Looney

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 466)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Past een 195/45/16 band om een Corsa B? #18166573

    Past beide. Zelf vind ik 195/45/16 achter en 195/50/16 voor het mooiste.

    Ik kan met beide maten behoorlijk ver zakken nog zonder dat het aanloopt. 195/40 of 195/45 ga je in het brandstofverbruik niet merken…

    Pak een klep waar de spoiler opzit, maar malletjes van karton zodat je op exact de juist eplekken kan boren.

    Dan vastbouten en kit langs de randen. Komt nooit meer los hoor. Tenminste, bij mij zit het al een tijd en zit geen mm speling op!

    In reactie op: trommel remmen wisselen, waar op letten? corsa b #18164045
    In reactie op: show hier je tigra……! #17288139

    In reactie op: tips om krasvrij te wassen #18162110

    Iemand had van de week een steun voor de stuurbekrachtigingspomp in een corsa te koop staan op marktplaats. Die advertentie is nu weg, iemand een idee wie dat was? Ik ben op zoek naar zo een verloopsteun!

    In reactie op: Verbruik Corsa B 1.6i 16v #18159852

    Tigra, maar met hetzelfde blok. 1 op 15,5/1 op 16.

    Als je ze goed aanpakt, zijn het hele zuinige blokjes! Ook als af en toe het gas ingedrukt wordt :thumbup

    In reactie op: Hoog olieverbuik opel corsa #18157085

    Het kan een hele hoop zijn.

    Eerste stap is vaststellen waar die olie heen gaat.

    Lekt het ergens(vlekken onder de auto) of ruikt het in de motorruimte sterk naar verbrande olie(druppels op de uitlaat)? Zoja, zal de motor ergens de olie eruit drukken. Dat kan gaan via een keerring, een pakking of een scheur ergens.

    Koppakking lek kan verschillende dingen betekenen. De olie wordt je koelvloeistof in geperst. Dat kun je makkelijk bij de garage laten testen met behulp van een snuffelaar.

    De andere mogelijkheid is dat je motorblok gaar is, en de olie verbruikt wordt door de cilinders. Dat kan o.a. duiden op gare zuigerveren of een lekke koppakking. Dat herken je makkelijk aan een oliewalm uit de uitlaat.
    Laat hem maar eens (warm) stationair lopen en geef dan een paar keer goed gas, als er zoveel olie door de uitlaat gaat zul je het wel zien/ruiken!

    In reactie op: Problemen koppeling Corsa B #18157115

    Koppelingsset via ebay.de of co.uk voor ca. 100 euro’tjes en een weekend schelden en kloten op de krik (en bokjes ofcourse) en je kan er weer tegenaan!

    Koppeling vervangen is bij de corsa best te doen!

    In reactie op: Swirls na kleien niet weg? #18151162

    Die eerste stap van meguairs moet de swirls weghalen. Dit is de polijststap. Met de hand isdat echter een behoorlijke rotklus. Ik kan 2 dingen bedenke .

    Je hebt geen goede doeken gebruikt, te hard geboend of heb niet bij elke stap nieuwe doeken gebruikt.

    Je hebt niet genoeg gepolijst. Dat zou kunnen komen door te kort polijsten, te harde lak, onjuiste pad etc.

    In reactie op: Corsa B GSI 93 !!Nieuwe wagen astra G OPC 2 !!! #18123031

    Mooi dat het opgelost is! Toch de geschakelde plus :wors Heb ik zelf ook meegemaakt bij de eerste startpoging, haha.

    In reactie op: Corsa B GSI 93 !!Nieuwe wagen astra G OPC 2 !!! #18123025

    De ECU meet wat de brandstofpomprelais doorstuurt. Ik weet niet precies hoe die werkt bij een 1.4, maar bij mij werkte alles maar was eens de poort naar de injectoren kapot waardoor de auto niet startte. Die pomp en ontsteking worden beide aangestuurd door de brandstofpomprelais. Die krijgt op zijn beurt een signaal van de ECU, de geschakelde en constante plus, een massa en de krukassensor. Wellicht gaat daarin iets fout. Maar daarvoor zul je eerst de brandstofdruk even moeten bekijken of de spanning op de pomp zelf moeten meten om te kijken wat daar daadwerkelijk gebeurt. Meet ook eens of de plus en geschakelde plus beide 12V leveren op dat relais.

    Die kabel die je daar laat zien lijkt de geschakelde plus, die moet schakelen naar +12V als je m op contact zet en start :)

    In reactie op: Rook pluim, motor gebruikt olie #17973791

    Zelfde ervaring, nog steeds. Ik heb opgeboord met 3mm. Het is een heel andere motor geworden voor mijn gevoel!

    In reactie op: Corsa B GSI 93 !!Nieuwe wagen astra G OPC 2 !!! #18123023

    Meet die geschakelde plus eens.

    En met het starten, heb je wel brandstofdruk?

    In reactie op: Corsa B GSI 93 !!Nieuwe wagen astra G OPC 2 !!! #18123018

    Ik zie het, dacht dat 0V gemeten werd op de brandstofpomp :angel

    In reactie op: Motorrevisie x16xe opel corsa b GSI #18147943

    Wij hebben alleen de cilinders + zuigers laten meten, de cilinders laten honen, kopje vlakken en de nieuwe zuigers op de drijfstangen laten zetten bij MMA. Lagerschalen, keerringen, nieuwe boutjes etc. etc. kun je samen met een momenten blaadje gewoon zelf op de goede momenten monteren.

    Verder is het allemaal geen rocketscience, het zijn niet de moeilijkste blokken gelukkig :thumbup

    In reactie op: Corsa B GSI 93 !!Nieuwe wagen astra G OPC 2 !!! #18123016

    Lijkt bijna op het brandstofpomprelais…

    In reactie op: Corsa B GSI 93 !!Nieuwe wagen astra G OPC 2 !!! #18123013

    Zodoende. En die immobiliser heb je wel volgens de donor kabelboom naar de ecu lopen? Volgens mij hebben de corsa’s van voor 97 namelijk geen standaard voorbereiding op startonderbreking.

    Mocht je de kabelboom overgezet hebben, wat doet je mm-lampje als je probeert te starten? Of heb je een op-com dat je m uit kunt lezen?

    In reactie op: Corsa B GSI 93 !!Nieuwe wagen astra G OPC 2 !!! #18123011

    Immobiliser van die andere corsa? Heb je dan ook de chip in de sleutel van de andere corsa?

    Geschakelde plus schakelt wel of ook niet?

    In reactie op: dikke corsa's #17334709

    In reactie op: Who is the lowest!?! #18148072

    De corsateam/tigrateam meet in Amersfoort heb je net gemist. Was een grote opkomst van lage corsa’s!

    In reactie op: Niet alles is altijd vooruitgang…. #18062355

    @wagnas wrote:

    Bij een Tigra moest je toch ook de hele voorbumper eraf halen om een koplamp te vervangen?

    Om de koplamp te vervangen ja. Maar je kan vanuit de motorruimte gewoon bij de lampjes zelf :)

    In reactie op: Who is the lowest!?! #18148064

    De bekende C van Danny!

    Het groene monster van de knapperd rechts op de foto

    Geen idee van wie deze waren

    Ratjes king:

    OTT

    Mijnes, 1 rondje zo gereden. Was niet leuk. Koste me de bumperlip, een stabilisatiestangrubber, de wielranden en een dikke kras op de carterpan. Moest het eerst via een plankje op stenen rijden om de krik eronder te krijgen :D

    Paar die ik toevallig op mijn album had staan :D

    In reactie op: Zekering brandt telkens door.. #18005807

    Dat hoort niet, ruitenwissers op de claxon :)

    Claxon, radio, binnenverlichting etc zit op de geschakelde plus namelijk.
    Claxon gewoon even vervangen. Zijn vaak kapot.

    In reactie op: Motorrevisie x16xe opel corsa b GSI #18147939

    Maar geen goede gereviseerde x16xe die zo weer een ton mee kan ;)

    Idd. En de zuigers op de drijfstangen persen gaat zelf amper tot niet. Verder idd zelf uit elkaar halen. lagerschalen, pakkingen etc zelf vervangen.

    Zuigers en cilinderwanden laten meten en eventueel daar laten doen. Voor minder dan 1000 kun je al klaar zijn.

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 466)