Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoe heb jij dit zitten dan? Of heb je de originele chip soms? Wellicht dat het hierin zit :hmmz
Het is toch mooi als je dit gewoon uit kan lezen…
Geldt dit dan ook voor de c20xe? Ik heb er 1 in mijn corsa B met Tech 1 stekker. Is een blok uit een Kadett uit ’91.
Ik kan wel de foutcodes uitlezen en wissen via de opcom maar ik kan van geen 1 sensor de actuele waarden bekijken.Zit een chip in, ik weet niet welke..
Dag Vinci
Bedankt voor je heldere antwoord. Ik zie al dat ik van het weekend wat dingetjes kan gaan proberen.
Last van dat onregelmatige toerental heb ik niet meer gehad sinds vorige week, het leek haast wel alsof dit alleen tijdens de (erge) sneeuw was.Wel heb ik nog erg last van het inhouden. Tot half gas oid lijkt die haast wel af te remmen waarna die vooruit “schiet” als je hem wat harder intrapt, vooral in zijn 2e en 3e versnelling merk ik dit. Heel raar gevoel, daarnaast rijdt die ook best onzuinig(1 op 9 met redelijk rustig rijden, of valt dit wel mee voor een c20xe?), logisch natuurlijk als je met minder als half gas vermogen in lijkt te leveren..
Nog 1 toevoeging, dit inhouden werd vandaag ineens heel erg toen ik door een diepe ( leiding gesprongen, dus diep was bijna 10-15cm) plas reed waarna het vervolgens weer steeds minder werd. Ook heb ik ontdekt dat als ik de auto stationair heb staan het toerental reageert op het aanzetten van de verlichting en het gebruiken van de elektrische ramen.
Van het weekend heb ik weer wat tijd hiervoor dus ik vraag hier nog even wat lijntjes op en alle tips zijn welkom.
Voorste wielkasten is niets aan gebeurd. Ik heb wel en optie om camber in te stellen op mijn schroefset. Ik heb camber maximaal gezet zodat de bovenkant zo ver mogelijk naar binnen komt.
Ik wil juist 195/40 ipv de 205/45 die er nu onder zit zodat ik juist nog zo’n 2cm lager kan..
ET weet ik zo niet uit het hoofd. maar zijn gewoon 7J.
Staat me iets bij dat het dicht bij origineel lag, 45 of 49 zelfs. Dan moet je wel bedenken, jou velgen zijn breder en daarnaast komen ze 1,5(cm!) verder naar buiten dan bij mij.
Denk dat je met een hogere et nergens last van hebt. Of het moet aan de binnenkant aan gaan lopen. Ik heb om en nabij de cm speling tussen band en vering..16 inch, 7,5J, 205/45/16.
Weitec GT pro schroefset die achter op zijn hoogst staat en voor op 80% hoog.Bandenmaat moet 195/40/16 worden zodat die nog wat cm’s lager kan. Is verder niets met de wielkasten gebeurd.. Ja de banden zelf rollen ze bij volle belading en een drempel wel eens lichtjes uit :jerry
Of het mooi staat? Ieder zijn mening. Afhankelijk van de velgen vind ik het mooi. Ik wou liever 15 inch maar dit paste niet ivm met me remschijven. Ik was positief verrast na de montage!
Donderdag een hele dikke Kadett C (uitgebouwd?) in een lichtblauwe kleur over het industrieterrein Amersfoort.
Reed achter een golf aan, zag er heel goed uitQ!16 januari 2012 om 13:36 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302252En wat heeft die quote te maken met dit topic? Een corsa B of A heeft hier nooit mee te maken!
Ik ben er inmiddels achter wat het getril en geluid was. Het uitlaatspruitstuk kwam tegen de stabilisatie stang aan.. van de achterste bevestiging zijn aan allebij de kanten 1 bout afgebroken.. Nu nergens meer last van.
Nieuwe problemen zijn er gelukkig genoeg
Zo is het rechtophangpunt van de L afgebroken waardoor er een gat in het kleppendeksel zit.. Hoe dit kan? Ik weet het niet maar er zaten lijm/kit resten op dit punt dus ik vermoed dat dit al eens zo geweest is. :swear Dus dit wordt een nieuw kleppendeksel of weer terugkitten (ik ga voor een nieuw kleppendeksel :jerry )Met het uitlezen krijg ik leuk… foutcodes. Code 13, 31 en 239. Code 31 komt omdat de motor uitstond. Die verdween bij starten. De andere 2 zijn mij een raadsel, voornamelijk 239.
Motor loopt hoog stationair (1000 tot 1500 toeren) en zakt soms netjes terug tot 800.Tevens kan ik met de OBD stekker de meetgegevens niet krijgen. Mijn opel corsa heeft tech1. Hoe kan ik controleren of dit allemaal goed aangesloten is? Of betekent hetgeen dat ik codes uit kan lezen dat dit goed aangesloten zit? En dat het aan de software ligt? Of is meetgegevens bekijken sowieso niet mogelijke bij c20xe’s?
11 januari 2012 om 12:23 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302250Nou, hij heeft gister de APK doorstaan! Voor de CO een nieuw flexibelstuk en katalysator en een nieuwe lambda. Dit keer luchtdicht. Er zijn nog een paar kleine puntjes waar ik zelf wat aan wil doen voordat die naar het RDW gaat voor een omkeuring.
Zo zit er een rare trilling vanuit het blok als ik gas los laat.. Als ik gas er iets op geef is het weg.
Ik heb een set leren stoelen gekocht met 4 punts gordels.
De radiator fan slaat plotseling niet meer aan..
De voor remmen lopen iets aan. Set girling klauwen met 298mm schijven maar ik krijg ze niet goed op mijn corsa.
koppeling tussen de middendemper en de kat kreeg ik niet lucht dicht wat nu gedaan is met een flinke lik gungum :jerry
Blok loopt verder erg netjes en gas geven is wel erg leuk nu :wors@TRPower wrote:
heb pas 2 maanden mn apk, heb t 2011 boek nu voor me liggen
auto’s tot 31-12-1995 behoeven alleen een 4 gas meting te doorstaan als:
– de auto voorzien is van een Kat en Lambda sonde ( ook wel emissie bestrijding genoemd in het boek )
als er alleen een Kat aanwezig is hoeft het niet,kan namelijk een ongeregelde kat zijnGeldt dit nu nog steeds precies zo?
Dus ik hoef geen 4 gas meting te ondergaan als ik de lambda uit mijn spruitstuk draai?
Wat meten ze dan wel?Als je iedereen niet wilt geloven, dan moet je het gewoon zelf proberen. Hier nog een quote van Carlozz in een ander topic. Dit gaat over 14 inch.
@CarloZz wrote:
het is wel geen tr, maar om een kleine indruk te krijgen hierbij mijn corsa ;)
rondom 8j et 25 en verlaagd en achter spacers ertussen van 2 cm, voor dunnere spacers


dit kan net door de keuring heen. mag per as 3 cm uitsteken en de corsa zit op ongeveer 2,8
cheersking:
9j gaat dus problemen leveren alleen al mbt de apk.
En nogmaals, je kan het uiteraard zo breed en gek maken als je zelf wilt, mits je bereid bent de auto hierop aan te passen. Denk dan aan minimaal verbreden cq. uitrollen en het afstellen van de vering/hoogte. Ik zal gewoon gaan voor maximaal 7J. Meer is misschien leuk maar een corsa is maar klein en daarbij is het erg veel werk.
Hangt af van De Et, de verlaging, de bandenmaat, of die verbreed is enz.
Leuk ding man!
Motorkap en sideskirts zijn niet mijn ding maar verder! :kewlpics :kewlpics5 januari 2012 om 10:21 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302248@otdh wrote:
als je pin 20 aan de massa legt kan je je lambda los laten hangen…
mijn c20xe had zonder kat stationair 0,04% en op toeren 0,23….dus ruim binnen de waardes
ff wat anders:
VANAF 1 JANUARI moeten auto’s voorzien van een OBD uitleesstekker ( officieel vanaf 1998 ) uitgelezen worden voor de APK!!!!
als er foutcode’s in zitten betreft de emissie eisen, is dit AFKEUR!!!!uitlezen MOET dan dus mogelijk zijn in de auto, houd hier rekening mee bij evt ombouwen dat je wel t uitleesgebeuren aansluit!!
Dan ben ik toch wel benieuwd waarom mijn corsa zo’n hoge CO had.. Met lambda en zonder kat zat ik rond de 3%..
Dat andere stuk, auto’s vanaf 1998 moeten dus uitgelezen worden bij de APK? Dus een auto MET OBD en vanuit 1997 hoeft dus NIET uitgelezen te worden?
Dat vind ik eigenlijk ook niet echt wat. Koplampen van een corsa moeten simpel omdat ze zo gevormd zijn.
Ik heb nu dit en wil eigenlijk zo iets weer terug, maar met lenzen vind ik ze alleen in angel of devil uitvoering..
En toch is er dan nog iemand die reageert. king:
Zitten die projectie lenzen alleen in angel eyes? Ik vind dit persoonlijk geen gezicht in mijn corsa B en ben wel fan van mijn huidige donkere heldere koplampen. Hier zit geen lens in, maar bestaan deze koplampen ook Met lens?
Wij hebben veel plaatwerk bij copeparts kunnen krijgen. Even contact opnemen met de persoon achter de webshop!
20 december 2011 om 16:07 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302244Zo, dat zal helemaal leuk wezen! :jerry Mooi ding.
Vandaag en gister bezig geweest met de corsa. Fusees helemaal los gehaald en de wiellagers op speling laten controleren, die waren nog goed. Dus alles teruggeplaatst zonder spacers en zowel de speling op het wiellager als de speling op het stuurhuis is nu weg…
Weet niet of er iets niet goed vast zat wat nu wel goed zit of dat het de ringen waren!Nu op naar het probleem met de hoge CO en de lekke uitlaat :hmmz
7 december 2011 om 22:05 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302236Kan die speling op het stuurhuis dan niet een gevolg zijn van het niet uitlijnen? Wielen staan er echt gevaarlijk scheef onder. Wou het laten uitlijnen maar de auto was te laag voor hun uitlijn apparaat..
Wat betreft de uitstoot kan ik hem dan denk ik dus beter eerst bij het RDW om laten keuren naar 2 liter? Of is het zo dat als de Lambda en Kat weg zijn ik dus inderdaad die 3,5% mag halen? Dan draai ik gewoon een bout in dat gat… of gaan de waarden zonder lambda ook weer omhoog?:P
Dit omkeuren bij het RDW zal wel gaan lukken aangezien ik zelfs nog complimenten kreeg over de nette motorombouw bij het apk station.Maar die Mtech ringen, wat doen deze dan precies? Waarom zijn ze bij de ene as wel en bij de andere niet nodig? Het is maar 3mm. Wat is het gevolg van die 3mm op een as die al lang genoeg is? En hoe kan zeker weten of ik ze wel of niet nodig heb?
Speling om de wiellagers voor, kan dit ook komen doordat die grote moeren op het fusee niet goed zitten? Ze zitten gewoon vast is vast, maar kan dit te los zitten? Lijkt me sterk toch? Bestel sowieso een nieuwe set lagers voor en achter, maar ik ben toch benieuwd hoe ineens alle lagers niet goed kunnen zijn..
7 december 2011 om 19:10 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302233Ik ga denk ik morgen maar even bellen naar het RDW. Want ik betwijfel of ik met alleen de uitlaat dicht maken onder de 0,5 kom.. Ben wel benieuwd wat hun zeggen, net op de sportschool ook 2 monteurs die beide wat anders zeiden.
De 1 zei namelijk dat er op mijn kenteken nog x16xe staat en dat hierbij een kat verplicht is.Die ander zei dat je de teksten van het RDW juist zo letterlijk mogelijk moet nemen en ik dus GEEN kat hoef te hebben. En zonder kat is de lambda ook niet meer voor emissie maar voor de computer en dus val ik dubbel in de categorie waarbij 3,5% is toegestaan.
Ben dus benieuwd, andere mensen die hiermee te maken hebben gehad bij een corsa a/b c20xe?
7 december 2011 om 17:30 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302231Ik heb standaard een GSi. x16xe dus.
Maar tot 31-12-’95 ben je toch vrij om de kat weg te halen en dus aan de 3,5% te komen?Motor gaat nog op kenteken komen maar ik wil hem eerst apk gekeurd hebben.
7 december 2011 om 16:37 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302229Super, dan is dat een puntje minder op mijn lijstje. Inderdaad zat er ook een gaatje in de uitlaat. Dit was waarschijnlijk bij een lasnaad. Toerental is stationair circa 1000 toeren en koppeling in en koppeling uit scheelt ook weer 100 toeren. Daarnaast fluctueert het toerental sowieso al 300 toeren. Ik gok dus op een vieze stappenteller of klopsensor. Maar dit is zaak als die eenmaal legaal is :jerry
Er staat alleen stuurhuisspeling. Verder helaas niets. Maar ik gok (hoop :angel ) op de rvs ringen.
Nieuwe lagers ga ik dan maar even bestellen, kan natuurlijk sowieso nooit kwaad!7 december 2011 om 16:28 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302227Vandaag met de corsa bij de APK helaas afgekeurd.
NU is die afgekeurd op een aantal dingen, bij enkele heb ik twijfels of vragen..Wiellager speling linksvoor en rechtsvoor.
Nu heb ik (kwam ik vandaag pas achter) waarschijnlijk assen waarbij ik niet die Losse RVS afstandsring voor MTech wielnaven nodig had. Ik heb deze er wel tussen geplaatst :argue … Nu is die afgekeurd op wiellager speling. Kan dit door deze ringen komen? En zoja, heeft het schade aangericht dat ik hiermee (rustig) naar het apk station ben heen en weer gereden.?Ook heb ik het punt * stuurhuis speling.
Kan dit ook door deze ringen komen?Volgende punt, CO te hoog.
Ik had volgens de keurmeester een CO van bijna 3 (motor was niet koud maar zeker niet warm.)
Nu lees ik in het aanvullende permante Eisen rapport van het RDW:Artikel 39 Aanwezigheid emissiebestrijdingssysteem
1. Personenauto’s met een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking, die in gebruik zijn genomen na 31
december 1995 moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem, dat bestaat uit
een katalysator en een lambdasonde.En de tabel:
Nu heb ik geen kat op het uitlaattraject geplaatst naar aanleiding van deze informatie. Geldt voor mij dan niet de regel van 3,5% CO? Lijkt mij namelijk wel.. Auto is uit ’95.
Ik heb een set velgen gekocht van iemand met een ascona, deze naafgaten zijn ook NIET gelijk aan die van mijn corsa B.
Echt niet? Dat is heel erg mooi nieuws! Dan kan er gewoon een plaatje overheen lassen dus!
En als je het gat in kijkt, aan de rechterkant, hier zit een tussenschotje. Deze is aan het begin ook al aan het rotten (eerste 3cm is al afgebrokkeld, vanaf 5cm is het weer hard. Dit maakt verders ook niet uit?Dat zou heel mooi zijn, want dan kan ik volgende week naar het RDW voor het omkeuren king:
Hier een mooi fotootje van de rotte plek. Hier in is het redelijk hard, wel goed geroest maar niet rot gelukkig..
Wielrandjes zijn gelukkig nog goed hard ;)

-
AuteurBerichten
