Looney

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 351 tot 375 (van in totaal 466)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: waarmee auto bijhouden, na poetsbeurt. #18033513

    @Mr.F wrote:

    Ik was de auto met Opel Shampoo :jerry
    Was zo’n pakketje met ruitenvloeistof, spons, shampoo + zeem voor €2,50 :P

    Normaal was ik met Sonax Shampoo + Spons, wat is daar niet goed aan dan?

    Wat daar niet goed aan is :shock:

    Nee grapje, iedereen moet het natuurlijk zelf weten, de ene gooit een emmer dreft + water over zijn of haar auto heen en wast hem met het oude tshirt waar zonet de velgen mee zijn gepoetst.

    De andere heeft een compleet stappenplan en voor 100en of 1000en euros aan poetsspullen en is een week bezig om zijn auto te poetsen.

    Lees anders eens op http://www.forum.carclean.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; en dan met name de volgende 2 topics.
    Volledig stappenplan handmatig wassen
    http://forum.carclean.nl/cc_postst5923/Volledig-exterieur-stappenplan-handmatig.aspx

    Volledig stappenplan machinaal poetsen
    http://forum.carclean.nl/cc_postst5922/Volledig-exterieur-stappenplan-machinaal-DAP500.aspx

    Uiteraard kan je hiermee doen wat je wilt, leerzaam is het zeker :). Als je de auto wast met een goede microvezel spons, een emmertje goede shampoo en een emmertje spoelwater, een goede droogdoek, een goede wax en wat doeken ben je al een heel eind verder dan met de spons en wat turtle shampoo!

    :jerry Ik ging met een simpel polijstbeurtje van een mat grijze naar een bijna hoogglans zilveren auto zou ik bijna zeggen. Ik kon ineens mijzelf zien in de lak :angel

    In reactie op: waarmee auto bijhouden, na poetsbeurt. #18033510

    http://www.carclean.nl

    Kijk daar maar eens, en kijk ook eens op het forum wat er achter hangt ;)
    http://www.forum.carclean.nl

    In reactie op: CO2 te hoog (APK afkeur) #18033601

    Probeer eerst maar eens te achterhalen welke waarden nou te hoog zijn en hoe veel te hoog deze zijn.

    Ik heb bij een auto ook eens te horen gekregen, afgekeurd want je co2 is te hoog.
    Maar hier zit iets achter want de berekening van de lambda is een som waarbij de waardes van de viergasmeting (CO, CO2, HC en O2) als variabelen in worden gevuld. Er bleek dus dat de lambda te hoog was met als oorzaak de CO2 waarden. Voor de APK zijn alleen de CO en lambda waarden afkeurpunten.
    Ik zou dus eerst maar eens de garage bellen waarop die precies is afgekeurd en wat de waarden hiervan waren. Volgens mij zijn ze verplicht jou dit gewoon aan te kunnen tonen.
    Er zijn namelijk nog wel genoeg andere dingen om te checken. Van inlaat tot uitlaat en van sensor tot de computer.

    In reactie op: Klepstoters te koop #18032200

    Oke, dus in principe passen ze dus niet in de z16xe of een willekeurige 2 liter?
    Dan heb ik toch goed gedacht door hem af te raden ze te kopen :angel

    In reactie op: HelpHelp kent iemand deze Corsa C GSİ?? #18030715

    Wat een reacties weer. In de openingspost zie ik iemand vragen naar wat informatie over een autootje en de eventuele oude eigenaar. Meer niet..

    Maar ooohjeeej de mensen van het opelforum staan al weer klaar met een uitgesproken mening die niet alleen de TS zijn smaak, maar ook die van vele andere liefhebbers die wel van deze overdreven stijl houden, de grond in moeten trappen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat die daarop zit te wachten… Dan had die daar wel om gevraagd :P

    Lijkt idd niet echt een liefhebber te zijn geweest. Dan had deze er wel mooier bij gestaan. Een echte liefhebben maakt er wat moois van en is er ook zuinig op. En als je dan goed naar deze auto kijk kan je je afvragen of de vorige eigenaar wel wel zuinig op geweest is.

    Reacties zo verschrikkelijk off topic als dit, kan dat niet gestraft worden met een warning of perm ban ofzo. Dit is pas :thumbdown
    Gelukkig maakt het mij niet uit wat jullie van mijn auto vinden :jerry

    Ik ken de eigenaar niet. Maar kijk wel goed naar de vervaldatum van de apk. Die zit er niet lang meer op, verder wat Willem zegt even goed kijken naar het motortje en het olieverbruik.

    Auto ziet er verder (op de foto’s) vrij netjes uit voor een auto die op deze manier ‘gestyled’ is. Niet mijn smaak, maar vaak zijn dit soort auto’s meer verschillende kleuren dan de bedoeling is.

    In reactie op: gezocht tussen paneel #18030819

    Alleen op de website van copeparts gekeken of ook aan de man van copeparts zelf gevraagd?

    Wij hebben er vorig jaar nog één bij hem opgehaald namelijk :)

    In reactie op: Corsa B C20XE ombouw + interieur #18029236

    Dat is een erg mooie corsa! Mijn veerpootbruggen/uitlaat/sportstoelen+vierpuntsgordels komen bij hem vandaan. Blok is echt niet normaal netjes! Interieur is ook heel erg netjes!

    Veel plezier hiermee!

    In reactie op: Show hier je corsa #17295378

    :wors

    Congrats! Maar hoeveel was je nu kwijt dan?

    Ben wel benieuwd waar ze allemaal op gelet hebben.

    In reactie op: Ervaring met sleepoog verplaatsen ? #18015562

    nee, daar is dat bumperbalkje zeker niet sterk genoeg voor. te dun materiaal en bekijk maar eens hoe dit vastzit.

    Maar in een GSI bumper zit toch gewoon een uitsparing voor het sleepoog? Tenminste, mijn mistlampen zaten verder naar buiten dan het sleepoog..

    In reactie op: Show hier je corsa #17295350

    Woow! Dikke bak zeg :wors

    Alleen met iets als Black Wow oid even die trims op kleur brengen :wub

    In reactie op: gsi bumpers #18015003

    Wat een bullshit weer :thumb

    Peter, ikzelf vind de standaardbumper vreselijk saai en deze geeft juist de oma/boodschappenstatus aan een corsaatje. Een GSI bumper is dan ook absoluut geen ‘wannabee’. Wat een onzin.
    Maar dan ga ik toch ook niet tegen iedereen zeggen dat de originele bumper niet kan… Zelf rijd ik een GSI met een na-97 gecleande bumper, mag/kan dit dan ook niet?

    Ik zou zelf direct een gsi bumper erop gooien, mooi in kleur met de rest van je auto en gelijk die spatbordrandjes mee laten spuiten. Als je het echt goed doet gooi je nog een setje GSI skirts eronder. Heb je een dik bakkie.

    Vergeet niet dat je verschillende stylen heb in het tunen
    Japstyle, cleaned style, OEM style, all show no go, all go no show, een middenweg etc.

    persoonlijk vind ik juist het advies van maikeltjuh een verschrikkelijke, er zijn maar heel weinig niet-OEM bumpers die goed staan.

    OT.
    Originele witte GSI’s zal je in NL niet gauw vinden. Bumpers kom je op MP of ebay echter genoeg tegen. Een beetje goede spuiter kan die bumper voor 100-150 euro heel netjes spuiten.

    Begin je meteen zonder beschadigingen :)

    Houdt wel even rekening met het jaartal van de bumper. Na 97 hebben ze andere onderlip en grill dan van voor 97. Ook zien de >97 er heel anders uit.

    In reactie op: Soorten bouten x16xe #18010455

    Alsnog bedankt! Inmiddels heb ik al de bouten die daar aangegeven staat liggen.
    Morgen gaan wij beginnen met het blok opbouwen en nu vraag ik me toch af of de volgende bouten opnieuw gebruikt kunnen worden. Ik ben hiervoor bij de dealer geweest maar dat zou dan pas eind volgende week binnen zijn… Daar wachten we liever niet op!

    De nokkenas bouten. Dit zijn 20 bouten die wel met 8nM vast worden gezet. Niet zo vast dus.

    Bouten van de versnellingsbak. Hoe vast?

    In reactie op: japstyle uitlaat. #18010857

    Mijn reactie was ook meer bedoeld op de reactie met ‘het vingertje’ van 1985. Beetje kort door de bocht.

    En een goed advies is natuurlijk altijd goed! Maar aan de andere kant denk ik dat de TS hier ook niet op zit te wachten, die keuze zou die ongetwijfeld zelf (on)overwogen hebben gemaakt.
    Maargoed, nu zit ik ook te zeuren :jerry

    Ontopic maar weer :thumbup

    In reactie op: japstyle uitlaat. #18010853

    Hey sorry dat ik hierop reageer, maar wat een flauwe reacties weer zeg.. Die jongen vraagrt een simpele vraag met betrekking op zijn eigen smaak uitlaat en dan komt er weer een stortvloed aan eigen meningen van mensen wat wel en niet mag…

    Laat die ongein lekker zijn ding doen en ga niet bijdehand lopen vertellen wat hij wel of niet mag/moet doen.. normaal ben ik niet van het reageren maar dit soort oma en opa opmerkingen zie ik de laatste tijd steeds meer en daar wordt je toch wel flauw van.. Zeg niet dat het altijd zo is :) maar toch… Zo gal gespuwt :-)

    Kan je niet gewoon de lengte van je huidige eind pijp

    In reactie op: Zekering brandt telkens door.. #18005799

    Achteruitrijlampen werken gewoon..

    Ben idd bang dat dit de halve auto slopen wordt op zoek naar een mysterie draadje :fy1

    In reactie op: Zekering brandt telkens door.. #18005796

    Jup, de knop met aansluiting aan de achterkant losgehaald.

    In reactie op: Zekering brandt telkens door.. #18005794

    Inmiddels al een stuk verder maar nog steeds niet bij het eind..
    Ik heb de stekkers naar de deuren (die grote draaiaansluitingen in het scharnier) beide losgehaald, hemelverlichting losgehaald, beide sensors of de voordeuren open staan losgehaald, de radio en versterker 100% los, achterklepverlichting los, de sensor van de achterklepverlichting los en de knop van de alarmlichten los.

    Deuren open, deuren dicht, motor aan motor uit. De ene keer gebeurt dit doorbranden direct, de volgende keer blijft die het een paar seconde tot wel een paar minuten doen.
    Druk ik 10 keer op de toeter gebeurt er niets, de elfde keer brandt het door. Soms brandt die door met het opendoen van de deur/soms niet.
    Vrijwel altijd brandt die door als de zekering erin zit en ik start de auto..

    Het alarm is vermoed ik nu origineel, dat knipperend lichtje zit inderdaad in de alarmverlichting knop. Toch brandt de zekering nog steeds door…
    Ook vind ik op internet geen schema of uitleg van hoe dit alarm loopt in een corsa b. Ik wil deze namelijk in zijn geheel los koppelen omdat ik toch vermoedt dat het hieraan ligt..

    Ik zat zelf te denken nu de zekeringkast los te halen en dan de draden aangesloten op de bewuste zekering 1 voor 1 los te halen, echter krijg ik de zekeringkast niet van zijn plek af… Hij zit namelijk klem tegen het dashboard en wat stangen. Klopt het dan ook dat de zekeringkast alleen los kan als het hele dashboard verwijdert wordt : /

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17607707

    Tank weer eens volgegooid. Blijft hard gaan!

    Oude spullen uitgezocht van mijn x16xe blok. Heb nog een set hagelnieuwe zuigerveren te koop voor een mooie prijs
    http://opel-forum.nl/buysell/single_ad.php?ad_id=838

    In reactie op: Battle of the Small 22 April 2012 #17977668

    Was ook eerder weg :D
    Genoeg te doen nog en vond het samen oprijden toch het mooist :kewlpics


    http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CPXLMYME.jpg


    http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-OMML6ST6.jpg

    In reactie op: Ervaringen met COPE? #18005093

    Ook niets dan lof voor de man achter COPE, kon werkelijk alles regelen voor de “restauratie” van een tigra en kon zelfs origineel spul bestellen waar de dealer niet aan kon komen voor een prijs waar de dealer niet over kon dromen!

    In reactie op: Zekering brandt telkens door.. #18005790

    Alarm gaat niet af hoor. Hij is ooit afgegaan.
    Wel knippert het lampje van het alarm netjes in het dashboard. Iemand die weet hoe ik kan zien of deze origineel is en zoja/zonee waar ik de bekabeling kan vinden?

    Knipperlichten werken wel gewoon, het is slechts heel zekering 1 die doorknalt.

    Radio is los gehaald/knop van de alarmlichten is losgehaald.

    Ik bedenk mij wel dat dit op een constante plus moet zitten, immers doen de toeter en de alarmlichten het ook met contact uit. Morgen maar eens meten op de punten en kijken waar ik spanning verlies of weerstand meet..

    Even beginpost wat duidelijker gemaakt :)

    In reactie op: Show hier je corsa #17295280

    Damn wat een dik ding zeg!!
    Ook foto’s van het blok wat daarin ligt?

    In reactie op: Opgelost! Start niet meer na dynamo vervangen.. #17919950

    Vandaag een hele ochtend bezig geweest.
    Accu was nog vol, heb niet gereden met een dynamospanning lager dan de accuspanning, dus accu raakte niet leger.

    Begonnen met alle kabels doorlopen aangezien het toch wel een gepriegel is die dynamo langs de bovenkant eruit. Op een paar plekjes meteen wat netter geplaatst maar dit mocht niet baten. Met remmenreiniger in de inlaat startte die ook niet en hierna bleek dat ook de bougies niet vonkten.
    Een andere spanningsregelaar gehaald wat hetzelfde resultaat gaf. Veel gezocht en met een gebrek aan een multimeter was dit erg lastig.

    Toen las ik ergens op internet dat ook de krukassensor iets te maken had met de aansturing van het brandstofrelais. Dus deze heb ik ook nagelopen. Ik heb de sensor uit het blok gedraaid, helemaal schoon gemaakt (zat aardig wat zwart/bruine aanslag op) en de hele kabel blootgelegd. Hier zat in 1 kabel wat rare knikken. Dit allemaal netjes gemaakt en gemonteerd en na 1 seconde startte die al.

    Ik denk zelf dat het puur toeval is geweest dat de krukassensor kuren is gaan vertonen na het dynamo gebeuren. Maar hij doet het weer en loop beter/rustiger en vlotter dan voorheen met de nieuwe dynamo. Ik ben zelfs van het inhouden bij weinig gas af!

    In reactie op: Opgelost! Start niet meer na dynamo vervangen.. #17919947

    Klopt ja, maar nadat de regelaar vervangen was reed de auto nog gewoon goed(acculampje brandde lichtjes, spanning van de dynamo was 12,5 tot 13,5 V). Zondag zelfs nog ruim 100km gereden. s’ Avonds 15 km naar huis, thuis neergezet.
    Maandagmorgen brandt dat lampje net zo fel als het handremlampje. Revisieboer vertelde dat een een aantal draden op de stator niet goed meer waren, dynamo gaf ook maximaal 11V op de testbank. Nu netjes 14,5.

    Denk dus niet dat er iets is doorgebrand omdat die na het vervangen van de regelaar nog goed heeft gereden. Of denk ik nu verkeerd?

25 berichten aan het bekijken - 351 tot 375 (van in totaal 466)