Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zo dan, dat stottert en pruttelt goed zeg :???:
En mag hopen dat die temp meter kapot is?Joop, ik vind je stellingen wel erg grof. Niet vergeten dat meningen verschillen (gelukkig, anders zou de hele tuningscene maar erg saai zijn…)
Maar over het algemeen kan gezegd worden dat goedkopere veren vaak een kortere levensduur hebben. Maar inderdaad, beetje stigmatiserend.
Mijn corsa is achter misschien wel het dubbele verlaagd dan de 30mm die jij noemt. Met 205-45/16 heb ik achter ca. 5mm speling tussen de band en de wielkast. Met 2 man en een halve tank benzine heb ik nog nergens last van. Met een beetje lading ook niet.
Pas met 3 man en een tank benzine loopt dit aan. Hiermee wil ik zeggen dat ik, ondanks de verdere verlaging dan die jij noemt, minder last heb van aanlopen. Dit komt doordat ik dus stuggere veren heb(weitec hicon gt). Die lenen zich daardoor beter voor een goede verlaging :)1 maart 2013 om 16:16 In reactie op: Lage toeren stotteren – Inlaatluchttemperatuur sensor – ECU? #18111664Hij loopt wel een stuk minder mooi dan bijvoorbeeld de x16xe hier. Rauw en onregelmatiger (ondanks dan in de tigra scherpere nokkenassen zitten).
En inderdaad, stekker los maakt niets uit voor de loop van de motor. Ik vind het een apart verhaal. Tegelijkertijd lees ik ook dat EdGSI zelf een mengelmoes van x16xe en c16xe in heeft gebouwd. Wat voor blok lag hier standaard in? Wellicht dat de overgang van ecu naar uitleesstekker niet klopt of dat er op deze motor eigenlijk wel een nieuwe ecu hoort, maar de kabelboom dit niet toe laat.
Joop, als je serieus gaat verlagen… Dan moet je ook geen slappe of goedkope veren nemen.
De 2-polige stekker is voor gegevens voor de ecu, de 1-polige stekker geeft een signaal naar je display.
22 februari 2013 om 00:57 In reactie op: onderzoek scheur b stijl corsa b. invullen a.u.b. #18107863@Fearless wrote:
@Looney wrote:
z140 GSI uit ’95
Had bij aankoop in 2010 al een dikke scheur aan beide kanten.
Had toen nog alles origineel :)Hoe is dit nou trouwens te lassen? Want die scheur gaat toch wel steeds verder. Dikke plaat van 20cm hoog aan de binnenzijde lassen oid?
Een plaatje in vorm met gaatjes er in. Dan kun je hem zeer goed proplassen. Vervolgens de scheur iets inslijpen en dichtlassen. Met een slijpschijf de de boel in model en afwerken met alu_plamuur.
Dat plaatje hoeft niet over de volle lengte van de b_stijl. Ik heb ze wel eens iets van 5 cm in het vierkant gemaakt. Genoeg voor over de scheur als versteviging. En ruimte over om hem in vorm te zetten.
Thx,
Dan ga ik dat toch maar eens doen!
Als ik het goed zie is het blauw wit?
Die hoort volgens mij je dashboardlampje aan te sturen…
Op de vacuümaansluiting komt je gehele huidige vacuümtraject. Dus ook evt airco, secundaire lichtinlaat, tankontluchting, brandstofdrukregelaar en heel belangrijk, je rembekrachtiger.
de linker aansluiting kan je dicht maken ja. Op de zijkant van je blok (oude positie gaskleppenhuis) monteer je een afdichtplaatje. Tussen de egr hebben wij ook nog een extra afdichtplaatje gemaakt met opening voor de plunjer.
In de luchtfilterbuis plaats je die sensor inderdaad, niet in je luchtfilter, maar zo dicht mogelijk bij je gaskleppenhuis.
Bedrading van die sensoren op het gaskleppenhuis moet je verlengen. En als je slim bent verleng je ook de dikke ronde aansluiting voor alle sensoren op het blok, dan kun je hem onder je inlaat plaatsen en is die uit het zicht en niet meer op spanning.
Plaatje ter voorbeeld..

Wat wil je dan bereiken met de startknop?
Heb je een startonderbreker of niet? Niet alle corsa’s hebben dat.
18 februari 2013 om 11:45 In reactie op: Past 6.5j et35 15inch onder een verlaagde corsa b? #18109017Ik zou geen bumpstops aanraden. Daarbij denk ik dat je met ‘maar’ 50mm verlaging niet heel veel problemen zal hebben met een goede bandenmaat. 195/45/15 zal nog redelijk ‘bol’ staan. Als je echt laag wilt, maar wel comfortabel en veilig wilt blijven rijden, zal ik gaan voor platter/smaller rubber op de velgen..
Doe 195/40 of 185/45 erop en je hebt nergens meer last van, misschien dat je met 195/45 zelfs nog weg komt (en dat denk ik wel)16 februari 2013 om 17:33 In reactie op: onderzoek scheur b stijl corsa b. invullen a.u.b. #18107846z140 GSI uit ’95
Had bij aankoop in 2010 al een dikke scheur aan beide kanten.
Had toen nog alles origineel :)Hoe is dit nou trouwens te lassen? Want die scheur gaat toch wel steeds verder. Dikke plaat van 20cm hoog aan de binnenzijde lassen oid?
Hangt van een aantal aspecten af.
Welke zuigers rijdt je mee, hoe ver is de kop afgevlakt en met hoeveel compressie wil je zelf gaan rijden met welke doeleinden?Precies, gaat om het type goedkeuring. MAAR… Dan moet je wel aantonen dat jouw model ook gelijk is aan die GSI. Dus van een donor alles overschroeven voor de meeste kans op goedkeuring. (zo is het mij verteld bij het RDW)
Naar de opel dealer toe. Maar ik denk dat je beter eens naar het RDW zelf kan bellen, die kunnen je heel goed helpen. Je hebt een kans dat als je kan aantonen dat je het gehele onderstel, remmerij, verstevigingen etc overzet dat het wel meevalt omdat het motorblok zo is geleverd. Helaas gaat dat niet altijd op dus gewoon ff bellen!
Zo ongeveer de rotste locatie om te lassen
Maar een o zo bekende…


Tigra hier reed tot over de 2 ton vrijwel zonder olieverbruik… 1 liter op meer dan 5000 km. Toen ging het plots binnen ZEER korte tijd van 1:1000 naar zelfs 1:100 :jerry Die periode zijn we ook maar overgestapt op action olie haha. Kop is er ruim daarvoor een keer af geweest, dus op zich zegt dat niets.
Inmiddels is die helemaal aangepakt en is er ruim 15000 km gereden met 1 liter verbruik :wors Maar je ziet het gauw zat. Als die echt olie verbruikt dan wil je er niet achter staan met je schone kleding. De spetters vliegen je letterlijk om de oren!
Maar dat kun je zelf toch ook wel bedenken :P
De enige tijdelijke oplossing is omhoog zetten.Anders zul je uit moeten kloppen of rollen (hoeft btw NIETS te kosten)
Of een andere bandenmaat. Het verschil tussen 195-40 16 en 195-40 16 is echt enorm. Het lijkt niets, maar het verbaasde mij heel erg.En als die alleen bij drempels of passagiers tegen de band aan loopt, dan zul je toch die bumpstops ertussen moeten zetten. Dan moet je tijdelijk maar voorzichtig rijden.
gewoon de juiste maat banden eronder.
welke maat heb je nu? en de et natuurlijk..Met 205-50-16 of 195-45-16 bijv kan ik lang niet zo laag als met 195-40-16.
31 januari 2013 om 22:56 In reactie op: Corsa houdt in en start daarna de eerste uren niet meer #18102027Even uit laten lezen. Het mm lampje is gaan branden, dus zul je een foutcode aantreffen. Ik gok op de krukas- of nokkenassensor :)
Correcte werkig EGR, aan een tech 2 hangen en een stuk gaan rijden. Dan kan je bij de live waarden zo de werking zien.
Kun je meteen alle foutcodes wissen. Noodloop, even doorgassen, de noodloop begrenst je auto op ca. 4500 toeren.Makkelijkste is denk ik om een sloop GSI te pakken en daar alles uit te halen.
Motor met alle aanbouwdelen
Bak en aandrijfassen, homokineten en fusee
Complete kabelboom en ecu
Tellerbak met toerenteller
Onderstel en remmerij
Brandstofpomp is volgens mij wel degelijk nodig. Voor een c20xe ombouw wordt een x14xe of x16xe pomp aangeraden. De x10xe pomp is dus een pomp met een mindere opbreng, of die wel voldoende is voor een x16xe durf ik niet te zeggen. Maar er zijn genoeg pompen dus gewoon doen :)
Grotere radiateur
Verder zul je moeten kijken hoe het zit met de stuurbekrachtiging, evt Airco en het uitlaatsysteem.De motorsteunen passen, behalve het verloopstuk van de achterste baksteun en de rechter motorsteun. Maar met een loop gsi zet je ook dat gewoon over.
Dat je de sloten en sleutels ook moet hebben ligt er trouwens aan :) ik had een x16xe zonder startonderbreker. Volgens mij is deze overgang tegelijk met de overgang van tech 1 naar tech 2 geweest.
Als een fabrikant of bedrijf aangeeft dat vervangen niet nodig is, en jij gebruikt de oude en hij klapt alsnog, klop jij natuurlijk bij hen aan.
Om dat te voorkomen zetten ze er maar op, nooit hergebruiken.Zelfde als dat er gezegd wordt nooit je hoofd in de magnetron te stoppen, is natuurlijk logisch maar om rechtszaken te voorkomen staat het erop :)
Sowieso zal ik kiezen voor een chip op maat. Dus voor een tuner met een rollenbank.
En als ik dan die bedragen zie, en de wel erg optimistische ‘beloofde’ waarden heb ik zo mijn twijfels. Neem anders eens contact op met unlimited tuning.
Ben je een stuk goedkoper uit meteen.Op hoeveel dB zit je dan?
Dan wordt het toch een restrictie in de uitlaat of een betere demper..
-
AuteurBerichten