Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De suzuki inlaatrubbers hadden inderdaad het mooist geweest, maar deze hebben een verloop wat ze voor mijn inlaatspruistuk onbruikbaar maakten.
Ik moet 56 naar 56 mm hebben.Maar je moet even naar de laatste foto kijken. ;) Er zijn 2 steunen gelast op het spruitstuk waar de bodies in vastgeschroeft zitten, die zullen er niet af vallen.
Ik wilde inderdaad absoluut het risico niet nemen door alleen te vertrouwen op silicone koppelstukjes als bevestiging.We zijn een heel eind! Vanavond een groot gedeelte van de bedrading gedaan.
Nog een aantal draden verleggen en wat stekkers aansluiten, setje bougiekabels scoren en dan is ie electrisch een heel eind klaar.
Mechanisch verder nog een gaskabel leggen, handchoke aansluiten, paar kleine slangetjes leggen en vast nog wel een paar kleine dingen.Daarnaast nog:
– Silicone koppelstukjes voor de inlaat/throttle bodies bestellen.
Na een tijdje zoeken eindelijk een firma gevonden die mijn maat levert, en op voorraad heeft. (ik zat natuurlijk weer met een afwijkende maat!)
Morgenochtend gelijk even een metertje bestellen. Schappelijke prijs gelukkig, zat anders niet echt op die verplichte meter lengte te wachten.– Suzuki heeft mijn kelken niet op voorraad, waarschijnlijk in de loop van volgende week binnen.
– En mijn Pipercross moet nog rechtstreeks uit engeland komen! Ook volgende week binnen.
De bedoeling is wel om volgende week de sleutel om te draaien!!!
Ideaal ja, m’n vader heeft er ook een, niet van de lidl, heeft waarschijnlijk wat meer gekost.

Veel plezier van gehad bij aankoop van m’n huidige manta, was aangenaam verrast toen we ontdekten dat alles binnenin de kokerbalken etc. in nieuwstaat was door een goede holle ruimte behandeling.
En in een CIH blok kun je zonder de boel uit elkaar te halen via de bougiegaten zo ook de staat van de cilinderwanden goed bekijken.
Laatst ook nog in m’n c20xe 18s carterpan gestoken om de vrije ruimte te controleren na het aanpassen van de aanzuigbuis.
Ja, toch al wel veel gemak van gehad.
Om mijn kromme gasklep probleem op te lossen heb ik vorige week maar een “nieuwe” set gekocht, compleet op de injectors na.
Totale uitgave 5 tientjes, das wel even wat leuker dan een setje jenvey’s aanschaffen. :worsDe TB’s zijn nu bijna klaar, het begint nu wel te kriebelen.
Morgen even een Pipercross PX500 filter bestellen, hopelijk ook woensdag binnen.
Wel een geruststelling, na een avondje met diverse mallen passen en meten, het blok iets lager gelegd en een heel klein beetje kantelen (milimeter werk, geen scheef carter dus!), heb ik nu toch vertrouwen een goed passend filter te hebben gevonden, niet een van de grootste, dat mag duidelijk zijn…
Het was even spannend, want ja, de TB’s staan best schuin, en de inlaat was toch wel vrij lang geworden… Maar het is gelukt.De kelken zijn hopelijk woensdag ook binnen, origineel hayabusa, deze zijn van rubber en zorgen gelijk voor een perfekte aansluiting tussen TB en achterplaat filter, door deze vinding ook weer een puzzeltje minder.
Dan gaskabel nog pasmaken, en kabel voor de handchoke (ook origineel hayabusa, ideaal)
Daarna hoofdzakelijk nog werk aan de bedrading.Hier ook pas een originele verlast voor mijn manta, redelijk werkje met passen en meten maar gaat inderdaad best.
Wil je een gokje wagen dan heb ik nog iets interessants opgevangen op het engelse manta club forum..
Iemand daar claimt dat een Mazda MX5 1.8 spaghetti spruitstuk ( op ebay ongeveer 120 euro nieuw en RVS ) perfekt past.
Dat wil zeggen, de afstanden en diameters van de buizen schijnen identiek te zijn met de c20xe, je hoeft deze dan alleen van de originele plaat af te slijpen en op een c20xe plaat te lassen. Past daarna perfekt wordt beweerd. (in elk geval met het stuur aan de verkeerde kant…)
Voor dat geld misschien een gokje waard, belachelijk goedkoop en het ziet er best leuk uit.
Aan de hand van foto’s van deze spruitstukken zeg ik, zou inderdaad wel eens kunnen passen…Van goedkoop naar duur:
originele compleet verlassen
mazda mx5 1.8 aanpassen
een ashley spruitstuk uit engeland kopen (ongeveer 230 euro nieuw, maar ook een gokje wat betreft de pasvorm)
biesheuvel/bosch/risse spruitstuk kopen (zijn volgens mij allemaal hetzelfde ?)
retropower rvs spruitstuk uit engeland (wederom een gokje met de stuurstang maar wel een pareltje van 700 euro)mijn keuze voor kant en klaar zou toch de btb 4-2-1 spruistukken die risse e.d. verkopen zijn, die passen gewoon best goed in een manta / ascona b met het stuur aan de goede kant, zelfs met de koppelingskabel kwam ik goed weg in een vorige manta.
Nog niet helemaal klaar….
:thumb
Even passen… :wub
Van het weekend ga ik me maar eens verdiepen in de diverse keuzes in het Pipercross assortiment, icm de ruimte die ik heb.
En dat was gisteren…
Vandaag is m’n vader een avondje aan het draaien geweest:
Verder nog genoeg te doen, koppelstukken, klepbediening verlengen, injectorgaten afdichten, luchtkelken maken, luchtfilter doen.
Alles maatwerk… En dan ook nog wat bekabeling…Het spruitstuk is bijna klaar, de binnenkant moet nog verder geflowt worden.
De buizen zijn redelijk lang geworden maar dat is voor deze motor niet verkeerd denk ik.
Kostte aardig wat moeite, maar die ouwe heeft het toch weer mooi voor elkaar gekregen. :thumb
Nog even aflassen en verder afwerken.
Nou ja vooruit, dat ging inderdaad nog wel. :thumb
Die inlaat is ingewikkelder. :swear
Vind het helemaal geen slechte keuze. Ik heb ook zo’n schaap in wolfskleren trouwens… :hmmz
Ik vind dat statement persoonlijk een beetje overdreven, er wordt niet gesproken over het overstappen van c20let naar 1.2n motortje o.i.d. ;)Blijft gewoon een mooi motortje, de c20xe, is ook niet voor niks zo onwijs populair in talloze takken van de autosport.
In z’n totaliteit vind ik de c20xe zelfs beter passen bij deze auto, zeker met webers of throttle bodies erop krijg je naar mijn mening een karakter en geluid dat veel beter past bij de ascona 400 uitstraling. :thumb
http://qedmotorsport.co.uk/qed-shop/vauxhall-xe-c20xe/ignition/distributor-blanking-plate
o-ring en kogeltje voor in de nokkenas ook daar te krijgen voor een paar cent.
heb zelf deze vorige week besteld, verwacht hem ieder moment binnen.
5 pond verzendkosten trouwens, valt allemaal reuze mee.
Herriepijp bijna klaar, alleen nog even aflassen en moer voor de lambdasonde plaatsen.
Dit keer voor een ander ontwerpje gegaan, gewoon alles naar de bestuurderskant gedaan.
Ziet er goed uit.
En gefeliciteerd. Nu komen er vast weer meer updates in je topic. :thumb
Dank je.
Pk winst zullen we op de testbank zien.
Bedrijven als SBD Motorsport bijvoorbeeld claimen met hun tapered TB kit een winst van 38% vermogen op een standaard motor met fatsoenlijke uitlaat.
208 pk is niet niks, dus ik wil de cijfers wat realistischer voor mezelf houden en blij zijn met alles vanaf 180 pk aan de achterwielen. :thumbOok heb ik geen 600 euro spaghetti spruitstuk, al moet ik toegeven dat ik wel eens eerder een c20xe met een zelfbouw heb gereden icm 40mm carburateurs, en dat ding ging verschrikkelijk hard.
Veel valt of staat ook met het inlaatspruitstuk, die moet gewoon kloppen en daar mankeert het naar mijn mening nog al eens aan, zelfs duurdere bogg brothers spruitstukken vind ik niet altijd mooi ontworpen.
Inlaatspruitstuk even netjes laten vlakken:
Nu nog netjes van rond naar ovaal zien te krijgen… :hmmz
15 meter heatwrap voor de custom spaghetti…
Ongeveer 11 meter verder:
Ik heb vandaag m’n Retropower slangenset ontvangen.
Ben er goed over te spreken, erg mooi spul, pasvorm is goed. :thumb
Hier nog wat andere werkzaamheden van de afgelopen dagen:
Moet je eens omrekenen naar guldens, das pas echt schrikken. :D
Versie 2.0 van de uitlaat, past beter, motorsteun heeft ook meer ruimte nu. Ik vind hem netjes zo.
Nu ook 63,5 mm uitgaand trouwens.Even heatwrappen nog en klaar.
Volgende stap, het inlaatspruitstuk voor de busa bodies.
Netjes geworden, kleppendeksel ook trouwens. :thumb
Doe m’n best om er bij te zijn! :thumb
Ik ben slechts 1 x geweest, 2009 meen ik, maar erg gezellig treffen.
Veel belgen, nederlanders, duitsers en zelfs engelsen gezien, mooie opkomst.De set kost genoeg, maar dan heb je ook wat.
Verzendkosten waren zeer schappelijk, hij rekende slechts 5 pond, dat is nog geen 6 euro, pakketje binnen nl is nog duurder…
Ja t is de bedoeling dat deze set gewoon op de normale koelers past. :thumb
Blauw, zwart, rood, andere kleuren kan je ook aan hem vragen meen ik gelezen te hebben op het engelse club forum. (omoc)
Ze leveren nog ander vakwerk trouwens, maar dat kost me net iets te veel…

:wub
Skoda al verkocht?
http://link.marktplaats.nl/671188104
Goeie carrosserie en lekker dichtbij. ;)
Ik denk dat je bij martien ook wel een hoop andere delen die je er eventueel nog bij zou willen hebben kan regelen. :thumb
Bedankt ed.
Vanochtend maar even een mooie slangenset besteld bij Retropower , hoeven we daar ook niet meer mee te rotzooien. :thumb

-
AuteurBerichten