Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Je zal dan eerst de auto code moeten invoeren voordat je verder kunt. Veiligheid voor slles
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Nee die moet uit gaan. Als die brand bij auto op contact staat er een foutcode in. Uitlezen en resetten. Vervolgens rijden en weer uitlezen en evt repareren. En resetten. Het steeksleuteltje moet uitgaan. motorblokje blijft branden.
->edit<- lees er overheen. Ik heb het over een astra g! Weet niet geheel zeker of voor een astra h het zelfde geldt!
Iets met koningsdag en feest en geel schuimend vloeistof.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
@bart-gsi wrote:
@littlebird wrote:
bart-gsi wrote:Is bij de autos met fly by wire en dan rem en gas vol inhouden..
Maar dat is bij deze tigra niet van toepassing… Die had dat nog niet..Gaat niet. Paperclip of opcom of tech 2 eraan is hier de oplossing. zijn geen tigra uit die series met fly by wire pedalen.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Dat type ik toch ook… :hmmz
Oke. Overheen gelezen. My bad! Nu dus dubbel antwoord haha. Sorry!!
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
@rjkooijman wrote:
Had het geluk dat deze radio van iemand anders is geweest en dus het verlengstuk van de iso-blok was al wat aan gedaan. Gelukkig zaten er al krimpvoetjes (zie foto) aan de rode en gele draad, was slechts een kwestie van de verbindingstukken omwisselen. Hij doet het nou weer goed :). Thanks voor de hulp.
Nou heb ik nog gewoon standaard speakers er in liggen. En net klein rondje gereden en vond de diepgang van de speakers beetje tegenvallen. Het volume kan wel hoog alleen mis dan nog beetje de bas e.d.
Heeft iemand tips/winkelwagentje voor goede speakers in een Astra G 3-deurs hatchback? Ben er nog niet over uit of ik een subwoofer wil, wil niet zo’n auto hebben waarbij ik geen gas meer hoef te geven vanwege de trillingen van de subwoofer…

Je draad isoleren! Stukje blootliggend draad is brand gevaarlijk als ergens tegenaan komt. Brand ie volledig uit. Dus wel belangrijk.
Verder zou ik er een composetje in stoppen als dat er nog niet inzit. Dat klinkt al stuk beter.
En dan kun je daarna kiezen voor klein versterkertje met klein subwoofertje. En die bouw je strak weg aan de zijkant van je kofferbak. Of een underseat woofer.
maar de srandaard speakers zijn vaak verdroogt en oud van origineel opel.Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
@bart-gsi wrote:
Is bij de autos met fly by wire en dan rem en gas vol inhouden..
Maar dat is bij deze tigra niet van toepassing… Die had dat nog niet..Gaat niet. Paperclip of opcom of tech 2 eraan is hier de oplossing. zijn geen tigra uit die series met fly by wire pedalen.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Paperclip of beter een opcom of tech2 eraan.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
In de kabel van je sony naar de kabel van de auto zit een rode en gele draad. Daaraan zitten stekkertjes. Deze haal je los. En dan moet je even de gele op de rode en de rode op de gele doen. Hierbij wissel je de constante 12v en geschakelde 12v om. Opel heeft een rare eigenschap deze twee andersom te monteren.
Dan onthoud die zijn instellingen wel weer. (Zolang je maar niet vals mee gaat zingen hoor! Lol)Veel plezier van je radio en je eerste auto!
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Ik heb mijn z18xe uit 2003 uitgelezen. De waardes daarvan liggen tussen de 100 en 800 mV voor lambda 1
En tussen de 300 en 600 mV voor lambda 2 o2.
Denk dus dat jou waardes wel kloppen.
Zeker weten doe ik het niet. Maar lijkt mij dat die lambda van jou goed is.Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Zeker een z18xe geeft vaak wat problemen met imitatie. Zo ook de lambdasensor in mij geval. Ik zou in dit geval liever origineel kopen ondanks het het duurder is
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Bobinebrug kapot denk ik. Klopsensor kan ook komen omdat die draden best beroerd liggen en heel soms door willen slijten.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
24 april 2016 om 10:12 In reactie op: z18xe Bobine defect? (P0303-01 Overslaan cilinder 1 t/m4) #18314149Vervang de lmm maar eens voor een nieuwe originele. Kost wel even geld. Maar dan weet je zeker dat die goed is. Heb ook vele andere geprobeerd en stuk voor stuk waren ze kapot.
Nieuw was de enige oplossing voor mij.
Zie ook mijn topic met p0170 lean exhaust.
Ik heb mijn lmm vervangen op aanraden van liviu en werkt perfect nu weer!
Luchtfilter zo vies? Dan weet ik niet of de rest van de auto zo goed onderhoud heeft gehad?
Maar vervang de lmm. Fsrs-opelwebshop kan origineel leveren.
Hopelijk word het probleem hiermee opgelostVerstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
De chat was alweer offline. Maar heb ze retour formulier ingevuld. Hoef al geen nieuwe van hun. Ga wel ff bij ons pa zn dealer vragen naar sensor.
Het water gebeuren klopt. En ook omdat twee redelijk grote remus eindstukken heb kan de slagregen en condens makkelijk erop staan ofzo. Dus maak me ook geen zorgen. Als de rest nog op peil blijft is het goed. Anders koppakking vervangen ooit.
Voor nu loopt hij weer top. Nog wat klein spul afwerken en dan is alles weer goed en als nieuw.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
@bart-gsi wrote:
02 sensor kan wel voor jouw motor geschikt zijn.. maar vaak draait opel niet lekker op imitatie delen…
maar als de oude niet kapot is.. niks meer aan doen…Dat klopt. Daar ben ik me van bewust. Maar ik heb express op fsrs gekeken. Daar een originele lmm gekocht. En een originele o2 sensor. Nu zit ik te kijken en blijken ze maar 1 type te hebben. Deze is van delphi en werkt dus totaal niet op mijn motor. Nu heb ik ondertussen de oude wel terug maar wil hem liever toch vervangen omdat die 160k mee gaan ongeveer en nu 194k gereden heb.
Ondertussen wel weer een paar honderd km gereden afgelopen 2 dagen en soms even flink aan de tand gevoeld. En tot nu toe helemaal geen foutmelding meer! Alleen klein beetje vocht wat uit de uitlaat blijft komen. Heel raar. Hij verbruikt geen olie en geen kvs verder.
Voor nu lijkt het probleem opgelost. Thanks to liviu!
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
De o2 sensor vervangen voor de oude en loopt als een trein. De oude was dus nog niet kapot. Maar ik begrijp niet waarom die van fsrs op 0mv gaat. Toch maar terug sturen en dan naar de dealer een nieuwe bestellen?
De lmm geeft idle 9 a 10 kg/h
En bij 3000rpm ongeveer 35kg/hVerstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Ondertusswn nieuwe lmm gemonteerd. En een nieuwe o2 sensor. En na stukje snelweg boem opeens rich. Nou lees ik hem uit met opcom. Maar what the fak staat de o2 op 0mV bij stationair. NIEUWE o2 sensor. Op fsrs besteld origineel z18xe geschikt. Nu zal ik het nog aankijken wat er aan de hand kan zijn. Maar erg leuk is het niet meer.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Ja. Vanaf je hemel de massa aftakken naar beneden. Wel de goede pakken. Zodra hemel verlichting dan aan gaat gaan de strips aan. De deur schakelaar zou kunnen maar weet niet of voor achter of links rechts gescheiden zijn. Succes
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Helemaal top! Laat maar ff weten en zien met filmpje. En inderdaad na hoelang zijn geheugen kwijt is. Maar voor nu is alleen positief!
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Helemaal super! Soms willen ze standaard in uit stand staan. Dus als je er stroom op zet gaat er niks branden.
Maar kon jij ook kleuren instellen? En zo ja. Onthoud ie dat wel?Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Oke! Ga ik van de week even regelen.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
En weet iemand waar ik een gasklephuis pakking of iets kan vinden van een z18xe motor? Heb op fsrs gekeken maar niet gevonden. Zet er wel een pakking? En welke is dat? Of moet ik doe weer bij de opel dealer halen? Thanks again alvast!
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
I have order both the lmm and 02 sensor. Today i was driving 160km/h and again the light came on. Opcom again p0170 lean exhaust.
With cold engine the 02 sensor is doing nothing.
Still at 417mv.
When engine is on temperature the 02 is between 118 and 630mv.The lmm is 780 rpm 8kg/h
The lmm is 3000 rpm 27 kg/hI have order an lmm and an o2 sensor to make sure those are new and original. Hopefully the faultcode will gone and stay away. Otherwise i don’t know what to do anymore.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Ik heb het wel in de auto. Wel eens aan spelen geweest in de sneeuw. Dan grijpt er van alles in. Maar de kabel voor tcs ligt er dan weer niet in. Voor de knop dan natuurlijk
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Ik heb geen voorbereiding gevonden voor traction control. Zit die bij een z18xe uit 2003 niet standaard? Of kan ik die er zelf bij trekken? De knop heb ik al.
Stoelverwarming had ik wel voorbereid en aangesloten. Wie heeft een een tip? Heb dashboard er al uit gehaald en ligt alleen nog een groene stekker met vele draadjes erin. Maar nergens een blauwe voor de tc.Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
I know. I will ask my local dealer where my dad always go for his astra g. He will get me a new lmm. Then i will see if the problems stay or gone.
Thank you for now!Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
-
AuteurBerichten