Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@MoiInActie wrote:
Een turbo en een V6, beiden erg leuk speelgoed :P
Ik heb vandaag even een paar kleine dingen gedaan; koplampen eindelijk eens goed afgesteld (rechter stond wat hoger dan links), de auto van binnen eens schoongemaakt en het interieur met leer reiniger en dergelijke ingesmeerd. De nieuwe koplampen (type Angel Eyes, geen originele helaas) bevallen erg goed in combinatie met een setje Philips Blue Vision lampjes. In vergelijking met de oude, originele units + lampen levert dit veel en veel meer licht op. Gelukkig geven de Blue Vision lampen geen overdreven blauw-achtig licht, het is nog altijd wit.
Binnenkort nog een nieuwe accu halen, de huidige heeft zijn beste tijd gehad en ik heb weinig zin om in de winter voor verrassingen te komen staan.
Je lichtbeeld hoort niet symmetrisch te zijn. Omdat tegemoetkomend verkeer op de baan links van de auto rijdt hoort de linker koplamp wat lager afgesteld te zijn. De rechter kan wat hoger omdat je daarmee niet tegemoetkomende auto’s verblind.
Maar als ze nu niemand verblinden en je wel prima zicht hebt zou ik er niks meer aan doen ;)
Ik merk bij mijn c20ne hetzelfde, maar dan in mindere mate. Vooral bij stationair trilt hij meer als stroomverbruikers ingeschakeld worden
Die wielen zijn op zich goed te tekenen, dus misschien kan ik daarin wel wat voor je betekenen.
De ervaring die ik heb met 3Dprinten is dat de kwaliteit van het kunststof wat gebruikt wordt erg goed is. De sterkte van een wiel kan natuurlijk wel wat aangepast worden door ze dikker uit te voeren dan origineel. Ze kunnen ook aluminium 3D printen, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Als je schaal 1:5 hebt dan is een wiel ongeveer 8 cm? het wordt wel een dure grap dan denk ik. Met kunststof ben je zo 50 euro per wiel kwijt schat ik zo
Ik heb wel eerder dingen laten 3D printen bij http://www.3dworknet.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;. Werkt wel ideaal, je kan je 3D model uploaden, materiaal selecteren en je krijgt een automatische kostprijs. Ik denk dat het zo rond de 30 euro is voor 4 wieltjes
Ik kan dit wel, en ben ook van plan om het op termijn te gaan doen. Ik kan de wielen modelleren en dan door een bedrijfje laten 3D printen. Heb al wel eerder dingen daar laten printen (geen wielen) en dat werkt perfect.
Ik wil voor mezelf bbs rx’jes gaan maken, maar dan moet ik wel eerst een model hebben waar ze onder kunnen :( Er schijnen 1:24 GAMA modellen te zijn van standaard (geen dtm!) Calibra’s, maar ik kom ze eigenlijk nergens tegen. Heb jij toevallig een 1:24 model? en zo ja, hoe ben je daar aan gekomen.
13 september 2013 om 07:29 In reactie op: bij laag toerental stationair lampjes aan dashbord #18154193Mijn voltmeter staat meestal zo rond de 13volt. Soms duikt hij tijdens het rijden echter onder de 12v en begint het acculampje iets op te lichten. Na een paar minuten springt hij dan weer terug naar de 13 of 14 volt. En als ik bijvoorbeeld de achterruitverwarming aanzet als de meter zo laag staat dan springt hij soms gelijk al terug, alsof de dynamo dan ineens weer mee doet.
Is dit een indicatie dat de dynamo slechter wordt? of is dit normaal. Anders is het misschien verstandig om al naar een andere te gaan kijken voordat ik er mee kom stil te staan.
http://link.marktplaats.nl/682380613″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Een Calibra Turbo waar zo veel aan gedaan is lijkt me een koopje voor dat geld
Eergisteren de auto gewassen en de winterwielen omgewisseld voor de zomerwielen. Gisteren even een fotoshoot gedaan, met dank aan Peter van het Opel-forum.
Foto’s







http://link.marktplaats.nl/647619075″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Op zich ook niet duur voor een setje 3 delige velgen.
Wauw!

Dit is een willekeurige foto die ik van google geplukt heb, maar je kan de slang er wel duidelijk op zien.. Het gaat om het stukje wat in het midden van het stuurhuis eindigt en uit het brandschot komt.
Bij mijn c20ne zie je de slang inderdaad een stuk beter zitten dan in jouw geval.
Dit is het allebei waarschijnlijk niet.
Bij je brandschot onder de motorkap zit een rubber afwateringsslang (in het midden). Deze gaat op ten duur vol met bladeren en troep zitten waardoor het water niet meer weg kan lopen. Deze moet je schoonmaken en ook bijhouden ander blijft het water je auto in lopen!
Succes
Ik ben ook op zoek!
Rijdt ook leuk, helemaal met dit weer
Ik weet niet precies wat het probleem is, maar het lijkt me dat het hier mee te maken heeft:
Als je de bestuurdersdeur met de vergendelingsknop aan de binnenkant op slot doet (terwijl hij open staat), en je slaat hem dicht dan springt hij gelijk weer van het slot af. Het lijkt me dat je hem niet helemaal goed hebt aangesloten, of dat er iets met het sluitcontact in de deur niet goed zit.
Er zullen ook minimaal 1 of 2 velgen gericht moeten worden. Ik was bij wheelcare 300 euro kwijt voor 3 velgen laten richten en vervolgens alle 4 laten oplassen afdraaien stralen en poedercoaten. Dit lijken me echter wel replica’s en over de materiaalkwaliteit i.v.m het richten was deze man niet te spreken.
Ik denk dat je met een netjes setje goedkoper uit bent
Ja vind ik ook. Ik zou dan 70 euro betalen voor een stukje rubber, want de antenne is prima.
Is er immitatie dan? want rubber is rubber lijkt mij
Leren deurpanelen zonder blaasjes en achterbank
http://link.marktplaats.nl/572597760″ onclick=”window.open(this.href);return false;Als iemand hem alleen voor de deurpanelen koopt heb ik wel interesse in de achterbank
Waarom heeft jouw kat een snor? :shock:
Die AC ziet er leuk uit:P
Zo, net even langs de opeldealer in Ede geweest, maar daar kan je hem alleen inclusief antennevoet bestellen voor 70 euro en dat wordt me net iets te gek voor een rubbertje. Weet iemand of je deze ook ergens los kan bestellen?
Oke dus als ik het goed zie kan je de antennevoet gewoon losdraaien? Het rubber hieronder is bij mij erg uitgedroogd en moet vervangen worden
wat voor verlaging heb je, -40 -60? Ik heb -40 -40 maar achter staat ie bij mij een stukje hoger
Mooi dat het is opgelost. Hoe is het afgelopen dan?
De aanzuigbuis tussen de lmm en het gaskleppenhuis vervangen. De auto begon steeds slechter te lopen, te bokken en af te slaan. Eerst geprobeerd de stappenmotor schoon te maken, maar bij montage zag ik een scheur in de slang zitten. De auto loopt weer helemaal lekker:) Verder de afgelopen tijd de wielkasten opnieuw in de tectiel gezet, weer een jaar apk er bij en BBS RX velgen laten richten, afdraaien en poedercoaten. Zal hier binnenkort wel foto’s van plaatsen, maar ze zijn alweer aardig zwart van het remstof op het moment, dus dat is geen gezicht.
-
AuteurBerichten
