Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[rquote=1853745&tid=138108&author=IMpY]je originele koplampen hebben geen Xenon goedkeuring. Dus hier krijg je dus het stooilicht van. Als je wel goedgekeurde lampen heb dan heb je xenon projector koplampen. Deze geven dus geen strooilicht. Kost wat maar dan heb je het ook goed.
Groeten Twan[/rquote]
Fout. Originele lampen hebben wel de xenon goedkeuring, echter je krijgt er wel onzettend veel strooilicht van.
(in het glas van de koplamp staat gewoon DC)

@vincent23: Moet ik je helaas ongelijk geven.
mistlicht met stadslicht mag en wordt tevens ook aangeraden. Met dimlicht aan, heb je groter kans, dat jezelf minder ziet.H7 fitting, wordt geleverd met plastic voetje en met metalen voetje.
Plastic voetje is een ramp. Metalen voetje moet gewoon lukken, omdat fitting hetzelfde is. Wel even in de gaten houden wat boven of onderkant is.Ik ga ervanuit dat je bedoeld kortere lampjes. In principe is het dan geen probleem; als je een normale halogeenlamp erin kan prikken, dan kan een xenonlamp ook.
Er zijn ook korte lampen verkrijgbaar
Koplampsproeiers en automatische hoogteverstelling is vanaf 1 januari 2007. Koplampcode is niet meer van toepassing.
Xenon wordt minder warm (een paar graadjes minder) dan halogeen. Er is een kans (H1) dat de lampjes niet gelijk passen in je koplamp. En theoretisch gezien, is het een halogeenkoplamp. Mocht er wat gebeuren omdat je xenon in je angel eyes hebben ingebouwd, dan heeft de fabrikant/importeur zich ingedekt.
Xenon setje kan er zo in, zonder aanpassing van de stekker;
1. je gebruikt de kabel die erbij zit (zit aan de lamp vast)
Of als je kabel genoeg hebt, dan kan je de stekker die aan de HB4 lamp zit, rechtstreeks op de ballast klikken.Dat zou eventueel ook kunnen, maar bedenk goed, als er een lamp stuk gaat of ballast. Dan ga je garantie claimen met zelf gesoldeerde kabeltjes.
Dat zou kunnen. Je kan verlengkabels ervoor kopen, die je zo tussen kan klikken.
Op een D2S lamp zit geen starter aan vast.
Je kan het zelf instellen, maar dat is meer giswerk. Bij de koplamp zie je een inbus gat of kruiskop gat. Daar zijn er 2 van. 1 voor links-rechts en 1 voor boven-beneden. Iets naar boven draaien.
Wat je ook kan doen is naar je huidige garage gaan. Beetje garage doet het gratis voor je.
BMW gebruikt inderdaad nog 4300K, maar ook de andere merken zit het nog rond de 5000K. Heb al vele auto’s vervangen met 6000K en dat is “blauwer” dan de standaard lampen. En dan heb ik het over de D1S lampen, die zitten zowiezo standaard achter lens.
Hoe kom je erbij dat OEM 6400 is?
origineel gepost door miraltje
origineel gepost door Juffer1
mocht het kenteken van je H voor 31 december 2006 zijn afgegeven dan heb je ook nog nodig :Koplampsproeiers, ruitensproeier-resservoir voor koplamsproeiers, pompje voor koplamsproeiers, slangen voor de koplampsproeiers, ballast voor automatische hoogte regeling enz.
je bedoeld na 31 december 2006.:P
bdw de hoogte regeling wordt niet gecontroleerd bij de apk
Dat kan je nog niet weten; Als het goed is, is nog geen enkele auto gekeurd van na 31-12-2006. Dus regels kunnen nog aangepast worden.
origineel gepost door svdk20
terug eisen! gewoon brief sturen naar rdw dan je onterecht bekeurd bent! ivm de gerechtelijke uitspraak.Ik zou hem ergens anders naartoe sturen ipv RDW
Past zonder problemen.
Er wordt niks gedoogd. “Blauwige” stadslicht mag, mits deze niet blauw uitschijnt. Het moet wit of geel uitschijnen. Dit geldt ook voor dimlicht. Bij sommige agenten ligt het bepalen van kleurgrens wat hoger dan de ander.
Sommige agenten zijn overijverig. Er is zelfs iemand bekeurd met blue vision lampen van Philips.
origineel gepost door max
Xenon naderhand inbouwsetjes zijn niet meer toegestaan en als de politie je ermee aanhoud kun je er een boete voor krijgen.
Met een setje goede H4 lampen heb je hetzelfde effect en geen gezeur met de “sterke arm der wet”…..Mag alweer een tijdje
Nou ja, ik las het zo; dat het weer verboden wordt…..vandaar.
origineel gepost door wim-v6
Dat is wat ze willen met die 12000K, de aandacht trekken…alleen doen ze ook de aandacht trekken van de dienders ja.
en daar zijn wij, die niet op willen vallen, maar wel Xenon willen dan weer de dupe van, omdat ze daardoor van die regeltjes gaan invoeren zodat Xenon weer verboden word enzo..
willem
Wie zegt dat xenon verboden is dan??
Zoals het nu is geregeld is het netjes. Verblindend?? Een prent. Te blauw?? Een prent. Mooier kan het niet.origineel gepost door JFHSas
Vanaf 1 mei 2009 mogen lichtarmaturen van voertuigen alleen voorzien zijn van het type lamp waarvoor ze zijn goedgekeurd. Zo moet in koplampen met een code HC, HR of HCR een halogeenlamp zitten.Gasontladingslampen (xenonlampen) horen in armaturen met een code DC, DR of DCR. Gasontladingslampen geven veel meer licht dan halogeenlampen. Om te zorgen dat er geen weggebruikers door worden verblind, is het zeker voor gasontladingslampen van belang dat zij alleen worden gebruikt in speciaal daarvoor bestemde armaturen.
Vanaf 1 januari 2010 komt bovenstaande regel te vervallen. Vanaf 1 oktober 2009 wordt er niet meer bekeurd.
Dus het mag wel! mits niet verblindend en te blauw natuurlijk.
origineel gepost door Ali-GSI
oa. op : http://www.infopolitie.nl/forum/viewtopic.php?p=365639Zie onderaan….
Goed he :agent
16 september 2009 om 20:56 In reactie op: Xenon in Calibra VERBODEN per 13-05-2009 en per november wee #17491616Je kan nog zo goeie xenonlampen kopen, maar sommige koplampen zijn er echt niet voor geschikt, dus het ligt niet aan de xenon van 3 tientjes.
Ik verkoop ze zelf ook en ik geef ook gewoon toe..sommige auto’s is het gewoon een drama en weer andere auto’s gewoon goed.
Ps. je lichtbeeld kan wel goed zijn, maar heb je er al eens over nagedacht, waarom sonar een sticker op de koplampen hebben geplakt, waar het niet geschikt voor is??
Ook ik geef toe, lichtbeeld is inderdaad goed in sonar lampen.
10 september 2009 om 11:11 In reactie op: Xenon in Calibra VERBODEN per 13-05-2009 en per november wee #17491613En automatische hoogte verstelling, dat was je nog even vergeten.
Overigens zijn alle auto’s af-fabriek xenon automatisch met koplampsproeiers en hoogteverstelling, dus dat maakt verder niet uit. Alleen na-inbouw van een ombouwkit of OEM xenon is de regel van toepassing.
-
AuteurBerichten