Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ga het direct proberen Willem, bedankt.
@KRSA2000 wrote:
Ik neem aan dat je 1.5% bedoelt…
Je kan (stiekem) een vacuum slang los trekken voor de apk.
Is valspelen, ik weet het… maar kan je daarna op je gemak alles nalopen.Kijk dit zijn antwoorden daar heb ik wat aan, maar wat voor vacuumslang kan los gehaald worden, die van de mapsensor er zitten er zoveel op.
Mannen,
Onderhoud is bij gehouden en de Corsa was goed warm en op toeren binnen gereden, dus hier lag het ook niet aan, Had in tussen de mapsensor en de Lambdasonde vervangen, maar geen resultaat, CO waarde veel te hoog bij stationair is 1500 en mag maar 0,5 wezen, dus wie weet nog raad.Nee deze heb ik nog niet na gekeken, maar die haal je ook zomaar niet los als dat al wil natuurlijk zonder de boel te slopen, zal wel vast geroest zitten die pijpen in elkaar.
Ik dacht dat het wel ietsjes minder zou worden met de oldtimers maar hier duiken toch maar weer een paar SCHITTERENDE Opel’s op.
Heb je ook nog een interieur fotootje, kan er geen genoeg van krijgen van deze beauties.
Reken maar dat dit een dure jongen was 1982, PRACHTIG Zeg.
Je vraagt wat het beste luchtfilter is, dat is wat er op hoort toen de gsi nieuw geleverd werd.
20 april 2014 om 09:14 In reactie op: Opel corsa uit ’99 problemen met koelvloeistof verlies #18229400Dit zal hem wezen,
viewtopic.php?f=6&t=172590&p=2256909&hilit=vectra+menno#p2256909De prijs is altijd moeilijk te bepalen op zo’n afstand want er komen meer dingen om de hoek kijken zoals een distributie snaar water pomp rollers ,als dit ook bijna aan vervanging toe is en het zaakie licht los moet je dit eigenlijk gelijk meenemen, kun je weer jaren rijden als dit gemaakt is, en dan praat je niet enkeld meer over een kop-pakking.
18 april 2014 om 13:05 In reactie op: Opel corsa uit ’99 problemen met koelvloeistof verlies #18229387Dit is zeker weten de kop pakking, witte rook is het verbranden van de koelvloeistof, vandaar dat jij dit kwijtraakt, niet mee door blijven rijden hoor anders word het meer als de koppakking.
Dan moet er een enorme luchtbel in zitten, anders mag dit niet gebeuren.
Zal wel het begin zijn van een lekke koppakking,
verbruik de Corsa ook koelwater.Kan niets anders zeggen dat dit er SUPER uit ziet.
Ziet er gelikt uit, zeker het laatst gemaakte model in dit bouwjaar, heb je dit zelf zo gemaakt die 5 moers velgen, er zaten altijd 4 moers velgen op, zijn zeker Senator velgen staat wel stoer.
Vragen zijn altijd welkom Saluma,
Het verschil is dat jij dan een 3bak automaat hebt en de nieuwere zijn 4bak automaat met een sport stand erop, deze bakken schakelen super enkelt dat pizza-punt wil wel vaak als ze wat ouder worden storing geven en dan blijft De S knipperen in je cokpit wat je niet wil natuurlijk, deze geeft de storing aan dat er iets in de bak niet goed zit, deze storing is niet helemaal terecht want het is alleen maar slijtage van de pizza-punt wat heen en weer gaat bij het inschakelen van de versnelling, dus deze punt moet dan even uit elkaar en schoon gemaakt worden en dan is het knipperlampje S weer over.Hoi Jan,
Heb je de pizza-punt nu al weer aan de praat, het blijft angst vallig stil, ik hoor het graag van je hoe het afgelopen is.De pizzapunt zit inderdaad goed klem op dat hoofdasje van de bak, je moet wel proberen zo dicht mogelijk bij het asje omhoog wriken want daar zit hij erin gedrukt, misschien even een beetje WD-40 erop spuiten gaat het wat soepeler.
Er zit 1 grote centrale moer met wat ringen er onder deze draai je los, dan even met een schroevedraaier er onder om de pizza punt los te wrikken (kan wel eens wat vast op dat asje zitten), als je de pizza punt los hebt dan draai je deze om en dan zie je wat kruis kopjes zitten deze moeten allemaal los en dan weer met een schroevedraaier er tussen om die 2 deksels van elkaar af te halen, wel met beleid natuurlijk, kijk uit als je de deksels van elkaar scheid dat er geen veertjes en koperen plaatjes weg springen, SUCCES Ermee.
4 februari 2014 om 10:33 In reactie op: Wim’s C-Ascona’s: 03-02-14: Delco ontsteking vervangen #18097055Kan je nagaan dat zo’n opel motor weinig nodig heeft om te blijven lopen, als alles verroest was en dan nog er mee te kunnen rijden, Ik zelf had ook een keer een inwendig breuk in de draad zelf, dit vind je ook bijna niet want op het oog zijn alle draden heel, maar inwendig toch niet, en dan vraag je je eigen af hoe is dit nu mogelijk, Nou Wim mooi voor je dat de opel weer heerlijk snort.
Misschien zit er een W aansluiting op je dynamo, daar zou je de toerenteller op aan kunnen sluiten,heb je al zo’n kokpit dan?
Dat is mooi werk, heb je ook het voorraam nog even nat gespoten, daar kan ook nog water tussen door komen, dit kan je teminste uitsluiten.
Daar bij die accu kan behoorlijk veel vuil zitten, haal de accu maar eens weg en de boel even goed schoonmaken en de afvoer leidingen goed door blazen, kan een beetje verstopt zitten vandaar dat water binnen, bij die kabel kan het haast niet doorheen komen, zo stevig rubber is dat.
Je kan ook even onder de vloermatten voelen, dan bedoel ik die matten die op de boden liggen, daar zit van dat schuim op en dit is dan flink vochtig/nat, je kan het ook snel merken aan de beslagen ramen, dan heb je veel vocht in de auto.
En daar boven zit ook de accu, hier onder wil nog wel eens wat rottigheid zitten zodat er wat water naar binnen komt vanaf de parafaan.
Staat hem goed hoor zwart met zilver, de kleur stelling komt ook terug op de velgen.
-
AuteurBerichten