Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Binnenkort hoop ik wel ja!
We zijn al wat verder maar er valt véél te leren en een grote valkuil bij zo’n systeem vind ik dan ook dat je echt veel te veel in kan stellen, te veel opties die ik eerst wil begrijpen.
Stap voor stap lezen, leren, afstellen… Vandaag of morgen gaat ie de straat wel een keertje op denk ik.Ja hij loopt. Je bent er nog niet zo maar klaar mee, maar na wat meetwerk, callibreren, denkfoutje herstellen (ontstekingsvolgorde wasted spark, bougiekabel verkeerd om) , ontsteking goed gezet, toen bleef ie wel goed lopen.
Wel de idle valve los moeten halen omdat deze een dansend toerental gaf.
Loopt nog erg rijk lijkt het wel, maar daar heb ik ook nog geen uitsluitsel over omdat er waarschijnlijk een foutje in de aansluiting van de afr controller zit. Moet nog even gecontroleerd worden.Hoop werk hoor. Die cursus lijkt me geen verkeerd idee. ;)
29 januari 2013 om 14:38 In reactie op: 5de int.nat MANTA & ASCONA TREFFEN 19-20-21 juli 2013 #18071820Even dit topic omhoog halen, want dit is toch wel een erg mooi treffen. :thumbup
Ik hoop er dit jaar ook weer bij te zijn.
Alles aangesloten.
Vind het zo wel opgeknapt onder de kap!
Morgen niet m’n laptop vergeten en dan maar eens kijken of het ook allemaal werkt.
Bedankt Ben, ik kwam vanmiddag met een hele andere berekening op hetzelfde uit, maar ik vond de uitkomst dusdanig hoog dat ik het niet aannemelijk vond.
Ik had minder opbrengst verwacht, rond de 270cc, maar het zal wel kloppen.
Wel mag zo’n test van mij iets bruikbaarder in elkaar zitten, testen op 3 bar op 100% duty cycle had me veel meer gezegd. :DFoto’s van vanavond:
Voormalig verdeler klaar.
Inlaatbuis, nieuw K&N filter, inlaatlucht temperatuursensor gemonteerd.
Kabelboom ligt al een eind netjes, gedeeltelijk ingepakt. Nu nog inkorten, stekkers aansluiten en verder afwerken.
PUZZELTJE VOOR DE LIEFHEBBER!!!
Ik heb een testrapport gekregen bij het reinigen van mijn c20xe injectors en ik kom er even niet meer uit.
Ik wil de injectoropbrengst uit het rapport vertalen naar voor mij bruikbare informatie.
Hier is wat ik weet:
Opbrengsten 0-280-150-744 injectors in theorie, op 100% duty cycle:
214cc / min @ 2.5 bar
234cc / min @ 3 bar
270cc / min @ 4 bar (eigen berekening)Nu heb ik een testrapport gekregen met de volgende waarden:
simulatietoerental = 6000 rpm , openingstijd 4.4 ms , testduur 120 seconden, gemeten hoeveelheid 134ml, gemeten op 4 bar
Wat ik wil weten uit mijn eigen rapport:
opbrengst in cc / min @ x bar
Hoe bereken ik dit?
Correct :thumb
Even een fraaie update van mijn vader, mooi werk. :wors
:wub
Ook geschikte bougiekabels weten te vinden.
Vrijdag weer verder.
:thumb
Nog even over de klopsensor plannen. Die komen te vervallen. De 1.4 heeft namelijk in tegenstelling tot de 1.3 geen klopsensor circuit meer.
En externe hardware kost over het algemeen aardig wat….Helaas pindakaas.
Van de week maar verder met de verdeler aanpassen en stekkers aansluiten.
Klopt, zie hier.

Maar zoals je op mijn foto’s kan zien is het is geen probleem om deze makkelijk toegankelijk te maken.
Ik zie het, even de 1.3 handleiding erbij gepakt, en daar zijn ze inderdaad aanwezig op pin 40/41/42/43
Op de 1.4 zijn deze vervangen door ignition outputs voor cilinder 5 en 6. USB komt bij de 1.4 niet meer terug in de hoofdstekkers.Ik hou het maar op deze oplossing, is zo ook erg goed bruikbaar.
Kabelboom is uitgezocht, plus aan accu , min aan blok , contact , benzinepomp, zijn al aangesloten. De rest ligt alvast op de juiste plaats.
De KDFI heeft een plaatsje gekregen. De behuizing is een klein beetje aangepast zodat deze niet steeds uit elkaar gehaald hoeft te worden, zie de ronde dop. Hierachter zit de USB aansluiting. Dit vond ik origineel net even een minpuntje, maar geen probleem zo.
Aan deze kant zit het meeste werk…
Sorrie, jullie taak zit er op…
De AFR meter krijgt gezelschap van de olietemperatuur meter, dus een nieuw houdertje nodig.
Ook nog iets voor de dis bobine.
Hier alvast wat ruimte gemaakt.
Hier begint het al weer ergens op te lijken. C24ne stationair-regel-dinges zit er ook al op.
Olietemperatuursensor geplaatst boven het oliefilter. Verder nog een hoop aan te sluiten hier.
Heeft er bij mij ook nooit op gezeten, een beugeltje.
Lijkt mij in elk geval persoonlijk wel een geschikte plek voor een klopsensor.
Heb hier wel iets dat misschien bruikbaar is, links naast de peilstok.
Je bent zelf een paddestoel Lammert. :jerry
Het was een flauwe grap van m’n vader. Hij hoopte op een serieuze reactie. :D
Het is natuurlijk helemaal niks , is zelfs maar een sleutelhangertje.
Dit weekend trouwens even verdiepen in de klopsensor, aangezien de KDFI daar ook goed mee om moet kunnen gaan willen we die ook maar plaatsen nu we toch bezig zijn.
Moertje op het blok lassen?
Geschikte plek om in te tappen?Tips?
Werkelijk geen idee.
Wel leuke foto’s. Lijkt me koud, dat wel. Brrrrrrrr.
En als laatste nog wat ontvangen van Biesheuvel. Wilde ik ook nog graag hebben.
VDO.
En, vooruit dan maar, mijn geheime wapen.
K&N , minstens 10 pk winst jonguh.
Vandaag ook een setje c20xe creme injectors binnen gekregen, gelijk laten reinigen en testen.
Zijn weer perfect, kunnen er ook dus ook gelijk in.TPS sensor ook klaar. Origineel c24ne. As wel iets in moeten korten en zoals te zien is nieuwe bevestigingen moeten maken.
Ik ben ook van plan om hem eerst op de weg zo goed mogelijk af te stellen, kijken of er geen foutjes inzitten, en dan absoluut voor de finishing touch op de bank inderdaad.
Vanavond weer lekker bezig geweest, hier nog even wat updates:
VR sensor klaar: (dit is trouwens een VAG in tegenstelling tot de ford sensoren die ik al een paar keer voor bij heb zien komen hier)
Nu op de juiste positie en op zo’n 0.85mm afstand van het triggerwheel. Erg tevreden over het resultaat.Bedankt dreamix, gaat op die manier ook goed komen met die sensor van mij, sterker nog, het is al grotendeels klaar zelfs. :thumb
En ja, waarom geen originele. Ik had een originele, maar deze hebben ze waarschijnlijk op de sloop gesloopt bij het demonteren. Blok heb ik namelijk origineel en lopende uit een omega gekocht. (dat was even zoeken maar ze staan er dus toch nog)
Die kon dus bij thuiskomst gelijk in de kliko.Het wil soms wel eens niet lekker samenwerken tussen een bepaalde OEM sensor en de kdfi is mij vertelt, daarom heb ik het er niet op gewaagd toen ik een nieuwe moest hebben.
Achteraf schrok ik wel van het prijsverschil tussen origineel en degene die ik nu heb, was dus wat dat betreft ook geen verkeerde keuze…..Je mag mijn map best hebben als het zo ver is, uiteraard op eigen risico.
Ik vraag me af of je aan mijn ontstekingwaarden wel iets gaat hebben ivm het verschil tussen lpg en benzine.
Zover ik weet kan op lpg jouw map namelijk best wat vroeger.
Die 32 graden die je nu behaald op 100% load lijkt me, zover ik weet, namelijk meer geschikt voor benzine.
Je afr tabel lijkt inderdaad de startmap die ik gekregen heb, wel is mijn 100% load iets rijker en dat lijkt me zowieso verstandig. ( 12.7 a 12.8 )
Vooral om de standaard c24ne zuigers heel te houden mag je ze best wat meer koeling geven door het mengsel wat rijker te zetten.De vr sensor gaat verhuizen (nog bedankt voor de tip Yosta), deze staat met de motor in bdp op slechts 42 graden.
Ik weet nu dat het 15 tot 20 tanden mogen zijn. (90 tot 120 graden, 6 graden per tand) , wat wel gehaald kan worden met de standaard positie.Nu ben ik wel benieuwd of wij dezelfde vr sensor gebruiken dreamix, degene die ik heb zou te kort en te dun voor het bevestigingsgat zijn. Doe toch maar een foto’tje als je het niet vervelend vind.
Leuke reactie dreamix! :thumb
Ja zou best kunnen dat jouw map gebruikt is, vond wel dat er veel vervroeging in stond (36 graden vollast) , voor benzine teveel.
Jammer dat ik de originele vr sensor niet meer had, dit had wat werk gescheelt. Die van Jeroen is te kort voor in het originele bevestigingsoog.
Interessant die knelkoppeling op de ontsteking, maar hoe heb je dat opgelost met het bovenste lager ?
Ben er denk ik wel uit. De plug die niet in de draadsnijplaat paste (nu echt even geen idee waarom dat zo uitpakte) was gewoon weldegelijk m14x1.5 . Dus vreemd , stom , maakt niet uit, kan gebeuren. :hmmz
Zat natuurlijk ook geen overdrukventiel achter, die waren natuurlijk al achterlijk lang geleden verhuist naar het pompdeksel. :sleeping
Even bij de les blijven dus.Dus nu ga ik er maar van uit dat slalomrules en ik het alsnog over dezelfde m14x1.5 inbus hebben en ga ik er ook maar van uit dat deze locatie de beste keuze is.
Goede vraag, de sensor heeft nu een plaats gekregen die handig uitkwam, zonder hiermee rekening te houden.
Even over het hoofd gezien dat deze niet overal geplaatst kan worden. (zo maar even het belangrijkste meetpunt in het hele systeem… :angel )
Zal misschien vrijdag eerst maar eens meten hoeveel graden het nu is, dan weten we of verhuizen noodzakelijk is.While the code can cope with any sensor/tooth phasing, during cranking the rpms vary up and down greatly as the engine rotates. It is desireable to place the missing tooth such that it passes the sensor when the engine is somewhat stable. The OEMs have found that certain tooth#1 angles work well and it is worth following their lead.
It is suggested to align your wheel and sensor to arrive at the following tooth #1 angles. (See later for explanation of tooth#1.)
4 cylinders ~90-120 deg
6 cylinders ~50 deg
8 cylinders ~40 degInteressante materie. Weer iets wijzer geworden.
-
AuteurBerichten