Looney

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 466)
  • Auteur
    Berichten
  • Hebben ze een viergas meting gedaan?
    Als de motor echt te arm loopt….

    Je stationair regelaar zit op het gaskleppenhuis.
    Welke foutcodes komen terug als je hem wist? Die nokkenassensoren kunnen zomaar stuk gaan, en die gaskleppositie units natuurlijk ook. Reinigen zou kunnen, maar als je onlangs een powerbox erop heb gezet zal ik eerder de sensors of bekabeling verdenken.

    Gaskleppositiesensor kun je bij live data trouwens makkelijk testen natuurlijk :)

    Je moet hem gewoon uitlezen om te kijken waar die foutcode vandaan komt. Waarschijnlijk zal het 1 van de sensoren zijn omdat de abs het nog doet en die inslaat als je remt. Hoeft niet. Dus uitlezen!

    Ja dat kan zeker kwaad, betekent dat de motor te arm loopt.

    In reactie op: Brandstofpomp C20XE #18124452

    Dat is voor het brandstofpomp relais. Die nummers staan daarop. Uit je verhaal maak ik op dat je het over dat relais heb, vandaar.

    In reactie op: Brandstofpomp C20XE #18124450

    Even hoe ik hem ooit heb uitgezocht.

    De groene draad vanaf de bobine moet naar de toerenteller in het dashbord.
    86 en 30 met elkaar verbonden en vanaf 30 naar de ecu en op constante plus(rood).
    85 naar de ecu(Bruin-wit)
    87 naar de injectoren, de stappenmotor, het tankontluchtingsventiel, de ecu en naar de luchtmassameter(roodblauw)
    85B vanaf de ecu (bruinzwart)
    87B naar de lambdasonde(wit zwart) en naar de brandstofpomp

    En voor de schema’s
    http://www.mantablog.nl/motronic-2-5-c20xe/

    In reactie op: Update 16 April_Boutjes vervangen (Velgen RH ZW1) #18123608

    ’t Doet ze geen goed, zo zonder verlaging, lage et of camber.
    Maar het zijn zulke dikke velgen :wub

    In reactie op: race ruitenwisser. #18123648
    In reactie op: Turbootje’s Astra G Coupe #18122636

    Swirls :shock:

    – gepolijst met Rotary Mezzo op een gele pad
    – afbouwen met Rotary Finale op een witte pad
    – afbouwen DAP900 finale op groen

    Hoe vind je die afwerking? Bewust niet voor finale op zwart gekozen door harde lak?

    :wub Dodo Juice Banana Armour wax :wors

    Volgende week gaan wij ook weer aan de polijst :D

    In reactie op: sportkat astra H #18122297

    Wat voor motorblok heb je in de astra H liggen?

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17608677

    Hey Joop, mooi werk kerel!

    Maar als ik het goed begrijp, kan deze as dus zonder moeite zo onder de b corsa geschroefd worden.. Zonder te lassen, slijpen of Mtech ombouwset :P….

    In reactie op: katvervanger #18120369

    Ik zoek een deur, hier heb je een hele auto.
    Ik zoek melk, hier heb je een hele cake (zit er melk in een cake :hmmz )

    Als je een buis hebt in de diameter van de auto, of een flexible pijp zo groot als je huidige kat. Las je die gewoon op de originele flenzen. Hij moet iets sportiever worden en gaat misschien iets meer dB’s maken.

    In reactie op: nokkenaskeerring! x16xe #18119441

    Zeker weten dat het daarvandaan komt? Kleppendekselpakking met vloeibare pakking vastgezet bij de keerringen?
    Keerringen niet beschadigd of niet goed erin gezet?

    In reactie op: hoe het maximale vermogen uit tigra halen #18114762

    Helemaal mee eens.
    En als je dan toch zelf een beetje handig bent, en wel wat, maar niet veel, budget hebt. Kun je zoals aangegeven altijd je x16xe nog enigszins aanpakken en reviseren. De x16xe in de tigra hier is toch wel erg vlot. Of je lepelt er een c20xe of ne in. Ook dat hoeft niet de wereld te kosten. Maar ook hier geld als je het doet, doe het dan goed zodat je er ook van kan genieten. En dan zit je inderdaad al gauw aan de 3 nullen, ook voor een c20xe of x16xe..

    En het verbruik :) Tja, wat is verbruik. Ik heb een c20xe met een paar aanpassingen in de corsa en kan (als ik wil :P) op de snelweg zomaar 1:15, maar ook 1:5 halen. De tigra met de x16xe met aardig wat aanpassingen heeft het naar Brussel gedaan met een gemiddelde van 1:18.

    Zoals corsaboy aangeeft, stel eerst zelf eens een korte termijn en lange termijn budget( euro’s en tijd) vast, kijk wat je precies wilt bereiken (100pk, 300, 500, 800 of 1000+ pk is in principe met voldoende resources zomaar haalbaar) en waarvoor je dit wilt gebruiken en ga eens na hoeveel je zelf kan. Als je flink kan lassen en sleutelen etc. zijn er al dingen die je vrij goedkoop zelf kan doen.

    In reactie op: Welke band op een 18 inch BLQ rotiform? #18118574

    Hoeveel J (of H) zijn de velgen?

    8,5J? Dan staat 215 35 18 goed strak/DIK

    In reactie op: dikke corsa's #17334694

    Begrijpen jullie echt niet dat het om drag gaat?
    Heel bruut ding, maar die tigra aan het einde pakt hem nog!

    [youtube:2mq1hnn9]http://www.youtube.com/watch?v=DKyGC_e1hdo&feature=share&list=UUl7uU1xYW5dmVeUuSsRnwgg[/youtube:2mq1hnn9]

    In reactie op: Band op velg #18117513

    Uhm lol… Waarom zou die niet passen..
    Zijn gewoon ballonbanden op zo’n velg..

    In reactie op: Co waarde APK / geluidsmeting corsa c20xe #18096549

    Dat schema is het enige dat telt… Als je U9 op het kenteken heb staan betekent dat volgens mij alleen dat dat type auto met een katalysator is geleverd, dat betekent niet dat je bij omkeuren WEER een katalysator hoeft te doen. Want die U9 verdwijnt.

    In reactie op: Show hier je corsa #17295721

    Als je hem echt laag wilt laten lijken.. Dan is die ballonbanden eraf stap 1 :sleeping

    Leuke corsa’s verder :D 2 hele verschillende maar allebei aantrekkelijk op een eigen, niet overdreven manier

    In reactie op: Corsa B Turbo # C20LET Phase 3 #18114566

    Lekker bezig Marc! Welke bak rijdt je nou mee?
    Ben je er 7 April ook bij?

    In reactie op: bandenspanning corsa b x14xe #18115090

    Nadeel van harde banden (in deze, of natte tijden) is dat ze sneller glijden. Zeker als je de achterkant hard op pompt.
    En die brede banden (205/45/16 heb ik zelf ook, maar ga zsm over op 195/40) helpen dan ook niet mee.

    Mijn km-teller wijkt 10km/u af. Mijn topsnelheid werd lager met plattere banden maar hij accelereerde sneller (logisch). Ik merkte zelfs dat mijn auto zuiniger was op de snelweg met ‘grotere’ banden. (logisch –> verhouding bak tot op de weg)

    In reactie op: Show hier je corsa #17295687

    Mooie 5-deurs!

    In reactie op: hoe het maximale vermogen uit tigra halen #18114715

    Ik ben heel benieuwd wat jou budget is :angel

    Het vermogen stijgt evenredig met het budget :thumb

    In reactie op: Stoelen verlagen corsa B #18112244

    Ik had ook een verlaagd stoelframe in mijn corsa.
    In principe kun je hem verlagen door hem basic te maken. Dus hoogteverstelling eraf en schuifmechanisme weg. Dan kun je gewoon een vierkant frame maken en die op je bodem schroeven.

    Alleen is die dan dus niet schuifbaar of in hoogte verstelbaar. (de reden dat ik vorige week een nieuw frame heb gemaakt voor de kuipstoelen die wel verschuifbaar is. Hij ligt nu alleen wel weer 3á4 cm hoger.. )

    De securitycode van je auto zit origineel in de immobiliser en in je ECU ingeprogrammeerd.
    Op het moment dat jij de sleutel in het slot steek is die chip stap 1 met de immobiliser, is het de goede sleutel zeg maar.
    Daarna gaat die immobiliser kijken of de ECU dezelfde code heeft geprogrammeerd als de ECU.

    Die immobiliser en sleutel horen dus bij elkaar. (ook al is een nieuwe sleutel ook gewoon te programmeren, die sleutel geef je dan een code die overeenkomt met de immobiliser, bij een nieuwe immobiliser heb je de securitycode nodig van de donorauto en moet je de ecu en sleutel programmeren… Die immobiliser is dus redelijk vast)

    Die startonderbreking werkt bij jou niet helemaal goed. Want met de nieuwe ecu startte die niet en knipperde je MMlampje. Dat is zoals het hoort. Echter kon ik de ecu niet programmeren, maar wel koppelen (ZONDER securitycode..)

    Je hebt dan ook wel degelijk een verschil in de computers..
    Het oude type <95 heeft die crème connector en is het oude type ecu
    Het nieuwe type heeft een nieuwe type ecu en heeft een witte connector (naast de rode)
    Een draadboom met wit past niet op creme en andersom.

    Een nieuwe type ecu heeft NIET altijd startonderbreking, en het oude type ecu heeft soms WEL startonderbreking.

    1 van de fysieke verschillen die mij opviel was het hebben van 1 draad op de knocksensor (oude type) en 2 draden op de knocksensor (nieuwe type). Maar er zijn ongetwijfeld meer verschillen?

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 466)