Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
23 november 2011 om 23:28 In reactie op: na vervanging koppakking verbruikt auto enorm veel olie #17774666
En is dit bij die x16xe’s te controleren?
Waar moet je dan aan denken, onderblok kromgetrokken?Ik heb of ga het ook niet doen hoor :angel
Maar werd nieuwsgierig na het bericht van Gerhald en werd wel nieuwsgierig. En die link geeft toch aan dat het aardig wat procenten oplevert :hmmzWaar haal jij die wijsheid dan vandaan als ik vragen mag?
Kijk maar eens onderaan bij deze pagina. Levert een aardig interessante hoeveelheid koppel en pk op..
http://www.tomstickland.co.uk/astra/astradata/gdata.htmDaarnaast hier de link voor geïnteresseerden.
http://www.allcorsa.co.uk/forums/showthread.php/drill-your-airbox-131.htmlJa, en het is volkomen nutteloos. Dat dingetje bij 1 kan je helemaal weghalen, alleen moet je zorgen dat je een plaatje hebt om het gat wat ontstaat op je spruitstuk af te doppen.
2 heb ik helemaal weggehaald. Dit komt van je powerbox of inlaat af. Dus dit doet verders niets.
Gisteravond een leuke donkere corsa gezien op de snelweg van den Haag naar Utrecht volgens mij.
Angel eyes, lekker laag en zag er verder ook leuk uit!Kan het dan geen kwaad om zomaar met de hogedrukspuit of een emmer water in de motorruimte te spuiten?
Lijkt me niet erg lekker voor alle elektra, filters en sensoren.
Of zit ik er helemaal naast?Hey, leuke tigra. Heb hem al eens rond zien rijden in Nijkerk!
Vind die achterbumper wel gaaf, maar die sideskirts, achterlampen, opel tigr (op de achterkant) en die nepbooskijkers vind ik helemaal niets :jerry
Verder ziet die er mooi uit!Nou, na drie dagen zou ik eerst maar eens verhaal halen bij de verkoper dan..
10 oktober 2011 om 22:52 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302218Het waren 2 dingen. Brandstofpomp relais werkte niet. En inderdaad het klepje hierboven, had nog een oud type klepje en hiermee startte die prima.
Nu wil ik morgen de uitlaat gaan passen.
Ik heb dus het spruitstuk van een c20xe. Hier wil ik met een flexibel tussenstuk mijn x16xe uitlaat op vast lassen. De kat is helemaal leeg en verder is het origineel. Is deze uitlaat alleen niet te dun? Ik weet de maten niet van de 1600 en de 2 liter maar las wel ergens dat een uitlaat die te veel tegendruk levert je de koppakking kan kosten..Het is maar voor een bepaalde tijd. Volgend jaar wil ik er een op maat RVS onder van voor tot achter. En dan netjes groep N maar dat gaat hem nu nog niet worden.
5 oktober 2011 om 13:53 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302216Zo, inmiddels met wat hulp van corsaboy de bedrading in orde gekregen.
Alles elektrisch werkt nu alleen wil de auto niet aan :swearGing wel wat vreemds aan vooraf. Als ik de sleutel in het contact deed de eerste keer dan begon er een relais hard en wild te tikken. Paar keer motor draaien zonder bobine en sleutel eruit. Relais ging nog zo’n 10-20 seconde door.
2e keer hetzelfde maar nu met bobine en weer dat relais wild tikken. Auto niet starten.
3e keer hetzelfde maar nu hield het relais er tijdens het starten al mee op, hierna niet meer gehoord..Nu heb je op de rail zo’n nippel zitten maar als ik hierop druk komt er geen benzine uit, ook hoor ik de pomp niets doen.
In het motorruim heb ik deze stekker over
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZB4AOMF6.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MIFLIT7T.jpgIk heb wel een dingetje van mijn oude blok waar deze stekker op past. Pierenburg en naast de stekker 2 vacuumslangetjes kunnen erop. Maar ik heb nergens meer slangen over of los…
Iemand een idee wat ik hiermee moet?Dus de vacuüm gewoon aansluiten en de dikke slang vanaf de zijkant naar een tankje?
Waar is het filtertje dan voor?24 september 2011 om 18:17 In reactie op: Tigra slaat af bij remmen,motorlampje brand ervoor. hapert #17869431Die p1640 code, is die verholpen met het massadraadje naar de motorcomputer?
Zoja, van waar heb je een draadje naar waar getrokken :angel
Wij hebben deze code in een tigra ook al sinds het begin, kan verwijderd worden maar komt meteen weer op. We merken, als het goed is, verder niets met het rijden ed.Is dit hetzelfde als bij een tigra x16xe?
Hoe is dit af te doppen en wat zijn de voor en nadelen?
Vanaf het ding onder het rechter voorscherm loopt er ook een vacuümslang naar je blok waar het via een blokje met stekker wordt aangesloten op je vacuümtraject? Als 1 van de slangen onder het voorscherm lek is heeft het dan zin om af te doppen?Fotootje
Het is afgewerkt met debracell, plamuur en fertan. Ziet er ergggg strak uit king:
Grote foto
http://www.mijnalbum.nl/groteFoto-OYSGUW4K.jpgKleine foto

Mooizo! Gefeliciteerd.
Welke keurstation ben je geweest en wat waren de dingen waar ze naar keken?:jerry Weet ik waar ik straks op moet letten.
8 september 2011 om 09:47 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302210En dit is niet van dat harde spul wat “knikt” als je het probeert te buigen?
Bedankt.
6 september 2011 om 13:48 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302208Nog even een up. Zit nog steeds met de rembekrachtiger.
Auto is bijna klaar! Maar zoals altijd, de laatste loodjes wegen het zwaarst.Ik heb op de site van Mtech de volgende oplossing gevonden:
Flexible onderdrukslang voor rembekrachtiger, 1 meter.
Connector voor slang op rembekrachtiger
Terugslagklep
Nieuw type connector met draad voor inlaatspruitstuk van c20xe of c20let.
Bron: http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&pid=1020&mid=2″ onclick=”window.open(this.href);return false;Kan ik met deze 4 stukken de rembekrachtiger aansluiten? Het gaat dus om die slang van het inlaatspruitstuk naar de rembekrachtiger.
17 augustus 2011 om 12:05 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302171Oke, dan ben ik blij dat ik er niet wat meer kracht op heb gezet bij het proberen van andere bouten!
Bedankt. Zijn dat de enige 2 waar bouten met fijn schroefdraad in gaan? Motorisch gezien.17 augustus 2011 om 11:01 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302173En, hopelijk de laatste, nog eentje dan.
Die 2 bouten waarmee je de achterste baksteun vastmaakt in je bodem, hebben deze bouten een ander soort schroefdraad? De oude bouten heb ik niet meer maar ik krijg er geen bout meer ingedraaid.. Klopt het dat dit niet dezelfde soort schroefdraad is als alle anderen?
En klopt het dat hier 2 bouten in zaten met lengte 40mm met aan het zo’n punt?16 augustus 2011 om 10:13 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302164Hoe lossen jullie het op met de vacuüm van de rembekrachtiger bij een c20xe?
Die van de corsa B krijgt een knik erin bij aansluiten en die van een astra F is te kort..
Zijn er andere modellen of manieren waarop het wel pasT?
Zat te denken aan een kvs slang, die is dik genoeg om niet dicht gezogen te worden?Meteen nog een vraag.
Heb het oude type SFI vervanger en dus hoort daarvoor een gat in je schutbord.. Ik houd dit liever heel dus zag als optie het nieuwe type SFI vervanger. Maar klopt het dat dit gewoon een inlaat van de x18xe is? Want dan rijd ik liever naar de sloop dan dat ik hem voor 120 euro koop bij Mtech..Auto heb ik meermalen voorbij zien komen in Amersfoort.
Heb ik ooit eens gepost bij gespot ( kwam zeker een leuk geluid uit :D ) en kreeg te horen dat die rond eind mei geleden ook verkocht is aan iemand uit Den haag..
opc heet diegene, zit ook hier op het forum.Als die niet al te gek verlaagd is en de et niet al te ver van de standaard maat afwijkt wel :)
Vraagje terug, zal dit op een tigra A passen?
Die van mij ging op een moment ook amper meer in zijn 2, 75% schoot die in de 4.
Bij mij was het dat plastic stangetje. Nummer 15 op de tekening van youri. Die vervangen en het was goed. -
AuteurBerichten