Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nou…ik snap er nog niks van.
Heb de nieuwe thermostaat erin gezet, is wel iets verbeterd, maar in mijn ogen gezien, klopt er helemaal niks van.
Binnen de bebouwde kom, netjes 90 graden. Op de N of snelweg, 80 graden.Als de thermostaat opent op 94 graden, hoe kan de meter dan 80 graden aangeven op de snelweg continu??
Historie is lastig op te vragen. Ik zie stempels in mn boekje zitten van spoormaker in Rotterdam. Maar ik weet niet beter, dat er in Rotterdam alleen Eef en Huub zit.
Als ik spoormaker opzoek, dan krijg ik van Mill, dat is de dealer hier in Dordrecht.Wellicht gewoon uit voorzorg de ketting etc vervangen??
Zo’n set kost 300 euro ongeveer.
Nu is de vraag, waar vind ik een installatiehandleiding??Prijs is afhankelijk van wat voor folie er gebruikt wordt.
Toevallig heb ik het vandaag ook laten doen, echter ik zit dan in de professionele folie. Prijsklasse is dan ook vele malen hoger.
Vandaag ook mijn auto laten blinderen;
Voorzijruiten zijn met 65% folie gedaan, de achterruiten met 20% folie.
Hier is het nog een groot verschil, er zit nog niks op mn voorzijruit.

Zo ziet het er nu uit.

Hier lijkt de achterzijruiten heel donker, maar in het echt, kan je gewoon nog door de auto kijken. Door de reflectie zie je op foto niet meer. En ook nog door donkere achtergrond (hekken) lijkt het nu extreem donker.

Zo ziet het er van binnen uit:
De zijruiten zijn normaal al iets donkerder als de voorruit. Nu is dit genomen van de binnenkant.
Hier de voorruit vergeleken met de voorzijruit

Hier de voorzijruit vergeleken met de achterzijruit;

Hier zicht naar achteren met 20% doorlaatbare folie:

EHm….afgelopen zaterdag bij Carclean geweest, daar hadden ze een meeting.
De 1e 200 bezoekers kregen een goodiebag…Dit was hem dus….lekker GRATIS!!!

En vandaag kreeg ik deze binnen met de post….

Kleine flesjes ga ik meenemen voor in de auto :P
Ben voorlopig ff genezen voor een paar weken :P
Vandaag ook mn auto uitgelijnd, die rijdt dus weer redelijk recht. Trekt nog een beetje naar links, over paar weken nieuwe velgen en banden, dan moet het allemaal goed zijn. Was ook al vantevoren gezegd, dat mn banden er niet best uit zagen.
Overigens….volgens mij is mn spaarvarken best wel leeg nu :(
Ik ben erachter….vandaag dus naar de dealer om info vragen. Thermostaat van de dealer gaat bij 94 graden open. Bij de gewone autohandel staat ie dus op 82 graden in de computer.
Maar 94 graden opengaan, dat is toch best wel hoog…
Oftewel gewoon naar de dealer toe gaan…..kost dacht ik 50 euro incl. pakking. Bij de autohandel…10 euro. Scheelt nogal wat :P
Morgen dus ophalen bij de dealer.Laatste puntjes worden op de i gezet;
Dinsdag wordt het geblindeerd
Woensdag uitlijnen
Donderdag wordt spoel van de aircopomp vervangen en condensor vervangen
Mistlampen heb ik al binnen, dus die moet ik nog erop zetten.Blijft niet veel meer over van mijn lijstje :D
Moet nog even achteraan gaan, van mn thermostaat, die is nog niet goed. Wil heb ff goed krijgen.Volgens mij weet ik al wat er bij mij fout gaat;
Op de thermostaat wat uit de auto kwam, staan de cijfers; 1.0 86
De 86 duidt waarschijnlijk op 86 gradenDe nieuwe thermostaat wat erin is gegaan is 82 graden. Deze komt gewoon bij de autohandel vandaan.
Vandaag op de snelweg, zakte de temperatuur naar 78 graden met regen.
Ik moet dus of een 86 of 88 graden thermostaat zien te vinden, dus ik denk gewoon bij de dealer bestellen, dat ik dan de juiste krijg.
Weet iemand toevallig hoeveel graden de originele van de dealer is?? Of weet ik iemand waar ik dat in kan zien?Vandaag achterlichten vervangen, moet zeggen….vond het bij andere auto’s altijd mooier :P Moet er even aan wennen volgens mij.
Heb er tijdelijk even oranje knipperlichten ingepropt, komen zilvere bollen in.hier half om half

Hier helemaal

Vandaag; 4 deukjes eruit laten halen bij Carclean, waarvan er 2 is gelukt. 1 voor de helft weggehaald, dus nog steeds goed zichtbaar en nog 1, zo goed als weg. Ziet er dus weer wat strakker uit.
Toen thuis; motorkap kabel vervangen.
Oude had nog zo’n tekentje erop zitten, nieuwe is helemaal blanco. Heb de oude maar over gezet, want stel je voor dat ik morgen niet meer weet, waar dat hendeltje voor is.

Vervangen is redelijk goed te doen, heb er ook geen foto’s van gemaakt; maar let wel op!!
Mantel van de kabel, niet te dicht bij slot doen, daar had ik dus niet opgelet. Resultaat; kap dicht en ik kreeg hem niet meer open, omdat de kabel zelf tegen de mantel aankwam. Ben dus onder de auto gaan liggen, met mn arm door de motorruimte heen; kabel omgevouwen en mn broer aan de hendel laten trekken. Geen leuke klus.Ah ok, typische Zafira eigenschap dan?? Andere auto’s waarin ik rij, staan ze altijd kaarsrecht omhoog.
Ik heb hetzelfde probleem;
Mijn oude thermostaat vervangen, die was wel aan vervanging toe; Staat op de thermostaat 85, dus ik ga ervanuit, dat ie bij 85 graden opengaat. De nieuwe staat XXX84, weet dus niet of het 84 graden betekent.Zo zag ie er dus uit;


Ik heb dus nog steeds dat de temperatuur schommelt tussen 78/80 (snelweg) en (88/89) binnendoor.
Thermostaat zien te vinden die bij 90 graden opengaat ofzo??
Ik heb overigens een 2,2Hij is nog niet klaar :p
Trekhaak heb ik er vandaag onderuit gehaald.
Ramen worden nog geblindeerd; ook omdat er geen alarm in zit, dus wordt extra hard rammen, wil je erdoorheen komen.
Andere velgen staat op de planning over 3 weken.En dan is mn geld wel op.
Vandaag bij de dealer geweest en hij kon me enkel laten zien, als de auto daar geweest is voor onderhoud. Ik moest dus mijn onderhoudsboekje raadplegen en andere dealers gaan bellen……
De trims…..weer afplakken:

ex-Zafira logo. Logo is wel te zien, als je van onderen kijkt, richting licht. Ik kon wel een groffere compound gebruiken, maar ik laat het zo.

Voorbumper ook gedaan:

Totaalplaatje:

Vandaag mijn detailbeurt afgemaakt, was wel ff een tijdje zoet geweest. Achteraf ben ik nog wat vergeten, kijken of ik het nog ga doen.
De stapjes:Motorkap weer glad gemaakt. Resultaat is redelijk, pitjes zijn nog wel goed te zien. Dus denk dat ik het niet meer ga doen, ik hou het wel met lakstift op steenslag.

Bij linkerachterlicht, zat nog een diepe kras, heb hem een klein beetje opgevuld en ook opgeschuurd.
Zo was het;

Zo is het geworden:

Hier enkel gepolijst, nog geen voeding en sealant.

Lak is in orde nu, enkel de trims zien er niet uit.

Mooi, morgen moet ik toch naar de dealer toe.
@stillekracht wrote:
Bij de 2.2 [Z22SE] van voor 2002 geloof ik, moet je kijken of de modificatie van de distributie ketting is uitgevoerd.
dit geldt voor alle Z22SE-motoren tot motornr. 11065400.Even een oude koe uit de sloot; Mijne is van 2001, dus hoe kan je dan weten of de voorgaande eigenaar iets heeft gedaan aan de ketting??
Anders gewoon preventief vervangen?
ok duidelijk, ik dacht dat je stuurslag ook wordt bepaald op stand van je as, waar je stuur aan vast zit.
Ja, stuur zetten ze wel recht, maar mijn technische kennis ging niet zo ver of dat dan je stuurslag beinvloed??
Dus stel nou dat je de stuur nu ondersteboven zet, bij uitlijnen zetten ze je stuur recht, blijft dan je stuurslag naar links en rechts evenveel?
Die kabels gaan ergens naartoe lijkt me, betekent het dan ook, dat het redelijk eenvoudig is om een fabrieksalarm in te bouwen??
Zal natuurlijk niet…..
OK, ik vond het allemaal maar een beetje te lang duren. Afgelopen zondag bezig geweest met detailen toen niks meer gedaan, enkel lak aanbrengen op steenslagpuntjes.
Vandaag vond ik het genoeg geweest, sommige zijn nog niet helemaal goed, maar dat moet maar.
Ben dus met een schuurpapiertje over mn overtollige lak gegaan, beetje aan de grote kant, maar goed. Denk dat het wel goedkomt.
Ik stuur je wel ff een PM, we gaan een beetje offtopic hierzo :P
Open was niet zo moeilijk. met schroevendraaier erin prikken en voorzichtig, sleutelgedeelte eraf halen. Dan heb je enkel de zender, die haal je met 2 helften gewoon uitelkaar.
Zaterdag ben ik er niet bij met Carclean….moet hier nog wat afmaken :D
Inmiddels zijn de lijmresten van de logo ook eraf, zit nog wel een klein afdrukje in, maar hoop dat ik grootste gedeelte eraf kan polijsten.
Visje:

Zafira:

Uiteraard op een auto van 2001; wat lakschades, steenslag en sommige krassen zijn heel erg diep. Ben ermee bezig, hoop dat ik het kan camoufleren:
Dit zijn de punten onder andere:



Zo ga ik het behandelen, dit is even van de motorkap:
steenslagpitjes langzaam in meerdere lagen opvullen met lak, dan overtollige wegschuren en dan polijsten. Hoop dat het goed komt.

-
AuteurBerichten