littlebird

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 307)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: led strips als interieurverlichting #18191649

    Er zit al een fout in.
    Interieur verlichting is massa geschakeld. Dus uw schema met relais aan die kant lukt niet als je op 85 en 86 een massa aanbied.
    Maar waarom zou je dit willen?
    Een simpel schakelaartje voldoet perfect toch?
    Stand 1 op deurverlichting
    Stand 2 altijd uit
    Stand 3 altijd aan

    Ik heb hem zelf altijd op stand 1 staan standaard.
    Als ik veel aan sleutelen ben staat stand 2 dus gewoon uit om accu beetje te sparen.
    En wil ik savonds lekker beetje de blits maken bij madame littlebird zet ik ze aan en gaan we cruisen. Niet vergeten om ze wel uit te zetten als je uitstapt en opslot zet snachts. Anders blijven ze natuurlijk branden.
    Maar dat is met alle verlichting in de astra.
    Ik heb ledstripjes gekocht op 12v. En die bij de pedalen en bij de achterstoelen gemonteerd. Werkt top en nog nooit problemen mee gehad.
    Mocht nog vragen hebben kun je ook een pm sturen als je wil.
    Voor de rest fototototoototot benieuwd!! En benieuwd welke strips je gebruiken wil

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: led strips als interieurverlichting #18191647

    Ik ga nergens een how to van maken. Kost teveel tijd en moeite en foto’s. Dus je mag gerust een how to maken. Maar ik heb er gewoon geen tijd voor.
    Ik ben wel benieuwd naar een fototje van je strips en de inbouw.
    De eventuele plus van je bovenlampje kun je ook weglaten en een plus vam achter je zekeringkast pakken.
    Heb je wel een multimeter of iets? Daar je het hemellampje mee kan nameten welke min je moet hebben. Dat is het enige belangrijke. De rest is vrij simpel. Heb je een linkje naar je ledstrips?

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: led strips als interieurverlichting #18191645

    Het is vrij simpel te maken. Niet al te moeilijk doen.
    Wat je als volgt doet.
    Men halen twee kabels van constante plus en van de massa van hemelverlichting af. Die laat je langs je a stijl naar benden gaan. Dus plus en min van je hemelverlichting naar beneden trekken.
    nu kun je er een schakelaar tussen gaan zetten. Ik heb voor een 3 weg schakelaartje gekozen.
    Stand 1 op deur contact aan
    Stand 2 uit
    Stand 3 altijd aan.
    Op pootje 1 zet je de min van je hemelverlichting
    Middelste pootje zet je de min naar je led driver of dergelijke.
    Pootje 3 zet je een vaste min ergens naar een min van bijv je radio of massapuntje.

    De plus zet je op de leddriver. En nu moet het werken zoals je wil.
    Succes. Bij vragen stuur maar berichtje. Als het is gelukt stuur maar fototje

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    Duurt fftjes. Als je vragen hebt kun je hun gewoon mailen. Mijn ervaring dat netjes antwoord krijg.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: elektrische buitenspiegels #18313113

    Ik zou ook geen wd40 gebruiken maar contactspray. Wd40 blijft wat smeren. Maar vuil blijft er dus ook aan plakkken.
    Eigenlijk het beste is om even uit elkaar te pakken en goed schoonmaken incl contactjes met een doekje en wat cpntactspray. En zorgen dat weer schoon en droog in de auto terug zit.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: Koplampen astra g vraagje #18311104

    Incl 6000k xenon grootlicht dimlicht en led stadslichtje. Zwarte uitvoering.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: elektrische buitenspiegels #18313107

    Schakelaar word vaak vies. En weinig gebruikt. Waardoor vuil erin blijft. En dus de werking ophoud. Je zou hem eruit kunnen halen en proberen open te maken. Anders een andere van de sloop proberen en meenemen. Eerst ff probeten of die het doet. En dan pas kopen natuurlijk. Kan zijn dat die het ook niet wil doen. Meestal is dat het probleem waardoor beide het niet doen

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: achterlip astra g #18312881

    Oja de ramen zijn ook echt zo donker. De achterkant is 3% en nog privacy sheets. En voor is 50%. net met correctie toegestaan.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: achterlip astra g #18312880

    Nou klaar was die nog lang niet. Was van jonge rijder geweest die geen geld meer had. Dus 2 jaar geen onderhoud. 2 jaar rijden en verder niks aan gedaan. Lak zag er niet uit. Dus na onderhoud en wat problemen verholpen te helpen en flink te poetsen en schuren en polijsten zijn de meeste krassen eruit gekomen gelukkig. Alleen de voorlip moet nog een keer gespoten worden.
    Interieur werkten beide stoelen niet naar voren klappen. Helft van de lampjes was kapot. Gelijk alles eruit gehaald tot kaal auto over had. En toen gelijk bedrading voor audio gelegd en alles blauwe lampen Nu rijd die eindelijk goed. Op de p0170 lambda2 na. Maar dat komt wel een keer nog. Die heeft geen haast.
    Front

    Interieur

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: achterlip astra g #18312878

    Geen idee. Had zo gekocht. Vol irmscher. Voor- zij- achterkant. Spiegels spoilertje
    De foto op winterbanden nog. Binnenkort de zomer sloffen er weer op leggen.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: achterlip astra g #18312876

    Irmscher

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: Gasklep probleem z18xe #18312302

    @liviu2004 wrote:

    Uitlezen met opcom wat de gaspedal positie is en wat is de gasklep positie doet. Foutcodes?

    Bij mij alleen foutcode p0170 lambda 2 (not present)
    De gasklep werkt gewoon naar behoren verder. positie pedaal en positie gasklep zelfde en lopen netjes op en terug allebij. Alleen bij 80% gas heeft hij dit. Bij 100% weer niet. Het dippen in toeren.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: Gasklep probleem z18xe #18312301

    Ik heb hetzelfde gevoel. Ook storing in lambda 2 p0170 even uit me hoofd.
    En heb gevoel dat vermogen mist. En als keer in zn 4 vanaf de 1200 toeren op 80% gas dan heeft die op paar plekken een dipje. Net of die even schokt.
    Ik heb nog niet verder gekeken ernaar. De foutcode wel al vaker gewist. En komt soms na dag terug en soms na week.
    Verder branden er geen storing lampjes in dashboard.

    Ik denk dat gkh schoonmaken en opboren en keer nieuwe pakking ga steken zowiezo.
    Bij mij is het een astra g uit 2003 overigens

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: Stadslicht Meriva B #18309776

    Zie net dat er wel canbus staat. Maar wattage is 3.6 watt. Dus liegen de chinezen weer eens.
    Overigens zou ik achter geen led doen. Daar het een karwei is om alles netjes werkend te krijgen met weerstanden en dergelijke.

    De automatische verlichting blijft werken.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: Stadslicht Meriva B #18309775

    @Rob-Epe wrote:

    @littlebird wrote:

    Losse weerstand ertussen zetten. Kun je voortaan elke led erin doen wat je maar wil

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    Zo’n techneut ben ik niet… is daar een How-to van ?

    Het zijn deze: http://www.amazon.com/Newsun-Canbus-Reverse-Lights-Canceller/dp/B00M1GE54S

    27 leds per stuk…
    Met een weerstand werkt de automatische verlichting dan ook?

    Deze zijn zonder weerstand die jij hebt. Dan gaat het niet lukken nee. Je moet canbus leds hebben. En ja in NL zijn ze stuk duurder. Maar als je langs een winkel gaat kun je wel proberen met verschillende leds.

    Zoek maar even op google naar canbus resistor. Deze komen tussen de plus en min van je lamp die je in led wil maken. Let wel op dat ze warm worden en dus of op metaal zitten of vrij in de lucht. En niet tegen een kabel of plastic.

    Verder heb je verschillende wattage daarin. 5watt 21watt en 50watt. Welke lamp je in led veranderd.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: xenon in mistlampen #18311574

    @peter2.2 wrote:

    oke nog bedankt voor je tips littlebird
    ik denk dat ik toch maar beter voor canbusleds kan gaan kijken
    is misschien wel de makelijkste oplossing
    maar ik ga van het weekend eerst me trekhaak maar
    even ombouwen van zeven naar dertienpolig moest ik ook nog steeds doen
    maar geen tijd voor gehad

    gr peter

    Valt best mee met werk. Afhankelijk hoe handig je met elektro bent. Bij mm vw polo 2016 had ik de kentekenlampjes ook met canbus. In verschillende sterktes geprobeerd. En bij allemaal gaf ie storing. Bij sommige gelijk al en bij sommige na start-stop. Dus ik kon niet veel anders als weerstanden ertussen zetten nog. Maarja daar kom je uiteindelijk achter na proberen. Nu is opel niet zo spannend. De vw is wel erg gevoelig. Voordeel van magazijn vol om te proberen tot het werkt.

    Voor de treksjaak zijn er verloopjes van 7 naar 13. Tenzij je dat niet wil natuurlijk. Ben geen aanhanger expert.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: xenon in mistlampen #18311572

    http://www.nlpower.com/Producten/Productdetails/tabid/64/ProductID/37727/CategoryID/67/Warning-Canceler%2FCanbus-Weerstanden-voor-LEDs/Default.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;

    De 5 watt. Deze zet je tussen de plus en min van je stadslicht. Jd kunt de knijpstekkers gebruiken al ben ik daar niet zo voorstander van.
    Daarna het werkt het met elke led.

    Let wel op! De weerstandjes worden heet! Zorg dat je ze netjes wegwerkt en dat ze nergens met plastic in aanraking komen. Liefst vrij in de lucht of tegen metaal aan van bumperbalk ofzo. Zorg ook dat de draden natuurlijk niet kapot kunnen schuren tegen iets scherps. Is even rot karwei maar daarna kun je elke gewenste led erin zetten.
    Of je koopt een canbus led en zou het ook moeten werken.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: xenon in mistlampen #18311570

    @peter2.2 wrote:

    ja inderdaad
    die had ik er al ingezet
    maar was geen succes waren waarschijnlijk
    geen canbus leds dus als ik het contact aanzet
    gelijk een melding lampen kapot dus maar weer
    verwijderd

    Jep moet je ze met weerstand monteren. Kan op 2 manieren. Een losse weerstand erop zetten. Dan kun je elke led erin duwen wat je wil.
    Of een canbus led kopen.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: Relais aansluiten achteruitrijcamera astra h #18312348

    Ik ben er niet zo handig mee. Doe het als dagelijks werk natuurlijk. Maar als het werkt dan werkt het in dit geval. Veel plezier met je camera en veilige kilometers

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: xenon in mistlampen #18311568

    Gaaf! Nu de stadslichten nog in led ghihi

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: Relais aansluiten achteruitrijcamera astra h #18312346

    Ja ik begrijp het een beetje.
    Maar achteruitrij lamp doorknippen??!!
    Als je voorzichtig ben kun je met een mesje de kabel bloot leggen. Een ander stukje draad eromheen wikkelen. Ff vast solderen en klaar.
    Dat draadje gaat naar 86.
    Dan gaat de 12v + voeding op 30 (in jou geval de 12v aansluiting van achter).
    Ook daar geldt dat je stukje bloot legt van je voedingdraad er omheen wikkelt vast soldeert en aan 30 hangt.
    87 gaat de plus van je camera.
    85 en de min van je camera gaan aan de massa.

    Nu kun je kiezen. Of je stuurt 87 naar je interface. Of je stuurt 86 naar je interface zodat deze schakelt als je in zn achteruit zet.
    Maar nog steeds is het plaatje niet zo duidelijk met lijntjes voor mij.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: Stadslicht Meriva B #18309773

    Losse weerstand ertussen zetten. Kun je voortaan elke led erin doen wat je maar wil

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17953747

    @wim-v6 wrote:

    Ik heb zonnekleppen los gehaald, kap dakraam los gehaald, a stijl kap eraf gehaald, zo kon de hemel ver gezoeg zakken om de draad te begelijden.
    Dan onderaan de astijl stekkertje laten zakken.

    Dan kapje bij pedalen weg.
    En kabel vandaar naar de radio begeleid en aan de auto draadboom ge-tyrapt.

    En alles weer terug gebouwd.

    Was met een uurtje klaar.

    Mijn pioneer microfoon heb ik in mijn binnenlampje (welke origineel al een microfoon bevat) geplaatst, werkt prima

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    Ja zoiers had ik kort beschreven. En zoals ik al zei zijn sommige microfoobs geschikt voor inbouw in originele uitsparing. Maar van parrot al niet. Die moeten echt buitenop gemonteerd worden omdat anders niet te verstaan is. originele mic zit ook vaak naar beneden gericht in een blokje. Daar een mic aftermarket naar voren gericht is. Dus soms kan inbouwen (kenwood sommige ook). Maar mijn ervaring is dat 9 vd 10 opbouw moet zijn voor optimaal.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: Relais aansluiten achteruitrijcamera astra h #18312344

    @Maikelb wrote:

    Hierbij het aansluitschema zoals het denk ik zou moeten.
    De optie onderin was ook de reden waarom ik voor constante stroom had gekozen, voor de extra 12volt aansluiting in de kofferruimte.

    Als heel eerlijk mag zijn snap ik er geen drol van. Je achteruitrij licht zit aan de constante plus? En je module ook? En je relais zit aan de achteruitrij lamp?
    Maar heb je een interface moeten plaatsen tussen je originele radio en je camera? Zo ja moet je die op geschakelde plus zetten. Aangezien anders de interface stroom blijft pakken en je accu leeg maakt.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17953744

    In de plafondlamp werkt met sommige microfoons niet goed! Beste is om buiten op te schroeven. Functie over uiterlijk in dit geval.
    De rest zoals wim zegt. Je kan simpel onder kapje bij pedalen losmaken en dan hup langs rubber af naar boven. Boven over plafond naar je lamp. Dan zou je alleen je lamp eruit hoeven halen. Trekveer kan. Kan ook met een 2.5mm2 draad van stopcontact. Makkelijkste is om van boven naar beneden te werken omdat connector kleiner is als de mic zelf met doorvoeren.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 307)