Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Radiator vuldop er af halen, druktester er op zetten, pompen maar.
De dis bobine werkt met een VR sensor, oftewel krukas-positie-sensor, die meet op het triggerwheel, Lammert.
Triggerwheel en dubbele poelie zijn beiden origineel c24ne, en dat maakt het in geval van het triggerwheel al gelijk een stuk makkelijker.
De dubbele poelie was volgens mij bedoeld voor de airco ofzo.Ja, jammer dat de verdeleras nodig blijft voor de oliepomp maar op mantablog.nl staat inderdaad een keurige oplossing.
Zoiets zullen we dan ook gaan maken.PS hier wordt momenteel wel lekker gelezen merk ik ( :thumb ) , ik zit nog met een vraag over het monteren van een olietemperatuursensor.
Zie ook http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=22&p=2262728#p2262728 eventueel.Is er ‘op de pak’ een geschikte plaats in het blok of ontkom ik niet aan het gebruiken van een sandwitchplate?
Heb me bedacht dat hier bij een 2.0 het overdrukventiel zit, bij een c24ne distributiehuis is dat ook zo lijkt me?
Andere plek die zo beschikbaar is, of sandwitchplate noodzakelijk?
KMS gebruikt waarschijnlijk exact dezelfde dis bobine. Die plakken er alleen hun stickertje op.
Voor de liefhebber die ook deze spoilers zoekt,
kwam net deze advertentie tegen, is volgens mij degene die ze al jaren met regelmaat nieuw aanbiedt:
Foto’s
Het systeem:
DIS bobine:
VR sensor pas moeten maken op nieuwe plaats, originele had ik niet meer en weet niet of die uberhaupt geschikt was met dit systeem.
De nieuwe past helaas niet in de originele houder.
Aansluiting MAP sensor vacuum:
(voorheen koude start injector, vandaar de 2 extra gaatjes over)Nu de rest nog.
Bedankt. :thumb
Ik had de c20xe injectors al in gedachten, gisteren bij het instellen van de ecu werd al verteld dat de originele waarschijnlijk te klein zouden kunnen zijn. (190cc/min @ 3bar)
Je link komt dan ook als geroepen, ik had me er nog niet verder verdiept. Wel was ik al niet van plan om de druk hoger dan 3 bar te zetten om inderdaad de pomp te ontzien.
De originele injectors hebben we getest en die gaven toch al geen mooi inspuitbeeld meer wanneer er iets meer dan 3 bar druk op gezet werd.Het doel is toch wel, om even met de berekening van deze link in gedachten, uit te komen op een vermogen waarbij met de originele injectors 85 a 90% duty cycle behaald wordt. (90% zou dan zo’n 170pk zijn)
Daarmee kom je inderdaad aan de hoge kant uit als je de 80% duty cycle wilt aanhouden.Een xe injector levert dan een geschiktere opbrengst op en zal niet eens echt te groot zijn.
:hmmz
Iemand nog een setje creme x injectors over? (bosch 0280 150 744)
De zelflerende functie is iets wat in Tunerstudio zit, maar wil je die kunnen gebruiken dan moet je wel een licentie kopen.
Is omgerekend iets van 30 – 35 euro dus dat vind ik nog wel te overzien.Juist, die vervalt. :wors
Is maar net wat je prijzig vind, maar dit is een heel betaalbare en dat maakt het wel leuk.
14 januari 2013 om 23:30 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096110Erg mooi. ( mag nog wel wat meer foto’s plaatsen ;) )
Voor mij kan er al niks tippen aan een dikke atmo, zeker niet kwa geluid. De belevenis in een lichtgewicht bolide als deze zal helemaal wel fantastisch zijn.
Ik heb een complete kabelboom laten maken, dus met relais en zekeringen er al tussen. Alles in snakeskin, en met de juiste kabels, ook afgeschermde daar waar nodig (vr sensor) enz. overzichtelijk op kleur gemaakt enzo.
Dus alleen door schutboard halen en aansluiten op de injectors, sensoren, enz.
Kan eigelijk niet meer fout gaan zo en neemt heel veel werk uit handen.Vandaag begonnen, maar fototoestel vergeten en zoals gewoonlijk natuurlijk niet aan gedacht dat op mn smartphone ook een prima camera zit.
–
Dag akelig le-jetronic systeem, hallo KDFI.
Tijdje geleden een laptop gekregen, toen ook maar gelijk besloten om eens over te stappen op een beter systeem dan de jetronic inspuiting, die zich niet zo lekker laat afstellen als ik wil, en dan gelijk ook maar de ouderwetse onsteking vervangen, die eigelijk ook niet de mooiste curve heeft voor het blok.
Dus vanochtend naar BS-Autotune in Reeuwijk gereden, de nieuwe KDFI 1.4 opgehaald, kabelboom erbij. Scheelt ook weer een hoop ellende. Paar sensoren en een DIS bobine erbij.
Toch nog even een paar aanpassingen doen voor de boel er in kan, kabelboom aansluiten, en vast nog een paar keer achter de oren krabben… Maar dan moet het 2400tje vast een stuk lekkerder draaien dan eerst.
(en ik was de sneeuw ellende ook nog eens voor gelukkig pfff)
10 januari 2013 om 08:04 In reactie op: Duizenden auto’s beschadigd door orkaan Sandy geveild #18093290Wat een hoeveelheid.
Zit wel leuk spul tussen, ik zou nog wel een honda s2000 willen voor weinig. Mooie swap voor in de manta.
Hij lijkt niet eens zo extreem verlaagd. Banden lijken wel wat plat. Wat is de maat daarvan?
http://www.copeparts.nl/ is een goed adres voor alle delen die je nieuw wil hebben.
In de GT/E voorspoiler zitten links en rechts aan de achterkant ter hoogte van de gaten voor de mistlampen een paar lijntjes , waar je dus een aan beide kanten een beetje materiaal weg moet halen.

Wijst zichzelf wel. :thumb
@Ghanz wrote:
dank u :D
zat het daar al ergens te zoeken, maar vermoedelijk hangt mijn spoiler wat aan de hoge kant ofzo.
Als je die even probeert te passen, dan weet je het. ;)
Velg ziet er goed uit zo. :thumb
Gefeliciteerd met je manta. Je kan lekker gaan hobbyen zo te zien. :thumb
Hij heeft echt lang hier in Goes bij tonny van vliet in de showroom gestaan, maar dat was er niet aan te zien helaas.
Heeft ie daar niet vanaf 1999 gestaan?Ik wilde hem op een gegeven moment wel hebben voor oa de versnellingsbak, maar hij ging absoluut niet voor weinig weg toen…
Ik hoop wel voor je dat degene van wie je hem gekocht hebt er netjes aan gewerkt heeft en niet even snel de boel verstopt heeft, anders ga je nog veel verrassingen tegenkomen. Er zat inderdaad wel heel wat meer roest aan dan die 2 plekjes die hij jou vertelde…
Als je foto’s wil van hoe hij er bij stond in originele staat stuur je maar een berichtje. :thumb
Hoi Jordy, leuk dat je hier ook zit. :thumb
groeten uit goes,
lennaert (vriend van michael)
de manta zal je wel niet meer herkennen, is nu oranje geworden.
Dat geeft wel mooie oerknallen Kees! :thumb
Webers blijven prachtig… :wub
Ja, maar wel in mijn eigen topic / jouw laatst geopende topic over de systemen. Anders wordt het zo off topic hier.
Als het goed is en je tevreden bent met hoe de motor presteert, niks aan veranderen.
Zelf ben ik een zeikerd wat betreft de afstelling en vind ik de 2.0E ontsteking niet de meest optimale curve hebben voor de c24ne. Hij vervroegt toch al snel wat teveel.
De 2.0S onsteking is ook wel geschikt maar vond ik uiteindelijk ook niet optimaal. Heb deze moeten aanpassen om een redelijke gewenste vervroeging stationair te behalen zonder met de totale vervroeging te hoog uit te komen.Zo ook het mengsel met het le-jetronic systeem, niet helemaal zoals ik het wil hebben.
Vind je het leuk om het werk en de investering te doen, dan zijn er wel een paar leuke opties.
Een vrij programmeerbare DIS onsteking icm met krukas positiesensor en triggerwheel (beiden te gebruiken van de c24ne) zoals een Megajolt systeem, kan hem mooier laten lopen.
Maar eigelijk kun je dan ook beter gelijk de le-jetronic vervangen…Zelf ga ik een dezer dagen beginnen aan een compleet vrij programmeerbaar motormanagement op mijn 2.4, KDFI met DIS ontsteking.
Uit een standaard 2.4 met een wat sportievere nokkenas, groep a uitlaat en ingekort 6cilinder spruitstuk kan dan wel 170pk komen, nu de boel echt goed afsteld kan worden.Met een simpele 2.0 S/E ontsteking en het L(E) jetronic inspuitsysteem is het allemaal wel “ok”, maar er is best wel wat ruimte voor verbetering.
Maar, zoals Henk al zei, het moet je werk en investering waard zijn. :thumb
Ik heb het bij mijn eerste manta laten doen op Sevenum, Irmscher op de voorruit.
Er stonden er toen 2, spider design ofzo uit nederland en een duitser. Duitser was een stuk goedkoper, heb het toen bij hem laten doen.
Was erg netjes gedaan, leuk effect, net wat bijzonderder dan een sticker.Ik had de ruit moeten houden bij verkoop van de manta…… Jammer.
PS let op dat alle roostertjes/luchtinlaten etc goed afgeplakt worden!!! Was bij mij dus slecht gedaan.
Ik moest met tropische temperaturen vanuit Sevenum terug naar Zeeland en toen ik wat koude lucht door de auto wilde blazen zat ik zelf in een zandstorm. Dat was natuurlijk pas achteraf grappig… :jerry
(de auto is ongetwijfeld verkocht inclusief een hoop zand)
Kerstpakketten….. Ik zit er weer sterk over na te denken om me af te melden van de personeelsvereniging… :jerry
1 klein blikje brie
1 doosje toastjes of crackers ofzo
1 klein blikje knakworstjes
1 zakje pinda’s
1 zak chips
1 zakje tuc zoutjes
1 mini flesje wijn 25cl
kortingsbon voor centerparksdit alles in een houten kistje wat duurder moet zijn dan de inhoud. (die schat ik op nog geen 10euro)
en daar betaal ik dan zelf 30 euro voor op jaarbasis.(was wel beter dan vorig jaar, toen zat er echt alleen maar zoete zooi in die ik uiteindelijk bijna allemaal weggegooid heb)
Gelukkig krijg ik nog een 2e kerstpakket in de vorm van 50 euries.
Volgens mij kun je alle soorten triggerwheels wel gebruiken, als je de software maar even laat weten of het 60-2 of 36-1 etc. is.
Voor zover ik nu heb gezien tenminste. Heb alvast tunerstudio maar even gedownload om te kijken hoe het allemaal in z’n werk gaat en die mogelijkheden dacht ik allemaal te zien. -
AuteurBerichten