Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Staat de distributie wel op tijd? Zeker met die scherpere nokken.
Gezocht waarom mijn hemeltje boven de bestuurders stoel na het wassen of regenen altijd doorweekt is… Ik vermoed de afwatering maar kan die niet vinden :hmmz
Probeer het gewoon eens. Het kan in ieder geval geen kwaad voor jouw motorblok..
Ik merk dat mijn auto zuiniger en rustiger rijdt met 98, en wanneer ik eens het gas intrap hij ‘fijner’ reageert.
Powerbox kopen. Goedkope van crooke of ebay of een echteantzel of Dbilas.
Een x16xe heeft een inlaattemp- en MAPsensor.
Als je auto verzekerd is en je op weg ben naar het keuringsstation mag je gewoon rijden. Geen detour nemen, alleen in één lijn naar het apk station. Elke politieagent dient die regel gewoon te kennen. Zorg er gewoon voor dat je kan aantonen dat je naar de apk gaat.
Indien de auto wordt afgekeurd bij het APK keurstation mag je eenmalig in een rechte lijn naar huis of de garage terugrijden, zorg wederom voor een bewijs dat je bij de keuring bent geweest.
De volgende keer mag je weer gewoon naar de apk enz enz..
Zelfde als deze van TX autosport.
http://www.txautosport.co.uk/carbon-fibre-cold-air-induction-kit-94-p.aspHebben er destijds 4 gekocht voor vier verschillende motoren. Op elke motor was er een toename in gasreactie en ook vermogens ervaring. Geluid wordt er leuk van, maar (gelukkig) niet zoals bij een open luchtfilter.
Het toenemen in verbruik valt met deze intake systemen wel mee in verhouding tot een open luchtfilter.
Aan toevoer of afstelling hoef je niets te veranderen. Is plug and play :)
21 november 2012 om 15:45 In reactie op: Iemand een katvervanger voor een Corsa b GSI uit 2000? #18076050Een complete groep N uitlaat ga je ook niet echt horen hoor.. Groep N is originele diameter en daar kun je gewoon dempers en (sport)kat tussen zetten.
Katvervanger gaat je niet heel veel extra geluid opleveren. Of je moet zo’n crappy eind- en tussendemper hebben dat je kat al het meeste werk deed..
20 november 2012 om 17:54 In reactie op: Toeter werkt niet, klokje gaat aan/uit bij drukken op toeter #18076003Bij mijn corsa en mijn vriendin haar tigra loopt de geschakelde plus van de radio ook over die zekering ja. Maar misschien bij jou niet..
En inderdaad zitten al deze verbruikers op 1 zekering(bij mij de radio dus ook, ik weer niet waar jou geschakelde plus vandaan komt). Check de zekering maar eens.20 november 2012 om 16:52 In reactie op: Toeter werkt niet, klokje gaat aan/uit bij drukken op toeter #18076000Dan ligt het aan de zekering in je dashboard kastje of de bedrading hiervan. Piep de bedrading van je interieurverlichting, kofferbak verlichting, toeter en radio eens door. Waarschijnlijk de zekering kapot maar kan ook aan 1 van aangesloten apparaten liggen.
Bij mij was eens de radio verkeerd aangesloten en de zekering heel. Toch werkte alles op die groep niet.
Andere keer was de toeter verrot waardoor de zekering telkens eruit patste.Omdat je klokje wel reageert op het drukken op de toeter vermoed ik dat het aan bedrading ligt. Heb je zeker weten de radio goed aangesloten? En wat voor extra massa op je boxen?
Probeer het maar eens te laten doen door iemand met een opcom, ik had de stekker van mijn sleepring ook eens los gehaald met accupolen nog op de accu.
Airbag lampje ging ook branden, alles geprobeerd tot mijn vriendin aandrong eens met de opcom te proberen. Foutcode gewist, opnieuw ingelezen en het werkte weer!
20 november 2012 om 14:30 In reactie op: Toeter werkt niet, klokje gaat aan/uit bij drukken op toeter #18075998Werkt je interieur&kofferbak verlichting wel gewoon?
Als het carbon(look) is, wel oppassen met stickerverwijderaar.. Anders is het carbon ook zo weg ;)
Als je geen zin hebt om vieze handen te krijgen moet je het niet zelf doen ;)
Anders is het niet moeilijk. Je zal wel even ruimte moeten maken om bij de dynamo te komen, die zit dan vast met (volgens mij) 2 of 3 bouten en een dikke draad naar de accu en nog een dun draadje naar je dashboard, die haal je ook los. Dan breng je de dynamo naar de revisieboer en zet je het weer terug.
Dynamo zie je aan de linkerkant achterkant van je motorblok, op de multiriem.
19 november 2012 om 10:37 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302343Volgens mij ga je daar de mist in.
Je hebt de geschakelde plus op het moment niet goed aangesloten.Het feit dat je geen vonk en geen benzinedruk hebt komt doordat je brandstofpomprelais niet goed aangesloten zit (of kapot is..)
Die geschakelde plus zou je kunnen meten, daar moet met het contact uit niets op staan en moet schakelen naar +-12V als je de sleutel omdraait (gewoon 1 pin op massa en 1 pin op de draad). Ik vermoed dat jij een verkeerde aansluiting heb gebruik, want er komt van de rechterkant in je motorruimte ergens een zwarte stekker uit de corsa (vanuit het dashboard). Dat is de aansturing van de geschakelde plus, die moet op de draad van je motorkabelboom komen.
Bij de dynamo komen 2 draden vandaan 1 dikke constante plus die je accu laad en een dunne blauw witte draad die voor de aansturing van je dashboardlampje zorgt (accuspanning te hoog of te laag). Ik denk dat je die per ongeluk aangezien hebt voor een constante plus..
Hier ligt je probleem. Eigenlijk is het niet meer dan het brandstofpomprelais wat moet schakelen en een constante plus moet krijgen en alles goed aan de massa. Maar check eerst die constante plus maar eens.
de dike rode zit op de rode van de motor kabelboom met een exstra + van de accu is dit goed?
Alleen dit snap ik niet…
@Mad Max wrote:
volkswagen is ook steek 100. Ik zou ook even de bandenmaat in de gaten houden, dat de rolomtrek hetzelfde blijft.
Ze hebben wel vrijwel altijd een steek van 100, maar zijn vaak 5 gaats..
Zo ook de vw vento vr6 met 5*100 en een et van rond de 35. Naaf gat is 57,1 dus dan zul je met een flinterdun centreerringetje moeten werken.Is je startmotor niet gewoon overleden? Of heb je nog wel spanning op je accu?
Volgens mij fikt je halve dashboard namelijk direct uit als die draden echt kortsluiting maken.Je startmotor zit aan de rechter achterkant van je motorblok. Hiernaartoe lopen 2 draden, 1 vanaf de + van je accu en een geschakelde plus. Als je hem wilt zien zitten zul je van onder moeten kijken (dan zie je de kabels ook makkelijk lopen)
16 november 2012 om 13:38 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302340blauw rood is van je brandstofpomprelais.
Die zwarte draad is je geschakelde plus..
Daar ja, een zwarte cabrio. c20xe ligt er ook nog in.
Niet super netjes of compleet meer hoor!
15 november 2012 om 23:39 In reactie op: wat zijn de voor en nadelen van een Open luchtfilter #17945551Ahja, ik weet niet precies de theorie die er achter hangt… Maar met een goede cold air intake merkte wij op een c20xe nieuwe type, oude type, een goed opgefokte x16xe en een snelle x25xe op elke motor een vooruitgang. Zij het groot zij het klein, dat het merkbaar is betekent al heel wat.
Het zal zeker auto afhankelijk zijn, dit was op een corsa, tigra, astra f en vectra. Echte open luchtfilters merk je echt niets van, ja vage gasreactie en een vlotte benzinemeter…
http://www.txautosport.co.uk/carbon-fibre-cold-air-induction-kit-94-p.asp
En daarbij staat het nog eens een stuk sexyer ook :D
Die filmpjes zijn trouwens wel leuk om te zien, maar erg betrouwbaar vind ik ze niet..
In Nunspeet staat een kadett E c20xe cabrio op de sloop. Achter en zijkanten zijn goed verrot maar de voorkant zag er nog goed uit.
Ik weet niet wat de naafdiameter van die velgen is.. Als die naafdiameter kleiner dan 56,6mm is dan zullen ze niet passen.
Maar als ze groter zijn zul je een centreerring moeten gebruiken ja. Die zitten soms wel eens een beetje strak op je naaf… Maar het deel waar die overheen gaan, daar maakt het toch niet uit als de paint iets beschadigd?Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat ze aanlopen tegen je klauw of trommel..
En wat vraag jij daarvoor als ik vragen mag? Dus een pakking die je ‘om’ je eigen spatplaat heen schuift?
Die van fsrs zie ik ook op mtech ja, alleen staat op mtech duidelijk vermeld dat je de spatplaat erbij krijgt en het dus al ‘vast’ zit.
15 november 2012 om 20:10 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302337Tja, ik zou eerst die startmotor maar aan de praat krijgen.
Heb je op de geschakelde plus wel een geschakelde plus?
Heb je wel een goede massa op alles?
Is je accu niet gewoon leeg?
Branden de lampjes in je dashboard?
Ik heb eens een kapot benzinepomprelais gehad. Had toen geen vonk en geen stroom op de benzinepomp. Maar dan moet de startmotor het wel gewoon doen. Startmotor is ook eigenlijk niet iets met je blok ombouw… Dat is gewoon een plus en een geschakelde plus..Ik zou maar eens goed alles gaan meten.
Die XEV pakking kwam bij de dealer vandaan, eerlijk gezegd verwachtte ik daar al van dat het een dubbele pakking zou zijn, maar het blijkt dus dat je er daar 2 van nodig hebt. En die krengen zijn aardig prijzig.
Hier belooft M-tech een dubbele pakking + spatplaat. Maar dit klopt dus niet?
Die velgen gaan gewoon passen hoor. Het is wel zo dat hoe lager je ET is, hoe verder de banden naar buiten komen te staan. Nu kan een tigra aardig wat spoorbreedte erbij krijgen, maar probeer het eens.
Bandenmaat, inch, J en ET zien er gewoon goed uit. Dat gaat gewoon passen.
-
AuteurBerichten