Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
11 november 2013 om 19:52 In reactie op: Corsa B GSI Lengte bouten spaghetti spruitstuk, plaatsing #18190592@joop1970 wrote:
Secundaire luchtinlaat vervalt gewoon, die pomp kun je uit de motorruimte halen en op de hoop gooien zonder gevolgen. Stekker eraf en klaar!
HO! :shock:
De pomp en de slangen kunnen eruit MAAR het vacuümklepje moet blijven bestaan! Hier hoeven geen vacuümslangetjes meer op, maar de stekker dient aangesloten te zijn om te voorkomen dat het MM-lampje gaat branden!
Ik heb het op meerdere motoren op het pijpje vanaf het spruitstuk afgedopt, een plaatje met 2 gaatjes die je schroeft op de koppeling :).
Laat dan ding gewoon eens fatsoenlijk beoordelen ;) Een goede viergasmeting en iemand met verstand naar de live data laten kijken bij het uitlezen. Zo door blijven rijden is nooit goed voor de motor. Gokken en gissen niet voor portemonnee :sleeping
8 november 2013 om 22:16 In reactie op: Corsa B GSI Lengte bouten spaghetti spruitstuk, plaatsing #18190585Succes. En het kan soms helpen om je radiateur los te halen, waardoor je die iets meer naar voren kunt bewegen.
Dop ook meteen je secundaire lucht inlaat af en zorg voor nieuwe pakkingen ;)
8 november 2013 om 15:16 In reactie op: Corsa B GSI Lengte bouten spaghetti spruitstuk, plaatsing #18190583Hoeft niet altijd, licht aan de ruimte die je hebt en of je er makkelijk van onderen bij kan. Het hebben van geen airco helpt btw behoorlijk!
Niet dat ik het zou willen hoor. Maar het lijkt me nogal krom. In sommige gevallen zal een second opinion gewenst zijn, maar in de praktijk lijkt het mij vooral rond rijden en hopen dat die ergens gekeurd wordt… Opnieuw laten keuren doe je lijkt mij bij dezelfde garage, daar heb je vaak het voordeel dat je de herkeuring niet betaald, en de keurmeester weet waar die op moet letten.
Oke, dat wist ik niet :shock: Ik had ooit begrepen dat als de auto bij garage A officieel wordt afgekeurd, deze vervolgens niet bij garage B voor een keuring kan worden aangeboden.
Ziet de nieuwe garage in dat geval wel de afkeurpunten van garage A?Luchtfilter niet vies/verstopt? Inlaat smerig, oude olie of olieverbruik?
Een hoger CO-gehalte bij verhoogd toerental is een gevolg van een verbanding met te weinig zuurstof/ te veel benzine.. Dan zou het kunnen komen door een verrotte kat, lek in de uitlaat of onverbrande benzine. Maar ook de MAP-sensor, lambda regeling, injectoren of bougies zouden hier een oorzaak van kunnen zijn. Als je er zelf niet uitkomt, zal ik dankbaar gebruik maken van het aanbod van Fearless. Vaak spreken de HC/ CO2 / O en lambda waarden boekdelen. Als je dan ook nog eens de auto laat uitlezen, en de live data bekijkt ben je er waarschijnlijk zo achter.
Een goede x14xe/x16xe motor, loopt zelfs zonder kat met een CO van 0.
Maar, wanneer je bij de ene garage officieel afgekeurd ben. Kun je alleen daar, of bij een RDW station, de auto ter herkeuring aanbieden.
Niets. Beide zijn tigra. Veel geimporteerde tigra’s hebben de benaming ‘s93 coupe’ gekregen.
Moet je het gehele onderstel, de ophanging en de details in de auto eens bekijken.
Mooi gezegd corsaboy, dat ze die ratten mogen pakken en voor de voorziene toekomst aan de schandpaal mogen nagelen. Of het nou om een oude kadett, of deze showcorsa gaat, afblijven met je tengels!22 oktober 2013 om 15:00 In reactie op: Poetser / polijster gezocht en dit keer een echte uitdaging. #18181041Ik ga in op het hetgeen dat iemand hier op het forum post over zijn poetsmethode die het beste zal zijn. Ga geen adviezen geven als je niet weet waar je het over hebt. Dat je later het argument aandraagt ‘beroepspoetser’ te zijn zegt genoeg.
Ik moet de garagist hier ook uitleggen hoe die een startprobleem van een c20xe stap voor stap moet benaderen. Net als dat ik bij de brommerboer vroeger moest vertellen dat de rode drukveer met 2 grams rollen niet de gewenste oplossing is voor dipjes of vermogensverliezen…. Ieder zijn methode, maar kom niet aan met bullshit en houdt dat lekker voor jezelf.
en waarschijnlijk poetste ik al auto’s voordat jij kon lopen maar goed vaak heb je baas boven baas .
Dat je ouder bent dan mij moet je helemaal trots op zijn. Maar of dat in je voordeel werkt… Je kunt ook blijven hangen in jaren ’90 of ’80 methoden die zo gedateerd zijn als MSDOS. Er zijn betere alternatieven, en vooral betere methoden, dan die van jou en je blikje commandant met terpentine. Het is schandalig dat dergelijke methoden nog geaccepteerd worden in het circuit.
En wat tontje betreft. Elke lak is anders. Aan de hand van foto’s kun je geen standpunt nemen dat de middelen het doel heiligen.
En dit
gewoon een blik commandant halen de rode . werkt die niet dan gooi je er iets terpentine bij ff roeren en dan weer poetsen ! daarna uitpoetsen en dan gewone was eroverheen !
Kom op… :angel Ik zie meneer al staan. Eerst wassen met dreft en de keukenspons. Vervolgens linea recta de oude handdoek met commandant de lak op knallen en uitpoetsen met de ‘schone kant’ van de handdoek. Vervolgens een vers flesje turtle wax en BAM!
Nee.. Sorry. Als je al een behulpzaam bericht wilt posten doe je dit onderbouwd. En dan doe je dit niet zoals bovenstaande quote. Stel je voor dat er mensen zijn die het advies daadwerkelijk opvolgen :shock:
Laatste, omdat je me de tent uitgelokt heb.
bij ouwe lak werkt dat prima ! moet je natuurlijk niet op die tegenwoordige lak doen !!!!![
Waar basseer je deze aanname op. Of is dat het de kwaliteit van een echte, goede beroepspoetser? De aanname dat elke oude lak hetzelfde is en elke nieuwe lak ook. Alleen oud is oud en nieuw is nieuw? Ik nodig je van harte uit voor een detail wedstrijd! Leuk voor volgend jaar op sevenum. Pakken we de auto van iemand die gek op zijn auto is maar geen kennis van detailen heeft. Pak jij de ene kant en ik de andere kant. Dan ben ik benieuwd wat de uitkomst is!
Mscalibrav6
Niet doen. Niet zeggen dat een auto van 10/15/20 of 60 jaar oud niet kan glimmen. Ik heb diverse mensen geassisteerd bij oldtimers, en ze waren allemaal geschrokken van het resultaat. Deze foto is van een 20 jaar oude corsa. Die altijd goed met de (schuur)spons, turtle wax en commandant onderhoud is. Staat met uitzondering van de achterklep en bumper in de originele lak. En nee, dit is niet bereikt met commandant en ook niet in 1 weekend en is later nog strakker geworden…
20 oktober 2013 om 22:20 In reactie op: Poetser / polijster gezocht en dit keer een echte uitdaging. #18181027@ikdenman wrote:
gewoon een blik commandant halen de rode . werkt die niet dan gooi je er iets terpentine bij ff roeren en dan weer poetsen ! daarna uitpoetsen en dan gewone was eroverheen !
:shock: :hmmz :puke
Ik had hetzelfde probleem met mijn vorige achterklep.. Ik heb toen de hele rubber een dag in warm water gelegd. Steeds nieuw warm water natuurlijk..
Eerste paar keer wat APC erbij en aan het eind van de dag viel die er netjes in. Is ook niet meer los gaan zitten!20 oktober 2013 om 08:45 In reactie op: Poetser / polijster gezocht en dit keer een echte uitdaging. #18181022Wel knap hoor, dat je kunt zeggen wat te bereiken met polijsten zonder dat je de auto hebt gezien en zonder goede foto’s van de lak. Oldtimers/young timers is een andere categorie als het om poetsen gaat dan wat nieuwere auto’s of een astraatje/corsaatje b. En met polijsten maak jr de lak als het ware weer glad. Oneffenheden werk je weg. Wat je doet is blijvend. Dus dat blijft zo lang goed als dat je het goed bijhoudt… tis geen turtlewax of filler..
Met mat uitgeslagen auto’s zijn twee dingen belangrijk. Zit het in de blanke lal/bovenkant van de 1K lak of zit het onder de blanke lak/door de hele 1K lak. En ook dan is.dat je elk afzonderlijk paneel eerst een testspot doet omdat wlk paneel anders kan zijn.
Ik kan je helaas nie helpen. Maar vraag het juffer1 of niels van corsateam is of vraag het op het forum van car clean.Wauw :wub
[youtube:2xby9smj]http://www.youtube.com/watch?v=osH0-rOwmnA[/youtube:2xby9smj]
:wub :wors
Met 50mm verlaging passen de velgen nog steeds. De vraag die je moet stellen neemt de factor van de bandenmaat met zich mee. Vaak is de hoogte ook het probleem niet, maar zijn de banden te breed.
Ja…
8 oktober 2013 om 09:45 In reactie op: Bouten bijna los van ophanging achter (bij het wiel zeg maar #18177896Rubbers niet gewoon gaar?
Leuk ding juist! Ik had dat roze nog doorgetrokken op de spiegels en het dak, die draak en achterlichten eraf gehaald, een leuke verlaging met classy velgjes eronder gedaan en de bumperlip teruggeplaatst. Het is juist weer eens wat anders :D
Is toch wel erg mooi geworden :thumbup
Die karamelschijf gebruik je om lijmresten te verwijderen. Niet om de strip zelf mee te verwijderen ;)
Takel huren :)
Je kan ook de hele motor uit elkaar trekken en dan met mankracht de motor optillen. Wel onhandiger.
Met een föhn warm maken, en dan met een nylon/visdraadje erachter langs gaan. Als je dit HEEL voorzichtig doet gebeurt er niets met je lak.
Nabehandelen met een Karamelschijfje of polijstmachine.Sommige corsa’s hebben btw nog een gleuf of iets achter de stootstrip. Check dat ook even :)
-
AuteurBerichten