Looney

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 466)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: corsa.rip.. nu kadett cabrio #18062792

    :wors :wub :wub :wors

    In reactie op: waar sloperijen met opel corsa b modellen in nh, fr,ut? #18172718

    In Putten, Pieper.

    In Nunspeet, Van Olst.

    Beide mooie grote sloperijen waar je uren rond kunt dwalen en ze nette prijzen hanteren.

    In reactie op: opel tigra hapert en houd in bij optrekken #18171902

    Zijn wel een aantal sensoren, filters en andere dingen die dit kunnen veroorzaken.

    Lukraak dingen vervangen zou ik niet gaan doen.

    Zoek iemand met eenzelfde soort motor en ga onderdelen en sensoren uitwisselen of uitlezen en iemand die ze snapt, de live data laten bekijken

    In reactie op: Polyester bumper zelf spuiten. #18171962

    Er zitten overal wel spuitbedrijfjes waar je voor 100-150 euro je bumper kan laten spuiten, in kleur…
    Zelf schuren en strak maken en dan krijg je het tenminste goed terug. Als je een complete bumper met spuitbus gaat doen, dat blijf je helaas zien ;)

    In reactie op: brandstof verbruik , kosten opel astra / corsa #18171542

    Met de tigra hier rijdt mijn vriendin 100km per dag. Loopt gemiddeld 1:16 (1:17 volgens teller, maar kleine tellerafwijking) Maar ik geloof wel dat een diesel stukken minder onderhoud vergt en uiteindelijk onder de streep toch goedkoper is.

    Daarentegen (en dat is ieders persoonlijk) vind ik een benzine wel lekkerder, en vooral leuker, rijden.

    Waar komen al de verhalen eigenlijk vandaan dat een diesel pas loont bij meer dan 30k kilometers… Als ik het zo zie, loont het al bij 10k kilometers..

    In reactie op: Vierde motorsteun, ben er blij mee! #18170956

    Dit heb ik ooit eens geprobeerd. Met een oude motorsteun gebout op de voorbalk naar 2 bouten van de balk. Door het kantelen van het blok was die rubber echter snel gescheurd en vervormd.

    Heb toen eens gelezen dat rubber vaak alleen op drukkrachten gemonteerd kan worden. Door het kantelen van je blok ’trekt’ de motor aan dat voorste rubber. Daarna gewoon de overige motorrrubbers volgekit en dat zit nu ook stevig.

    Toch denk ik niet dat er alleen maar voordelen zitten aan deze manier van ‘stijf’ je motor ophangen. Het lijkt mij dat dat kantelen van het blok ook je bak, assen, naven en banden ontlast. Puur speculatie hoor.

    In reactie op: in hoeverre apk afkeur wielkastrand #18171584

    Fearless, naar die kaartjes ben ik wel benieuwd!

    In reactie op: Stotteren van mijn 1.4 16V #18171514

    Tja, heb het hier ook gehad. Kan ook zowel aan de MAP-sensor als een vies benzinefilter, luchtfilter of injector liggen.. En vast aan nog wel meer.. Makkelijkst is even iemand met hetzelfde blok (of een x16xe) te zoeken en onderdelen over te zetten totdat het weg is..

    Je zou wat mij betreft best hier mogen komen, maar dat is me nogal een stuk rijden…
    Heb je geen op-com? Daarmee kun je ook de live waarden bekijken tijdens het rijden.

    In reactie op: bij laag toerental stationair lampjes aan dashbord #18154165

    Waarschijnlijk is het je acculampje dat brandt/knippert bij lage toeren. De gloed hiervan laat het lijken alsof het rem lampje ook licht meegaat.

    Meet eens de spanning op de accu met en zonder verbruikers aan met zowel de motor uit als aan. Als dit gewoon goed is ligt het aan de sensor op de dynamo en anders zou het toch aan de accu of dynamo kunnen liggen. Ook dat is te meten ;)

    In reactie op: auto zoekt bij gas geven #18170049

    Als die remmen niet vast zitten of happen zonder dat je remt mag dat niet uitmaken.

    Is de auto erg stug of juist erg slap? Doet die het zoeken voornamelijk met rechtdoor of juist in de bochten? Uitgelijnd en wel heb ik met maar 160pk nergens last van.. Maar toen ik de fusees eens verwisseld had was het onmogelijk rechtdoor te gaan, zelfs op de snelweg begon die te spinnen en te zoeken bij terugschakelen…

    Michelins hebben nog voldoende profiel en niet uitgedroogd? Want ook met 210pk moet je gewoon rechtdoor kunnen in een corsa :)

    In reactie op: auto zoekt bij gas geven #18170047

    Goede banden eronder leggen met de juiste spanning?
    Uitlijning ergens laten controleren? Je zult niet de eerste zijn die bij de lokale kwikfit vandaan komt met een ‘uitgelijnde’ wagen waarbij banden half leeg zijn of de uitlijning ver te zoeken is.

    Goede set veren+schokbrekers? Als dat gaat stuiteren krijg je ook dat zoekerige.

    In reactie op: Cilinderkop x14xe #18117652

    Bout van een x16xe, x14xe en x16xel moeten inderdaad vast op 90nM, 30 graden, 15 graden.
    Bout moet bij een c20xe voorbij het puntje dat je denkt, nu draai ik de krukas uit het blok :hmmz 250nM, 45 graden en dan nog eens 30 graden.

    Overigens NOOIT locktite gebruiken op rekbouten! Liever alleen een drupje olie :)

    Als je een goede x16xe vind (als..) zul je met een auto van 1997 of jonger niet veel problemen hebben met de keuring als de auto nog een beetje degelijk is. Bouwjaar, niet eerste toelating he.

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17609275

    Ik heb hier nog een aantal ECU’s liggen voor de x16xe om te testen. Heb je Tech 1 of Tech 2?

    In reactie op: Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT #17512204

    :wub :wub

    In reactie op: toerenteller ‘danst’ #18049410

    Willem, toch denk ik dat dat niet altijd alleen aan de corsa ligt.
    Ik had er in het begin amper “last” van. Toen heb ik de kabelboom eens opnieuw gemaakt (wou de kabels wat uit het zicht hebben en dacht het wat georganiseerder te maken) en had ik er ineens behoorlijk last van. Vooral in regen was het erg. Bleef soms wel een seconde of 2 tussen 4k en 7k ‘stuiteren’.

    Kort geleden weer de kabelboom wat aangepast en een nieuwe krukassensor gemonteerd. Het stuiteren was bijna weg. Zoals in het begin weer… Verder had het (volgens mij) geen enkele invloed op de motorloop, het vermogen of wat dan ook. Alleen zag het er soms wel eens eng uit bij koppeling in of stilstand :thumb :shock:

    In reactie op: Past een 195/45/16 band om een Corsa B? #18166582

    Hoeveel inch en welke bandenmaat dan?
    Ik heb een ET van 39 en heb hem met 195/45/16 flink verlaagd gehad. Maar dat paste gewoon.

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17609270

    Lol, McKaamos. Zelfde plekjes heb ik ook allemaal gehad bij mij. Alleen was bij mij gelukkig de accubak nog goed. Wat vliegroest, maar dat is kaal gemaakt en in de fertan gezet. Wel jammer, ook al gebruik ik hem niet vaak merk ik dat er steeds meer plekjes bij komen. Nu ook al achter de veer bij het linker voorwiel een gaatje van 2 bij 2.. Misschien toch maar eens aan LaTen pakken na de winter, als het geld er dan voor is.

    GSI Bumper gekocht, helemaal netjes en compleet alleen helaas niet in de juiste kleur. (Dat mooie groene kleurtje)
    Krukas weggebracht naar revisiebedrijf om te laten controleren en polijsten.
    Hopelijk volgende week oliekoeler en oliepomp ophalen en de nieuwe lagers bestellen en in september weer karren met dat ding :D

    In reactie op: witte vlekken in rode lak #18167197

    Poeh, ik zou eerst eens iemand zoeken met de juiste spullen voordat je in gaat slaan. Voor het zelfde geld kun je het er niet uit detailen en zit je met al die spullen…

    Maar anders, lees eens de tutorials op forum.carclean.nl

    In reactie op: witte vlekken in rode lak #18167195

    Wss een laklaag zonder blanke lak. Die witte watervlekken komt van een slechte poets oid, die door water + hitte in de zon de lak in trekt. Die vlekken kun je met polijsten wegkrijgen. Maar hoe meer en dieper ze zitten, hoe minder lak je overhoudt. Dus doe dat wel met beleid, kennis en de juiste middelen.

    Mocht er toch een lak op zitten met blanke lak hangt het ervan af of het onder of boven de blanke lak laag zit. Zit het in de blankie kun je het behandelen. Zit het eronder, en dus in je lak zelf zul je het niet mooi krijgen met detailing en zul je over moeten gaan op spotrepair of overspuiten.

    Doe maar eens een testspot, dan weet je het snel genoeg!

    In reactie op: Onderdelen kopen op Ebay #18156678

    Ik begrijp dat je, wanneer je iets koopt verwacht dat het 100% is. Maar om nou zo’n dramate maken van 2 verkleurde torxjes… Denk om je hart kerel :-p
    En heb je hem al geprobeerd? Waarschijnlijk werkt die gewoon.. een nieuwe ziet er ook zo uit na één week.

    Zelf gelukkig alleen nog maar goede ervaringen :-)

    In reactie op: toerenteller ‘danst’ #18049401

    Ik heb het ook bij de c20xe. Het begon na het inbouwen van de c20xe. Volgens mij komt het door de krukassensor. Ik heb hier eens de (slechte) bedrading van vervangen waarna het een stuk minder erg werd.

    In reactie op: Stuur verwijderen opel corsa b #18165813

    Gewoon een poulietrekker gebruiken. Dan kun je niets krom slaan of trekken en blijft het boeltje heel!

    In reactie op: Corsa B: verwijderen TID en ruitensproeierpomp #18166641

    Ruitenvloeistofpompje trek je zo eruit.

    De TID zit vast met 2 schroefjes.
    Je moet de beide middelste ventilatieroosters helemaal naar beneden draaien, en dan nog iets verder. Door het gat dat ontstaat zie je de schroefjes zitten :). Haal de stekker MET BELEID los. Vaak sloop je het TID met het lostrekken of vastzetten van die stekker daar de soldeerverbindingen in de TID zelf wel eens willen breken.

    Tip: draait het ventilatiekanaal helemaal dicht. Mocht de schroef vallen valt die niet in je ventilatiebuizen.

    In reactie op: Past een 195/45/16 band om een Corsa B? #18166579

    Dan gaat het helemaal passen ;)

    In reactie op: Past een 195/45/16 band om een Corsa B? #18166576

    @Zakdoekje wrote:

    195/50/16 past ook nog dus? Jeetje. Als jij het zegt, dan ga ik daar maar van uit. Haha! Bedankt Looney.

    Oops! Typevout! 195/40 bedoelde ik. 195/50 zal vast ook passen maar is wel weer erg groot..
    Bedenk ook dat de et bepaald waar de velg in de wielkast ligt en de breedte hoe getrokken de band staat.
    Ik weet dat 195/40 voor past tot de grond, met et 37 en 40. 195/45 voor past met dezelfde et waardes, maar kan dan niet maximaal verlaagd worden.. maar ik zie dat jij niet een verlaagde auto hebt. Dus dat is geen probleem

    Persoonlijk vind ik 16″ wel groot voor een corsa en daardoor vind ik alleen sommige velgen mooi staan. Zeker als die niet verlaagd is…

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 466)