littlebird

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 307)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Autoradio #18324178

    Rode en gele draad achter de radio omwisselen. Rood op geel en geel op rood. Dan zou het weer moeten werken

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    Achter dashboard kastje zit je motortje. Kijk ook even of er geen zekering kapot is. Parafaan moet los en daar zitten ook schroefjes achter. Is beetje rot werkje vind ik.

    1 Als weerstand kapot zou zijn zou stand 4 het nog moeten doen.
    2 motor kan kapot gegaan zijn. Uitbouwen en 12v erop zetten merk je het gelijk

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17644637

    @OlafK wrote:

    Nieuwe slofjes voor, was nodig zat precies op 1,6 mm.

    Dat is nog veel! Had mijne op apk op 1.6 zitten. En dag erop had afspraak met bandenboer en waren ze tot canvas doorheen kwam op. Zat geen streepje meer op.
    Toen laten vervangen en apk goedkeur. Had natuurlijk van te voren willen goedkeuren dat nog ff kon rijden tot zomerset erop ging.
    Maarja dat mocht niet meer. Dus zo kaal ingeleverd dat gewoon eng was

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    Ja dat bedoelde ik. Maar aangezien je nu alleen de voorste wil doen moet je inderdaad even iets knippen. Zou ik in de car to iso stekker doen. Dan houd je je auto kabelboom heel en je radio boompje ook. Wel even goed af isoleren de draden die van je radio uitkomen die je afknipt. Anders maken die kortsluiting en is niet zo goed voor de radio.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    Mee eensch.
    Speakers vervangen door betere kwaliteit altijd een plusje! Demping scheelt ook erg veel! Ondanks dat je het niet gelijk merkt. Hoor je het toch wel in het resultaat.
    Wij hebben wel eens bmw 1 serie voor speaker upgrade. De originele rommel eruit en dan goede kwaliteit nieuwe erin op de originele headunit. Klinkt gelijl stukken beter. Fabrikanten moeten ergens op besparen ook.
    Zelfs het bose systeem van een porsche 911 klinkt blabb standaard. Denk je ook wat te hebben.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    Je wilt de originele speakers via de versterker laten spelen? Zitten er dan niet wat te weinig uitgangen op je versterker? Of heb je maar 2 speakers? Of zet je meerdere bij elkaar op 1 versterker?
    Ik zou de stekker van je speakers losmaken in de iso. Even een losse iso halen en die erop klikken. Dus vanuit de versterker naar een iso stekkertje. Die vervolgens in de iso to car klikken. Knippen kan ook. Maar even de kant van de radio netjes af isoleren. Anders maakt die daar sluiting op. Succes! Laat maar even weten

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: Opel astra G Koplampen inbouwen inclusief xenon. #18323873

    De koplampen zoals wim v6 al aangaf zijn goed. Gm tuningparts levert ook gelijk xenon kits en volgens mij ook wel led lampjes voor alles. Errors geven ze niet.
    Wat voor hemelverlichting heb je in de astra? Een enkele of met leeslampjes? Degene met leeslampjes zijn t10 leds.
    Die in de kofferbak zijn festoon lampjes.
    Automatische hoogteverstelling is geen must voor xenon. Projector lampen wel. Ivm verblinding.
    Ik heb mijn insignia sproeiers op ebay besteld. Is kwestie van parafaan eraf halen lipje indrukken en oude eruit drukken. Nieuwe erin drukken. Slangetje natuurlijk losmaken. Kind kan de was doen.
    Verder zijn de sportstoelen redelijk prettig daarbij kun je de hoogte en alles regelen maar ook de lendesteun evenals je onderrug.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    @ArnoDekkers1995 wrote:

    Nou, zoals te lezen valt werkte mijn cruise control naar behoren, oftewel volgens de functies die in A t/m G beschreven staan, maar werkt deze nu dus niet meer zo. Het probleem is dus juist ontstaan in plaats van opgelost?

    Sorry ik had wat te snel terug getypt. Maar dan zou je cruise control module kapot zijn? Misschien accu eens los halen? Anders weet ik het niet. Sorry dat te vlug reactie gaf! Hopelijk word het snel opgelost voor u.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: [HOW-TO] – Astra G – tellerunit uitbouwen #17946540

    @Rambo wrote:

    @RISL wrote:

    Ik heb mijn tellerunit twee jaar geleden voorzien van blauw licht. Alle foto’s behalve de laatste (met mijn eindresultaat) zijn door iemand anders gemaakt.

    In de achterkant van de tellerunit kun je nu de lampjes verwisselen als je dat wilt.

    Ik heb zelf gekozen voor blauwe tellerverlichting. Let op, dit is wel bij mijn Coupé met witte tellerplaten!

    Zijn de wijzers ook los te krijgen, probeerde deze eraf te halen maar zit gewoonweg geen beweging in. Durf de boel ook niet te slopen.

    Is het mogelijk om de wijzers überhaupt te laten oplichten?

    Als je de achterkant bekijkt zie je gekleurde moeren zitten, als je deze los draait haal je het lampje eruit. Geeft de kleur van de moer aan welke kleur de lamp heeft?

    Wat voor leds heb je gebruikt, dezelfde als de standaard alleen dan in blauw of normale leds?

    Mis her en der wat info.

    De wijzers kun je losmaken met een vork. Eronder steken en voorzichtig losmaken. En te verlichten kan gerust. Alles kan. Afhankelijk van hoe handig je zelf bent en hoeveel je durft met elektro. De blauwe lampjes zijn led. En kun je gewoon kant en klaar kopen en erin draaien. Je hebt er maar 4 of 5 nodig. De rest zijn controle lampjes.
    http://Www.leds-buy.nl koop ik ze altijd.

    Evt heb je ook nog indiglo platen. Weer ietsjes anders.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    Mag ik even inhaken op dit topic?
    De recirculatie klep is inderdaad een hels karwei! Bij mij ook uitgebouwd gemaakt en aangepast dat nooit meer fout kan gaan. Maar ook met kabelboom ervoor en airbag en weinig ruimte is het vervelend in laatste type.

    Ook ik heb een Astra g 2003 sport ed2. Daar heb ik de stoelverwarming ingebouwd en daarvoor is het een groene en zwarte stekker. De gele ben ik nog niet tegen gekomen. Is die niet voor een traction control knop toevallig? Heb zelf niet die knop erin. Of misschien een loze stekker. Heb er al paar meer gevonden in mn g die loos zijn.
    Bij mij ligt er onder de asbak wel een blauwe stekker met meerdere dunne draadjes. Stuk of 6? Waar is die dan voor? Niet voor traction control knop lijkt mij? Want dat paste niet op een van de sloop. Licht blauwe stekker met klein stekkertje (2draadjes) ernaast.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: Cruise control #18321648

    Opel dealer in een stad verder vragen. 30 euro lijkt me veel beter!. Meeste vragen maar iets namelijk. Zo niet, nog even andere opel dealer vragen. Zoals gezegd vragen en doen ze maar iets.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    @ArnoDekkers1995 wrote:

    Hallo allen,

    Zo fanatiek als ik ben heb ik (inmiddels al een dik jaar geleden) zelf cruise control aangebracht in mijn combo c (vergelijkbaar met de corsa c techniek). Dit heb ik gedaan d.m.v. het vervangen van de bedieningshendel voor knipperlicht etc, met eentje waar ook de cruise control knoppen aan de kopse kant op zitten. Extra draadje moeten trekken, Opcom (china clone) aangeschaft en geprogrammeerd.
    Tot dusver geen probleem, cruise control werkte ‘like a charm’, alles deed het; (ik nummer de functies voor het gemak even)
    A. Snelheid vastzetten (set)
    B. Snelheid hervatten (reset)
    C. Snelheid opvoeren door set in te houden
    D. Snelheid minderen door reset in te houden
    E. Grote knop aan onderkant schakelt cruise control uit (iets gecontroleerder/vloeiender dan bij het aanraken van de koppeling/rempedalen naar mijn idee, dit lijkt me alleen een elektronische regeling om e.e.a. wat vloeiender over te laten komen)
    F. Snelheid per 2km/uur opvoeren door 1 of meermalig op de set knop te klikken
    G. Snelheid per 2km/uur minderen door 1 of meermalig op de reset knop te klikken

    Hier heb ik een dik jaar mee rondgereden zonder problemen.

    Echter, nu is er iets vreemds aan de gang, namelijk;
    Mijn cruise control werkt nog steeds, echter alleen functie A t/m E. Het veranderen van de snelheid per 2km/uur d.m.v. klikken op de knopjes werkt niet meer. Vreemd bijkomend gedrag is: Wanneer ik de cruise control inschakel (laten we zeggen op 80km/uur), en ik geef gas bij en laat het gas weer los, dan zakt ‘ie weer netjes terug naar 80km/uur. Échter, wanneer ik gas bij geef naar bijvoorbeeld 90km/uur (dus zonder hem uit te zetten, rempedaal of koppelingspedaal aan te raken) en ik druk opnieuw op de set knop, dan wordt 90km/uur opeens de nieuwe snelheid waarop hij vast blijft staan. Iets wat hij eerst niet zou doen, dan zou het drukken op de set knop namelijk (logischerwijs) gezien worden als het opvoeren van de snelheid met 2km/uur, waarbij hij dus als ik het gas los zou laten nu op 82km/uur zou gaan rijden. Dit is nu dus niet meer.

    Als ik mijn opcom gebruik om in de meetwaardeblokken te kijken bij de cruise control knoppen dan zie ik de waardes (voltages) keurig veranderen bij het indrukken van de knoppen, wat er dus op zou duiden dat deze goed werken. (Dat was eigenlijk sowieso al bekend, omdat de knoppen wel werken, maar alleen de stapsgewijze functie niet meer werkt)

    Wie o wie herkend dit probleem, of weet waar dit aan kan liggen of hoe het verholpen kan worden?

    Graag hoor ik van jullie,

    Groet, Arno

    Probleem opgelost. Zo hoort bet te werken. In mijn astra g werkt het ook precies zo.
    *80kmh cruise op set. Bijft 80 rijden. Gaspedaal gas bijgeven lukt dan en gas los weer tot 80 terugvallen.

    *80 kmh cruise op set. Blijft 80 rijden. Op de set +2 reset -2 kmh.

    *80 kmh cruise op set. Gas pedaal tot 100 en dan weer set neemt die de snelheid weer over. Blijft 100 rijden.

    *80 kmh cruise blijft 80. Remmen koppeling of uitknop. Cruise eraf. Rijd even 60. Vervolgens op reset knop en trekt weer naar de laatste cruise snelheid dus 80.

    Zo werkt de Astra g met volgens mij zelfde cruise systeem type. Hopelijk heb ik je informatie gegeven die je nodig had.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: Astra G gordelverklikker #18319677

    Is in bepaalde landen inderdaad geleverd. In nl niet

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: mistlampen Astra G voorbereid?? #18182532

    Dan zul je inderdaad moeten meten in het grijze blok. Ene kant van de meter op de massa(min) houden. Andere ga je zoeken welk draadje spanning krijgt als je schakelaar indrukt.
    Die tak je af naar een relais onder de motor kap ergens. En dan vanaf je accu naar zekering naar relais toe. Aftakken gewoon stukje kabel blootleggen. Daar een nieuwe draad omheen draaien en goed solderen en tapen. Dan hoef je niet te knippen. En met een dun kabeltje naar buiten naar je relais.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: mistlampen Astra G voorbereid?? #18182530

    Controle lampje maakt niet veel uit. Is idnerdasd geel groen achtig. Maar gewoon zekering eruit of amp stekketje ertussen zetten en die losmaken. Als niet werkt maakt ook niet uit.
    Tenzij je graag moeilijk wil maken en je controle lampje in het dashboard ook aan wil sluiten. Dan mort je een extra draadje van je schakelaar naar de tellerbak leggen en daar een t5 lampje insteken als die er nog niet zit. Alles kan gemaakt worden. Kan het ook allemaal nameten als je wil. Ik woon in Brabant. Alleen schema heb ik niet voor je. Succes!

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: mistlampen Astra G voorbereid?? #18182522

    Geschakelde van de radio afpakken. Of sig aansteker.
    Die naar schakelaar. Schakelaar naar relais. Relais aan massa.
    Zo schakelt het relais alvast aan en uit op moment dat contact aan is.
    Dan een dikkere draad van je accu naar zekering naar relais. En dan je relais naar mistlampen. (Gebruik 2.5mm² draad minimaal!)
    Mistlampen aan de massa en klaar is het feestje. Mooi led lampje erin. Pilsje pakken. En genieten van je resultaat.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: mistlampen Astra G voorbereid?? #18182520

    @bart-gsi wrote:

    Accu ==> zekering ==> schakelaar ==> lampen ==> massa

    En dan netjes aan de kabelboom voor je lampen vastmaken

    Is idd ook een optie

    Dan loopt er zat amperage over je schakelaar! Kan beter met een relais werken. Je wil liever geen 10A over een schakelaar heen waar je met je handen aan zit. zekering met juiste waarde gebruiken en amp stekkertjes om aan relais te maken. Kun je zelfs dunnere draadjes gebruiken naar binnen naar de schakelaar.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: Airco slaat niet aan! #18318272

    De stekker op je pomp geeft 12v zodra je knop indrukt. Dan schakelt de pomp in en draait die met de motor mee.
    Vaak kan het zijn dat of een sensor stuk is. Of toch weer de pomp. Aangezien je een sloop hebt gekocht ga ik uit van de pomp als je wel 12v meet op de stekker.
    En hoe kunnen ze uberhaupt zien of die lek is als de pomp niet eens fatsoenlijk draait? Moet je toch met fluor vullen en voor twee weekjes rijden met airco aan. Dus ga maar vanuit dat de pomp is als je toch 12v op stekker meet.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: mistlampen Astra G voorbereid?? #18182505

    Mistlampen kun je via origineel schakelaar pakken. Als je weet welke draden. En daar een relais tussen prikken. Dan gaat het wel lukken als die niet voorbereid is.
    Maar kijk toch maar eens heel goed met bumper eraf. Soms zitten ze erg hoog of weg ge tiewrapt. Cruise control kan als die is voorbereid andere stengel halen. Heb je een gaskabel of elektrisch gas klep huis? Aan gaspedaal zit er stekkers aan of gaskabel? Als je in Brabant woont wil ik wel eens meehelpen met knutselen of even een blik werpen

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    Vaak een massa probleem zoals je omschrijft. Vage lichtjes op half vermogen en als je dingen bediend word het nog vager. Ga maar beginnen met meten. Uitlezen heeft evt wel zin mocht er een module kapot zijn.
    Helaas weet ik zo niet 1 2 3 uit hoofd waar welke massapunten zitten in de astra h.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: MID naar CID ombouwen Astra G #18315628

    Ja klopt! En zorgen dat die up to date blijft als dat nog gaat.
    Maar is ideaal inderdaad. Wel grappig dat je er een hebt. Ik dacht dat ik toch een van de weinigen was met een stinger in een opeltje. Blijkbaar zijn er nog meer “gekken” als mij haha. Gaaf man!
    Overigens ook veel plezier van je cid scherm! Stoer dat je die heb ingebouwd!

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: MID naar CID ombouwen Astra G #18315626

    @t.beentjes wrote:

    Is allemaal achter de bumper weggewerkt! Hij zat ingebouwd in m’n vorige astra en daar heb ik hem uit laten halen omdat ik niet meer zonder wil! Heb nog wel de “oudere” antenne dus radar detectie werkt niet heel goed meer. Sommige posten pakt hij niet altijd op en hij piept af en toe vals… Maar meestal werkt het wel! En om +1000 euro te gaan investeren in een nieuwe antenne vind k wat teveel van t goede hahaha

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Hahaha ja dan kan je het er beter uithalen. Dan heb je nog een oude sa antenne met oud oog. Dan kun ne beter niks hebben want nieuwe frequenties pakt ie niet. Ik werk in een eenmanszaakje met mn baas. En zijn selected dealer van stinger. Heb een vip met hd antenne en nieuwste oog erin nu. Werkt echt top!
    Toch veel plezier!

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: MID naar CID ombouwen Astra G #18315624

    Haha welke antenne zit erin? Een SA antenne en in het midden een “oog” met een bolletje? Zie er weinig met een stinger rijden in een opeltje.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: MID naar CID ombouwen Astra G #18315622

    @t.beentjes wrote:

    Hoppa! Kabeltjes omgeplugt en er was beeld. De traagheid is ook opgelost. Ik heb nieuwe navi cd’s gedownload en gebrand op 4x snelheid! Het systeem werkt nu fantastisch! Nu nog wachten op de GPS antenne en als het goed is werkt het dan! Plaatje van het eindresultaat:

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    En wat doet meneer met een dsi in zijn auto? Hahahaha bang dat je de overheid sponsort? Of heb je alleen een antenne buiten en geen laser ogen?

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

    In reactie op: Astra G beginnersvragen #18317571

    Balanceren. De band moet zich soms zetten. Ik had 4 nieuwe banden en mn stuur ging gewoon op en neer van het trillen. Ondanks dat ze goed waren gebalanceert in eerste instantie. Ik heb er zelf bij gestaan ook.
    Even melding van maken en evt afspraak maken over een week of wat. Je moet namelijk wel ff een paar honderd km (hoeft niet in 1 keer) rijden op deze nieuwe banden, dat de band goed warm is geweest en zich goed kan zetten. En dan even na-balanceren. Als het een goed bedrijf is doen ze dit even gratis. Bij mij zat er 15 gram verschil in alsnog. Ondanks de eerste run goed was gedaan. Heeft per merk type band velg en auto te maken.

    Uitlijnen gebeurd niet standaard. Kost extra en moet je om vragen.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 307)