lonspeed

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 51)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC : #17494928

    dan zoude toch de timing aan moette passen van de uitlaatnok

    In reactie op: HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC : #17494925

    gu hed toch alleen de inlaat nokkenas vervangen?

    In reactie op: probleem remmen upgrade #18280790

    nee bart gsi dit gaat niet lukken omdat dan de slang te kort is bij de andere kant op sturen

    In reactie op: snelle nokkenas 280 in CIH 2.2 voor rallycross #18266171

    timing van de nokkenas is wel van belang ook bij jouw situatie
    je kunt de gaten opboren en een nieuw pennetje erin boren en de oude natuurlijk verwijderen

    In reactie op: snelle nokkenas 280 in CIH 2.2 voor rallycross #18266157

    van de firma catcams zou voor jouw gebruik de 4600238 wel fijn zijn
    dit dan wel met de vaste stoters,klepveren en andwiel

    In reactie op: Wel of niet honen #18208191

    zuigers overzetten van een gaar blok?
    dan zullen deze toch ook al hun werk hebben gedaan

    In reactie op: Weber probleem HELP!! niet synchroon te krijgen. #18201559

    de gaskleppen van de achterste carb. staan al open en de voorste niet dus hoogstwaarschijnlek toch niet synchroon
    eerst op het oog goed zetten dan pas met de meters

    In reactie op: 2.2 inbouwen in c coupe #18181505

    versnellingsbak,aandrijfas,achteras,uitlaat,koeling en nog div. zoals kabelboom aanpassen en tunnel voor de pook
    tank plaatsen met aan en afvoer en veren en schokkers voor het gewicht
    dit is alleen als er nu een 1.2 in zit

    In reactie op: Injectoren 2.2 CIH LE-Jetronic #18160462

    je kunt beter even de brandstofpompdruk meten
    bij niet voldoende druk gaan de injectoren ook niet open al zet je er spaning op

    In reactie op: van hydraulische stoters naar vast #18115136

    de slotspeling kan je meten met een simpel voelermaatje maar voor de boring en zuigers heb je wel wat anders nodig wat je niet zo maar koopt voor een keer een zuiger te meten
    kan hem wel een keer na meten voor je want ik zie dat je niet zo verschrikkelijk ver van me af woont

    In reactie op: van hydraulische stoters naar vast #18115134

    zuigerveren van de zuiger halen en dan in de boring steken en de slotspeling meten
    is de slotspeling groter dan 0.6mm dan zijn ze versleten en is het verstandig om ook
    de zuigers en het onderblok na te meten

    In reactie op: Getunede motor loopt slecht #18113633

    nokkenas is meestal gegraveerd aan de kopse kant bij cilinder 4
    je zou het dekseltje achter op de kop kunnen demonteren maar
    met ingebouwde motor zal je niet genoeg ruimte hebben om het
    te kunnen zien
    wat betreft de verschillen in compressie waarde dit heeft niks te
    maken met wat voor as is gemonteerd
    kijk een keer met een lamp naar de ontsteking en meet een keer
    of de nokkenas ongeveer in het midden staat
    als de motor is uitgebouwd en je woont niet te ver weg wil ik je
    wel een keer helpen
    gr. lon

    In reactie op: restauratie opel manta b1+c24ne *update 12 mrt 2013* #17999856

    die boring van dat blok ziet er ook niet meer zo fris uit
    hoon motief ligt erg vlak en de oude stootrand is nog te zien
    zou ik effe goed nameten

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971272

    henk als je eerst je motor ook zelf deed dan had je de spullen toch al
    wat is nu het probleem dan?

    In reactie op: raar probleem iemand tips? #18074652

    de distributie hoort nooit los te staan want in de spanner zit een veer en bij lopende motor zorgt de oliedruk ervoor dat hij niet terug kan
    en de spanner zit aan de oliefilter kant
    kijk is even bij de tiumelaars of alle kleppen nog even ver opengaan heb namelijk eens gezien dat 1 nok van de nokkenas er bijna helemaal af lag

    In reactie op: raar probleem iemand tips? #18074638

    zal de luchtmeter wel open staan doordat het asje van de klep krom is geslagen door backfire

    In reactie op: Vragen m.b.t 2.4 met 2.0 kop #17968174

    weet je zeker dat je vaste stoters hebt

    In reactie op: Vragen m.b.t 2.4 met 2.0 kop #17968167

    kleppen stellen met vaste stoters is op 0,3mm en dan niet nadraaien
    waarschijnlijk heb je met het nadraaien de klep zo strak gezet dat de klep een weinig open blijft staan daarom het comp. verlies

    In reactie op: snellere nokkenas voor cih2.2 #17983883

    ga eens eerst kijken voor een andere bak met andere overbrengingen
    met een andere as gaat de powerband alleen maar omhoog
    ben je goed in rallycrossen dan beide aanpassen anders eerst vering en banden dan bak en overbrenging dan motor opvoeren

    dit hoort in de aanvoerleiding aan de binnenkant van de carb. deksel en word bediend door de vlotter om de aanvoer bij volle vlotterbak af te sluiten

    In reactie op: Alles op een rij: Kleppen stellen #17309796

    een kadett c heeft geen 1.2 ohc motor

    In reactie op: Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak) #17310798

    nee niet naar boven maar naar achter dmv het tekeningetje van pagina 13 (staat hetzelfde beschreven als op mantablog van joost abrahams)
    maar als het rubberstuk maar 4cm is heb ik de verkeerde
    morgen maar eens oplossen met silendblocks van 3cm plus 6mm van het verloopplaatje en wat ringen dan moet het goed komen
    bedankt voor het meedenken

    In reactie op: Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak) #17310796

    de bak komt in een ascona b dus een tussenas van een manta met 5 bak zou zonder inkorten toch moeten passen
    het gaat er om dat mijn bak te hoog zit
    ik heb de dwarssteun van de 4 bak gebruikt en een stalen plaatje met 5 cm versprong maar ik weet niet hoe hoog het rubbersteuntje moet zijn omdat deze bak aangepast was voor een a manta
    als ik de hoogte van dat steuntje weet ben ik gered

    In reactie op: Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak) #17310793

    weet je mischien hoe hoog die baksteun van een 5 bak dan is
    ik heb zelf de 4 bak onder de ascona uit gehaald en de 5 bak geplaatst maar die was al vermaakt voor een a manta
    de baksteun van de 4 bak is standaard en is een stuk hoger dan die andere
    zal morgen proberen een foto te maken
    alvast bedankt voor de reactie

    In reactie op: Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak) #17310791

    ik ben een getrag 240 in mijn b ascona aan het bouwen met behoud van de kromme 4 bak pook
    nu heb ik ook de orginele baksteun met het verloopplaatje gebruikt [p13] maar nu heb ik het probleem dat mijn bak zo gemonteerd veel te hoog zit en strak tegen de tunnel zit
    kan ik zonder problemen met de aandrijflijn de onderste steun wat laten zakken door hem uit te vullen
    ik heb bij deze ombouw nog niemand hier over horen spreken dat de bak dan te hoog zit
    tevens zoek ik nog een aandrijfas van een manta met een 5 bak

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 51)