Looney

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 466)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Vierde motorsteun, ben er blij mee! #18170966

    Trouwens… Als je kwaliteit motorsteunen hebt, moet het dan sowieso niet een stuk minder kantelen? Want met dit systeem ontlast je de motorsteunen aan de zijkanten behoorlijk, maar komt er wel erg veel druk op dit punt te staan. Kan die niet naar de zijkanten gaan kantelen door wielspin oid?

    En toch is ruitenkit ook een top oplossing, en als je dat beheerst doet is ook ruitenkit een stille optie (mijn mening)

    In reactie op: Bandenspanning #18177070

    Lagere bandenspanning betekent meer grip door groter contact met de weg.
    Hogere druk betekent minder contactoppervlak en dus minder frictie, maar ook minder grip. Dus zuiniger maar met gladheid spannender.

    Die aangegeven waardes zijn gewoon goed voor de originele bandenmaat. Als je daar vanaf wijkt moet je het sowieso al zelf uitzoeken wat je het fijnst vind rijden. Als jij de huidige bandenspanning niet fijn vind, ga je gewoon in stapjes omhoog totdat jij het wel fijn vindt ;)

    In reactie op: Bandenspanning #18177067

    Maakt vrijwel niets uit. Ik pomp ze altijd rondom op 2,2. 2,4 als ik een lang stuk ga rijden of voor 1,6 achter 3,0 voor het dragrace dragrace…

    Als je ze maar niet onder de 1,8 of boven de 3 doet ken het niet veel kwaad :)

    In reactie op: Vraagje Corsa C GSi powerfilter. #18177056

    Pakt waarschijnlijk veel te veel (warme) lucht met dat filter. Of je moet de sensoren/slangen niet goed aangesloten hebben…
    Wat voor 1 is het? Ik had toen ik mijn B kocht een paddestoel ter grote van een voetbal in de motorruimte. Stotteren, inhouden, zuipen wat na het monteren van de originele box weg was. Ook met cold air intake nooit meer gehad.

    In reactie op: Oldie cruisin’ 77’er Kadett #18175813

    :wub :wub :wors

    In reactie op: dynamo laten reviseren of nieuwe kopen ? #18175623

    Reviseren is rond de 75 a 100 euro. Wel wlrdt gezegd dat een GOED gereviseerde dynamo beter en sterker is dan een nieuwe..

    In reactie op: Voor de eerst keer polijsten! #18174196

    Vet :D

    Veel plezier ermee! Eerst ff goede op carclean wat tutorials lezen en dan lekker gaan!

    In reactie op: Wiellager achterzijde vervangen Hoe??? #17987273

    Even zoeken op wiellager achter, kom je diverse topics tegen!

    In reactie op: Corsa_GSI: Corsa B C20LET #17374463

    Have fun, had er graag bij geweest!! :D

    In reactie op: Voor de eerst keer polijsten! #18174194

    Wilco, als je het echt goed wilt hebben, zou je eigenlijk beide series moeten hebben. Zelf merk ik in ieder geval dat elke lak anders is. Toch merk ik dat de monello het over het algemeen beter doen, mits het geen 30 graden is :sleeping . Droog of nat maakt voor de monello ook weinig uit. Op mijn corsa werkt de SSR helemaal niet fijn, terwijl die op een opnieuw gespoten tigra met de finish erg fijn is. De ervaring leert dat vooral op een harde lak de monello VEEL effectiever is dan de SSR, en het ook goed doet op zachte lakken. Daardoor is de monello juist meer een allrounder en wordt die ook door Tim en Jeroen in het starterspakket gedaan ;) Monello finished makkelijker door de ronde, afbrekende korrel, zeker voor ene beginner!

    Die wax is prima hoor, zeker een beginnende detailer kan beter wat vaker een goede, maar goedkopere, wax doen dan meteen een dodo of ibrido wax te nemen! Het is in ieder geval al een hele stap beter dan de nxt :D

    Die mothers doek heb ik al meer verhalen over gehoord, maar nog nooit geprobeerd. Hoe vind je hem tov de aqua senza? En hoe streepvrij droogt die met of zonder detailspray?

    In reactie op: corsa.rip.. nu kadett cabrio #18062808

    Spanband :jerry

    Nee, heb het serieus eens gezien op 2 honda’s. die hadden achter en voor aan de onderzijde spanbanden getrokken! Het is weer eens wat anders :angel

    Echt een dik ding! Wat ga je er mee doen? Gewoon als straat/hobbyauto? Geniaal :wub

    In reactie op: Voor de eerst keer polijsten! #18174191

    BoB is Basics of Bling concentraat van Dod juice :D

    Ik zou lekker die trio nemen, heb je tenminste een GOEDE spons en washandschoen :angel
    Drogen met een droogdoek werkt VEEL fijner dan met MF doeken. Ik droog de corsa en de tigra met 1 senza aqua! Beetje detailspray op je lak helpt ook bij het drogen. En Google maar eens op drogen met water. Dan laat je zonder sproeier een straaltje water over je auto lopen waardoor je lak niet meer vol met druppeltjes ligt :D

    Er zijn goede shampoos, normale shampoos en prut shampoos. Als je netjes je auto in de wax heb staan, en je wast hem een week later wil je niet dat je alle wax weer weg wast, en krassen in je lak trekt. Een goede shampoo tast je wax amper aan en zorgt voor het glijden van de spons.

    Shampoo
    De ene shampoo is de andere niet! Autoshampoo’s zijn ontwikkeld om op de juiste manier een auto te reinigen. Een goede shampoo is voorzien van ontharders om de kalk uit het water af te breken en bevat genoeg glijmiddelen en vuilinsluiters om vuil veilig en krasvrij af te voeren. Speciale conditioners zorgen ervoor dat de lak gemakkelijk is te drogen en vullen in bepaalde gevallen zelfs de waxbescherming aan. Ook zal de aanwezige bescherming (wax of sealant) door een goede autoshampoo niet aangetast worden. Wij raden iedereen af om de auto schoon te maken met afwasmiddel zoals Dreft of Dubro. Afwasmiddel is zuur en tast je wax of sealant aan en kan bovendien ervoor zorgen dat de lak er naar verloop van tijd juist mattig uit gaat zien. Bovendien missen de speciale glijmiddelen en vuilinsluiters in de afwasmiddelen!

    Gold class ken ik niet, geen ervaring mee dus kan ik ook niets over zeggen. Lees er wel goed reacties over, maar is in verhouding wel wat duurder.
    Turtle, action, aldi en valma shampoo haalt je wax in 1 keer (vrijwel) volledig weg. Net als dat de shampoo, foam of borstel dat bij de carwash doet.

    Shampoos als Wolfgang Autobathe, Dodo juice born to be mild, PB slick and suds of monello lavare zijn wel lief voor de wax! Dod juice BTBM is mijn favoriet uit al deze :wub

    Pad is helemaal aan jezelf. Koop een paar verschillende goedkope pads, en kijk wat je zelf het lekkerst vindt! De ene houdt van katoen, de andere van de fingerpads en een ander van foam. Je kunt zelfs een concorso pad nemen om de wax machinaal aan te brengen.

    Geen admin hoor, deel alleen graag wat ik zelf heb ondervonden :D Zijn zat mensen die het beter doen en weten dan mij. Maar met wat ik weet help ik graag anderen :D

    In reactie op: Voor de eerst keer polijsten! #18174188

    Tja :D Er kan altijd nog wat bij hé :P Hoe ver wil je gaan? Om even op de shampoo terug te vallen (de meest gemaakte fout bij veel auto-liefhebbers :shock: ) Welke heb je? En een tip, houdt je goed aan de dosering, was met twee emmers met voldoende water.

    Ik mis in je winkelwagen om goed te wassen nog een droogdoek en goede spons of washandschoen. Beide kun je perfect van Monello nemen. Als je btw de Monello trio (Klikje)neemt heb je meteen alles, en goede doeken die geschikt zijn voor de auto. Zeker om bijv. wax goed uit te buffen en op te poetsen of polijstmiddel veilig weg te vegen.

    Een quick detailer is ook iets wat elke detailer het liefst mee naar bed neemt. Zonder grappen, de douche, ruiten, oven of badkamer kun je er ook uitstekend mee doen :wors. Eentje waar ik gek van ben is de Basics of Bling van Dodo juiceKlikkie. Een liter koop je voor 36 euro, maar daar maak je 10 liter detailspray van! En een goede ook, daar kan de Meguairs in mijn ogen niet tegenop.

    Die BoB kun je ook gebruiken voor het kleien, naar mijn mening zelfs fijner dan de Perfetto. En omdat die zo cheap is, gebruik je hem wat vaker zonder kans op marring. Die dolce verde klei is wel top. Maar koop m dan los naast de BoB, ben je voordeliger uit :)

    Een pad om de wax mee op te brengen. Bijv. een foamen of katoenen pad. Gebruik een goede, en houd hem goed schoon. Zonde om over je goede lak een barre pad te trekken :)

    Om na het polijste je lak te ontvetten voor de wax (niet perse nodig, maakt de lak juist zo proper dat krasjes die door polijstmiddel zijn opgevuld weer tevoorschijn komen(wat je eigenlijk ook wilt voor nagenoeg perfecte correctie) maar komt de standtijd van je wax zeer ten goede!) Ik gebruik IPA en ben er tevreden over. Er zijn ook duurdere middeltjes zoals c. pro eraser.

    Misschien iets voor je trims en ramen? Uit ervaring gemerkt dat het enige dat ECHT werkt op verweerde trims de powersponsjes van de action zijn (Klikje. Maakt de trims weer als nieuw, wel ZEER goed nat gebruiken. Werkt btw ook perfect om je ramen en interieur mee te reinigen. Afwerken met een voeder. Ben zelf fan van Black Wow voor de buitenkant en PB Natural Look voor de binnenkant :) Ramen met quick detailer, wax, rain-x of wat dan ook. Om het af te maken zeg maar :)

    Nogmaals, het is hoe ver je wilt gaan. Een Super degreaser voor je motorblok, banden en wielkuipen, een APC voor hardnekkig vuil, een velgenreiniger, een bandendressing, een wheelwax etc etc.

    Maar zorg dat je een goede basis hebt. Dus goede wasset, kleiset, standaard polijststappen (wat er in dat pakket zit is perfect om mee te oefenen,als er wat ervaring inkomt ontdek je vanzelf welke pads etc je mist), een ontvetter en tot slot een wax. En natuurlijk de doeken :D

    Misschien merk je het al, het is een verslaving :D



    In reactie op: Stuk lopen op cilinder 3 #18173863

    Daarom vind ik het ook zo moeilijk. Ik vind ze van 6 tientjes, 190 euro, 300 euro en zelfs nog duurder..
    Maar waarom is een pomp van 6 tientjes slechter dan één van 190? Of is die Meyle ook niets?

    Op FSRS bijvoorbeeld vind ik geen oliepomp voor de c20xe. Wel voor een x20xev of z20leh, maar ik durf niet te gaan lassen aan een olie aanzuigbuis en andere aanpassingen..

    Sorry voor het tijdelijk kapen van je topic trouwens ;)

    In reactie op: Stuk lopen op cilinder 3 #18173861

    Poeh, jammer dat je net dit topic tegenkomt als je zit te zoeken naar een c20xe pomp op Ebay!

    Voldoen de c20xe pompen ook niet voor een gewone originele c20xe? Wordt niet voor crossen oid gebruikt. Gewone straatauto die af en toe op zijn staart getrapt wordt. Blok wordt gereviseerd door een kapotgelopen originele oliepomp.. Geen superbudget verder :angel

    Bijvoorbeeld deze van Meyle:
    http://www.ebay.de/itm/SET-verstarkte-Olpumpe-MEYLE-Opel-1-8-2-0-C20LET-C20XE-C20NE-Calibra-Astra-Turbo-/271144140395?pt=DE_Autoteile&hash=item3f21733e6b

    Of deze imitatie:
    http://www.ebay.de/itm/Rep-Satz-Olpumpe-646538-646537-Org-Opel-C20NE-C20XE-C20LET-X20XEV-20SEH-/230867686712?pt=DE_Autoteile&hash=item35c0c95538

    In reactie op: Erg rommelig #18173663

    Motorisch in het motordeel, body en totaalvraagjes bij model. Niet moeilijk toch?
    Als iedereen dan ook nog eens een titel verzint die ergens op slaat en het type vermeld :wors

    In reactie op: Rijden op waterstof *update + foto* #18015971
    In reactie op: Schroefset nog lager #18173806

    Wat een bullshit… Zolang je er goed mee omgaat valt het best mee… Sommige mensen, die geloven te veel wat ze lezen.
    Jom schroefset zit al 3 jaar onder de tigra, en rijdt en stelt nog steeds perfect… En die staat ook aardig laag.

    In reactie op: Motorswap van X10XE naar X16XE / Wat moet ik aanpassen? #18171503

    Wat is dat nou weer voor opmerking? Tuurlijk vindt je ze nog zonder verbruik. Weinig kilometers, opgeknapt of gewoon goed behandeld… Misschien wat beter zoeken, maar zeker uit veel tigra’s komen nog knappe 1.6 blokjes. Ik nodig je ook van harte uit om naar het verbruik van mijn vriendin haar tigra te kijken. Rijdt 1:15 á 1:16 met gemengd gebruik en verbruikt niets. Na 5000km nog geen druppel bijgevuld.

    Goed zoeken, kwam laatst ook nog iemand tegen. Die had een corsa 1.6 gekocht. 150.000km op de teller, goed privé onderhouden en geen verbruik!

    In reactie op: Voor de eerst keer polijsten! #18174184

    Eerst deze maar eens helemaal doorlezen!
    http://forum.carclean.nl/cc_postst5922/Volledig-exterieur-stappenplan-machinaal–DAP500-900.aspx

    Duidelijke uitleg over welke pads met welke polijstmiddelen
    http://forum.carclean.nl/cc_postst7369/Welke-pads-kan-je-combineren-met-welk-polijstmiddel–een-overzicht.aspx

    Nog heel wat meer handleidingen
    http://forum.carclean.nl/cc_topics13/Handleidingen-en-Tutorials.aspx

    En voor de rest veel lezen. Bekijk een paar van de uitgebreide showoffs daar.
    Persoonlijk ben ik absoluut geen fan van die meguiars tech 2.0. Leuke wax, maar een standtijd van niets en bijv. een pb natty’s is al een heel stuk beter.

    En maak een testspot! Bekijk wat voor lak je heb, en wat de grofste stap is die je nodig heb voor het gewenste resultaat! Begin niet met het grofste middel op een wolletje, dat is alleen maar zonde tijd, lak en geld :)

    In het stappenplan vind je het ook. Maar even kort.
    Eerste wassen en kleien.
    Drogen
    Afplakken
    Testspot: mezzo op wit.
    Als dat voldoende is Finale op zwart (zit niet bij het pakket, maar zou ik zeker aanschaffen)

    Als mezzo op wit niet voldoende was mezzo oranje proberen, en dan afbouwen zoals hierboven.
    Mocht dat nog niet voldoende zijn de veloce op oranje en afbouwen zoals gewenst.

    Daarna de lak goed ontvetten met ipa, spruzzo of iets dergelijks (geen shampoo oid)

    Een wax derop. De meesten hebben het meer op harde waxen. Betere standtijd en meer glans, bescherming etc..
    Je zou nog een sealant of glaze kunnen doen. Maar voor een eerste keer..

    Ohja. Wat tips. Neem de tijd. Zorg dat je de snelheid en manier van bewegen met de DAP onder de knie krijgt. Less is more en gebruik voldoende GOEDE doeken.
    Na mooi gepolijst te hebben wil je niet de krassen er weer in trekken met een oude of goedkope doek. Nooit een doek met grof middel gebruiken bij een fijnere stap en altijd een nieuwe voor de wax uitpoetsen :) Die van monello zijn perfect, zeker de peluche verde!

    Voornamelijk ervaring opdoen, dat is belangrijk :)

    In reactie op: Schroefset nog lager #18173802

    Bestaan voor de astra G geen setjes om de veerschotel hoger in de motorruimte te leggen?

    In reactie op: Stoelen passen ? #18174043

    Sommigen kennen echt Google niet volgens mij. Vraag is al zo vaak gesteld in verschillende talen..

    http://vauxhall.workshop-manuals.com/corsa-d/index.php?id=912

    Voorstoelen zitten vast met 4 torx ipv 2 torx en 2 klemmen. Dus zul je een onderstel moeten maken waar het onderstel van de D op past… Is “makkelijk” te doen met een beetje technisch inzicht en laskunsten. Weet alleen niet hoe je uitkomt met de gordels en deurpanelen. Bij mijn kuipjes zit er een halve cm tussen deurpannel en stoel..

    Achterbank wordt heel moeilijk…
    Andere bevestiging, hoogte en vorm… Maar ook daar geldt dat met een beetje (heel veel) handigheid…

    In reactie op: Motorswap van X10XE naar X16XE / Wat moet ik aanpassen? #18171500

    Even paar minuten stationair laten lopen en dan paar keer gassen. Blauwe rook en olie meur? Dan verbruikt die olie :)
    Bij een gare x16xe vliegen de oliespetters je om de oren, dus niet erachter staan met je schone broek :angel

    In reactie op: Raar stuurgedrag corsa B gsi #18173022

    Schroefset links en rechts wel even hoog?

    Niet de windingen tellen/meten, maar vanaf de dorpel tot de grond. Links staat bij mij 1,5 winding hoger om het gewicht van de bak en bestuurder op te vangen.

    In reactie op: corsa.rip.. nu kadett cabrio #18062797

    Ik meen mij te herinneren dat je op die krukasbout GEEN locktite moet/mag gebruiken.. Weet niet of dat zo iets kan veroorzaken? :wtf

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 466)