Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
lonius41
DeelnemerBij mij was de km stand 31000 :yahoo: :yahoo:
lonius41
DeelnemerBij mij met 31000 riem vervangen. Geen enkel probleem, alles snel en vakkundig door de dealer opgelost.
lonius41
DeelnemerHelaas heb ik mijn riem moeten vervangen met 31000 km. Maar dat is door de garage prima opgelost. Bij mijn onderhoudsbeurt werd de riem vervangen. Daar waren voor mij geen kosten aan verbonden. Sterker nog: ik kreeg gratsi vervangend vervoer. Complimenten voor mijn dealer. :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:
lonius41
DeelnemerIk ben in het bezit van een Opel Grandland met een kmstand van 30.000.
Ik heb nu al het advies gekregen oim de distributioeriem te vervangen.
Ik vind dit nogal snel.
Zijn er misschien meer Opel rijders die hier last van hebben ;-)
lonius41
DeelnemerOplossing is simpel.
Druk op Nav. toets. De kaart verschijn dan met een pijltje waar u staat.
Tik daarop, dan verschijnt er een rode druppel. Dat is de plaats waar u bent.
Druk vervolgens op deze rode druppel. Rechtsboven verschijnt het symbool van een diskette.
Druk op deze diskette en u kunt dan uw eigen naam aan deze lokatie opslaan.
Succes ermee :yes:
lonius41
DeelnemerBeste Opelrijder,
Waarschijnlijk is bij U de BTA optie ook niet meegeleverd.
Dealer moet dit weten!!!!
lonius41
DeelnemerBeste Opel rijders,
Vorige week een nieuwe Grandland gekregen (nou ja gekocht).
Nieuwste model met alle toeters en bellen erop, zei de dealer.
Helaas: TOMTOM trafiic was niet beschikbaar.
Na veel gezoek heb ik eenverbinding via mijn telefoon tethering (hotspot) de verbinding tot stand kunnen brengen,
maar alles gaat en blijft gaan via mijn telefoon.
Ik heb kontakt gezocht met de servicedesk van Opel Nederland en wat bleek: dit model is uitgeleverd zopnder de BTA optie omdat de onderdelen niet voorradig bleken te zijn.
Kan gebeuren, maar dan is dit typisch een gevalletje van een snelle terugroepactie door Opel.
Echter de servicedesk kan mij niet garanderen dat dit euvel alsnog wordt opgelost.
Hoe klantonvriendelijk kan je zijn !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heeft iemand ook al zo’n ervarin g met opel gehad? Graag jullie reactie en intussen veel plezier met jullie Opel.
lonius41
DeelnemerU begrijpt er niet veel van. De 12 v aansluitingen zijn van groot belang voor veel gebruikers. De aansluitingen zijn tot nu toe in alle opels aanwezig geweest. Ze zijn ook niet als extra optie toe te voegen.
lonius41
DeelnemerIk heb een grandland gekocht. Model 2022. Maar mensen pas op: er zitten geen 12 volt aansluitingen in de kofferbak en ook niet achter de voorstoelen. In de handleiding worden ze wel aangegeven.
Als je bijv. een koelbox mee wilt nemen, dan moet je (in zo’n dure autio) een verlengsnoertje trekken vanaf je dashboard.
Hoe lelijk en klantonvriendelijk kan je als Opel zijn.
lonius41
DeelnemerLS
Mijn verbruik is na 42.000 km 1:13,4
Ik ben daar niet ontevreden over omdat hier veel stadkilometers in zitten
lonius41
Deelnemerik wist niet dat je boos werd. Ik heb alleen iets geconstateerd en verwacht daar creatieve en postieve reacties op
lonius41
DeelnemerHelaas heb ik ook dit euvel in mijn systeem van de Grandland. Dealer weet nergens van, dus ik heb maar een vraag aan Rijkswaterstaat gesteld.
Volgens mij zijn er oude borden gebruikt waar de nieuwe snelheidslim :help: ieten overheen is geplakt.
lonius41
DeelnemerVandaag bericht gekregen van mijn Opeldealer dat er al tientallen klachten zijn binnengekomen bij Opel inzake de zichtbaarheid/leesbaarheid van de navigatiemeldingen.
Het antwoord van Opel is dat er bij een volgende systeemupdate (?????????????) rekening wordt gehouden met deze klachten.
Hoe wazig kan een antwoord van de producent zijn.
Mijn dealer heeft aan alle kanten gedrukt, maar kan hier zelf helaas niets aan doen, dus nogmaals: 3werf schanden aan Opel omdat men zijn vaste klanten in een wagen laten rijden die bij het lezen van bijv. de filemeldingen levensgevaarlijke situatie voor lief neemt.
Ik roep eenieder die hier ook ongemakken van ervaart op om zich te melden bij de serviceafdeling van Opel BE/NL en bij zijn dealer.
Hoe meer klachten des te eerder gaan ze bij de ICT afdeling van Opel eens kijken waar het probleem zich voordoet.
Met mijn kennis van zaken zou ik zeggen: kijk eens naar het aansturen van de relaitjes van de LED’s van de navigatie. Daar gaat echt iets niet goed.
lonius41
DeelnemerHet is toch een grof schandaal dat er door opel-rijders (vaak hele trouwe klanten) allerlei flutsysyemen extra gebruikt moet worden om met de nodige veiligheid te kunnen navigeren. De serviceafdeling van Opel nl/be geeft niet meer thuis nadat zij hadden toegegeven dat er een systeemfout in de systeemsoftware zat maar niet weten hoe ze dit moeten oplossen. Mijn advies:kijk eens naar de aansturing van de led-relaitjes en stuur ze apart aan.
lonius41
DeelnemerDashboard verlichting heeft geen enkel effect op de LIJST van files.
En verder vind ik dat een verkopende partij eerlijk moet zijn naar de koper.
Je mag toch verwachten dat een wagen van ruim € 43K goed mag functioneren.
Veilig en goed rijden: dat verlang ik voor zo’n wagen.
Maar helaas: Opel is in zee gegaan met een slechte partner qua navigatie en waar de ene chef zegt dat er al tientallen klachten over de navigatie zijn binnengekomen, weet een andere manager zich niets te herinneren.
lonius41
DeelnemerBedankt voor de foto’s. Als de tekst zo bij mij leesbaae zou zijn, was ik al blij geweest.
Ik heb vanmiddag eea besproken met de dealer en uw foto’s en die van mij nogmaals aan Opel doorgegeven.
Zij zien het probleem, maar schuiven het ook nu weer af op[ de systemen van Peugeot.
Zij gaan de Hoofddirectie van Opel via directie Opel NL nogmaals wijzen op deze systeemfout met een verwijzing naar de toezeggingen van de centrale serviceafdelingevn van Opel NL/BE over het uitbrengen van een SYSTEEMUPDATE.
Nogmaals dank voor de opnamen en ik zal u op de hoogte houden. :toppie:
lonius41
DeelnemerMijn wagen is eind febr 2019 afgeleverd met een 8 traps automaat.
lonius41
DeelnemerMijn verlichting staat altijd op automatisch. Maar ik zal de dealer op deze nieuwe optie wijzen. Heeft u nog mijn foto kunnen achterhalen van mijn display.
lonius41
DeelnemerKunt u aub een foto maken van de Lijst met filemeldingen.
Maar laat deze foto dan onder ht rijden door uw bijrijder maken, het wordt anders wel erg gevaarlijk op de weg.
Overigens is de lijst op mijn Grandland X 8 traps automaat tijdens het rijden nagenoeg NIET te lezen. Mijn echtgenote moet er op ca 15 cm afstand naar kijken alvorens ze kan lezen waar de files en/of gevaarlijke situaties zijn. En alvorens er allerlei opmerkingen worden geplaatst over haar gezichtsvermogen: deze is 100% oke.
Alvast dank voor uw foto’s
lonius41
DeelnemerIk heb 15.000 km gereden met een Grandland 8traps automaat.
Verbruik gemeten vanaf het begin 1:14.1
Meer kan ik er niet van maken.
lonius41
DeelnemerRijtechnisch is er niets mis met de Grandland. Prima met de 8traps automaat, die zou ik voor geen geld willen missen. :dank-u:
Maar heeft u onder het rijden weleens geprobeerd de LIJST met filemeldingen te lezen.
Probeert u dat eens en als het kan maak er eens een foto van (of laat liever uw bijrijder de foto maken, dat is minder gevaarlijk).
DE LED DISPLAY VAN DE LIJST IS NIET GOED, Opel herkent het probleem en heeft al tientallen klachten gekregen, maar weigert er vooralsdnog iets aan te doen.
Je krijgt van de Klantenserviceafdeling voor BE en NL te horen: ja tzt komt er een systeemupdate aan, maar wanneer??
Al;s je de medewerkers hierop wijst dan hebben ze ineens NIETS gezegd. Rararara hoe kan dat
Nogmaals probeert u voor mij eens een foto van de LIJST te maken. Daar moet op te LEZEN zijn waar de files en hoelang.
PS Kijkt u ook eens naar mijn eerder gezonden foto’s , dan weet u wat ik bedoel.
lonius41
DeelnemerNa een half jaar van het kastje naar de muur gestuurd te zijn (oa door de serviceafdelingen van Opel voor BE en NL) heb ik besloten deze Grandland terug te geven aan Opel met daarbij de aantekening, dat Opel niet heeft geleverd wat er beloofd is. Zij heeft dus mi (en van de Rechtsbijstandverzekering) een wanprestatie geleverd.
Lezers: doe hier uw voordeel mee. :negative: :negative:
lonius41
DeelnemerIk zit al ruim 6 maanden te etteren over een systeemupdate van het navigatiesysteem van de Grandland.
Een wagen van bijna € 43k. WEat een ellende is dit navigatiesysteem (5.0????).
Ik ben nu met mijn dealer aan het onderhandelen om de wagen in te leveren. Opel heeft namelijk NIET geleverd wat er beloofd is.
Wat denken jullie ervan?
:help: :help:
lonius41
DeelnemerVia diverse knopjes naar filemeldingen.
Dan op de rij autotjes drukken en
dan op de lijstmiddenbovenin.
Kunt u mij ook vertellen wat de datum en versie is van uw systeem. Dat is te vinden onder de instellingen
Alvast dank
lonius41
DeelnemerWaarschijnlijk begrijt u de frustratie niet. Als iedereen zijn mond houdt tegenover Opel en als er geen goede oplossing komt vanuit het forum dan moet er wel iets gebeuren en een ander systeem koppelen ipv het navigatiesysteem van de grandland dat is flauwekul. Bij een wagen van ca € 43k mag je verwachten dat alles goed en veilig werkt. En dat is NIET het geval.
-
AuteurBerichten