lonspeed

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 51)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: 2.2 naar 2.4 #18396226

    als het een verslepen diesel krukas is klopt het hele verhaal niet

    dan past het niet met orginele lagers ivm axiaal lager

    en een diesel krukas heeft maar 4 contra gewichten

    het verhaal van haasje klopt ook voor geen meter want alle cih motoren hebben dezelfde hoogte

    er is maar 1 type 2.2e en die zuigers zijn met die setup eigenlijk niet kapot te krijgen en orginele 2.4 zuigers is de grootste troep

    ik zou voor de 2.2 gaan en zorgen dat de spullen in orde zijn

     

    In reactie op: 2.2E CIH met EFI #18393618

    wel interesant  wil dit ook maken op een 2.2 ascona b voor mijn dochter en de vraag is of de auto goed stationair loopt en niet bokkerig is

    de gewone injectie liep vroeger ook goed maar die rotzooi is 35 jaar oud en versleten

     

    In reactie op: Welke nokkenas en klepveren zijn dit? #18368408

    van een beetje verkeerde klepspeling gaat hij echt niet beter of slechter lopen hoor

    zal wel iets anders zijn      zitten alle nokken nog op de as?

     

     

    In reactie op: Zuigerveren vervangen Opel Corsa B GSI X1.6XE #18361304

    zuiger past niet tussen de hoofdlagers door en zou dat wel kunnen hoe ga je ze terug zetten

     

    In reactie op: 16 jaar en motorwissel uitvoeren #18354070

    vergeet ook niet de bak en de motor zelf

    gaat inderdaad wat centen kosten

     

    In reactie op: 3 accu’s in 3 jaar tijd versleten. #18348878

    niet alleen de spanning meten van de dynamo maar ook de laadstroom

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #18345457

    zwart is geschakelde +
    bruin is massa
    groen is tacho

    In reactie op: Nieuwe motor voor mijn ascona #18342103

    fout in een 2.4 kop zitten grotere kleppen en in/uitlaten zitten veel beter
    voor hogere compressie andere zuigers aanschaffen
    zou ik zoiezo al doen met die orginele 2 delige zuigers

    In reactie op: c22xe vliegwiel #18341702

    ja een 2.0 ne zou passen maar zit wel een kinderkoppeling op

    In reactie op: cih 2.0n blok vast #18341310

    zuiger kan alleen koud eraf geperst worden en is dan niet meer bruikbaar
    bij montage van nieuwe zuigers moet het smallend van de drijfstang verhit worden en dan snel de pen op zijn plaats duwen

    In reactie op: Ascona B 1979, 2.3 CIH opbouw #18338191

    maak de zittingen ook een stuk smaller(1,5mm)en naar buiten leggen voor betere afdichting en vooral meer doorlaat

    In reactie op: Dynamo vraag #18337596

    bij een dynamo met toerental meting zit er een w contact op

    In reactie op: cih custom drijfstangen / zuigers #18336003

    bij rollerrockers voor een cih gebruikt bijna elk merk de ministoterstangen behalve als men ook rollerlifters gebruikt maar dan moet je ook een rollernokkenas hebben
    deze zijn bij catcams te verkrijgen {catcams is crane}

    In reactie op: cih custom drijfstangen / zuigers #18335843

    imotec 62 euro per nok

    In reactie op: cih custom drijfstangen / zuigers #18335842

    stoters met rollers gaat niet passen ivm lengte geleiders en de roltuimelaars niet door de bevestiging
    complete set tuimelaars met toebehoren te koop bij risse maar kijk maar eens naar de prijs
    in duitsland zit nog een bedrijf waar je losse roltuimelaars met toebehoren voor 85 euro per nok kunt kopen
    de types van yellowstorm kunnen direct weg , deze breken meteen af
    roller onderdelen zijn zeer complex voor de cih motor en weinig aan te komen dus beter niet zelf gaan proberen dat hebben al 500.000 bedrijven geprobeerd en de conclusie is veel te duur
    goede sets werken zeer goed door de constante rockerratio maar kosten rond de 2000 euro

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17564046

    ja maar ze passen allebei

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17564044

    dat gat is voor de bdp sensor en zit standaard op een 2.2 en 2.4 cih
    denk dat je blok geen 2.4 is of ze moeten het drijfwerk over gezet hebben in een ander blok

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17564041

    dit nummer is in ieder geval niet van een standaard 2.4
    die begint met c24ne maar dat wil niet veel zeggen blok kan omgebouwd zijn
    meet de boutgaten van de carterpanbevestiging maar eens op deze zijn 8mm bij een 2.4 en 6mm bij de andere blokken

    In reactie op: Ombouw naar 2.0s #18305109

    kwestie van 2 gaatjes omboren en steuntje maken en de carburateur kan er zo op

    In reactie op: Ombouw naar 2.0s #18305107

    schakelmechanisme inkorten werkt perfect heb dit ook gedaan bij mijn ascona b
    je kan dan de orginele console behouden zonder te lassen
    ik heb wel voor de 240 bak een haakse overbrenging moeten kopen voor de km kabel omdat deze nogal rot uit kwam
    ik heb evt nog een gereviseerde 2.2 cih staan echter zonder getrag

    In reactie op: 2 liter opvoeren maar hoe? #18304106

    omdat door een masiefen pijp niks door kan

    In reactie op: Hulp gezocht , welke bak er onder een 400 plus pk c20xe #18304246

    geen een opelbak zal het houden want het getal achter f wil zeggen hoeveel newton hij aankan
    dus een f20 kan maar 200nm aan dus met 400pk zal het koppel hoger liggen dan 200nm

    In reactie op: krukas kop slijpen??? #18302476

    speedysleeve werkt zeer goed en het minste werk

    In reactie op: krukas kop slijpen??? #18302467

    p
    speedysleeve erover zetten

    In reactie op: HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC : #17494937

    als je de nokkenassen hebt getimed zoals bij een xe dan staat de uitlaat te ver en te lang open in bdp
    dus gaat turbodruk verloren
    uitlaatnokkenas van de let erin en klaar
    de turbodruk word toch niet anders door een andere computer

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 51)