Ludolf

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 67)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: sport nokkenassen #18144671

    voor zo ver ik nu ben, passen die 1,98gr nokkenassen van risse egt maar net (ook met de ruimte in je kop)
    en bij deze nokkenassen hoef je verder ook niet al te veel aan te passen omdat de maximale lift gewoon kan zonder eventueel je kop/geleiders e.d. aan te passen. oftewel ff opzoeken wat je kleppen aan kunne qua maximale lift dan weetje ook welke optie’s je hebt en blijf je onder de 2mm lift in bdp zou het moetten gaan

    natuurlijk idd wel even een setje versterkte klep veren steken.

    In reactie op: C20xe met waterstofinjectie? #18170360

    ik zeg ook soort van ih, niet dat je het indd met je ruitensproeier pompje kan doen, en dat je er zomaar een beetje water bij laat lopen. ik neem aan dat de meeste wel snappen dat dat indd niet werkt.

    In reactie op: C20xe met waterstofinjectie? #18170354

    ik weet dat er ook systemen zijn die gewoon water injecteren in je spruitstuk om een dichter mengel te krijgen.
    deze maken gebruik van het ruitensproeier tankje en een soort ruitensproeier pompje.

    In reactie op: sport nokkenassen #18144662

    even een late reactie, maar de nokkenassen zitten er al een tijdje in ja,
    helaas heb ik het van de zomer veel te druk gehad op mijn werk om verder te gaan met het blok, en de auto.
    dus staat ze helaas nu een beetje stof te vangen.

    de plannen zijn om eind september aan de ombouw te beginnen. (als de duitsers weer een beetje uit het land vertrokken zijn)

    In reactie op: sport nokkenassen #18144654

    nou de knoop is door gehakt, vanmiddag bij risse motorsport een settje 280gr nokken besteld incl variabele poelie’s
    en nu maar wachten tot het pakketje binnen komt.
    spec’s: 280°/11.20/1.98/110°/34.0

    In reactie op: sport nokkenassen #18144653

    oke, mooi om te weten had nog nooit van ze gehoord. en dat kan nooit ver zijn aangezien ik praktisch in west-vlaanderen woon.
    ja goed het is gewoon ff dat ik het zeker weet, zou zonde van het geld zijn anders.
    en verstelbare poelie’s is gewoon een must natuurlijk heb t bij verschillende al zonder gezien, maar dat was het dan toch net niet.

    In reactie op: sport nokkenassen #18144648

    heb indd vanmiddag ff op de site van risse gekeken of anders waars een setje schrik nokken.
    die klep veren moet ik dan nog ff voor kijken, maar drijfstang bouten e.d. zijn ondertussen allemaal al vervangen voor arp’s

    in ieder geval bedankt weer voor de info, ik laat nog weten welken het geworden zijn.

    In reactie op: sport nokkenassen #18144646

    en dat is gewoon met de originele zuigers?
    heb namelijk hier en daar op engelse vauxhall forums gelezen dat je dan de ”pockets” van je zuiger dieper zou moeten maken wil je een nokkenas met een lift van 2mm in bdp kunnen plaatsen.

    ik heb namelijk niet veel zin om straks een setje nokkenassen te monteren, en dan er achter komen dat je ze eigenlijk niet 100% kan afstellen met variabele poelie’s.

    In reactie op: sport nokkenassen #18144643

    okee mooi om te weten,
    en het blijft niet alleen bij de nokkenassen dr is al wat meer aangepast :D

    maar met welke nokkenassen heb jij ervaring dan? of met welke rij jij op het moment?

    In reactie op: opel meeting zeeland #18122313

    haha ja nou dicht bij… behalve als je in west zeeuws-vlaanderen woont, (is nog altijd zeeland hoor) dan is breda toch al gauw 1,5u rijden..

    In reactie op: kop afvlakken #18116284

    ja dat snap ik ook wel, maar dan heb ik tog een beetje beeld van wat er nou veranderd is,
    en berekenen is lastig aangezien er een ”kom” in je kop zit waar je kleppen in vallen,
    en ik zou zo snel ff niet weten hoe en met wat ik daar de inhoud van moet berekenen.

    In reactie op: kop afvlakken #18116282

    nee precies het doel is om zo ongv een pk of 190 er uit te halen met niet al te grote (financiële) ingrepen.
    kop is ondertussen al afgevlakt, heb er 0,15mm af laten halen. aangezien ik waars met een setje newman cams ga rijden met een lift van 1,6mm in bdp.

    als heel het blok weer opgebouwd is zal ik een een compressie test doen om te kijken of het nou heel veel scheelt.

    In reactie op: 20XE Rebuild + inbouw cabrio #18119151

    Na het enige zoekwerk, afgelopen week toch maar een andere oliepomp aangeschaft.
    hierbij een X20XEx oliepomp geworden, aangezien deze met minimale aanpassingen zo op de 20XE past.
    alleen was ik ff vergeten dat de olie aanzuigbuis van de 20XE niet past, en had ik deze niet mee besteld…
    nog waar weer ff een paar dagen wachten dan, en dan kan het vers gespoten carter er ook weer terug onder.

    Ondertusse ook een Lexmaul inlaatspruitstuk gevonden en verwacht deze komende week.
    vanmiddag ook een belletje gekregen dat mijn cilinderkop klaar is, dus deze kan er een deze dagen ook weer terug op.
    nadat de kleppen opnieuw zijn ingeslepen natuurlijk.

    Hopenlijk dat komende zaterdag het carter weer terug op zijn plek zit, en de cilinderkop er weer terug op zit.

    In reactie op: 20XE Rebuild + inbouw cabrio #18119150

    oke op die manier, ik vroeg me al af wat ze betekende.

    miss indd wel zo verstandig om een z20let pomp te monteren
    heb het al eens eerder gehad dat de lagers uit het blok gelopen waren, was ook met een 180 pk blokje alleen lag daar de toerenbegrenzer over de 9000 toeren.
    en het spruitstuk is nou niet alles meer… onderkant is vrij plat en het metaal is goed dun geworden. dus vandaar.

    en die kop zie ik nog wel, oud stage bedrijf doet dat dus miss dat ik daar maar weer eens moet gaan buurten.

    In reactie op: 20XE Rebuild + inbouw cabrio #18119147

    en iemand een idee hoe ik de foto’s iets groter krijg? komen van imageshack,
    ik weet dat je vroeger de .th weg moest halen maar die staat niet meer in de link

    In reactie op: uitlaatspruitstuk c20xe #18116790

    mtech heeft hem ook gewoon volges mij hoor.

    In reactie op: kop afvlakken #18116276

    jaa daarom ook, als ik eens zo rond zit te kijken voor een settje nokkenassen die nog met de originele zuigers werken, zitte ze bijna allemaal op de 1,5-1,7 mm opening in het BDP, dus indd zo heel veel speling is er niet.
    en als ik naar mijn eige metingen kijk zou je nog ongv zon 0,8mm speling zijn in BDP tussen klep en zuiger.

    daar komt het blok ook net vandaan, maar zou het indd nog eens aan hem kunnen vragen.
    mijn kop ligt op dit moment al bij een constructie bedrijf in de buurt om hem eind v.d. week te vlakken, alleen gingen ze hem slijpen inplaats van af frezen, dit zou nog beter en gladder worden.

    In reactie op: kop afvlakken #18116274

    en daar zat ik nou indd precies mee, de bedoeling is om met een setje cat cams te gaan rijden met een lift van 10,95mm in plaats van de originele 9,5mm, dusjah dat scheelt zowiezo al 1,45mm. en qua koppakking komt er een stalen voor in de plaats met originele dikte.
    nu heb ik naar een revisie boer gebeld maar die was nou niet zo heel behulpzaam, ook bij mtech zeiden ze dat er dan niet zo heel veel meer af kan.
    nu kan ik nog eens een revisie boer hier in maldegem(be) proberen, die zijn over het algemeen iets behulpzamer. maartog denk ik indd dat er dan niet zo heel veel speel ruimte meer over blijft.

    In reactie op: deurpaneel vraagje vec C #18116760

    ik had zelf indd ook al gezien dat je ze wel los kon halen en dat ze vast gesmolten zitten,
    ik dacht als er nou losse te krijgen zijn kan je ze gewoon met een grote soldeerbout o.i.d. weer terug vast smelten.

    kleur is voor mij geen probleem aangezien ik de sierstrip op het dashboard en de sierstukken op het stuur opc blauw gespoten heb.
    en de sierstrips in de deuren moeten dus ook deze kleur worden.

    oke bedankt voor de tip in iedergeval, dan ga ik dat topic eens ff doornemen en ik heb eventueel wel interesse in het settje voor de C1, u2u maar ff voor de prijs.

    grt

    volges mij kon je zon frame op http://www.pimtensen.nl krijgen, maar weet ik niet meer 100% zeker,
    maar waarom zet je daar niet zon RCA adapter tussen op de originele radio?
    heb ik ook gedaan, behoud je gewoon je originele radio en kan er tog een woofer op.

    In reactie op: kop afvlakken #18116270

    nou naar een revisie boer gebeld, en te horen gekregen dat zij adviseren om binnen de fabrieks marges af te vlakken,
    oftewel er 0,25mm af te halen max.

    In reactie op: Co waarde APK / geluidsmeting corsa c20xe #18096548

    zowiezo als er U9 op je kenteken staat moet de lambdasonde en kat aanwezig zijn,
    dit betekend niet dat de lambda sonde hoeft te werken en dat de kat niet leeg mag zijn.
    ze moetten net maar aanwezig zijn,
    en dan is het een kwestie van co meten natuurlijk.

    In reactie op: kop afvlakken #18116269

    ook goed, haha
    ja weet ik, alleen kosten een paar hogecompressie zuigers toch iets meer dan de kop ff laten vlakken,
    en als er 1mm af kan kom je al op 11,6:1 mee 1,25mm kom je op 12,5:1
    dusjah lijkt me ook niet slecht,
    en dat is niet het eenigste wat er aan het blokje gaat gebeuren hoor :-P

    In reactie op: kop afvlakken #18116267

    haha ja dat leek mij ook, zou zonde zijn als ze straks raken nadat het complete blok uit elkaar geweest is.
    maar in ieder geval bedankt dan ga ik daar eens achter aan.

    In reactie op: Verschilen motoren: Z22SE XE YH #17966830

    het zal vast wel kunnen, maar ”even” je brandstofdruk aanpassen bij de z22yh is zo makkelijk nog niet denk ik.
    voor zover ik weet zit er ook geen ”gewone” druk regelaar op zoals bij normaal ingespoten motoren.
    en dan zit je namenlijk nog met je hogedrukpomp en je systeem dat in hoge druk op meer als 120bar draait.
    welke je daarop ook alleen weer kan uitlezen met de tech 2.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 67)