Looney

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 466)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: BMC luchtfilter #18076601

    Een rotortje? Nee, zit wel een luchtverdeler in de box, maar ik denk niet dat dat is wat je bedoeld?
    Wat Nova liet zien was btw geen powerbox ;) Maar hetzelfde dan die van Tx :)

    In reactie op: krukaskeering #18080462

    Misschien toch voor de zekerheid de spanrol en de distributieriem. Zeker als die daar echt olie gelekt heb zal het toch aangetast zijn. Via ebay heb je voor weinig geld een goede complete set met meelooprollen.

    Zelf vervang ik ook meestal meteen de trekbout van de krukas en een nieuwe bout voor de spanrol.

    Check ook of het niet toevallig bij je nokkenaskeerringen vandaan komt.

    In reactie op: Temperatuur Tigra blijft op 0 #18081885

    Zou zomaar kunnen dat je thermostaat open blijft staan ja.

    Stekkertje zit goed op de thermostaat (dat 1 polige schuifstekkertje, zijn vaak enorm gaar)

    In reactie op: BMC luchtfilter #18076596

    Dan bedoel je denk ik de flow master?
    http://www.dbilas-shop.com/Produkte/FlowMasterKit/Opel/Corsa/Corsa-B/FlowMaster-Kit-Opel-Corsa-B-Tigra-A-X14XE-X16XE::53.html

    Is eigenlijk hetzelfde als die van tx autosport maar 3 keer zo duur!

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302364

    Even hoe ik hem ooit heb uitgezocht.

    De groene draad vanaf de bobine moet naar de toerenteller in het dashbord.
    86 en 30 met elkaar verbonden en vanaf 30 naar de ecu en op constante plus(rood).
    85 naar de ecu(Bruin-wit)
    87 naar de injectoren, de stappenmotor, het tankontluchtingsventiel, de ecu en naar de luchtmassameter(roodblauw)
    85B vanaf de ecu (bruinzwart)
    87B naar de lambdasonde(wit zwart) en naar de brandstofpomp

    Maar dit is voor een c20xe, De vraag is of dit dus 1 op 1 voor een c20ne geldt?

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302362

    Ik had een op com mee, maar die vond de ecu niet.

    Dus die meest dikke van de roodblauwe draden is degene die de injectoren moet aansturen?

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302358

    Ik ben gister even bij Niels wezen kijken. Blok ligt er mooi in..

    Probleem van de spanningsval is opgelost. Connectors van de stekker op de brandstofpomp bleken niet naar behoren te werken. Daar een massa naar accu en op de plus een rechtstreekse verbinding naar de dikke rood-blauwe op het brandstofpomp relais. Pomp krijgt nu genoeg spanning en draait tijdens het starten.

    Vanuit het brandstofpomprelais komt 1 heel dik rood-blauwe draad van de motorkabelboom. Die vinden we niet terug in de motorruimte, waar loopt deze heen?
    De meest dunne roodblauwe draad is niet aangesloten maar hij heeft geen elektronische kilometerteller.

    Hij vonkt goed, de brandstofpomp werkt maar wat nu rest zijn het toerenteller signaal en de injectoren. De injectoren hoor je tijdens het starten niet schakelen en de toerenteller beweegt tijdens het starten niet. Brandstofleidingen had die al omgedraaid.

    Niels heeft al een andere brandstofpomprelais en krukassensor geprobeerd, dat mocht niet baten. We vermoeden dat het aan de ecu ligt dus daar gaat die nu eerst naar op zoek.

    Remmenreiniger hadden we niet dus hebben we niet kunnen testen helaas. extra massa tussen blok-frame-accu maakten niet uit. Meet ook niets tussen frame en de min van de accu.

    In reactie op: Opcom geeft — aan bij Inlaatlucht temperatuur sensor #18080950

    Je kan alleen een andere ecu testen als je transponder van zijn sleutel en zijn startonderbreker en zijn ecu overzet.

    Securitycode vraag je voor ik meen 26 euro op bij de opel dealer, krijg je meteen. Dan heb je alleen een ecu nodig en 3 minuten met de opcom.

    In reactie op: Uitlaat corsa B > update! #18081114

    Niet minder goed dan bij de Opel dealer. Voor 700 euro heb je bijna een volledig RVS uitlaat op maat ;)

    In reactie op: Opcom geeft — aan bij Inlaatlucht temperatuur sensor #18080948

    Bedrading kan je doorpiepen. Maar als hij wel een voltage krijgt maar geen waarde klopt daar iets niet.. Wat is dat voltage dan? Misschien veel te hoog of te laag waardoor ECU er niets mee kan.

    Andere ECU heb je alleen nodig, en de securitycode van jou auto. Met op-com programmeer je je eigen transponder en sleutel gewoon.

    In reactie op: Corsa stottert (blijft hangen) in lage toerentallen #17957676

    Die tempsensor die bij jou niets aangeeft zit in de buis van het gaskleppenhuis naar je luchtfilter. Jij hebt een mantzel, heb je deze dus wel teruggeplaatst?

    In reactie op: Luchtkrik: iemand ervaring? #18077475

    Ik zie de lol er wel van in om te worstelen over hobbels en drempels te komen :D
    En wie laag wilt zijn, moet omrijden king:

    Zijn zat alternatieven op omhoog gooien.

    In reactie op: motor swap in begië.. #18078121

    Dan is het makkelijker een corsa te pakken waar al een x16xe in ligt…
    Dan hoef je niet te gaan spelen met boren, honen, meten, andere uitlaat, een goed donorblok etc. Kost je al bij al wss meer geld dan een andere corsa met x16xe die je netjes maakt maar levert je minder op… Want bedenk dat je als je die 1.2 aan gaat pakken je ook moet gaan denken aan veiligheid. Dus andere schokbrekers, gsi remmen, stabi-stangen etc.

    Je zet alles van je eigen auto over. Desnoods gooi je er nog andere nokkenassen, een powerbox, een mooie uitlaat en een chip tegenaan en je houd een corsa c20xe gewoon bij.
    (ervaring, want mijn vriendin met der helemaal aangepakte tigra houdt mij bijna bij met sprintjes vanaf 0 en houdt mij bij op de snelweg..)

    En je past in principe de cilinderinhoud van je 1200 aan, en met die internals zou je met een ongeluk en onderzoek toch pech kunnen hebben. Ze zijn in Belgie wat dat betreft best streng en je moet er niet aan denken.

    In reactie op: Luchtkrik: iemand ervaring? #18077473

    Ik krijg de corsa en tigra hier ook niet op de krik, en dan hebben wij al zo’n grote en vrij lage krik..

    Wat ik doe, op kriksteunpunt links of rechtsvoor zo’n klein schaarkrikje wat standaard in een auto ligt. Dan net hoog genoeg krikken dat ik de krik onder het voorfront krijg. Laten zakken op een tegel oid en dan weer het krikje om hem daar vanaf te krikken. Beetje omslachtig maar het kost niet veel meer tijd.

    Echt een heerlijk project om te volgen. Het lijkt ook zo makkelijk zoals je het allemaal doet :p
    Ik zie al bijna een half jaar op tegen de roest bewerken op mijn corsa :sleeping

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17608217

    @2e-c14nz wrote:

    @ looney, haal eens voor de gein de zwarte strip voorzichtig van je dak en bekijk eens je raamrubber. bij ons zat er wat roest waardoor de rubber niet lekker afsloot.

    Welke zwarte strip bedoel je? Die om het dakraam heen zit? Hoe krijg ik die los dan?
    Het raamrubber is laatst helemaal schoongemaakt en opnieuw erin gezet. Dit scheelde al wel wat vocht (en geruis).
    Dit kwam echt bij het dakraam zelf vandaan. Zoals zoveel corsa’s hebben werkt mijn dakraam ook nog maar half. Hij kan omhoog en naar beneden maar niet schuiven. Waarschijnlijk kon die hem ook niet helemaal goed dichttrekken waardoor er bij veel water vocht langs het rubber lekte. Ik heb het hemeltje los gehaald en om het raam een kit laag gelegd, en ook het rubber goed schoongemaakt en ingevet.. Probleem lijkt nu verholpen te zijn..

    Deurpinnen heb ik ook vervangen een tijdje terug, ideaal. Kijk wel even of je de versie met kunststof ringen of ijzeren pennen hebt :)

    Nog iets gedaan, andere velgen op de corsa met minder brede banden voor iets meer grip met regen/kou. Zijn ook 3cm platter dus hij ligt nu nog precies 3,5 cm van de grond :D
    Ook meteen de draagarmen vervangen en een set powerflex rubbers op de draagarmen en stabi-stang gedaan.

    In reactie op: Storing, motorische problemen #18078420

    Omdat je net met de dynamo bezig bent geweest zal ik even goed kijken of nergens een stekker, vacuumslang of deel van je inlaat is beschadigd of verplaatst.

    Ook even alle bekabeling checken

    In reactie op: BMC luchtfilter #18076594

    Nou, prutser wil ik niemand zomaar noemen.
    Maar met een powerbox fake je niets naar je ECUm je verkort alleen het inlaattraject.. En goed aangesloten zal dit beter moeten zijn.

    Ik weet niet of je weet hoe nu het gaskleppenhuis gesitueerd zit, het luchtlaanzuigsysteem werkt en de reden van deze ‘vage opbouw van het inlaat’. De x16xe’s waren met een normale inlaat te vlot en kwamen daardoor te dicht in de buurt bij de geleverde ‘sportievere’ c20xe motoren. Zeker in de lichte tigra en corsa gsi.
    Dus hebben ze met dit inlaatsysteem het vermogen teruggebracht naar 106pk.

    De Mantzel powerbox is eigenlijk zoals het hoort, hoe het origineel bedoeld was. Als je het vacuüm goed aansluit en de elektronica netjes op lengt zal je hier geen problemen mee hebben.

    Met je compleet standaard motor en de powerbox op je originele luchtfilter zul je, mits goed aangesloten, al een hele verbetering merken. Mijn vriendin heeft denk ik ruim 20.000 km gereden met een powerbox en voor de rest originele motor.

    Kijk anders ook eens hier.
    http://www.corsa-novatuning.nl/nl/TuningB.htm

    In reactie op: BMC luchtfilter #18076591

    Oh, reken maar dat die mantzels je een echte boost geven. Dat merk je ook gewoon. Zeker met een closed air intake system ga je daar echt plezier van hebben.

    In reactie op: Corsa stottert (blijft hangen) in lage toerentallen #17957664

    Nou, dat je die temp niet kan zien via de opcom is in ieder geval niet goed. Onder andere aan de hand van die temperatuur wordt ook je inspuiting geregeld. Dat zou dus heel goed in stotteren kunnen uitmonden.
    Bedrading wel in orde?

    In reactie op: Corsa stottert (blijft hangen) in lage toerentallen #17957657

    Een keer een andere mapsensor probere, en de inlaattemp. sensor eens proberen.
    Zijn beide sensoren die deze stotter kunnen veroorzaken. Maar dat geldt ook voor je nokkenassensor.

    In reactie op: Bougiekabels #18077291

    Mooi, dan ga ik het eens proberen.
    Leek me ook niet veel verschil in te zitten maar las ergens iets over een motor welke in de fik vloog door verkeerde bougiekabels.

    In reactie op: op-com kan geen verbinding maken met ECU [CORSA B X16XE] #18077097

    Inderdaad, welke lampjes branden op de opcom en op welk besturingssysteem draai je? Ze werken maar heel zelden op een andere dan XP.
    Kan je ook handmatig naar een motorcode zoeken?

    In reactie op: Corsa stottert (blijft hangen) in lage toerentallen #17957655

    Dat moet die eigenlijk wel doen ja, kan best je stotteren veroorzaken.

    In reactie op: Corsa stottert (blijft hangen) in lage toerentallen #17957653

    Temperatuursensor in het inlaat systeem?

    Ga eens rijden met de opcom en kijk welke waardes ‘vreemd’ doen tijdens een stotter. Heb eens gehad dat de map-sensor waarde naar 0 floepte als er een stottertje was.

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 466)