Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
dan zoude toch de timing aan moette passen van de uitlaatnok
gu hed toch alleen de inlaat nokkenas vervangen?
nee bart gsi dit gaat niet lukken omdat dan de slang te kort is bij de andere kant op sturen
timing van de nokkenas is wel van belang ook bij jouw situatie
je kunt de gaten opboren en een nieuw pennetje erin boren en de oude natuurlijk verwijderenvan de firma catcams zou voor jouw gebruik de 4600238 wel fijn zijn
dit dan wel met de vaste stoters,klepveren en andwielzuigers overzetten van een gaar blok?
dan zullen deze toch ook al hun werk hebben gedaande gaskleppen van de achterste carb. staan al open en de voorste niet dus hoogstwaarschijnlek toch niet synchroon
eerst op het oog goed zetten dan pas met de metersversnellingsbak,aandrijfas,achteras,uitlaat,koeling en nog div. zoals kabelboom aanpassen en tunnel voor de pook
tank plaatsen met aan en afvoer en veren en schokkers voor het gewicht
dit is alleen als er nu een 1.2 in zitje kunt beter even de brandstofpompdruk meten
bij niet voldoende druk gaan de injectoren ook niet open al zet je er spaning opde slotspeling kan je meten met een simpel voelermaatje maar voor de boring en zuigers heb je wel wat anders nodig wat je niet zo maar koopt voor een keer een zuiger te meten
kan hem wel een keer na meten voor je want ik zie dat je niet zo verschrikkelijk ver van me af woontzuigerveren van de zuiger halen en dan in de boring steken en de slotspeling meten
is de slotspeling groter dan 0.6mm dan zijn ze versleten en is het verstandig om ook
de zuigers en het onderblok na te metennokkenas is meestal gegraveerd aan de kopse kant bij cilinder 4
je zou het dekseltje achter op de kop kunnen demonteren maar
met ingebouwde motor zal je niet genoeg ruimte hebben om het
te kunnen zien
wat betreft de verschillen in compressie waarde dit heeft niks te
maken met wat voor as is gemonteerd
kijk een keer met een lamp naar de ontsteking en meet een keer
of de nokkenas ongeveer in het midden staat
als de motor is uitgebouwd en je woont niet te ver weg wil ik je
wel een keer helpen
gr. lon19 december 2012 om 17:27 In reactie op: restauratie opel manta b1+c24ne *update 12 mrt 2013* #17999856die boring van dat blok ziet er ook niet meer zo fris uit
hoon motief ligt erg vlak en de oude stootrand is nog te zien
zou ik effe goed nametenhenk als je eerst je motor ook zelf deed dan had je de spullen toch al
wat is nu het probleem dan?de distributie hoort nooit los te staan want in de spanner zit een veer en bij lopende motor zorgt de oliedruk ervoor dat hij niet terug kan
en de spanner zit aan de oliefilter kant
kijk is even bij de tiumelaars of alle kleppen nog even ver opengaan heb namelijk eens gezien dat 1 nok van de nokkenas er bijna helemaal af lagzal de luchtmeter wel open staan doordat het asje van de klep krom is geslagen door backfire
weet je zeker dat je vaste stoters hebt
kleppen stellen met vaste stoters is op 0,3mm en dan niet nadraaien
waarschijnlijk heb je met het nadraaien de klep zo strak gezet dat de klep een weinig open blijft staan daarom het comp. verliesga eens eerst kijken voor een andere bak met andere overbrengingen
met een andere as gaat de powerband alleen maar omhoog
ben je goed in rallycrossen dan beide aanpassen anders eerst vering en banden dan bak en overbrenging dan motor opvoeren26 augustus 2012 om 13:44 In reactie op: carburateur weer in elkaar zetten, onderdeeltje over – help #18060881dit hoort in de aanvoerleiding aan de binnenkant van de carb. deksel en word bediend door de vlotter om de aanvoer bij volle vlotterbak af te sluiten
een kadett c heeft geen 1.2 ohc motor
nee niet naar boven maar naar achter dmv het tekeningetje van pagina 13 (staat hetzelfde beschreven als op mantablog van joost abrahams)
maar als het rubberstuk maar 4cm is heb ik de verkeerde
morgen maar eens oplossen met silendblocks van 3cm plus 6mm van het verloopplaatje en wat ringen dan moet het goed komen
bedankt voor het meedenkende bak komt in een ascona b dus een tussenas van een manta met 5 bak zou zonder inkorten toch moeten passen
het gaat er om dat mijn bak te hoog zit
ik heb de dwarssteun van de 4 bak gebruikt en een stalen plaatje met 5 cm versprong maar ik weet niet hoe hoog het rubbersteuntje moet zijn omdat deze bak aangepast was voor een a manta
als ik de hoogte van dat steuntje weet ben ik geredweet je mischien hoe hoog die baksteun van een 5 bak dan is
ik heb zelf de 4 bak onder de ascona uit gehaald en de 5 bak geplaatst maar die was al vermaakt voor een a manta
de baksteun van de 4 bak is standaard en is een stuk hoger dan die andere
zal morgen proberen een foto te maken
alvast bedankt voor de reactieik ben een getrag 240 in mijn b ascona aan het bouwen met behoud van de kromme 4 bak pook
nu heb ik ook de orginele baksteun met het verloopplaatje gebruikt [p13] maar nu heb ik het probleem dat mijn bak zo gemonteerd veel te hoog zit en strak tegen de tunnel zit
kan ik zonder problemen met de aandrijflijn de onderste steun wat laten zakken door hem uit te vullen
ik heb bij deze ombouw nog niemand hier over horen spreken dat de bak dan te hoog zit
tevens zoek ik nog een aandrijfas van een manta met een 5 bak -
AuteurBerichten