Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als die helemaal gereviseerd is moet je hem niet in laten lopen met goedkope olie. En ik zou er ook geen 10W40 indoen maar 5W40 van een goed merk. Die is koud al dunner en daardoor heb je bij een koude start minder slijtage, zeker doordat je er veel in geïnvesteerd hebt en je helemaal vers hebt kun je nu mooi op 5W40 gaan draaien. De meeste slijtage ondervind een motor bij koude motor, met een goede olie 5W40 tov van een goede olie 10W40 scheelt dit al enorm.
Via Ebay hebben wij de 5W40 gekocht, vrij goedkoop en we hebben na ca. 20.000km nog geen druppel olie verbruik.
Deze olie hebben wij gebruikt. http://www.ebay.de/itm/2x-5-Liter-5W40-Meguin-megol-Motorenoel-Ultra-Performance-Longlife-Motorol-5W-40-/310392062662?pt=Autopflege_Wartung&hash=item4844cf02c6
Het is een goede synthetische olie en Meguin is daarbij nog één van de beste oliemerken en komt uit de fabriek van liqui moly en wordt zelfs al gebruikt in veel auto’s af fabriek.Laat ik in ieder geval zeggen, na een revisie NIET bezuinigen op de olie!!
Raar dat die verplichte geluidsmeting nog niet aangegeven staat op de site dan.
Foto’s geleend offcourse. Heb het al vaker gezien en regelmatig gehoord.

%20%5B479%5D.jpg)
CO was trouwens wel in orde.
Co is niets mis mee. Op geluidniveau kan die niet afgekeurd worden. Alleen moet de uitlaat gasdicht zijn en moet die aan de emissie-eisen voldoen.. Wacht eerst maar eens de reactie van de garage af. Goed doorvragen en laat ze het desnoods maar zien.
@trashmetal wrote:
doorgeroeste achteras lijkt me toch wat sterk
veerschotels zullen hun beste tijd wel gehad hebben
afkeur op geluid kan niet met alleen een sebring
mn astra is zelfs goedgekeurd met een groep n systeemwat voor garage ben je geweest?
Achterasjes van corsa’tjes B en tigra roesten regelmatig door.
Geen controle geluidseisen bij de APK
Bij de Algemene Periodieke Keuring (APK) voor personenauto’s wordt er niet getoetst op geluidseisen. Wel wordt er bij de APK op gelet of de uitlaat niet lek is. Een lekke uitlaat zorgt voor meer geluid dan is toegestaan. In 2013 zal er wel een auditieve controle in de APK worden opgenomen op grond van een EU-richtlijn. Voor motoren en bromfietsen bestaat er nog geen APK.
Quote van rijkoverheid.
Namaak van mantzel denk ik. Merk ken ik niet dus over de kwaliteit weet ik zo niets te zeggen.
Voor die prijs, dan zou ik eerder een 2e hands mantzel kopen!Ik weet niet hoor. Maar waarom zou je een andere motor+auto kopen omdat die kvs en olie lekt?
Kijk nu eerst maar eens waar die allemaal olie lekt, laat desnoods je compressie en druk testen en waar dat kvs heen gaat.Zelf heb ik goede ervaringen met MMA (Motor revisie amersfoort)
Maar op zich valt het mee hoor. Huur of koop een kraan, een krik, as steunen en een motorbok en in principe kun je van start. Sommige dingen moet je laten doen, sommige dingen kun je zelf.
Wij zijn inderdaad ook bij Miruni geweest. Ook de curves werden niet heel veel beter of anders. Hij is een god op 2 liter gebied, maar gaf zelf meteen toe dat dit echt hele andere motoren en ECU’s zijn. De poging bij onze x16xe was dan ook zijn eerste ooit. Wel een topgozer btw. Op de terugweg begon de auto op de oprit al te stotteren. Hele snelweg doorgestotterd, na de afrit viel die uit en kwam niet meer aan.
Toen is die 60km naar ons toe komen rijden om te kijken naar de ECU> Met een nieuwe ECU reed die toen weer maar helaas heeft die nooit gelopen zonder stotteren :(. Unlimited tuning heeft mooie grafieken van een x16xe staan! Die toenames heb ik bij andere bedrijven nog niet gezien voor deze motoren.
Wij hebben ook alles aan het onderblok aangepakt. 100% uit elkaar geweest ook. Maarja, die verbruikte ook 1 liter olie op 200-400 km maar ging nog als de brandweer!
Jaja, mooie foto die bovenste he :P
Hoe groot is een lexmaul spruitstuk dan? Want nu je het zegt, groep A spruitstukken zie je eigenlijk nooit voor de x16xe.
X16XE aangepakt is echt leuk. Die blokken rijden en klinken echt heerlijk. Mijn vriendin rijdt ook met bijna 150 pk uit haar gereviseerde x16xe en is echt niet veel trager dan mijn corsa c20xe :O :thumb Alleen viel het chippen ons heel erg tegen. Op maat af laten stellen door een zeer bekende chiptuner maar het resultaat was een halve pk verlies en een halve nM winst… Ohja, en een hoop gestotter en inhouden. Dus nu weer met originele ECU.
Wel is het belangrijk dat het blok zelf in goede staat is. Als ik lees over olieverbruik etc denk ik dat het ’tunen’ alleen rendabel zal zijn als je eerst het onderblok en evt de kop aanpakt. Dus zuigers controleren, zuigerveren, cilinderwanden, koppakking, lagerschalen, alle pakkingen etc. Tenminste, als je er voor de lange termijn mee wilt gaan rijden!
Dat is de kleppendekselpakking.
@gertjuh1968 wrote:
je kop pakking ligt eruit.
Misschien kun jij eens proberen om je stellingen iets zorgvuldiger te formuleren.. Bijvoorbeeld: ‘Het zou heel goed kunnen dat’ of ‘Ik denk dat’
Want dit zou ook aan andere problemen kunnen liggen.
– Rare hydroliesch geluid als ik stuur.
Misschien de stuurbekrachtigingsolie bijna op?
-Mijn koelvloeistof is na 4 dagen op.
Slangen en radiator nagekeken op lekkage? Heb je witte dampen uit de uitlaat? (meer dan normaal voor een wat oudere auto)
-Als ik op stil sta schiet hij stationair tot van 1000 tot 3000 rpm (waneer de motor warm is) en daalt weer even als ik gas -bijgeef maar schiet daarna gelijkweer omhoog.
Dit kan komen door een vacuumlek ergens maar ook door oude bougies, vieze/stukke stappenmotor, vies gaskleppenhuis, EGR troubles etc.
-Tijdens het rijden ruik ik oli lucht uit de verwarming.
Komt door de olie lekkage, die olie lekkage geeft een geur af in het motorruim wat zo je auto in wordt gezogen. Pakking vervangen en interieurfilter vervangen.
-En lekt oli langs de pakking.
Welke pakking?Of met een schroefset/vaste set voldoende op hoogte zetten, of uitrollen.
Je kan natuurlijk wel met schuimrubber of bumpstops zorgen dat het niet meer in veert achter.
@Harjan wrote:
Super. Mooi dat alles gelukt is. Eenmaal op kenteken voelt het allemaal net wat beter.
Dat kun je wel stellen ja. Waar ik eerst toch wel even benauwd werd en het motortje stil hield bij het zien van een willekeurig politievervoersmiddel, durf ik nu zelfs wel ietsje extra gas te geven :afro Niets te verbergen meer haha, slechts de apk die over 3 weekjes verloopt.
En dat past 1 op 1 dan?
Ah jah, daarom herstel ik hem ook. Volgens mij beginnen ze anders harder te rotten dan een wel herstelde corsa A :P
En er staat een 2.0 op kenteken. Dus nu kan er op den duur ook nog een keer de turbo in :angelInderdaad in Zwolle geweest ja, en nog bedankt voor je PM destijds, met de historie is het zo helemaal goedgekomen.
Kom zelf uit Amersfoort, dus het was wel een stuk rijden haha.Peter, een x16xe kun je ook heel snel maken. Want mijn vriendin is op de snelweg gelijk op en met een sprintje niet heel veel langzamer. Met de originele ECU nu zit ik op ca. 7 seconde naar de 100. Met de chip op maat zat ik op 5,8 :wub Maar daar kon ik de lambda niet in uitschakelen dus die is de deur uit. Nu rijd ik nog wel met een katloze originele uitlaat. Dus de gsi maat (volgens mij 43mm).
De bumper. Mwah, in het echt ziet het er beter uit. Standaard is wat netter maar ik vind het niet mooi dat die dan zo hoog staat. Deze rieger bumper vind ik nog wel de beschaafdste. Ik had een achterbumper met een gat voor een trekhaak en 1 in een iets andere kleur. Dat stoorde mij meer dan deze bumper. Maar ik heb een nieuwe set wielranden thuis liggen, als die gespoten zijn en strak erop zitten hoop ik al dat het heel anders staat.
Ook maar eens laten zien.
Corsa B uit 95.
Onlangs bij het RDW geweest om te laten keuren met c20xe. Eerste keer afgekeurd op een paar kleine dingetjes (reflectoren, lampje ABS in dash, hoogteregeling van 1 koplamp en klein gaatje in de uitlaat) en een te hoog CO. Dus uitlaat dicht, andere kat geprobeerd, hele inlaat eraf en schoon, verse olie. CO blijft 0,8 :hmmz . Dus zoeken, zoeken en uiteindelijk de kat weggelast, lambda eruit en de keurmeester overtuigen dat ik nu 3,5% CO mag. Even laten zien in het grote boek en voila. Geluidstest mocht 98,0dB en ik zat zonder correctie op 98,0. Netjes dus :D

Maar toen was die gekeurd… Ik wist dat er wat roest her en der zat. Omdat ik het nu zonde vind de corsa weg te laten rotten ben ik maar begonnen. Eerst voor op roest gekeken en meteen de PU rubbers en nieuwe draagarmen gemonteerd en even aan de schroefset gedraaid :wub . Toen met knikkende knieën achter begonnen.
Zo zag dat eruit..

En zo zag het eruit na het weghalen van het eea :'(


Later nog de hele hoek weggeslepen :sleeping



Welke veerschotel? Aan de andere kant zag die er zo uit.

:afro :shock: :thumbPlaatjes gemaakt en ingelast.
Malletjes van karton :’)

Dat was dus aardig wat. Maar het zit nu wel weer lekker dicht allemaal. Nog een kleine rotte plek in me dorpel linksvoor, maar dit las ik wel een keer nieuw in.
Nu staat die er zo bij voor de winter :D.

17 december 2012 om 08:09 In reactie op: Airco maakt een piepend/schurend geluid bij inschakelen #18084020Ik heb de multiriem zowel te los als te strak gehad. Dat hoorde je ook 3 straten verderop piepen.
Is zeer makkelijk zelf te doen zelfs. Riempje even voelen als het daar vandaan komt. Geen beweging in te krijgen? Dan te strak. Kan je ze wel heel makkelijk bewegen dan te los. Pomp is wat lastiger.
16 december 2012 om 09:27 In reactie op: Airco maakt een piepend/schurend geluid bij inschakelen #18084018Waarschijnlijk de riem die de aircopomp aandraait of het lagertje van de pomp.
Ga eens boven de motor hangen als je hem inschakelt, dan hoor/ zie je het wellicht zo.
Niet alles geeft een foutcode. Tja, lastig verhaal. Wat doet je toerenteller als die uitvalt? En start die meteen weer na het uitvallen?
Ja kom, dat heeft zin. Laten we allemaal dingen gaan roepen die kapot zouden KUNNEN zijn. Dan heeft mevrouw straks een lijst met sensoren waar je 2 corsa’s voor koopt.
Ik zou hem even uit laten lezen. Eventueel de foutcodes wissen en dan rijden tot het weer gebeurd. Dan weer uit laten lezen. Grote kans dat je het dan wel zal vinden. Nog gekke dingen die je merkt tijdens/voor het uitvallen?
Als je een hoop geld investeert in het reviseren van zo’n ‘oud blok’ ga je toch niet zomaar een olie erin gooien kaneelschep? Heb van 3 revisieboeren ( waarvan er 2 echt wel wat van het vak en opels weten) raadde aan om 5W40 vol synthetische olie te gebruiken voor een compleet gereviseerde x16xe. Blok loopt nu wel als de brandweer en verbruikt geen druppel.
En mineraal gemaksgehalve hetzelfde noemen als semi synthetisch? Wat vind je dan van het verschil tussen vol en semi? of vol en mineraal? Dus de lagere viscositeit bij starten, sneller op temperatuur(en druk) komen is niet belangrijk voor jou? Bedenkt wel dat je de meeste motorslijtage oploopt tijdens een koude start (meeste frictie en olie die nog niet overal is).. Dus als jij met je pas gereviseerde motor na een x aantal keren starten je halve zuigerveren weer kwijt ben of na 2*x keren of zelfs 3*x keren starten.
http://www.hotrod.com/techarticles/synthetic_vs_mineral_motor_oil/Wat betreft die verversingsperiode zou ik niet weten. Ik heb wel eens gehoord dat hoe voller synthetisch de olie is hoe minder gauw die zijn smerende werking verliest en minder snel die vervuild raakt. Ben helaas de bron kwijt.
Sorry, wat er in je senator moet zou ik niet durven zeggen. Ik wou alleen even reageren op kaneelschep, je weet een hoop, maar soms kan je beter niets zeggen want dit gaat niet om iets onbelangrijks.. (niets persoonlijks) Niet alles is puur marketing, en soms willen mensen wel net dat kleine beetje beter.
Wij hebben olie trouwens via ebay.de besteld. Uitgezocht dat we de beste olie hadden die er te krijgen was en het scheelde bijna 8 euro per liter! Zoek maar eens op meguin op ebay.de. Komt van Liqui-moly en is echt top spul.
Niet veel boeiends lijkt mij.. Want jij heb geen 6 cilinders.
Ik denk dat je de vertalingen van de foutcodes vanuit een verkeerde lijst hebt gepakt.Volgens mij is code 85 de immobilser en code 29 de brandstofrelais.
Ik zou de ecu even laten resetten en kijken of ze terugkomen.
10 december 2012 om 14:04 In reactie op: Nederlandstalige handleiding Opel Corsa B (1993) (PDF) #17997254Nou er zitten wel degelijk, al dan niet grote, verschillen tussen een ’93 model en een ’00 model.
Maakt op zich niet uit. Al die luchtfilters (flowmaster, TX autosport, de BMC box) zijn allemaal hetzelfde principe. Een buis vanaf de gaskleppenhuis naar een gesloten box, naar je voorbumper waar die ‘ cold air intaked..’
Maakt dus op zich NIETS uit.
Waar wel verschil in zit zijn de inlaatvervangers. Bijvoorbeeld Dbilas (erg goed), carburateurs, mantzel powerbox, crooke powerbox of ebay namaak. De Dbilas levert het meest op maar prijs technisch gezien vind ik de Mantzel het best en het fijnst. Maar daar vind je genoeg over op het forum/net.
-
AuteurBerichten