Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik heb hier nog een 1.9n staan die ooit heet is gelopen.
ik ben aan het denken om het blok terug in orde te zetten als het nog goed is(draaide toen stationair niet meer goed).wat zijn nu de mogelijkheden van dit blok?
heb al dingen gehoord dat deze blokken vrij groot uitgeboord kunnen worden.
ik wil niet tot het uiterste gaan omdat ik er toch graag wat KM mee zou willen bollen.ik was aan het denken om uit te boren naar 2.0 of 2.2,sportnokkenas en throttle bodies.
zou dit dan nog een btrouwbaar blok zijn bij normaal gebruik(af en toe mss ook sportief maar geen circuit).grtz lesley
de mijne is -6cm met standaard dempers vooraan en opblaasbare achteraan. rijd stevig maar niet steenhard.
banden zijn 205/60 r13 als ik me niet vergis
het doet mij wat denken aan een kit van khl langenberg.
maar ik vind niets over een manta a.
misschien een eenmalig(zelfgebouwd) of aangespast.
beide bmw hebben een kit van langenberg.ik vind het persoonlijk ook een mooie breedbouw voor de a.


de voorbumper is volgens mij van lenk


heb het artikel van straus (de rode met targa)nog eens doorgelezen.
de rode targa had een 3.7l van 245pk(als basis is er een 3l van de senator gebruikt) en had een top van 250km/h.
deze manta had een aangepaste ophanging en remmen.ze hebben het verder over 3 motoren:
– de 3L 24v van 204pk
– een 4l van 272pk(top van 260km/h)
-en de 3.6L 24v van 408pk waarmee de manta 302km/h haalt.alle onderdelen,zowel technisch als de voor de uitbouw zijn tüv gekeurd.
ik heb hier nog iets gevonden over een manta van Strauss -kraftfahrzeug- technik.
deze had een 3.6 24V van 408pk en zou een top hebben van 302km/h.
de foto die erbij staat is het een rode targa met monza lichten.
nog een mooie witte originele gsi :wub
veel succes ermee:thumbupdat zijn 2 mooie cc :thumbup
veel plezier met het projectziet er idd een mooie manta uit.
ben al benieuwd hoe hij er gaat uitzienhet zou ook kunnen dat de koeling niet goed rond kan door een vernauwing of volledig dicht koelkanaal.
die laatste foto’s van de fabriek komen mij bekend voor :D
ik kom nu dagelijks in die gebouwen,mijn werk bevind zich nu daar.hier nog een foto van een silverjet

het zou natuurlijk ook kunnen dat de silverbird bv een uitvoering was van een (plaatselijke)dealer.
zo las ik onlangs nog iets over de manta “hawaii”.
was van opel handelaar Häusler uit munchen.
deze had als extra’s sierstrepen(stickers) en stoelen met lamsvel overtrekken.dat ziet er inderdaad een mooie uit.
velgen staan hem zeker goed :worsmanta gespot in tenerife :o
was een zwarte of donkerblauwe gsi met een plaat tussen de achterlichten waar een “metalen” irmscher logo op.even aan de gids gevraagd en de manta stond in la escalona.
helaas geen foto en ook het kenteken(had een nederlands kenteken) heb ik niet kunne lezen. reden voorbij in een jeep.
ja is zelf opgebouwd.
de lip en bumper komen van bij torsten braun
misschien beter bekend onder dtm-modell.de
maar deze site werkt niet meer.
deze man had leuk spul voor de manta,zoals het sticker set voor de zwarte manta 400 met shell reclame(austin mchale)ik heb er nu eentje bij.





hij is niet perfect maar staat wel mooi in de kast :D
11 september 2008 om 16:08 In reactie op: alles op een rij: Ombouw naar dubbele carburateurs #17310246wie kan mij helpen?
ik heb een 16s met een solex 32/32 DIDTA(zo’n ovale)
ik heb er ook al aan gedacht om er weber(s) op te zetten.
achter welk type moet ik zoeken?(40,45,…)en welke voor en nadelen zijn er met 2 webers tegen over 1?
alvast bedankt
foto’s van de grijze met roze is in broechem (engels kamp) in de omgeving van lier. in het jaar 1999.
dit is ook niet mijn persoonlijke voorkeur maar ik heb er wel respect voor. smaken verschillen nu eenmaal. en ergens is het ook wel wat nostalgisch vind ik want jaren 80 en begin 90 zag men dit nog wel eens in het straat beeld.
heeft er iemand nog meer en duidelijke foto’s van een LENK breedbouw op de b manta ?


ben nog deze tegen gekomen toen ik wat “oude” magazines aan het door bladeren was
is van de sevenum meeting 2006
zonne band staat “extreme team gelderland”

vind de sidepipes wel tofamaai dat ziet er goed uit :thumbup
ga je wel toekomen met de teller tot 250?:P
origineel blauw glas heb ik ook nog niet van gehoord maar vemits opel wel de blauwe zonneband had lijkt het mij wel mogelijk.en mantalica overtreft mij dan weer :wors
die 1/10 ben ik ook aan bezig,maar dan de smalle
moesten er ooit wat in de weg staan,dan mag je het laten weten,kom ik wel even langs :Dhier mijn verzameling


bedankt Henk,
ik had dit al eens door gelezen maar was niet zeker dat dit ook voor de manta was.als tussen as heb ik al de standaard manta b 5vitessen.
heeft hier iemand toevallig de afstand van het begin van de kom(kant motor) tot waar de pook in de tunnel naar binnen gaat van een manta b 1.6 van 1979.
dit ivm een getrag 240 aan te passen voor in een B1 met kromme pook.
dan heb een idee om al iets te maken zodat pook uitkomt.alvast bedankt
-
AuteurBerichten