Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hier op het forum zijn er genoeg die hun Astra verlaagt hebben ,misschien willen ze de originele wel kwijt,of natuurlijk op de marktplaats hier worden er ook wel aangeboden.
6 november 2011 om 21:53 In reactie op: Technisch probleempje wat zelfs opel niet kan oplossen #17922320Ja je hebt gelijk Wim,Heb hier een tijd naar lopen zoeken,Maar heb het nu zelf opgelost,Enkelt jammer dat ik geen foto’s van de binnenkant hebt gemaakt.
Dat zou mooi wezen ,Maar zo als ik al zij ,als deze al een tijd stil staat kan hij wel eens defect wezen,maar dit is te maken natuurlijk,maar als de webasto niet aanslaat weet je nog niets,je moet deze dan wel horen tikken enkelt srart hij niet op.
Je zal er niet langer dan een jaar mee gereden hebben ,want met de A.P.K. kijken ze er geheid naar,veel voorkoment geval bij Opel.
Daar is deze verwarming niet voor bedoelt,Als ik het zo bekijk naar de onderdelen houd deze het koelwater op temperatuur,
wij hebben deze ook in de Telekranen zitten namelijk,Zou super wezen voor de winter als hij werk bij jou geen sneeuw meer op de auto als je hem aan de praat krijgt ,maar als hij al een tijd niet gebrand hebt is dit slecht voor deze kachel,hoop dat hij het nog doet.De uitlaat heb ik wel gezien bij je maar er moet ook nog ergens een kachel zitten in het motor-ruim,
Kijk even op deze site misschien herken je wat,
http://standkachel.webasto.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;Lijkt mijn niet met een Bie metaaltje want dan zou je de kachel de hele nacht aan staan als het koud zou wezen en aangezien zo’n kachel best veel vergt van de accu,Er moet een schakelaar wezen, tenzij ze deze verwijderd hebben om een of andere reden.
Dit heb ik ook met mijn automaat gehad en niemand hier op het Forum kon hier antwoord op geven ,toen ben ik zelf maar aan de slag gegaan (helaas geen foto’s ervan gemaakt)We moesten toch een nieuwe radiateur plaatsen dus de oude eruit en zo hadden we wat meer ruimte om bij het schakel-mechanisme van de automaat te komen,deze zit natuurlijk op de bak,
De vorm van het mechanisme is een driehoek deze moet je geheel van het blok demonteren je kan de bekabeling laten zitten en dan moet je hem een halve slag draaien en dan zie je 5 ster schroefjes zitten deze los draaien en de driehoek kan je nu delen (denk om de pakking-ring die er tussen zit)als je de driehoek open hebt zie je een pal met 3 koperen stripjes en daar blijft er 1 van hangen of maakt geen goed contact met die koperen baantjes die er op zitten ,even alles weer schoonmaken en wat koperslip erop en weer dicht bouwen,Bij onze Astra knippert nu geen S lampje meer.Als je zo’n verwarming erin hebt zitten zou je dit wel moeten kunnen regelen met een klok van Webasto of iets dergelijks,kan niet zomaar een kachel zijn of deze is afgekoppelt ,want zomers gebruiken ze deze natuurlijk niet en drogen de ringen uit en gaan ze in storingen en dan word hij niet meer gemaakt dan laten ze het maar zo of ze halen onderdelen eruit,Ben wel benieuw wat de garage er van zegt,hierbij een afbeelding van zo’n klok.

Is nog steeds een Astra kwaal,ze zijn gewoon doorgerot of een gietluchtbel erin,dan breken ze ook zo maar eens een keer.
Zo’n radiateur kost niet zoveel,heb het net zelf ook een nieuwe erin gezet,leuk klusje.
http://www.winparts.nl/14/koelsysteem/radiateur” onclick=”window.open(this.href);return false;Maar waarom maak je je eigen zo druk over zo’n benzine lampje ,gewoon zorgen dat je op tijd tankt,gaat je lamp ook nooit branden en heb je deze niet nodig.
Op dat groene gedeelte daar zit een koper baantje geplakt en het kan wezen dat deze gebroken of beschadigt is door dat lampje erin en er uit te draaien,Dus toch maar even je teller eruit halen en deze even doormeten, bij de horizontale stekker
die in de tellerbak klikt,kan je bij het vierde koperen stripje en er tegen over + & – (vanaf de buitenkant gerekend) 12volt op zetten en dan kan je waar het lampje het niet doet meten of je daar stroom hebt zo niet is deze gebrokenKijk ook even naar je lampfittingen deze kunnen ook gecorrideerd wezen,en als je toch het kapje van de achterlichten eraf hebt bekijk de aarde ook meteen even misschien is het schroefje er wel uit vandaan waar de aarde draad aanvast zit,succes ermee.
Of je hebt een plas water ergens binnen liggen,dat je lekkage hebt,het heeft zoveel geregend de laatste tijd.
Maar wat voor storing moet het wezen dan? De Astra rijd en schakelt perfect,kan er niets aan ontdekken ondanks het lampje knippert.
Waar bevinden zich die draadjes dan? Ik heb hier namelijk ook last van,dat de S blijft knipperen.
Dat komt door het oxideren van je remschoenen hier zit namelijk aluminium in en dat blijft aan de remtrommel hangen ,je had even een paar keer voor en achteruit moeten rijden dan schieten ze meestal wel los,maar kijken kan nooit geen kwaad,mijn voering was ook los van de remschoen gekomen ,maar ik heb schijfrem achter dus dat kan geen kwaad,succes ermee.
Dan zou je de thermostaat er eens uit moeten halen,misschien is hij wel kapot,en dan zo een stukje proberen te rijden ,als dit niet zo is dan is misschien wel je waterpomp stuk ,dat al je schoepen er af zijn ,hier zal je niet blij mee zijn,heb je wel de ontsteking er goed terug in gedaan en op tijd gezet ,hierdoor kan het motorblok ook slecht lopen en warmlopen.
Of je radiateur zit potdicht ,je kan het even proberen om de dop er af te draaien van het koelvloeistof reservoir,kijken of deze dan druk opbouwt,als het goed is moet dit nu niet kunnen.
Misschien je draagarm rubbers ruim of versleten.
Heb je wel de thermostaat goed om gedaan,zodat het koelwater kan circulaire.
12 september 2011 om 09:40 In reactie op: opel astra station 2.0i 16V CDX (automaat) paar vragen #17917386Dit bedoelt hij,
http://www.forte-nwe.com/NL/Forte+producten/Aandrijving/Automatic+Transmission+Treatment.html” onclick=”window.open(this.href);return false;11 september 2011 om 20:05 In reactie op: opel astra station 2.0i 16V CDX (automaat) paar vragen #17917383Dan kan je de Astra het beste naar de Garage brengen als er wat aan gebeuren moet.
11 september 2011 om 09:41 In reactie op: opel astra station 2.0i 16V CDX (automaat) paar vragen #17917380Hoi Robby,
Weet je wanneer de automatenbak onderhoud heeft gehad?Zo niet, dan zou je de automaat even moeten spoelen en een nieuw filter er in en dan kijken of het euvel verholpen is ,dit is de goedkoopste manier,hoop dat het lukt.Zolang je niet de storing uit de computer haalt blijft deze dat aangeven ook al heb je een nieuwe sensor erin,dus je zal langs de garage moeten om de computer te resetten.
-
AuteurBerichten