Looney

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 466)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Motorrevisie x16xe opel corsa b GSI #18147936

    Wat kun, en wil je zelf doen?

    Wat moet er allemaal gebeuren?

    2500-3500 euro voor een revisie als zij zelf het motorblok uit elkaar moeten trekken en alles bestellen vind ik nog vrij netjes. Komt een hoop bij kijken, zeker als je het goed wilt doen!

    In reactie op: tigra maakt tikkende geluid tijdens rijden #18119977

    Een tikkend geluid vanaf de koplampen? Dat zal dan betekenen dat de verstelling kortsluiting maakt en blijft stellen.

    Dat tikken zou zomaar de homokineet kunnen zijn. Wordt het geluid erger als je stuurt?

    In reactie op: Achteruit versnelling. #18147900

    Helaas, maar dit duidt er in 99% v.d. gevallen op dat je koppeling aan het opraken is en aan vervanging toe is. Soms kan het proces ietwat uitgesteld worden door de kabel te stellen (of vervangen) of de schakelbussen te vervangen.

    In reactie op: Flikkerende lampen + andere problemen #18147490

    De voorbereiding ligt vaak al klaar in de corsa B. Dus in een 2000 model zal dat wel goed zitten. Misschien kun je gewoon de deuren overzetten van een model met elektrische ramen? Staan zat op de sloperij en marktplaats.

    De uitlaat zul je niet zien als je hem opkrikt. Dan komt de achteras namelijk naar beneden. Dus op een brug of oprijplaten zetten. Desnoods met lading of passagiers.

    http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&pid=541&mid=86
    Via mtech, maar kan natuurlijk ook goedkoper.

    In reactie op: Flikkerende lampen + andere problemen #18147487

    1e
    Even meten op de accu met draaiende motor met en zonder verbruikers. Moet ongeveer 14,5 zijn. Veel hoger of lager betekent dat de dynamo het niet bijhoudt. Zomaar vervangen zal ik even mee wachten.

    2 is waarschijnlijk toch de uitlaat. Auto komt vrij dicht bij de bodem bij drempels en dan kan de beugel van de uitlaat hem ergens raken. Vaak moet je de middendemper iets verdraaien waardoor de bocht verder van de as af komt. Het kan ook zijn dat de uitlaatklem zo gemonteerd zit dat die met het schroefdraad richting de achteras zit. Zoja, draai die dan naar de zijkant.

    3 kan zomaar aan de cv unit of bedrading liggen. Controleer even het slot zelf aan de passagierskant. werkt de CV wel vanaf de passagiersdeur?

    4 ligt aan de rubbers en bussen van het schakelmechanisme. Die kun je vrij makkelijk zelf vervangen.

    In reactie op: Rook pluim, motor gebruikt olie #17973787

    Heb het twee weken geleden ook gedaan. Motor liep 1300 stationair en soms zelfs 2500 tot 3000 toeren.

    Heb de stappenmotor gereinigd en de pakkingen van de inlaat vervangen. Toen zag ik het nippel, heb hem uit de onderste inlaat geschroefd en ik kwam er met een naald niet doorheen. Boortje van 1mm draaide kapot, met 2mm kwam ik er bijna doorheen tot die ook afbrak. Het zat echt muur en muurvast in dat gat. Nu is die helemaal schoon en heb met boortje 2,5 afgewerkt. Motor loopt heerlijk 800 toeren stationair! Af en toe na flink trappen zakt die wat langzamer en blijft het even hangen tussen de 1000 en 1500 toeren, maar het is een wereld van verschil.

    Het gaat om het nippel waar de dunne slang van de kleppendeksel naartoe loopt. Wanneer je de SFI en gasklep los haalt zie je hem zo zitten.

    Draai die 2 koelslangen los, kan vanaf de achterkant, en dan draai je hem er zo uit. Het is een heel gepriegel maar het loont!

    Dan heb je het volgende in je handen, dat boor je door. 2,5mm kan ik zonder probleem aanraden.

    In reactie op: Bumperlip demonteren #18144339

    Valt mee.

    In je wielkuipen zit een bevestigingspunt. Aan de zijkanten van de onderkant 2 schroeven. In het midden aan de onderzijde 3 schroeven. In je motorruimte 2 schroeven. Die bumper heb je echt zo los :)

    In reactie op: Bumperlip demonteren #18144337

    Zo, beunhaas.. Dan komt die er toch nooit meer op..

    Die bumperlip zit vast met een flink scala aan schroeven! Enige manier om die makkelijk en fatsoenlijk los te krijgen is door de bumper eraf te halen.

    In reactie op: Detail topic Juffer1’s Astra H #18142755

    Ik zie hem ja :)
    Heb jij ook de Velvet? Voor een auto met erg zachte lak ben ik bang dat de 2000 te grof is. M205 lijkt mij inderdaad ook een goed smeermiddel. Zelf had ik een mix van Finale en BoB in gedachten. Na het zien van die foto’s ga ik ze toch maar bestellen :wub

    Hoe vind jij de duurzaamheid van de pads? Valt het mee dat de pads na 1 paneel ‘op’ zijn?

    In reactie op: Detail topic Juffer1’s Astra H #18142753

    Heb jij ook ervaring met de orange peel pads? En zo ja, hoe vind jij die in verhouding staan tot de Denim pads? Ze bieden zo op het oog een erg goed resultaat! Gebruikt met finale?

    In reactie op: Zekering brandt telkens door.. #18005804

    Stom dat ik nooit meer gereageerd heb.

    Uiteindelijk bleek één van de twee toeterunits vooraan kapot te zijn. Die heb ik meteen alle twee vervangen en de draden weer netjes gemaakt.

    Uiteindelijk gewoon net zolang draden loshalen totdat het probleem weg was. Toeter had ik al vervangen, maar die bleek ook niet goed. Dus dat was puur toeval!

    In reactie op: Fotowedstrijd 16: ‘Details’ -Stemmen- #18142688

    Kurtmanta, die belichting :wub

    In reactie op: poetsmachine….welk merk? en prijs? #18140335

    @Makko wrote:

    De DAP500 is binnen, geen pads.
    Waar haal ik deze in de buurt van Zwolle en welke moet ik nemen? insmeren, en poetsen is voldoende even.

    :thumbup

    Kijk even in dat schema dat ik postte, de monello polijstmiddelen hebben zich al vaak bewezen! Heb je geen erge krassen en wil je alleen de swirls eruit en de lak proper? Dan de monello mezzo en de monello finale. Voor hevig verweerde lakken heb je de monello inizio nodig. De pads kun je in het schema erbij zoeken.
    Een fijne instap wax is de Poorboys natty’s blue of de

    Ewoud, 90% van het glans resultaat wordt in de werkelijkheid bereikt door polijsten en een zeer propere lak. Bij dergelijk poetsbedrijfjes (zoals ik al zei, ik ken er ook 2) smeren ze er een ontzettend vettige laag op als een soort sealant na een slordige(niet afgebouwde) polijstsessie waardoor krassen een beetje verhuld worden en de lak zo vet is dat hij lijkt te ‘glanzen’. Maar die vettige laag blijft geen 2 jaar zitten ;). Eén van die poetsers heeft mij gewoon verteld, zij geven ook 2 jaar garantie maar de teflon laag die ze gebruiker is met 3 maal wassen of een paar maandjes niet wassen gewoon weg. Komen mensen terug, geven ze vrijwel nooit garantie :hmmz Daarbij is één van de beste sealants op het moment de CQuartz, en die blijft misschien net aan 18 maanden zitten mits je hem op de juiste manier wast en aftopt met Reload…
    Voor het geld, kun je zelf een hoop meer en beter!

    Zemen kan ik je sowieso niet aanraden, deed ik in het begin ook eens op een net gepolijste auto. Meteen opnieuw kunnen beginnen en een droogdoek aangeschaft! Maar ieder zijn ding hoor! Ik zeg niet dat anderen het fout doen, ik vind zelf mijn eigen manier alleen prettiger! Dus doe het vooral hoe je het zelf wilt.

    In reactie op: poetsmachine….welk merk? en prijs? #18140331

    2 jaar garantie op een behandeling… 1 keer door de carwash en die behandeling is weg, 1 keer met een ranzige spons of te veel shampoo en de behandeling is weg..

    Verder zorgen voor voldoende doeken (als je de hele auto met mezzo of finale heb gedaan ben je zo drie doeken verder voor het GOED en KRASVRIJ afnemen.) Die Monello doeken zijn TOP! Kijk verder goed naar dat stappenplan en je komt er vanzelf uit. Alle vragen zijn onderhand al gesteld op dat forum, dus de antwoorden zijn ook altijd goed te vinden!

    Succes!

    In reactie op: poetsmachine….welk merk? en prijs? #18140325

    Kijk naar een excentrische machine, niet naar een rotary.
    Voorbeelden zijn de dap 900 en dap 500. Absoluut niet naar zo’n grote lompe ‘poets’ machine kijken zoals deze http://www.conrad.nl/ce/nl/product/841192?WT.mc_id=gshop.

    Kijk eens op http://www.carclean.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; en op het forum daarbij. Daar zul je ongetwijffeld antwoorden vinden op al je vragen. Bijvoorbeeld hier http://forum.carclean.nl/cc_postst5922/Volledig-exterieur-stappenplan-machinaal–DAP500-900.aspx.

    Met de hand is natuurlijk ook een optie. Een wax of glaze kun je altijd met de hand opbrengen, doen de meeste handmatig. Maar wanneer je daadwerkelijk de lak op wilt knappen, dus krassen, swirls etc. wilt gaan wegwerken, zul je met de hand niet zo ver komen dan met een machine en is het een stuk minder arbeidsintensief.

    Met de juiste pads en de juiste werkwijze zul je nooit je auto ‘schuren’ met het polijsten. Ikzelf heb er iig nog nooit last van gehad ;)

    In reactie op: Olie verbruik? Astra G ’98 #18139581

    Dan is het sowieso aan te raden over te gaan op 10W40. Is wat dikker en zal daardoor minder hard lekken!

    In reactie op: Olie verbruik? Astra G ’98 #18139575

    Nuja, het moet toch ergens vandaan komen.. Bij de x16xe uit de tigra hier was het verbruik ook een liter op 1000 km, later zelfs een liter op 500 km. Zuigerveren waren zo op als maar zijn kan en de cilinderwanden waren mooi gepolijst.

    Welke olie gebruik je? Gewoon 10w40?

    Je kan eens bij een garage een lektest of compressietest laten doen. Dan kijken ze hoeveel compressie je nog hebt in de cilinders. Als de zuigerveren of klepsteelrubbers echt zo gaar zijn, dat dat de oorzaak is, zal de compressie lager zijn en buiten de marges vallen. Mocht dat niet het geval zijn is die kans een heel stuk kleiner. Die olie moet toch ergens heen, en technisch gezien is dat door de uitlaat of een lekkage.

    Wat ik wel kan aanraden, met zo’n olieboot, is om niet meer op dure olie te rijden, zeker niet als de compressie laag is. Dat maakt in dat stadium toch niet meer uit. Bij de lidl of action haal je 5 liter olie voor een tientje, en als je die regelmatig ververst (of verliest en bijvult) is de kwaliteit niet minder (gevaarlijk uitspraak, maar het is wel zo :P)

    In reactie op: Detailen Astra G (eindresultaat) #18126352

    Ah zo, dat zou heel goed kunnen :D Het ziet er inderdaad heel goed uit!

    Die velgen :wub

    In reactie op: Detailen Astra G (eindresultaat) #18126349

    Mooie detail hoor!

    Mag ik wel vragen hoe je bent geëindigd? Want hoewel de lak qua glans (denk door de wax) erg mooi is, vind ik de reflecties toch niet helemaal helder. Zou het kunnen dat je te grof geëindigd bent met polijsten?

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic #18121458

    Ligt eraan welke motorblok je in de corsa hebt.

    In reactie op: C20XE start niet #18082444

    Als die niet vonkt, en de pomp doet het niet gaat er iets mis voor/in/bij het brandstofpomp relais. Dat ding stuurt namelijk de injectoren, brandstofpomp en bobine aan. Tenminste, zorgt ervoor dat ze werken :)

    Als je de auto probeert te starten, slaat je toerenteller in je dashboard dan uit? Wel proberen met een goede accu, zodat die krukas ook wel iets doet.

    In reactie op: wat doet een brandstof relais precies #18138342

    Ontsteking regelen, injectoren, toerentalbegrenzer, hij slaat uit als het toerental wegvalt, verbinding met een aantal sensoren.

    Ding doet behoorlijk wat!

    In reactie op: Tikkend geluid HULP NODIG! #17875298

    Als het geen gaatje in de uitlaat is en de distributie nog op tijd staat heb je een grote kans dat het bij de nokkenas vandaan komt.
    Enige wat je makkelijk en snel kan doen is een motorflush en dan verse olie.

    In reactie op: Fotowedstrijd 16: ‘Details’ -Inzenden- #18138096

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 466)