Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Deze had je ook nog nodig anders weet je niet waarop ze moeten.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
@Maikelb wrote:
oke gelukkig heb ik geen last van lekstroom dan.
ik zag trouwens bij mij dat ik het als volgt had aangesloten
87 constante plus
30 plus naar de camera
85 plus van het achteruirij licht
86 min/massamaakt het eigenlijk uit of je de min op 85 of 86 zet en de plus vvan het achteruitrij licht op de ander?
zelfde geldt voor het de 30 en 87?Nee maakt in principe niet uit. Als je stekkerjes hebt gebruikt kun je ze even omklikken. Zolang je maar niet 30 en 86 omdraait bijvoorbeeld. Dan brand de cam altijd of nooit.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Ja in sommige gevallen wil het eens voorkomen met lekstroom. Maar contstant werkt ook hoor met relais. Maar was meer bedoeld voor als je een module ertussen moet plaatsen. Dan kan de camera je accu leegtrekken of module.
Voor de rest maakt niet zoveel uit. Sorry voor de kromme verwoording in vorige bericht.Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Goed bezig! nu zijn we benieuwd naar fotos natuurlijk
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
5 maart 2016 om 16:19 In reactie op: Astra G: Alternatief MID/TID display (oplossing pixeluitval) #18168996De blauwe met zwarte achtergrond. Aangezien de rest ook blauw is.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
@zeeuwselimburger wrote:
@jannick wrote:
bij de astra h moet je de wagen ontgrendelen en dan terug de ontgrendel toets op je sleuten blijven induwen dan gaan ramen open gaar zolang je drukt en om je ramen te sluiten het zelfde maar dan vergrendelen drukken :D ik weet niet als het ook zo gaat bij de astra g
Weet jij toevallig ook hoe je dit opnieuw moet instellen als je accu is los geweest?
Ik denk. Even een spinsel. Dat je de de knop naar beneden in moet houden tot beneden is en dan wat extra seconden inhouden. Dan los. Dan naar boven inhouden tot die boven is. En dan ook nog wat extra seconden inhouden. Dan gaat die weer automatisch open en dicht. En misschien ook weer op je sleutel.
Ik heb bij mijn astra G het printje ertussen gemaakt iets groter als een 2 euro munt. Stelt niks voor en werkt perfect. Deze verlengt het signaal van de dichtknop voor x aantal seconden tot de condensator leeg is. En schakelt dan de doorlussing uit.
Als je de draad doorlust blijft dit dus altijd actief en heb vaker gehoord van lege accu’s. Dus beste is voor paar kwartjes die componentjes te bestellen en solderen en klaar. Achter het kastje de draadjes eraan maken en het werkt top.
Je astra g moet dan wel sluiten als je de sleutel in het slot stopt en dicht draait en vast houd. Heeft de astra dit niet heb ik ook geen idee of dat werkt.
Er zijn eveneens modules te koop voor ramen sluiten. Deze had ik vroeger in de fiat zitten werkte ook top. Alleen veel meer aansluitwerk.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
5 maart 2016 om 10:22 In reactie op: Astra G: Alternatief MID/TID display (oplossing pixeluitval) #18168994@mhakstege wrote:
Heren,
Even een vraagje: is iedereen nog steeds tevreden met deze MID?
En blijft die ook goed werken?
Wellicht het overwegen waard :hmmz :hmmzgr Matthijs
Jup voor hier alsnog geen problemen te vinden. Ben er tevreden mee en vind de extra info wel leuk.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
@V6R wrote:
Ik heb de LED’s besteld bij leds-buy.nl inclusief de weerstanden en deze gesoldeerd. Alles werkt nu perfect. Echter moet ik alleen nog de lampjes in de stuurbediening vervangen. Ik krijg alleen de knopjes niet los. Heeft iemand hier een handleiding van of kan iemand mij uitleggen hoe ik de knoppen helemaal los kan halen. Ik heb de stuurbediening al uit het stuur gehaald en ze half los gekregen. Maar ik krijg ze niet helemaal los.
Jij bent goed bezig!
De stuur bediening is niet heel moeilijk. Zit ergens een mini schroefje dacht ik aan de achterkant. En anders geklikt met een weerhaakje. Is alweer even geleden dat ik die heb gedaan.
Als je ze besteld voor 12v krijg je gelijk de juiste weerstanden erbij. Wel zo makkelijk.Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
@udo wrote:
@kwalihavome wrote:
Mocht je het wel via de telefoon ingang willen doen, heb je misschien wel iets aan dit filmpje.
https://youtu.be/lkH_QCS_bzk” onclick=”window.open(this.href);return false;Oke, heb het filmpje bekeken, met de muziek, maar snap nog niet hoe het nu precies werkt.
Sluiten ze nu 2 draden parallel op de +P en -P ?De grote rode knop schakelt een +12v naar de tel mut van de radio. Daardoor stopt de radio en denkt dat dus extern (bijv een parrot) ingeschakeld word. Op de p+ en p- zet je vervolgens je aux kabeltje en je hebt geluid. Het enige is dat je dus mono geluid hebt. Aangezien links en rechts niet gescheiden worden. Maar links plus en rechts plus bij elkaar zitten op de p+(p van phone) en zowel links min als rechts min bij elkaar op p- komen. Voor schematje van aux kabeltje ff op google kijken. Dacht de bovenste rechts was middelste links en onderste(breedste) de min. Even met multimeter doorpiepen en je weet welke waar hoort.
Opzich goed te doen en leuk gebruik. Verwacht alleen geen 110db te draaien. Maar voor normaal geluid is het goed te doen. Ik zou alleen de grote rode knop vervangen voor een netter exemplaar en netjes wegwerken en niet vol in dashboard.
(Zeurmode)
Vervolgens film je alles met een aardappel (480×620) en tril je zo erg dat ik zeeziek word. Om te zwijgen over de muziek keuze. Dat is smaak.(/zeurmode)Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Mocht u er een module tussen hebben geplaatst of mocht de camera deze mogelijkheid hebben om de resolutie aan te passen. Dit wil in sommige gevallen ook helpen. Maar dan moet of de camera ofwel de aparte module dit kunnen instellen.
Hier nog een link naar plaatje van relais bijvoorbeeld http://www.google.nl/search?q=p21/5w&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjo6OD84qbLAhWBa5oKHSr5AWcQ_AUIBygB&biw=360&bih=567#tbm=isch&q=4+polig+12v+relais&imgrc=-XYITXQy29Bf2M%3A” onclick=”window.open(this.href);return false;
Bij elke autozaak te koop.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Op plek 30 komt de puls van je achterlicht in. Aftakken van achterlicht draadje. Wat je nu waarschijnlijk ook al hebt voor je camera.
Plek 86 komt een geschakelde voeding op.
Plek 85 aan de massa.
Plek 87 gaat naar je camera.(de plus zeide van je camera) En de andere draad kun je, of bij je relais op 85 zetten en dan met wat draad op de massa, of gewoon laten zitten.Het probleem wil eens voorkomen dat zodra de achteruitrij lampen ingeschakeld worden dat de canbus storingen geeft op het beeld. Dat los je dus op met het relais. Deze schakelt zodra je achteruit inzet.
Zorg wel voor een goede geschakelde voeding op je relais. Anders ben je binnen korte tijd van je accu af.
Type relais: gewoon universeel 4polig 12volt maak relais. Zou je kunnen solderen. En anders met knijpstekkertjes.
(5 polig bestaat ook. Dan gebruik je 1 contact niet)Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
470 ohm. 3.3 volt bij 20mA. Aangezien bijna alle leds voortaan 3.3 volt moeten. Behalve diffuus leds.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
@Maatie wrote:
Een weerstand van 1K er tussen plaatsen kan ook. Kost je 5 cent bij Conrad.

Gaaf plaatje! Haha
Maargoed bij ledsbuy kun je ze mee bestellen met leds kost ook iets van 5 cent. 1k is overigens best veel. Daar meeste leds op 3.3v doen op 20mA.
Tenzij je diffuse led hebt die doen vaak minder.Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
@T-Bone wrote:
@littlebird wrote:
T-Bone wrote:Opcom is voor Opel, niet voor Saab…Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Volgens mij is beide GM hoor. En volgens mij maken ze zelfs gebruik van zelfde motoren en onderstellen. Dus opel is net zoveel saab, als peugeot 107 en citroen c1.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Opcom kan Saab uitlezen, maar niet zonder meer en ook voor zover mij bekend ook niet met de standaard software die je bij de China kloon krijgt.
Staat ook gewoon de keuze saab of opel in het begin bij mij. Verder nog niet geprobeerd of saab ook echt wil of niet
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
http://Www.leds-buy.nl en daar kan je ledjes vinden zoveel je wil. En kun je ook aangeven incl weerstanden voor 5v of 12volt. Krijg je alles netjes binnen afhankelijk van hoeveel je besteld ook nog voor bijna geen verzendkosten
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Xenon lampen h7 zouden wel moeten passen in h7 lampen.
Alleen zoals gezegd is xenon in reflector lampen vervelend en verblindend. Maar van pilot heb je setjes voor reflector lampen. In jou geval h7r. De r van reflector.
Als je angel eyes besteld zou h7 ook moeten passen. Maar kijk eerst eens wat je originele lampje is wat eruit komt. Of dat ook zeker h7 isVerstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
@T-Bone wrote:
Opcom is voor Opel, niet voor Saab…
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Volgens mij is beide GM hoor. En volgens mij maken ze zelfs gebruik van zelfde motoren en onderstellen. Dus opel is net zoveel saab, als peugeot 107 en citroen c1.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
@buas7 wrote:
de parrot gaat niet via je radio alleen je spiekers
Dat bedoelde ik ook. De speakers van je radio. De radio zelf doet in deze niks.
doelde meer dat er geen los speakertje in je parrot zit. Maar gewoon speakerd van de auto.Klinkt ook redelijk. alleen zoals gezegd met hard gaat het ruisen en kraken,
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Voor reflector koplampen zijn tegenwoordig de pilot setjes met een r erachter. Dus h3r of h7r.
Ondanks dat zou ik toch projector lenzen kopen. Deze geven veel beter lichtbeeld en verblinden niet. En als je ze gemonteerd hebt ook even de hoogte nog afstellen. Wat veel mensen helaas ook vergeten. ook met halogeen.
De prijs ga ik niet roepen. De ene vind 30 euro al te veel en de andere heeft 300 euro voor een setje over. Moet zeggen dat ik nu pilot setje als dimlichten heb in mn astra g en dat setje echt vele malen beter is als de cheap xenon. Maar aangezien mistlicht bijna niet aan heb heb ik daar een cheap kitje inzitten. Evenals grootlicht ook maar goedkoop setje. Toch zit er kwaliteit verschil in. De pilot heb ik overigens gekregen van iemand waarbij die overbodig werd. Dus weet de prijs niet. Maar dacht 250,- ex inbouw.Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
@moparone wrote:
Nu wordt het duidelijk, op de interface bij de Jack zit idd ook nog een losse draad en op de kabels van de radio zit ook een losse draad met steering wheel remote erop, dus met de Jack doe ik niets en verbind de losse draden.
Bedankt!
Spijtig van de Tid dat deze niet meer werkt met de radio.Juist! De jack kun je volgens mij afkoppelen. En dan tussen de iso stekkers. En volgens mij moest er nog een ander draadje vast gemaakt worden. Maar opzich spreekt het voorzich hoe je aan kan sluiten.
Sorry dat beetje onduidelijk was in het begin! De tid of mid kun je de datum op laten verschijnen. Dit kun je via opcom of tech2 programmeren. Je kunt ook kabeltje achter de tid mid doorknippen. Of je kunt de remote losgooien bij de radio. Maar dan heb je geen antenne versterker meer.De RDS kun je wel laten verschijnen op je tid mid. Maar ik durf niet zeker te zeggen of dat bij elke radio kan. En ik weet wel dat die kastjes(stalkers genoemd) stukken duurder zijn.
Heb je nog vragen laat maar weten en hopelijk kunnen we helpen.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
@moparone wrote:
Zal nog eens kijken maar dat zit er niet op, is een kd-r571 van jvc en zou klaar zijn voor stuurbediening, in de handleiding vind ik ook niets, ook niet op de site van jvc
Er zijn verschillende types kerel. Je hebt ze met een jack aansluiting zoals ik heb. En je hebt ze met een kabeltje aansluiting. Zoiets als je remote uitgang. Met zon knijp stekketje eraan.
Als het goed is moet er in de kabelboom van je radio ergens input of oe remote of iets staan. Heb net even vlug gezocht en is compatibel met stuurwiel interface.
Jvc oudere types hebben dus een jack en nieuwe een kabeltje.
Waar ik mijn interface heb gekocht geven beide leads(zoals dat heet) erbij voor oude en nieuwe jvc radio’s.
Kan alleen de beschrijving niet meer vinden voor inbouwen. Anders had ik die geupload voor je. Staat het met tekeningen op uitgelegd.Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
@moparone wrote:
Dus als ik het goed begrijp moet die Jack ik de aux aansluiting op de voorzijde van de radio, niet erg handig om altijd een extern kabeltje op de radio zitten te hebben
Nee fout.
De jack moet in de input van de radio. Zit achterop bij mijn jvc een extra kabeltje waarop “oe remote” staat.
Daar moet die in.Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
@computerbug wrote:
De stuurbediening is niet het probleem, dit zit steeds vaker standaard op de toestellen.
De tid en mid is het probleem, daar ben ik al een hele poos mee bezig om dit voor elkaar te krijgen.De tid en mid zijn inderdaad een probleem. Er zijn kastjes die ook de rds uitsturen. Ik heb hem in mijn geval uit geprogrammeerd en staat er standaard de datum op de mid.
Later heb ik een mid aftermarket besteld. En daar meer info en veel fijner met rijbereik en dergelijke.
De rds staat op mn radio en kijk ik niet vaak.Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk
@t.beentjes wrote:
Okee, dank voor je antwoord! Ga hier zeker eens naar kijken! Dat automatisch locken en unlocken dan
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Let wel. Ik heb het in de astra niet meer ingebouwd omdat het niet veilig is naar mijn idee. Ze kunnen namelijk erg gemakkelijk het signaal verlengen en dus je deuren openen zonder dat je door hebt. Bij nieuwe luxe auto’s hebben dit ook vaak keyless. En voor verzekering moet er dan vaak een gekeurd alarm in incl tweede afstands bediening.
Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk
-
AuteurBerichten