Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat slangetje loopt toch in de achterklep? even de bekleding loshalen en het slangetje los nemen.
Even het slangetje opzoeken van achter en dubbel vouwen en dan een tairep er om heen doen.
Voor loopig kijk ik het wel even aan ,zo te horen hoef ik me nog geen zorgen te maken,nogmaals bedankt voor de vele reactie’s.
Vind het toch wel een raar gezicht hoor die meter tegen de 100 graden aan,maar ik begrijp nog steeds niet waarom de bovenste slang naar de thermostaat zoveel druk op staat dat je deze niet een mm in kan knijpen als de motor warm is ,bij de Astra is deze een keer open gescheurd dus volgens mijn hoort dat niet dat er zoveel druk op komt,het blijft nog even zoeken.
Heb het inmiddels gevonden,De kogel die aan de spoorstang zit was uit het subframe gebroken.
Ja mensen ,allemaal nog bedankt voor de reactie’s,De ventielator heb ik horen aanslaan het koelvloeisstof is op peil,en ik draai de dop wel langzaam open zodat eerst de druk er af is,maar als ik het zo lees gaan de wijzers van de Corsa B allemaal tegen de 100 graden aan staan,vind het wel wat hoog ,of de schaalverdeling is wat ruim genomen,was ook al bang voor de koppakking,maar als deze niet over de 100 graden gaat maak ik me nog geen zorgen,nogmaals bedankt voor het mee denken.
Heb inderdaad wel even mijn best hiervoor gedaan ,Ik probeerde de dag teller ook nog op die stand te krijgen maar helaas niet op tijd in de gaten gehad,Heerlijk nog zo’n stand erbij.
Vandaag de 2 tjes berijkt,De automaat schakelt nog als boter, en geen olieverbruik,SUPER Ding.

De aftap plug zit ook aan de zijkant van de bak.
Dat is nu weer vervelend,je kan ook de kop van de boutjes met een waterpomptang pakken en een slag geven, dit wil ook wel helpen ,wel flink in die tang knijpen,De stekker zou je los moeten kunnen maken geeft niet als die klemmetjes af breken, dan zet je deze met een tairrip weer even vast,wel die pizza-punt voorzichtig open maken hoor en denk om de pakking,SUCCES ermee.
Hier de beloofde foto’s van het pizza-puntje,Na het delen van de punt is dit het schakel puntje met de koperen plaatjes erin,dit zijn de boosdoeners die het sport lampje laten knipperen,deze blijven namelijk wel eens vast zitten,ik denk door het hard worden van het vet wat erop zit,deze schoonmaken en de veertjes een beetje oprekken en de plaatjes weer terug steeken.

Hier de onderkant ervan waar de koperen stripjes overheen glijden ,ook maar even schoonmaken en een beetje opschuren.

Denk ook even om de pakking die er tussen zit,je ziet deze bijna niet zitten,ook even eruit halen en schoonmaken,met een beetje vet eraan weer terug drukken in de eerste foto.

Zoals je ziet heeft het rechter pennetje vast gezeten want deze is scheef af gesleten.

Nu alles weer in elkaar zetten en kan er weer jaren tegen,en het sportlampje knippert niet meer.Als je airco hebt ,even 10 minuten aan zetten is het zo verdwenen en zijn je ramen weer schoon.
Ik ga Zaterdag ook weer zo’n pizza punten uit elkaar halen ,zal ik direct een paar foto van de binnenkant maken,wel makkelijk,want ik denk dat alle automaten aan de beurt komen.
Even vol houden Niels,kan niet veel wezen dit euvel,misschien de vacuum slangetjes even na lopen,en je moet wachten met starten dat het S lampje uit is hé,rijden super die Astrá’s automaat.
29 februari 2012 om 08:41 In reactie op: Astra G motor versturen per post??? Koerier gezocht! #18001384Jullie hebben daar toch ook wel een koeriersdienst rijden ,deze doe je even een prijs opvragen wat dat kosten gaat,of misschien wel een plaatselijke beun die wel even heen en weer rijd ,mogelijkheid zat toch om even wat te vervoeren,het is ongeveer 240km dus dat is al 33€ aan benzine.
Hoi Niels,
Heb je het pizza-puntje ook uit elkaar gehaald?ik bedoel dus dat je dat puntje gedeeld hebt,die 5 kruiskopjes los gedraaid en opengemaakt,zodat je tegen die koperen baantjes aan kijkt.Hier kan je er ook een halen en meestal compleet met schroeven en ringen erbij,heb er laatst een radiateur vandaan gehaald ,ik geloof dat ze nu geen verzendings kosten rekenen.
http://www.winparts.nl/15/koelsysteem/airco-condensor/0004950/airco-condensor” onclick=”window.open(this.href);return false;Even een p v c buis door de midden halen en deze er overheen schuiven.
Heb ook zo’n koets en is geen oliezuiper en gaat 1:14 ,automaat met 215.000km op de klok,je kan wel even naar de achterveerschotels waar die spiraalveren in zitten kijken deze willen wel eens los komen van de chassie balk of nog erger doorgerot,even een zaklamp meenemen,en even kijken bij de achterraamwisser of dat niet doorgerot is,ben wel nieuwgierig wat deze kosten moet.
Zo’n sportieve eind-demper maakt een diepe brom,wel sportief ,maar vind de herrie wel irretant worden na een lange rit.
Hier kan je ook even kijken,leuke site vind ik dit en ook wel eens wat besteld,
http://www.winparts.nl/633/remsysteem/remblokken?import=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;De dealer verkoopt bijna een heel motorblok erbij,Als het goed is kan je de thermostaat indrukken en draaien dan wipt hij erzo uit,daarna een losse thermostaat halen en terug plaatsen,De daeler verkoopt ze niet los,ik zij dat dit belachelijk is dat je zulke duren onderdelen erbij krijgt zoals een heel huis er om heen terwijl het alleen om de thermostaat ging,hij vond het niet leuk,maar het kon niet anders.
Prachtige site zeg,kunnen weer lekker rond neusen hoe het in elkaar steekt.Bedankt hoor!!
Dit hadden wij ook aan de hand dat deze trilde,We hebben de spiegel een extra druk gegeven om hem beter te laten klikken in dat rondje wat achter je spiegel zit ,in de kap dus,en ja hoor de klik lukte en zat hij vast ,maar met dit weer is het wel riskant om dit te doen ,plastic is knijterhard natuurlijk.
1 februari 2012 om 08:32 In reactie op: koelvloeistof komt naar buiten corsa 2.0* foto update 02-02* #17959463Kan je de thermostaat niet los eruit draaien of wippen dan,en anders het hele huis eraf en in een pan met kokend water leggen kijken op deze open gaat weet je zeker dat hij het doet.
-
AuteurBerichten