Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
hmm, klopt dat de luchtfilter box er uit moet anders kom je er niet lekker bij. Maar geeft wel een berg licht!!
Vanmiddag nog even wat under de hood cleaning gedaan, nu is het iig weer toonbaar.


ik had bij mn dealer in het dorp o.a. mn remvloeistof laten vervangen vorige week, maar volgens mij zijn ze het vergeten…#@%!@%^# en wel een dikke rekening. Dus aankomende week maar even verhaal halen.

Grtz Lucas
Dat komt wel goed, op mn P12 heb ik 90% lichtdoorlatend laten plakken rondom van Suntek, zit veel zonafwerend carbon in dus prima tegen de warmte en zonlicht maar wel doorlatend. Folie komt hier vandaan, maatje van me heeft dat toen geplakt, http://www.ace-auto.eu/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Volgende week hebben we van mn andere clubbie een poets/tint/zonnedak/ramenreparatie/uitdeukenzonderspuiten lente meet. Dan komt er iig een verse voorruit in de Vec, met van die blauw/paarse reflectie folie en een zonnenband.
Grtz Lucas
heb zelf niet zulke beste ervaringen met MPM, dat was de full suntheet 5w40, die wordt echt slecht in een korte tijd en zeer stroperig.
5 april 2012 om 18:51 In reactie op: helmer’s vectra V-line – Iets wat mij niet lekker zit ! #17993210die glimt weer supers, mooie lak kleur!
Hier op een engels vectra vxr forum staat een mini how-to
http://www.vxronline.co.uk/forum/showthread.php?61785-HOW-TO-Change-Vectra-VXR-Brake-Pads” onclick=”window.open(this.href);return false;
toptop!
idd, 1tje past mooi aan de voorkant van de accubak, de ander heb ik eigenlijk onder de koplamp gemonteerd, wat uit de buurt van de LMM.
LOL, tinten idd!!
Xenonsetje komt van NAV audio, http://www.navaudio.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
het is een Kinkco setje van 50 euro met Canbus ballasten, dus geen storing! inbouwen was binnen en half uurtje gebeurt, je kan er best makkelijk bij, moest de kunstof basis van de lampjes iets bijvijlen/afvijlen en toen klikte ze er zo in.
Op dag 2 na montage ging er wel gelijk 1 lampje kaduk, maar had binnen een week een nieuw lampje binnen op garantie. Nog ff een setje H7 uit hongkong laten komen voor 7 euro als backup. verders hierna geen problemen mee gehad en ze staan eigenlijk altijd aan als de auto rijd!
groetjes
Ghahahah, kwartje valt hier ook!!
gaat idd om een upgrade, kan mn oem skirts natuurlijk ook spuiten, maar zoek een set van de opc uitvoering, irmscher steinmets etc etc.
Dat ze voor een signum ook zouden passen had ik zelf niet bedacht, dus dat vergroot de zoek opties!
thanks mensen!
even afstoffen,
Ondertussen alweer een kleine 3 Dkm met de SW gereden, vooralsnog heerlijk genieten van de luxe, het comfort en het vermogen.



Een aantal keer in de week rij ik heerlijk met de Primera GT, op LPG dus wel zo goedkoop als tegenhanger

maar daar heb ik een ander leuk en gezellig forum voor! ;)
Weer even terug naar de Vectra, kwa onderhoud, koelvloeistof, remvloeistof, bak olie en motorolie laten vervangen, nu ligt er nog een vers setje remmen en blokken te wachten op montage. De bakolie was echt aan vervanging toe, wel opvallend dat de opel dealer dit niet had aangegeven, niks long life, gewoon vervangen dus, volgend jaar opnieuw. beter wat aan ATF kwijt dan een nieuwe AF40 bak.
Ik heb nog een nieuwe EVAP valve liggen, die lost dan het startprobleem op wat ik na het tanken heb.
Dan nog verse remmerij wat er onder moet,
voorzijde 314mm

achterzijde 292mm

verders heb ik het versnellingspookje vervangen voor een vers exemplaar, het chroom was een beetje versleten. Dus nu weer bling bling

en een setje 5000K xenon gemonteerd

En nu het zomerse weer zich weer wat meer laat zien ben ik de SW wat aan het detailen, het interieur met Gliptone leathercleaner / condinioner gedaan, verse matjes erin. Ook nog een bagagenet en eens setje dakdragers gescoord op MP.



en dan hebben we natuurlijk nog een Wensenlijstje
– blinderen, iig voor de zomer, ivm de vakantie en de kleine passagiers achterin.
– setje mooie wielen
– een setje skirts, voorlipje, achterbumper, dakspoilertje.
– De oem duplex even doortrekken tot aan de bumper.en oja, genieten van de heerlijke sound van de V6
ik rij een 230 pk V6 turbo automaat SW, gemiddeld verbruik van de vorige eigenaar over 80Dkm was volgens de BC 1 op 10, dit leek me wel wat optimistisch, maar heb mijn eerste 3 Dkm ook gemiddeld 1 op 10 gereden.
moet wel zeggen dat ik een rustige piloot ben die op zijn tijd geniet van het vermogen. Ik rijd eigenlijk zo veel mogelijk op de CC rijd en laat de SW altijd uitrollen richting de verkeerslichten!
mij hoor je niet klagen!
@Helmer opelfan wrote:
Goed licht in de duisternis :thumb Leuke avatar foto v6 turbo :wub
thanks, het staat ook zo mooi op de klep! ;)
doorgaans strip ik de logo’s en dergelijke er wel vanaf, maar het is gewoonweg te leuk om de mensen die net koek hebben gehad van de V6 te zien kijken naar de letters op de klep… en dat je dan het kwartje ziet vallen via je binnenspiegel.
grtz Lucas

xenon setje ingebouwd, 5000K, niet zo opvallend, wel effectief!
idd super handig dit, morgen eens uitproberen op mn Vec!
thanks, ga er ff achteraan!
oke, lekker klusje denk ik :)
kwa verschijnselen heb ik het echt op rij tot 4 keer toe meegemaakt direct na het tanken, voor de rest geen probs, of ik nu een koude of warme start heb, lang of kort gereden heb.
speel mn kaart dan eerst even op de EVAP valve, mocht dit hem niet zijn dan gaan we verder met zoeken.
Hoi willem,
idd, begint goed ;)
hoe is een lekkende injector te checken?
na een avondje internetten het volgende kunnen vinden,
het betreft een storing door een vervuilde regelklep, hier even het verhaal van de engelse vectra site
I wonder if theres a problem with the EVAP system. To meet emissions regulations the fuel tank cant be allowed to breath directly to atmosphere, it has a charcoal canister which it breaths through. The charcoal captures any vapours from the tank and stores them. There is also a pipe from the charcoal canister to the intake manifold that is opened or closed by the evap purge valve. When the engine runs, the ecu cycles the purge valve to suck through the vapours and burn them off, thus purging the canistor. The ECU knows when it is perfoming this purge cycle and expects a richer A/F ratio and compensates automatically. Its not uncommon for the purge valve to stick, which can royaly screw your fuel trims. The charcoal canister can be found in the front right wing of yout vectra, if you lie on your back and put your arm up under the bumper you can feel it just behind your fog light. The purge valve is under the bonnet, just behind the air box, fixed to the same bracket as the bonet alarm switch.
I’d start looking at these two components if I was you. Perhaps start with the purge valve. Id remove it and try sucking through it whislt applying and removing 12v across the terminals to check its switching, but I fear the pipes are going to be F’in tight to get off. If they are cheap, perhaps just replace it anyway? If it is stuck open, then it may be sucking through all the freshly stired up vapours after filling your tank, enriching the A/F ratio too much for the car to start properly when its already warm and not expecting that level of choke? When the cars cold, the ecu would be running rich on choke anyway and so it wouldnt really effect it. The theory sounds plausable anyway given your symptoms.
If thats ok, then your going to have to move your attention to the canister. I think your going to have to whip the bumper off to check it properly with good access to the two pipes. One goes to the evap purge valve, the other is the fuel tank breather pipe. Blow through each to check for a blockage and do the same with the canister itself.
Or of course if its still in warentee, ask your dealer to check it all properly. That is if you can find one that knows his **** from his elbow. Frankly if they doubt a fuel tank even has a breather, they’re not going to be too clued up on the evap system either.
I hope this gives you something to at least start with. I doubt there is anything wrong with the actuall pump as youd have running issues all the time, and accusing the swirl pot is rediculas.
Let us know how you get on.
de boosdoener
hier nog het linkje, wel even registreren. http://vectra-c.com/forum/showthread.php?t=153937″ onclick=”window.open(this.href);return false;
op Saab sites lees ik terug dat een fout in deze regelklep een fout code afgeeft, dit lijkt bij opel dus niet het geval te zijn. gaat dan om OBD code P0496.
Dus binnenkort even achter een verse regelklep aan!
groetjes
13 februari 2012 om 22:22 In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17978240komt helemaal in orde!
eerst even een mooie dag afwachten om de auto goed te detailen!
11 februari 2012 om 18:20 In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17978238Vandaag eindelijk een proefrit kunnen maken en ik was zeer blij verrast! De wagen reed zeer solide, soepel en vlot, en de opel dealer in mn dorpske heeft de sw ook even bekeken. De minpunten aan de wagen zijn goed aan te pakken dus na wat onderhandelen de knoop doorgehakt!
Volgende week kan ik de sw ophalen!
25 januari 2012 om 20:00 In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17978236@Edvries wrote:
Ik heb je een PM gestuurd, staat in je inbox, hier op het forum! :thumb
mailtje terug!
groetjes Lucas
22 januari 2012 om 07:34 In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17978233Goeie tips zijn altijd welkom. Ben niet het type die over 1 nacht ijs gaat gelukkig en misschien het belangrijkste, ik heb geen haast en heb in mijn jongere jaren al wat miskopen gehad door me blind te staren op 1 auto!
Iig volgende week de proefrit, maatje van me pluist het verleden nog ff uit en dan gaan we eens kijken. De minpuntjes geven ook n goede onderhandelings positie. Zal eens kijken of ik kort hiervoor nog even met een wat verser exemplaar kan sturen, dan weet ik iig hoe die zou moeten aanvoelen!
Groetjes
21 januari 2012 om 22:44 In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17978231Vanmiddag bij deze vectra geweest,
minpuntjes
– schade aan het rechter voorscherm/voorbumper
– schade achterscherm + kras
– schijven dik in de roest en met kraag
– volgens het schema had hij 4Dkm geleden onderhoud moeten hebben, opzich logisch maar dus wel toe aan een beurt.
– bandjes zijn magertjesvoordeel
– interieur is redelijk netjes
– onderhouds historie is bekend
– prijsstellingDe vectra had duidelijk lang stilgestaan, hij starte dan ook wat moeizaam. Eenmaal lopend was het wel oke, vind het geen stille motor maar geen gekke vreemde bijgeluiden of olie sporen kunnen ontdekken. Kwam een hoop condens uit de uitlaat, maar ook dat is niet heel vreemd.
in de boekjes stond de Vectra wel als Z2.8NET omschreven, maar volgens de RDW/VWE is het wel degelijk de 230pk versie. Het belangrijkste, de proefrit ging vandaag niet meer lukken door omstandigheden dus die staat gepland voor volgende week.
20 januari 2012 om 13:19 In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17978229leek me ook wel oke kwa km stand, beter wat meer km, zeker icm de turbo. Hiernaast zegt NAP natuurlijk ook niet alles, maar gezien de nette staat op de foto’s is het wel aannemelijk.
20 januari 2012 om 12:54 In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17978226de 230 paardjes zullen in het begin zeker voldoende zijn!
misschien dat ik aankomende zaterdag even wat autobedrijven / dealers langsga om wat SW’s te bekijken.
Deze lijkt me zo uit de lease gekomen, deze toevallig bekend hier op het forum, zag hem nog niet gepost staan bij het MP/ebay topic
http://www.autotrack.nl/tweedehands/opel/vectra/8290359″ onclick=”window.open(this.href);return false;
groetjes
19 januari 2012 om 23:23 In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17978224idd, zag ook verschillende varianten voorbij komen,
ik had een station op het oog, dus met de 230pk z28nel. Zijn dit alleen software matige aanpassingen of zijn er ook andere internals / turbo’s gebruikt bij de snellere uitvoeringen?
groetjes
-
AuteurBerichten