Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
thanks ahrend!
Ghahahaha,
thanks, de auto moest ik weer inleveren ;)
zijn 235 40 19″ bandjes natuurlijk,
groetjes
hey Jerremy,
Dan doet die Fysio goede zaken ;)
Wat betreft een GTR, door mn goede contacten met mn toenmalige Nissan dealer in Rotterdam, kreeg ik wel een hele mooie verrassing toen ik vroeg of ze een trouwauto voor me konden regelen. Mocht de GTR een 2008 JDM, stuur rechts, japanse computer etc etc van donderdag tot zaterdag meenemen, man, je kan je voorstellen dat ik een gat in de lucht sprong. Vooralsnog de snelste auto die ik ooit gereden heb, en natuurlijk wel de kroon op mn huwelijksdag.




nog even een vraagje, weet iemand nog een betrouwbare tweedehands bandenzaak waar ik 4 nette 235 40 10 bandjes kan halen, dit om het budget een beetje te drukken!
groetjes
thanks mensen!
ik heb trouwens de 2 banden die ik over heb even op MP gezet, ook hier op het forum,

Vanmiddag eerder vrij, dus het plamuur en schuurwerk afgemaakt,
@teun, uitharden is binnen een uurtje gebeurt hoor, hierna al schuurbaar. Bij het monteren van de banden noem ik het wel altijd ff, dan letten ze vaak wel wat beter op, want heb ook al bij normale wielen schade gehad omdat ze de breedte niet goed hadden ingesteld.


Nu ff wachten tot een dagje met mooi weer, dan kan ik ze ff in de spuit plamuur zetten en aflakken!
Na een superdruk “gezins” weekend vanavond weer even tijd kunnen maken,
Dus schuren, eerst met de machine en hierna nat met korrel 1000, dus al lekker glad en klaar voor de spuitplamuur,




en nog even de volgende patiënt! Deze velgrand is ooit al eens gerepareerd geweest op niet zo n beste manier, dus deze eerst ook wat opgeschuurd en hierna in de plamuur,



hier de plamuur die ik ervoor gebruik,

even aan een vriendje gevraagd de Vec te foto shoppen,
bandenmaat 225 45 18, en hierin de opc velg geshopt, deze komen kwa maat erg overeen met een 225 40 19 bandje, dus vult de wielkast al iets mooier zonder te verlagen

en hier nog even verlaagd, ook erg mooi, maar niet per definitie nodig,

Groetjes
Vanmiddag de gelaste en gerichte velg opgehaald en een start gemaakt, iig 2 velgen goed ontvet en met metaal plamuur de grote diepe schades aangepakt. Nu lekker laten uitharden, maandagavond verder,






groetjes
28 februari 2013 om 22:14 In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17978396Ghahaha, hof fotograaf!!
Maar dat ziet er wel erg dik uit zeg!! sjiek,
Zelf herstellen heeft ook wel mn voorkeur hoor, heb hier ook een schuur met allerhande spullen van de afgelopen jaren en het hoort wel een beetje bij m hobby ;) eigenlijk altijd al wel een velgen tik gehad. Op mn vorige auto uiteindelijk na 17″ 18″ 19″ naar 20″ gegaan, oem nissan/infiniti FX 35 velgen.


zagen er eerst zo uit, verweerd chrome, laten stralen en toen opgeknapt,


dus weet wel een beetje waar ik aan begin!
groetjes
Zo te zien is je Vectra ook met IDS uitgevoerd, vandaar de foutmelding mbt de dempers, volgens mij heb je aan opcom niet genoeg en zal je met Tech2 dit kunnen wegschrijven,
Werd de wagen al niet veel strakker als je de sportknop had ingedrukt?
groetjes
28 februari 2013 om 14:48 In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17978394Ziet er goed uit zeg!!
heb je toevallig nog een piccie van de hele zijkant, kan ik een beetje inschatten wat het voor mijn Vec doet als ik voor een hoger bandje ga en niet ga verlagen,
thanks alvast!
27 februari 2013 om 22:26 In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17978392
Kan ik het zo lezen, bouwjaar van de velgen, juni 2007 ?
grtz
27 februari 2013 om 22:17 In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17978391Kijk, dat zijn de betere tips, 50 euro per velg is idd netjes, aandelen of niet ;)
@kadettgte@freeler.nl wrote:
:wors Gefeliciteerd dat je ze ook gevonden heb , die van mij daar hadden er maar twee stoeprandschade maar ik heb ze wel alle 4 gespoten heb ze bij de velgen specialist in Oostvoorne laten controleren en gisteren zijn er 4 nieuwe banden op gegaan .
Vorige week wel ffe de 19 inchers gepast.
235/35/19/zr xr 91
.
de laatste foto is met de 18 inch 225/40/18 Winterwielen , en de eerste met de oude 235/35/19.thanks Leo, velgen zien er supers uit onder een panacotta vectra c station! heb je toevallig nog een foto van de zijkant?
groetjes
Lucas
26 februari 2013 om 21:15 In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17978383wordt een eigen spuitklusje, kleurtje wordt steelgrey, net als mn huidige wintersetje! staat erg sjiek icm mn lak kleurtje.
Alleen even bedenken welke bandenmaat ik eronder wil, denk net een maatje dikker, 235 40 19, vult de oem wielkasten denk net wat mooier.
26 februari 2013 om 20:09 In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17978380@ahrend wrote:
Trouwens,ik las spiegelglas 76,- :hmmz :hmmz heb je er nu een lachspiegel inzitten,die spiegelglazen kosten een eurotje of 15,-p.st.
Gevalletje van mn vrouw die de Vec mee had, tegen een geparkeerde fiets was gereden, spiegelglas eruit, toen naar de dealer, nieuwe spiegel er in voor duur.
@Supermotard wrote:
Die zijn aardig misbruikt, zit nog wel wat werk aan.
Op de laatste foto staan 2 rondjes in de spaak, deze geven het bouwjaar aan.thanks!!
26 februari 2013 om 20:06 In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17978379Ghahahahah, zijn idd goed gaar, maar dat gaat er straks weer spik en span uitzien, is niet mn eerste setje die ik aanpak gelukkig.
@remutr wrote:
Heb je nog een tip om die vast gekoekte zwarte prut weg te poetsen.
Heb zaterdag een setje irmschers 15 inch gekocht en die moeten ook onderhanden genomen worden.
met een plamuurmesje tik ik de grote stukjes weg, dan met wasbenzine de rest weg poetsen, oude stukken / restant plaklood ff met terpentine insoppen, dan wordt het week en kan je ook wegkrabben. Ff een klusje maar het wel waard.
Grtz Lucas
26 februari 2013 om 18:59 In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17978375kan je trouwens nog ergens het bouwjaar van de wielen achterhalen?
26 februari 2013 om 18:58 In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17978374thanks mensen!
Vandaag alvast maar even begonnen, de banden eraf laten halen en de boel laten checken, 1 wiel had een slag, 3 kaarsrecht, en een van de rechte wielen heeft nog wel een lasje nodig. Mooie klus voor Hespo,
Hier ff wat piccies




lasje nodig


Elk wiel heeft deze stoeprand schade, kortom, zit wat werk aan maar heb er zin in om er weer superstrakke wielen van te maken!
@kammers85, je hebt pm,groetjes
25 februari 2013 om 12:43 In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17978370@GTS Power wrote:
:wub :wub :wub :wub
wel jammer dat je er maar 3 hebt :jerry
ahh….F…. ;)
LOLOL
thanks mensen, ben er stiekem echt heel blij mee!!
Nu wel nog ff wat harder op zoek naar verlagingsveren, want met de oem veren zal het minder mooi smoelen!
25 februari 2013 om 10:12 In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17978367
Vanochtend opgepikt, 19″ OPC Snowflakes, bekende stoeprandschade, 2 bandjes moeten iig vervangen worden. Maar gaat goed staan!
grtz Lucas
Ziet er super goed uit!!
en tja velgentik…komt me heel bekend voor, bij vorige auto’s vaak een dik zomer setje, winter setje en een origineel setje om comfortabel en zonder banden geschraap naar zuid frankrijk te rijden met een afgeladen wagen!
groetjes!
24 februari 2013 om 21:11 In reactie op: helmer’s vectra V-line – Iets wat mij niet lekker zit ! #17993725als ik google op deze storing,
OBD II Fault Code P1811 :
Description of OBD II Fault code P1811
ABS SPEED SIGNAL RANGE/PERFORMANCE
Possible failuer of OBD II Fault code P1811
•PCM-ABS control unit Signal line short or open
•ABS control unit failure
•Wheel speed sensor failureDiagnostic Procedure using AutoHex auto Scan tool tester
•The malfunction is detected when the Engine is started, the voltage from IG1 is more than 10.5V, and the input voltage from VBU to TCM is less than 6V, at least 2 seconds.Test Conditions using AutoHex Scan tool tester
•ENGINE SPEED > 400rpm
•Battery Voltage > 10.5VClear Fault codes Conditions
•The malfunction is detected when the Engine is started, the voltage from IG1 is more than 10.5V, and the input voltage from VBU to TCM is less than 6V, at least 2 seconds.24 februari 2013 om 21:03 In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17978366@Edvries wrote:
Jarenlang forumlid geweeest op het Nissan Forum, toen nog met mijn Sunny GTi:


gezellig forum ook dat Nissan forum
prachtige sunny, dat Nissan rood blijft wel iets hebben ;) en met zn 143 paardjes een onverwacht rappe bak! en idd, NCN nissan Forum is ook super gezellig!
groetjes!
Lucas
24 februari 2013 om 20:59 In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17978365@leon34 wrote:
mooie vec
even een vraag over het bagagenet wat je achterin hebt, kan dit samen met de bagageafdekhoes geplaatst worden in de auto?
jeps,
en je hebt een pm ,
groetjes
22 februari 2013 om 23:20 In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17978362@jraaf wrote:
Ik vind die Rode nis met die witte velgen wel mooi. Is da zo een Sri?
Groet jraafthanks,
is een Primera GT, de auto van mn vrouw, maar mocht er toch ook het een en ander aan verbouwen. Heeft origineel 150pk, maar nu wel iets meer ;) Tein schroefset onderstel met EDFC, a la IDS, 320mm + GTR33 remmerij en nog wel wat meer mooie modificaties. Nu op 17″ Oz icm winterbandjes, zomers op 19″ Tsw.
Ghahahaha, niet te begrijpen dat de Vec nog zo lang oem is gebleven…
21 februari 2013 om 20:52 In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17978357Bedoelde juist dat de kosten voor een V6 turbo me juist erg meevallen, had even pech met die stuurbekrachtigings leiding, maar onderhoud is onderhoud, dat heb je met elke auto, zeker zaken als schijven en remmen, maar die komen niet elke 30Dkm voorbij!
@ Helmer, De zwarte P12 op 20″ was kwa optiek een stuk dikker en kwa wegligging met zn custom made schroefset stukken beter.
maar….zou nooit meer terug willen na mn Vec, blijft een heerlijk snelheids monster ;)
-
AuteurBerichten