Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
mischien is het een optie om een A-manta en een B-manta topic te maken.
Puur voor het overzicht
Oja ik zou zelf wel eens willen weten waar de 21-BM-55 (atje) is gebleven.
Was van 1989 tot 2000 mojn eigendom10 december 2008 om 22:39 In reactie op: Restauratie Manta A –> Voorbereiden voor Tulpenrallye #17430510Donders Hanzzz jij maakt er wel werk van.
Dat wordt een Atje die zelfs ons overleeft.
Hou ons bij het project betrokken,hier willen we het naatje van de kous weten.
De perfecte manier om een Manta te conserveren.
Keep up the good work.Ik snap 1 ding niet,ik heb 2005 eind oktober een nieuwe zafira gekocht.
Daar zaten zitten toch echt geen winterbanden op/om.
Als winterbanden verplicht zijn,moeten er wel 2 sets banden bij de auto geleverd worden voor de zomer en voor de winter.
Anders ben je al in overtreding als je je nieuwe auto het terrein van de deeler af rijdt.Tja ongelukjes kunnen gebeuren natuurlijk.
Ik heb zelf een jaartje of 4 bij een opeldeeler gewerkt.
En sávonds werden alle auto’s de werkplaats ingereden.
In stap in een astra van een klant om deze de werkplaats in te rijden.
Stap in,he een automaat oke,start de auto zet um in de drive astra rolt naar voren zonder gas te geven.
In de werkplaats,aan gekomen trap ik op de rem.
Altans dat dacht ik,bleek dat het gaspendaal en de rem omgedraaid zitten in plaats van te remmen,gaf ik vol gas.
Ik schrok me de pleuris. snapte er nx van .
Gelukkig,snel de handrem met een rot gang aangetrokken.
En nog steeds met m’n poot op het gas waarvan ik dacht dat het de rem was.
Contact uit gezet,het zweet op m’n voorhoofd.
Gelukkig nx geraakt,maar ik had zo de hele werkplaats plat gereden als ik die handrem niet erop gegooid had.
Bleek het een astra te zijn voor een invalide man.
Mijn collega,lachen die had het zien gebeuren.
Maar ik had een hartverzakking natuurlijk.Een bruine a-manta op de snelweg van breda naar roosendaal,ter hoogte van etten-leur.Zag er nog strak uit
Mag hier een slotje op,begint nu wel vervelend te worden.
Gaat nergens over.
Aan de hand van de jongens die op je vragen reageren moet je nu wel weten dat jou gezwets nergens toe leidt.
Veel geblaat weinig wol6 oktober 2008 om 13:45 In reactie op: Restauratie Manta A –> Voorbereiden voor Tulpenrallye #17430478Ik denk dat deze foto in spiegelbeeld staat,anders zou je idd de tankdop moeten zien op die plaats
Mooi,mooi en nog is mooi.
Ben blij dat het TE 2800 verhaal zo leeft.
Had er zelf graag een gehad,maar ja,kwartje is niet gevallen.
Dus ja,gelukkig hebben we de foto’s nog.Helemaal super dat Vick&Andre ons treffen luister bij zetten.
Heb zelf van de vrouw van Andre stikkers gehad (jetten conversions)
Voor op de manta.
Ze had er maar een paar,en binnen een paar seconde stonden er nog 10tallen gegaadigde in de rij.Luckie (bast…)
Dikke manta’s gezien vandaag.
Iedereen kent me in het dorp,jongen van die manta’s
Op zo’n treffen wordt je steeds kleiner.
Dacht dat ik een mooie manta’s(2) heb,maar er is alyijd de overtreffende trap.
Kan nog beter,dat heb ik vandaag wel gezien.
Led lichten,romdom schijven.
Ruitenwisseres op de koplampen,airco in de manta.
Het bestaat.
Dus ja,nog wat werk aan de winkel.
Hoef niet de beste te zijn,maar uuu er is wat voor verbetering vatbaar.Wat een opsmuk he.
Auto werdt in de jaren 80 vaak met toeters en bellen aangekleed.
Tegenwoordig zijn het meer de subtiele veranderingen die de ascona speciaal maken.5 augustus 2008 om 20:31 In reactie op: TR, voor de 3e keer wederopbouw. Update 15-09-2011 #17373846Je ziet dat er echt aandacht aan de corsa is besteed.
Echter 1 ding,die blauwe kentekenplaten mag je niet op de corsa hebben.(wil nx afkraaken ofzo)
Maar alleen auto’s van voor 1978 mogen deze voeren.
En toen bestond deze bolide nog niet.
Ik dacht geef het even mee.
Voor de rest keep up the good workAltijd al een schitterende uitvoering gevonden.
Ik wou dat ik er een hadVolgens het boek Das Opel manta buch(Eckhart Bartels/Rainer Manthey) zijn er.
Nur 79 stuck des TE2800 sind gebaut worden.
Jedoch waren bei Transeurop noch viele teile zum aufbau weiterer fahrzeuge vorhanden,die als bausatze zur eigenanfertigung vertrieben wurden.Ik vindt dat je het prima verwoordt Henk.
Alleen het probleem bij deze is dat het vaak bijna niet te achterhalen valt wat orgineel is.
Als voorbeeld de rode TE.
Het is dat we de gecrasde versie hebben gezien,en logies concluderen dat van dat wrak nooit meer iets te maken valt.
Dus is de huidige TE 1058 niet van orgine een TE.
Maar ik kan me voorstellen dat in een hele hoop gevallen het gewoon weg niet te achterhalen is.
En dan is het natuurlijk wat niet weet wat niet deert toch?origineel gepost door Duurt
origineel gepost door lepo
origineel gepost door mantallica
Wie weet welk serie nr deze TE heeft, en of die nog bestaat?:o:cryHet chassis is in ieder geval overleden
TE1058 bestaat nog steeds, hij is wel opnieuw opgebouwd. Bij het treffen in Sloss Dankern had deze TE schade opgelopen maar dit is intussen weer hersteld. Foto’s staan ook eerder onder dit topic, onderstaande foto is genomen op het int. manta-a treffen in Bergheim, let ook eens op het kenteken.
Van de orginele TE was niet veel meer over zo op de foto te zien.Helemaal kort gereden.
Men zal zeker met een ander chassis aan de slag zijn gegaan.
Ik vraag me zelf af welke bruikbare onderdelen er nog van afgekomen zijn
Tuurlijk het eindresultaat mag er zijn,maar het blijft feit dat van de orginele koets niet veel meer te vinden is op deze TEorigineel gepost door mantallica
Wie weet welk serie nr deze TE heeft, en of die nog bestaat?:o:cry
Het chassis is in ieder geval overleden
Bij de karwei voor op de parkeerplaats,een oranje/zwarte b1 gespot.
Is wel een ingevoerde maar ape strakke b1
Dit alles in Roosendaal (n.b)Vrijdag 18 jan. een schitterende b-1 oranje met zwarte motorkap. op de snelweg tussen Breda en Roosendaal ter hoogte van Etten-leur.
Echt een plaatje om te zien rijden tussen al die leasebakken.
En dat midden in de winter15 januari 2008 om 12:36 In reactie op: Kadett D 1.3 N, 1983 2 liter… Mag dicht, auto is verkocht #17382812Dat lijkt wel de oude kadett van m’n opa&oma.
Zelfe kleur bouwjaar enz Heeft jaren in moerdijk op de oprit gestaan,of binnen bij slecht weer.
Woon zelf in Hoeven,kom je mischien nog wel is tegen.
Succes met je projectZiet er strak uit Remco een orginele B1
Netjes zonder meerhenk ik denk dat hier wat verwaring is.
Jij hoeft je niet aangesproken te voelen.Omdat het hier mijn manta’s betreft
En ik heet niet henkMaar giel.
Dus de gene die hier de fout maakt tussen Giel en Henk,
mist de plankIk ben van de A-manta’s
En Henk is van de B
Maar ben zelf ook van de B heb in de jaren I 200 gte 18s in bezit gehad.
Een mengelmoes.Alleen ik heet geen Henk
Dus Henk je hoeft je zelf niet aan gesproken te voelen.[img]http://im
g234.imageshack.us/img234/6265/pic007350mx.jpg

Dit is mijn manta lekker orgineel en nog nooit aan gelast.
Een 1600 tje motor loopt als een naaimachine een echte onverprutste mantaDan heb ik nog deze een automaat.
Is wel onder handen genomen,maar toch ook weer orgineel.


Heb er dus 2.
Maar rij egelijknooit meer in de bruine.
Weet eigenlijk niet of ik die er nog wel bij wil houden.
Maar ja hij freet voor de rest geen brood.
De gele is m’n pronk wagen.
echt een feestje om mee rond te toerenfile:///D:/Trust/trustfotoos/fotoos%203/concours%20sevenum%2005/manta.JPG
Hoop dat je de afbeelding kunt zien. Ben in het bezit van 2 A-MANTA’S
Een poepie orgineel de ander een beetje naat eigen smaakMaar wel allerbij in prima staat
De black magic is in Nederland nooit geleverd.
Deze uitvoering kwam in 1975 op de markt.
Vlak voor de introductie van de B-manta.
Eigenlijk is het een vereedelde gte.
In Duitsland nog wel is te zien op treffens. -
AuteurBerichten


