Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Past beide. Zelf vind ik 195/45/16 achter en 195/50/16 voor het mooiste.
Ik kan met beide maten behoorlijk ver zakken nog zonder dat het aanloopt. 195/40 of 195/45 ga je in het brandstofverbruik niet merken…
2 augustus 2013 om 23:23 In reactie op: Achterklep spoiler corsa b, kan ik die kopen en monteren? #18164238Pak een klep waar de spoiler opzit, maar malletjes van karton zodat je op exact de juist eplekken kan boren.
Dan vastbouten en kit langs de randen. Komt nooit meer los hoor. Tenminste, bij mij zit het al een tijd en zit geen mm speling op!
Gewoon deze set halen, zit alles bij en heb je alles nieuw. :)


22 juli 2013 om 21:10 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302384Iemand had van de week een steun voor de stuurbekrachtigingspomp in een corsa te koop staan op marktplaats. Die advertentie is nu weg, iemand een idee wie dat was? Ik ben op zoek naar zo een verloopsteun!
Tigra, maar met hetzelfde blok. 1 op 15,5/1 op 16.
Als je ze goed aanpakt, zijn het hele zuinige blokjes! Ook als af en toe het gas ingedrukt wordt :thumbup
Het kan een hele hoop zijn.
Eerste stap is vaststellen waar die olie heen gaat.
Lekt het ergens(vlekken onder de auto) of ruikt het in de motorruimte sterk naar verbrande olie(druppels op de uitlaat)? Zoja, zal de motor ergens de olie eruit drukken. Dat kan gaan via een keerring, een pakking of een scheur ergens.
Koppakking lek kan verschillende dingen betekenen. De olie wordt je koelvloeistof in geperst. Dat kun je makkelijk bij de garage laten testen met behulp van een snuffelaar.
De andere mogelijkheid is dat je motorblok gaar is, en de olie verbruikt wordt door de cilinders. Dat kan o.a. duiden op gare zuigerveren of een lekke koppakking. Dat herken je makkelijk aan een oliewalm uit de uitlaat.
Laat hem maar eens (warm) stationair lopen en geef dan een paar keer goed gas, als er zoveel olie door de uitlaat gaat zul je het wel zien/ruiken!Koppelingsset via ebay.de of co.uk voor ca. 100 euro’tjes en een weekend schelden en kloten op de krik (en bokjes ofcourse) en je kan er weer tegenaan!
Koppeling vervangen is bij de corsa best te doen!
Die eerste stap van meguairs moet de swirls weghalen. Dit is de polijststap. Met de hand isdat echter een behoorlijke rotklus. Ik kan 2 dingen bedenke .
Je hebt geen goede doeken gebruikt, te hard geboend of heb niet bij elke stap nieuwe doeken gebruikt.
Je hebt niet genoeg gepolijst. Dat zou kunnen komen door te kort polijsten, te harde lak, onjuiste pad etc.
Mooi dat het opgelost is! Toch de geschakelde plus :wors Heb ik zelf ook meegemaakt bij de eerste startpoging, haha.
De ECU meet wat de brandstofpomprelais doorstuurt. Ik weet niet precies hoe die werkt bij een 1.4, maar bij mij werkte alles maar was eens de poort naar de injectoren kapot waardoor de auto niet startte. Die pomp en ontsteking worden beide aangestuurd door de brandstofpomprelais. Die krijgt op zijn beurt een signaal van de ECU, de geschakelde en constante plus, een massa en de krukassensor. Wellicht gaat daarin iets fout. Maar daarvoor zul je eerst de brandstofdruk even moeten bekijken of de spanning op de pomp zelf moeten meten om te kijken wat daar daadwerkelijk gebeurt. Meet ook eens of de plus en geschakelde plus beide 12V leveren op dat relais.
Die kabel die je daar laat zien lijkt de geschakelde plus, die moet schakelen naar +12V als je m op contact zet en start :)
Zelfde ervaring, nog steeds. Ik heb opgeboord met 3mm. Het is een heel andere motor geworden voor mijn gevoel!
Meet die geschakelde plus eens.
En met het starten, heb je wel brandstofdruk?
Ik zie het, dacht dat 0V gemeten werd op de brandstofpomp :angel
Wij hebben alleen de cilinders + zuigers laten meten, de cilinders laten honen, kopje vlakken en de nieuwe zuigers op de drijfstangen laten zetten bij MMA. Lagerschalen, keerringen, nieuwe boutjes etc. etc. kun je samen met een momenten blaadje gewoon zelf op de goede momenten monteren.
Verder is het allemaal geen rocketscience, het zijn niet de moeilijkste blokken gelukkig :thumbup
Lijkt bijna op het brandstofpomprelais…
Zodoende. En die immobiliser heb je wel volgens de donor kabelboom naar de ecu lopen? Volgens mij hebben de corsa’s van voor 97 namelijk geen standaard voorbereiding op startonderbreking.
Mocht je de kabelboom overgezet hebben, wat doet je mm-lampje als je probeert te starten? Of heb je een op-com dat je m uit kunt lezen?
Immobiliser van die andere corsa? Heb je dan ook de chip in de sleutel van de andere corsa?
Geschakelde plus schakelt wel of ook niet?

De corsateam/tigrateam meet in Amersfoort heb je net gemist. Was een grote opkomst van lage corsa’s!
@wagnas wrote:
Bij een Tigra moest je toch ook de hele voorbumper eraf halen om een koplamp te vervangen?
Om de koplamp te vervangen ja. Maar je kan vanuit de motorruimte gewoon bij de lampjes zelf :)
De bekende C van Danny!

Het groene monster van de knapperd rechts op de foto

Geen idee van wie deze waren

Ratjes king:

OTT

Mijnes, 1 rondje zo gereden. Was niet leuk. Koste me de bumperlip, een stabilisatiestangrubber, de wielranden en een dikke kras op de carterpan. Moest het eerst via een plankje op stenen rijden om de krik eronder te krijgen :D

Paar die ik toevallig op mijn album had staan :D
Dat hoort niet, ruitenwissers op de claxon :)
Claxon, radio, binnenverlichting etc zit op de geschakelde plus namelijk.
Claxon gewoon even vervangen. Zijn vaak kapot.Maar geen goede gereviseerde x16xe die zo weer een ton mee kan ;)
Idd. En de zuigers op de drijfstangen persen gaat zelf amper tot niet. Verder idd zelf uit elkaar halen. lagerschalen, pakkingen etc zelf vervangen.
Zuigers en cilinderwanden laten meten en eventueel daar laten doen. Voor minder dan 1000 kun je al klaar zijn.
-
AuteurBerichten