevlakt, heb er 0,15mm af laten halen. aangezien ik waars met een setje newman cams ga rijden met een lift van 1,6mm in bdp.als heel het blok weer opgebouwd is zal ik een een compressie test doen om te kijken of het nou heel veel scheelt.
Na het enige zoekwerk, afgelopen week toch maar een andere oliepomp aangeschaft.
hierbij een X20XEx oliepomp geworden, aangezien deze met minimale aanpassingen zo op de 20XE past.
alleen was ik ff vergeten dat de olie aanzuigbuis van de 20XE niet past, en had ik deze niet mee besteld…
nog waar weer ff een paar dagen wachten dan, en dan kan het vers gespoten carter er ook weer terug onder.Ondertusse ook een Lexmaul inlaatspruitstuk gevonden en verwacht deze komende week.
vanmiddag ook een belletje gekregen dat mijn cilinderkop klaar is, dus deze kan er een deze dagen ook weer terug op.
nadat de kleppen opnieuw zijn ingeslepen natuurlijk.Hopenlijk dat komende zaterdag het carter weer terug op zijn plek zit, en de cilinderkop er weer terug op zit.
oke op die manier, ik vroeg me al af wat ze betekende.
miss indd wel zo verstandig om een z20let pomp te monteren
heb het al eens eerder gehad dat de lagers uit het blok gelopen waren, was ook met een 180 pk blokje alleen lag daar de toerenbegrenzer over de 9000 toeren.
en het spruitstuk is nou niet alles meer… onderkant is vrij plat en het metaal is goed dun geworden. dus vandaar.en die kop zie ik nog wel, oud stage bedrijf doet dat dus miss dat ik daar maar weer eens moet gaan buurten.
en iemand een idee hoe ik de foto’s iets groter krijg? komen van imageshack,
ik weet dat je vroeger de .th weg moest halen maar die staat niet meer in de linkmtech heeft hem ook gewoon volges mij hoor.
jaa daarom ook, als ik eens zo rond zit te kijken voor een settje nokkenassen die nog met de originele zuigers werken, zitte ze bijna allemaal op de 1,5-1,7 mm opening in het BDP, dus indd zo heel veel speling is er niet.
en als ik naar mijn eige metingen kijk zou je nog ongv zon 0,8mm speling zijn in BDP tussen klep en zuiger.daar komt het blok ook net vandaan, maar zou het indd nog eens aan hem kunnen vragen.
mijn kop ligt op dit moment al bij een constructie bedrijf in de buurt om hem eind v.d. week te vlakken, alleen gingen ze hem slijpen inplaats van af frezen, dit zou nog beter en gladder worden.en daar zat ik nou indd precies mee, de bedoeling is om met een setje cat cams te gaan rijden met een lift van 10,95mm in plaats van de originele 9,5mm, dusjah dat scheelt zowiezo al 1,45mm. en qua koppakking komt er een stalen voor in de plaats met originele dikte.
nu heb ik naar een revisie boer gebeld maar die was nou niet zo heel behulpzaam, ook bij mtech zeiden ze dat er dan niet zo heel veel meer af kan.
nu kan ik nog eens een revisie boer hier in maldegem(be) proberen, die zijn over het algemeen iets behulpzamer. maartog denk ik indd dat er dan niet zo heel veel speel ruimte meer over blijft.ik had zelf indd ook al gezien dat je ze wel los kon halen en dat ze vast gesmolten zitten,
ik dacht als er nou losse te krijgen zijn kan je ze gewoon met een grote soldeerbout o.i.d. weer terug vast smelten.kleur is voor mij geen probleem aangezien ik de sierstrip op het dashboard en de sierstukken op het stuur opc blauw gespoten heb.
en de sierstrips in de deuren moeten dus ook deze kleur worden.oke bedankt voor de tip in iedergeval, dan ga ik dat topic eens ff doornemen en ik heb eventueel wel interesse in het settje voor de C1, u2u maar ff voor de prijs.
grt
volges mij kon je zon frame op http://www.pimtensen.nl krijgen, maar weet ik niet meer 100% zeker,
maar waarom zet je daar niet zon RCA adapter tussen op de originele radio?
heb ik ook gedaan, behoud je gewoon je originele radio en kan er tog een woofer op.nou naar een revisie boer gebeld, en te horen gekregen dat zij adviseren om binnen de fabrieks marges af te vlakken,
oftewel er 0,25mm af te halen max.zowiezo als er U9 op je kenteken staat moet de lambdasonde en kat aanwezig zijn,
dit betekend niet dat de lambda sonde hoeft te werken en dat de kat niet leeg mag zijn.
ze moetten net maar aanwezig zijn,
en dan is het een kwestie van co meten natuurlijk.ook goed, haha
ja weet ik, alleen kosten een paar hogecompressie zuigers toch iets meer dan de kop ff laten vlakken,
en als er 1mm af kan kom je al op 11,6:1 mee 1,25mm kom je op 12,5:1
dusjah lijkt me ook niet slecht,
en dat is niet het eenigste wat er aan het blokje gaat gebeuren hoor :-Phaha ja dat leek mij ook, zou zonde zijn als ze straks raken nadat het complete blok uit elkaar geweest is.
maar in ieder geval bedankt dan ga ik daar eens achter aan.het zal vast wel kunnen, maar ”even” je brandstofdruk aanpassen bij de z22yh is zo makkelijk nog niet denk ik.
voor zover ik weet zit er ook geen ”gewone” druk regelaar op zoals bij normaal ingespoten motoren.
en dan zit je namenlijk nog met je hogedrukpomp en je systeem dat in hoge druk op meer als 120bar draait.
welke je daarop ook alleen weer kan uitlezen met de tech 2. -
AuteurBerichten