Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@t.beentjes wrote:
@danimar, deuren van t slot zonder sleutel? Hoe wil je dat realiseren? Wil je dit op een astra g doen? Hoor graag van je hoe je dit wil doen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zijn gewoon setjes te koop. Krijg je een soort zenderthe als sleutel. En staafjes aan binnenkant van de deuren die ontvangen of de sleutel in de buurt is. En dan gaan de deuren open. Of dicht.
Had ik vroeger (2jaar geleden) in mn 96 Fiat cinquecento al gebouwd zelfs.De ramen dicht via de safelock van cabrio weet ik niet of dat werkt. Aangezien dan de kap ook dicht gaat elke keer dat je hem op safelock zet. En of alarm als dat erin zit.
Auto starten met een knop is ook grappig. Maar moet je wel zorgen dat je een goede set hebt. Dat je niet eerst je sleutel op contact moet zetten en dan pas kan starten met knop. En let dan ook gelijk op je stuurwiel blokkering aangezien je sleutel dan niet gebruikt.
Is allemaal te maken en te bouwen. Alleen kost dat vaak iets meer. En ligt er ook aan hoe handig je bent met de elektro.
Spy-europe heeft veel van die setjes, die verkopen verschillende comfort modules.
Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk
Maak eens even foto. De 3.5mm jack moet in de radio input van jvc. De andere gewoon tussen de iso. En dan heb je inderdaad nog 1 stekkertje welke op de control moet. Stelt echt niet veel voor. Past ook maar op 1 manier. Heb alleen even niet zo snel het schema bij de hand voor je. Zal straks even kijken of kan vinden.
Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk
Nee het frame is de min ofwel massa genoemd. Het draadje wat aan jou gloeilamp zit is de plus. En die gaat in een ander stekkertje dacht ik.
Pff zou eigenlijk zelf even moeten kijken vlug hoe het ook alweer zat bij mij. Alleen heb ik daar even geen tijd voor. Pas morgenmiddag. Als je mij een pb stuurt morgen eind vd middag kijk ik even voor je! Anders ga ik het nog vergeten ook.Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk
@t.beentjes wrote:
Let wel dat het geluid van de parrot minder is dan van je radio! Aangezien deze maar een kleine versterker heeft! Desalniettemin is de geluidskwaliteit redelijk te noemen en het bellen werkt fantastisch! Goede kwaliteit!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
deze parrot gaat over de speakers van je radio. Dus voor gewoon muziek luisteren valt het de meeste mensen niet op. Wil je echt snoeihard zul je inderdaad tekort komen.
Parrot is idd plug and play. Soms moet je alleen een car2iso ertussen hangen. en dan afhankelijk van je radio weer iso2radio.
Maar dan nog niet te knippen in origineel kabelboom.
Wel even meten of de parrot de juiste draad stroom krijgt bij constant of geschakeld!! Deze willen wel eens wisselen en dan onthoud hij het geheugen niet en of geeft rare problemen. Dus meet dat even goed na! Omwisselen is kwestie van zekeringhouder losdraaien en op de andere vastdraaien. In de parrot kabelboom.Goodluck!
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
@Jones Newton wrote:
Waarom xenon in je mistlampen het heef totaal geen zin..
Ga je dan ook standaard met mistlampen rijden of als het regent?Heerlijk. Heb in me astra g ook. Xenon dimlicht. Grootlicht en mistlicht. Zet vaak zat in donkere polder aan. Geeft zoveel licht dat het gewoon dag lijkt. En ook stukje berm mee verlicht.
Natuurlijk als tegenligger komt even dimmen.Je setje xenon moet de plus min van het halogeenlampje naar je balast. En van je balast naar het xenonlampje dan werkt het. Vervolgens een gaatje boren in behuizing waar het rubbertje in past. En klaar.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
20 februari 2016 om 12:25 In reactie op: Gezocht easytronic reparatie omg. Eindhoven/kleine problemen #18311197Procar tilburg. Heeft al wat meer opel’s gedaan met easy tronic. Misschien kan je hem bellen voor prijsje
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
6000k xenon groot- dim- mist licht.
Pilot led verlichting stadslicht.
Projector koplampen donkere
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
@RicoG wrote:
Dus als ik het goed begrijp komt met de HLS een hoop extra functies? Is er toevallig iemand met een HLS in de omgeving van alkmaar, zodat ik eens kan kijken? :D
Als ik poeltje zijn bericht goed interpreteer, kan ik dus niet zomaar een pilot kit inbouwen, vanwege het strooilicht? Ik moet de hele koplamp vervangen?
Nu zag ik online dit: http://www.cargoods.nl/shop/halogeenlampen/11583-aanbieding-h7-led-lamp-met-12-smd-leds/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Kan deze combinatie/ Is het geschikt voor mijn auto?
Als ik die in mijn mistlampen doe, en ik wil die aanzetten, moet mijn stadslicht dus aan. Zou mooi zijn als dat dan ook een led lampje Is.. nu zag ik deze:
http://www.cargoods.nl/shop/xenon-verlichting/8921-t10-led-stadslicht-met-canbus-5-smd-leds/” onclick=”window.open(this.href);return false;Je astra h is inderdaad niet uitgerust met zogenoemde projector lens in de koplamp. Dit hoeft niet percee een probleem te zijn. Tegenwoordig heb je hiervoor speciale setjes bijv van pilot. H3R en H7R bijvoorbeeld. De r van reflector. Deze kun je dus in de koplampen monteren.
Led dimlichten zou ik niet doen. Geeft bar weinig licht in deze units! De stadslichten en mistlichten kunnen wel. Let wel even op dat je ze met canbus neemt. Anders geeft je boordcomputer hele tijd aan dat er een lamp kapot is.
Succes!Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Gaat de meter helemaal niks omhoog? Of nog wel tot 70 graden? Als die na 20km snelweg nog steeds strak onderin blijft zal het inderdaad eerder een sensor zijn.
Als de meter wel klimt maar niet hoger komt als 70 graden is het bijna zeker thermosstaat. Die moet je dan vervangen.
Verschil zal er inderdaad altijd inzitten. Maar dat heeft met plek van sensoren te maken. Volgens mij twee verschillende sensoren in verschillende plekken van circuit. Succes!Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Lampje uit de auto trekken die er nu in zit. Kun je op het lampje of iets wel zien welke fitting. Of je zet hier een fototje van lampje neer. Of soms op de koplamp behuizing zelf. Denk ik de meest zekere manier voordat je gaat bestellen.
Ik heb groot- en dimlicht h7 fitting. Aftermarket lampen.
Maar dacht originele groot h7 en dim hb3. Maar even kijken is het meest verstandige denk ikVerstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Haha ja korte metten mee maken. Maar lakstift vind ik niet lekker werken. Ik airbrush het in en overtollige weghalen. En dan polijsten.
Maar het front moet een keer gespoten worden. Kennis van mij is schadehersteller geweest en wil hem graag spuiten. Evenals de kever. Dus heeft die mooi twee auto’s te doen. En heeft geen haast dus mag die doen wanneer het hem uitkomt.
De kofferbak staan bij mij 2 kisten in en een torentje met versterkers en powercap. 50mm2 draadje naar achter toe als voeding

Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
@smoke_soldier wrote:
Ah! ja die Irmschie van jou heb ik inderdaad voorbij zien komen op het forum ergens! gaaf, strak en mooie wagen om te zien! bedankt voor het laten zien!
Tja roestfobie, mijn grootste angst is inderdaad roestvorming op de carrosserie/chassis, tot nu toe worden mijn inspanningen beloond door geen roest te krijgen. lijkt mij ook sterk als je hem gewoon schoon houdt. :angelGek (leuk) genoeg heb ik deze week al 3 reacties van volslagen onbekende, complimenten gehad hoe strak en gaaf mijn Astra is en dat ze de Astra G niet of nauwelijks meer in deze staat tegenkomen. king: Waaronder vandaag in de garage toen ik de APK moest doen.
Maar ikzelf ben totaal geen fan van VW, los van het feit dat VW wel hele mooie klassiekers heeft. Waaronder jou kevert :thumb
Smoke
Kijk dat is wel fijn om te horen! Ik krijg ook wel eens te horen dat die er netjes en glimmend uitziet! Soms kom je ze tegen verroest verrot en alles kapot. Zonde. Maar des te mooier is die van jou en mij.
Ik vind vw ook niet zoveel aan. Ook nog een vw polo 2016 van me broertje opgebouwd met led en xenon en alles. Wel leuk maar niks voor mij. De kever is dan wel weer gaaf haha. Zeker omdat iedereen een kever kent!Ja zwerven hier al wat foto’s van rond van mn astra. Die prullenbak groene heb ik niet eens een foto van haha! Zo erg is die. Sloom hok met stalen wielen uit 99. Maar geen onkosten gehad dus hij is top en mag nog blijven!
Keep up the cleaning!
Ps. De minne heeft wel kleine puntjes roest door vorige eigenaar die in jaar tijd verzuimd onderhoud te plegen en versnellingsbak kapot heeft gereden.
Maar deze zomer word motorkap en voorbumper gespoten vanwege wat steenslag op de kap en de lip. En gelijk kleine puntje roest weghalen. Beetje oppervlakte roest gelukkig.Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
@smoke_soldier wrote:
Hahahaha nou ik zie en hoor steeds verhalen over het feit van ”Opgehoopt vuil en modder is barslecht voor de carrosserie” dus ik hou me wagen werkelijk goed schoon en niet alleen zichtwerk, nee, ook de gevoelige hoeken en plekken. Daarnaast vind ik het heerlijk om me wagen schoon te maken en te houden.
Wat er achter me bumper zit is de originele lak, nooit laswerk of tectyl werk gehad, waarschijnlijk daarom heb ik geen roestvorming. En het is meer dan bevredigend dat me auto roestvrij is. :wub
En zeer bedankt voor de complimenten! Ik ben stiekem wel benieuwd naar jou Astra :vertag
Smoke
Ja inderdaad! Ook ik heb een roest fobie. Moet gewoon schoon en goed zijn. Ook na wax laagje wel eens een wit randje in een naadje of tussen achterlichtrubber. Dat MOET ertussenuit en schoon. Ook elk deel incl randjes en kiertjes moet in de wax staan.
De bodem moet gewoon harde coating in zwart en alle stukjes die wel eens eraf komen door steentjes worden bijgewerkt. En gebeurd wel eens. Want van de andere kant is het een auto en moet die ook gebruikt worden en word die ook wel eens op zn staart getrapt. Dus spaar hem ook niet. En maar elke week wel even wassen en stofzuiger erdoor. Maar rijd 500 in de week bijna.Een foto van mn slopeltje in kwestie voor u. Astra G 2003 1.8 16v. Vol irmscher rondom. Vorig jaar nieuwe revisie bak eronder incl: druklager, platen enz enz.
Hierbij op de winterbandjes.

Heb nog een slopeltje astra g 1.6 8v in prullenbak groen, maar dat rijd niet lekker. Beetje te sloom. Dus goed voor de vrouw. Maar bijna onverwoestbaar 2ton gereden al. Alleen keer een egr kapot. Verder onderhoud als banden en remmen en verder niks. Eerste bak. Eerste set koppelingsplaten.
en vw kevertje uit ’72
Beetje rijden als goed weer is. En slecht weer beetje opknappen. geen bodyoff rebuild. Gewoon rijden

Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
@smoke_soldier wrote:
Deze week gedaan:
-Nieuwe remmen voor.
-Nieuwe handremkabel.
-Nieuwe middendemper + einddemper behandeld tegen roest.
-Nieuwe stuurkogels L+R
-Vandaag verse APK.
-Achterbumper gedemonteerd voor grote voorjaarsschoonmaak en eventuele roest te behandelen. nul komma nul roest te zien. Wel enkele roestige schroefjes vervangen voor vrijwel nieuwe.Al met al een prima week geweest voor den Astra :agent
Plaatje bij het praatje.
APK

Roestige schroeven

Bumper gedemonteerd

Nul komma nul roest! :wors

En klaar! :thumbup

Smoke :agent
Hahahaha gaat wel erg ver met schoonmaken! Meestal ben ik de enige in de wijde omtrek die bumpers eraf haalt en alle randjes kiertjes poetst en de onderkant van de auto schoonmaakt dat die weer goed zwart is. En schoon onder de motorkap.
Zelfs de achterbank moet er soms uit om fatsoenlijk te stofzuigen.
Mijn voorjaars schoonmaak is nog niet. Die komt zodra mn zomervelgen er weer onder mogen.
Ziet er trouwens super uit jou astra! Zeker met die donkere achterlichten en strakke clean uiterlijkVerstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
@wim-v6 wrote:
Als je lampen bijde stuk zijn kan het zijn dat ie dit niet ziet.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Wilde het wel even proberen en uitzoeken. Alleen mn opcom ligt nog op de zaak. Maar in een menu geeft ie aan of de schakelaar werkt.
Ook met een multimeter kun je hem doormeten. Ze hebben niet toevallig een gemeenschappelijke massa die kapot is toch? Lijkt me niet maar opper het maar even.Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Bij opcom kun je ook werkelijk zien of schakelaar actief of niet actief is. Weet even niet onder welk menu
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Ja dan kunnen de lampjes kapot zijn.
Maar Edmond jij gaf aan dat je met opcom hebt uitgelezen. Als je zelf een opcom hebt zou je die eraan kunnen hangen. Mocht er namelijk een kabelbreuk zijn naar je remschakelaar toe kun je doorlussen maar heb je nog geen effect.
Met opcom kun je zien of de schakelaar uberhaupt reageert. Of met een multimetertje metenVerstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
@Opeltje17 wrote:
Iemand erin laten zitten en zekeringen trekken totdat de stroom meteen wegvalt.
Astra G was trouwens in 2005 nog leverbaar.
Weer wat geleerd! Maar geldt dat voor zowel de hatchback, sedan en coupe? Dacht namelijk de coupe iets langer was geleverd tot in 2004. En daarna de astra h in 2004 kwam.
Maar goed dat het opgelost is. Enige is dat als de accu een keer teveel en te ver leeg getrokken is dat deze niet goed meer werkt.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Je cruise kan kloppen aangezien je eerst je rem moet bedienen voordat ie de cruise control vrij geeft.
Zou het een slechte verbinding kunnen zijn in de boom van je remlicht schakelaart? Je hebt er als goed is 2 inzitten.
Met opcom kun je de werking ervan zien. Schakelaar 1 en 2.Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Je radio zit op constante stroom. Je centrale vergrendeling heeft constant stroom nodig. Evt alarm. Dus zijn redelijk wat onderdelen waar lekstroom bij kan zijn.
Je zou eens langer kunnen meten. Vaak na x aantal tijd zal de auto in “rust” gaan en vallen er meerdere voedingen af. De tijd voor slaap verschilt per merk en type auto. Weet ik niet van een astra. Bij bmw duurt bijv 10 minuten.
Kan ook goed zijn dat je accu behoorlijk heen is. Je zal ook eens voltage moeten meten als de auto uit staat. En als de motor start en loopt. Vaak valt voltage helemaal in bij starten.
De 0.8 A weet ik niet of hoog of laag is. Waar ik nooit heb gemeten wat dit is.Even een ander vraagje. Is er een astra G gebouwd in 2005? Dacht dat ze toen al over waren of de astra H.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
@wim-v6 wrote:
Ik snap je frustratie :swear , maar ik heb eigenlijk nog geen duidelijk antwoord op mijn vraag, of er nou en lampje gaat branden/knipperen als de tank bijna leeg is.
Ik kan er zelf achterkomen door gewoon te rijden tot ik stil sta, maar dan hangt de anwb aan me broek en wordt ik van de weg gepluk. Daar heb ik niet zo veel zin in. Vandaar dat ik een forum wilde raadplegen.
Als je nou eens een 5 liter jerrycan meeneemt en evt trechter.. dan kan je hem leegrijden en mocht er niks branden en toch stilvallen kun je de jerrycan inzetten en weer doorrijden.Kom je heel simpel achter:
Als bij aandraaien van het Contact het benzine lampje kort oplicht, dan heb je inderdaad een lampje voor benzinereserve.
Als je wat onzeker ben zet je een kannetje benzine in de kofferbak (5liter is zat voor een 50 / 75km rijden dus dan kom je wel bij de pomp.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
[/quote]
Zoiets zei ik toch? :lol:
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
@broek87 wrote:
Ik snap je frustratie :swear , maar ik heb eigenlijk nog geen duidelijk antwoord op mijn vraag, of er nou en lampje gaat branden/knipperen als de tank bijna leeg is.
Ik kan er zelf achterkomen door gewoon te rijden tot ik stil sta, maar dan hangt de anwb aan me broek en wordt ik van de weg gepluk. Daar heb ik niet zo veel zin in. Vandaar dat ik een forum wilde raadplegen.
Als je nou eens een 5 liter jerrycan meeneemt en evt trechter.. dan kan je hem leegrijden en mocht er niks branden en toch stilvallen kun je de jerrycan inzetten en weer doorrijden.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
@shrek83 wrote:
Hallo,
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Versnellingsbak ratelt als je achter uit rijd. Wat kan dat zijn?
Bestuurdersstoel is net of hij niet vergrendeld en als ik hem voor over klapt dan schuift hij nie naar voren. Het gaat hier om een 3 deurs uitvoering.
Alvast bedankt.
Gr. Harold
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Bak kapot of druklager. Mijne begon ook zo te rammelen Tot die niet meer wilde.
Dus ga maar uit van ergste in dit geval.De stoel is de kabel geknapt waarschijnlijk. Dan wil die niet meer ontgrendelen. Oplossing 1 is de kabel vervangen.
Oplossing 2 is nieuwe stoel kopen.Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
@KRSA2000 wrote:
Daarom is het juist een fijn ‘anti-diefstal’ mechanisme, omdat het onhandig is… ;)
On-topic: is het ondertussen gelukt?
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
Ja inderdaad. Maar ik haal wel eens mn radio eruit. Maar moet niet aan denken elke keer moeten vechten ermee. Dus vertrouw ik maar dat ze niet in me garage komen (met alarm en camera) en vervolgens mn auto openmaken (op alarm) om een jvc radio te jatten uit een oude astra g 2003.
De airbags van mn vw polo ben ik wel meer bang voor dat ze weg zijn sochtends ondanks alarm erop.Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
@Chriskeeh wrote:
Hallo iedereen terug,
Sorry dat het zo lang duurde voor ik weer iets liet weten, ik ga dit proberen niet meer te doen!
Ikzelf heb deze: Raveland Flatsub FS-8 Auto-subwoofer actief 600 W
Dit een een plat model dat onder de zetels past, voor mij ideaal.
@Rottentweetie
Mijn voeding komt rechtstreeks van de batterij. Daar is een aftakpunt aan de postitieve zijde voorzien speciaal voor elektrische uitbreidingen. De nul heb ik op een niet geverfd stuk chassis voorzien. De kabel gaat via de batterij links boven het wiel, waar de motorkap bovenaan sluit, door de doorvoer van de deur. Daar zit een grote ‘mousse’ (ik kan het niet echt mooi uitleggen in het nederlands lol) en daar duw je die kabel gewoon door. Die komt dan uit achter het opbegvakje links onder je stuur. Vandaar gaat die onder het stuur richting radio. Daarna de middenconsole in. Meteen van die middenconsole gaat er een draad van onder de sigarettenaansteker mee naar de sub. Ik voorzie een foto moest je die mousse niet vinden.
@littlebird
Is afgezekerd met 20A. Kabel van 2,5mm² is voldoende op deze afstand. Ik werk dagelijks met draad en wij hanteren voor 2,5mm² een maximumstroom van 20A over een afstand van maximum 20m. Weet wel dat ik mijn sub heel zacht heb staan, Met mijn A metertje heb ik hem nooit meer dan 6A zien trekken zelfs al staat hij hard. Ik gebruik hem enkel om de lage tonen een beetje te boosten, niet om om 3u ’s nachts te gaan knallen! :)20a op 2.5mm2 gaat wel. Maar heb keer gezien dat ze met 2.5mm2 vde draad een versterker probeerde aan te sturen van 1500watt haha. Vandaar mijn nieuwsgierigheid.
Ik had ooit excalibur underseat erin en had 10mm2 erin gelegd. Eigenlijk was het voor dat wattage iets te hoog. De meneer had 8mm2 aangeraden. Maar ik had alleen 10mm2 liggen nog.
Nu in me astra g een 50mm2 liggen naar kofferbak. 150a afgezekerd.
Maar dat is niet voor een underseat woofertjeVerstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
-
AuteurBerichten