lenn0

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 684)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Manta B1 2.0 16V #17940537

    Nee nee, die zit gewoon op z’n hollands met de originele 1800s kabel. :afro

    In reactie op: Manta B1 2.0 16V #17940535

    Bedankt voor de tip, ook dat hebben we een paar weken geleden al geprobeerd.

    Hier nog iets vreemds van vanavond;

    Even stationair laten lopen, log aan, zomaar een paar minuutjes, motor weer uit. Stuk of 16 x lost sync count te tellen.

    NIKS veranderd en vervolgens een paar minuten later de motor weer gestart en laten draaien, weer gelogd en helemaal GEEN lost sync count geregistreerd.

    Het hele gebeuren is nog wisselvallig dus….. ja erg lastig.

    In reactie op: EURO 98 onvindbaar? #18158499

    Mooi spul dat Challenger, Raymond, helaas ook hier niet te krijgen.
    Maar voor mij is Serooskerke ook niet echt een lekker plekje, ook nog 30 km vanaf goes.

    Heb zojuist de app maar eens geinstalleerd, bedankt voor de tip DMLB ceo :thumb

    Ok Vannos, daar gaan we weer met nieuwe kansen!

    Een Tinq in Heinkenszand gevonden, da’s nog wel aan te rijden, die heeft volgens hun site inderdaad super 98 op deze locatie !

    De app geeft wel onterecht aan dat de Tamoil super plus verkoopt, deze zit ook in Heinkenszand en ‘s-Gravenpolder,
    maar doe geen moeite, op de website van Tamoil is te lezen dat hun premium euro gewoon RON95 is , en daarmee de zoveelste schone meuk met wat reinigende additieven.

    Ook geeft de app aan dat je bij de Avia in Goes nog super plus kan tanken, maar dit is “super clean 95” blijkt op de Avia website…

    Voorlopig hou ik het denk ik bij de Tinq voor gewone 98 , en wanneer ik hier in de buurt niet anders kan, Shell V Power aangezien deze RON97 zou moeten zijn.

    Ik blijf het slechte ontwikkelingen vinden, ook al in het noorden hetzelfde verhaal dus.

    In reactie op: Manta B1 2.0 16V #17940533

    Klopt , ik gebruik het originele triggerwheel en een nieuwe originele vr sensor. (latere type met plastic omhulsel)

    Volgens mij hebben we zonder weerstand ook geprobeerd en toen wilde hij helemaal geen toeren maken.

    In reactie op: Manta B1 2.0 16V #17940529

    Ja klopt, is een vw bobine, maar ik heb deze gekocht met de rest van de spullen bij BS-Autotune, daar is me toen verteld dat deze een zeer korte dwell tijd heeft, hij heeft het op m’n laptop ter plekke ingesteld op 2.3 ms.

    Ben je heel zeker van die 3.2 ms ? Dat vind ik wel interessant.

    Krukas signaal blijft trouwens wat onzeker, de tooth logger geeft alles goed weer, maar in de megaviewer logs zijn wel heel wat random sync losses te zien, die ik gewoon niet kan verklaren. Bij hele uiteenlopende toerentallen gebeurt het wel eens. Gisteren zelfs op de stoep stationair draaiend.

    Bij m’n vorige cih motor was het vrij simpel. Polariteit omgewisseld betekende gewoon dat de motor ook niet wilde starten, daarna met falling / rising edge het juiste signaal kunnen krijgen. Verder moest er alleen nog een weerstand tussen de + draad omdat ik sync loss had op 4000 rpm en niks anders.

    Het uitzoeken van de juiste edge en polariteit was met deze motor wat moeilijker, want wat je ook deed, hij liep er altijd op.
    Nu zit er trouwens ook een 10Kohm weerstand tussen, maar misschien heb ik een andere nodig.
    Alleen blijf ik het zo vreemd vinden dat de sync loss zo willekeurig optreed, ik weet nog niet wat ik daarvan moet denken.

    Weet je wat het grootste probleem is, er zit gewoon geen partroon in, het is elke keer anders en dat maakt het erg moeilijk zoeken.

    Zaterdag een heel eind gemapt, koude start goed afgesteld.
    Gisteren vanuit dezelfde ruimte met dezelfde temperatuur weer gestart en toch weer de hele koude start verrijking helemaal aan moeten passen. (En ik snap natuurlijk wel dat ik alle veranderingen naar de ecu wel moet branden)

    Geen touw aan vast te knopen.

    Ik waardeer het wel heel erg dat je zo meedenkt. :thumb

    In reactie op: EURO 98 onvindbaar? #18158492

    Achterlijk he……

    Ik denk dat je nu dus alleen nog voor 98 terecht kan bij de Voetpomp aan de snelweg, 25 km van Goes vandaan.

    Elders in het land heb je het over het algemeen goed, aan de duitse grens heb je het zelfs super, even oversteken en je hebt helemaal kwaliteitspul.

    En wij hebben dus gewoon nagenoeg niks meer.

    In reactie op: Manta B1 2.0 16V #17940526

    Het loopt alleen niet super. :thumbdown

    TPS niet op de gasklep, dat was toeval dat ie er even af was toen de foto genomen is.
    Massa’s vetrouw ik nog niet helemaal, had eerst de ground op de ecu, maar later verplaatst naar eigen ground op de accupool, toen had ik een stabieler signaal.

    Even kort gezegd, zaterdag liep het super, fuelmap werd heel mooi ingevuld met VE Analyze Live, hele stabiele afr waardes, auto reed best goed voor de eerste rit.
    Alles opgeslagen en weggezet…. Gisterenavond weer gaan rijden, werkelijk niks meer van over, chaos in het afr gebeuren. Alsof de kabouters er s nachts aan lopen te knoeien….

    Alpha-n vond ik inderdaad wat lastig, ik gebruik nu de ITB mode, dus hybride met 1 VE tabel.
    Dat is wat ingewikkeld met het instellen van de juiste switchpoints van speed density naar alpha-n , maar zaterdag zat ik er niet ver vandaan voor m’n gevoel.
    Helaas nu dus door onverklaarbare reden(en) was er gisteren niet meer lekker mee te rijden, ook ve analyze live kreeg het niet meer in orde.

    Enige wat ik nu alvast weet is;
    door voor mij nog totaal onbekende reden is er ineens weer veel noise op het map en tps signaal, zaterdag was dit nog keurig in orde.
    Vanaf begin af aan is bij doormeten opgevallen dat er op enkele grounds in de ecu zelf een kleine spanning staat, volgens mij is dat niet goed, maar mij werd toen min of meer verteld dat dit normaal was. (of ik moest maar een andere pin pakken, weet het niet meer precies, zou ik na moeten kijken in m’n mailverkeer)

    We zullen er nog wel even over nadenken en een en ander bekijken/doormeten etc. , begin zelf steeds meer te denken dat ik de ecu terug moet sturen om na te laten kijken, vertrouw het gewoon niet echt meer.

    Op een gegeven moment ben je wel klaar met zoeken…….

    Je rekent wel op een hoop meer vermogen dan ik, laten we hopen dat je gelijk hebt. ;)
    (maar voorlopig zit een testbankrun er nog niet in)

    In reactie op: EURO 98 onvindbaar? #18158490

    Klopt , ik werk in dat gedeelte van de Poel, bij de Benz zit de Sakko, die heeft wel goeie prijzen , maar geen 98…

    De huidige ombouwfase van de BP’s hier is erg misleidend! Die bij de Ford moet je maar eens goed bekijken. Er hangen wat plakkaten, iets in de zin van “uw vertrouwde pomp in een nieuw jasje” ofzo , maar verder zag het er nog steeds uit als de oude BP, maar dat is het dus niet meer. Je gaat er niets vermoedend van uit dat je de slang met Ultimate in je tank stopt, maar volgens mij zit er een of andere schone 95 variant in , als ik het keuzemenu van de betaalautomaat goed heb begrepen.

    Volgens de site van Mol Schuddebeurs is de BP in Noord nu Shell, en die in Car Village ook, voor die 2 locaties zal ook wel gelden dat het nog steeds voor 99% het BP uiterlijk heeft.

    Ik vind het echt een waardeloze omschakeling. Wat interesseert het de mensen nu dat je ergens tig verschillende schone / groene / whatever euro 95 varianten kan tanken, laat er gewoon hier en daar euro 98 tussen.

    Ik hoor graag hoe het vanmiddag gegaan is Vannos. :thumb

    In elk geval sneu hoe het zich hier in zeeland ontwikkeld, ook begrijp ik dat het in de rest van het land over het algemeen beter is geregeld.

    In reactie op: EURO 98 onvindbaar? #18158488

    Ik las net je reactie in mn andere topic, zal er wel even hier op inhaken, anders is het zo off topic daar. ;)

    Gisteren had ik geen zin om nog verder te rijden, ging niet zo lekker, ben maar terug naar de stalling gereden en heb onderweg een beetje v power getankt.

    Zijn die BP’s allemaal daadwerkelijk nog steeds BP ? (sinds eigenaar Mol ofzo de meeste bp’s in zeeland heeft veranderd naar vanalles en nog wat)
    Op de BP website staan die namelijk niet meer aangegeven , alleen nog de Express (geen ultimate) schuin tegenover de Shell met videotheek staat in Goes op de kaart, rest is verdwenen uit de lijst…

    Ik kwam altijd bij de BP daar bij de Ford in de Poel, maar gisterenavond stak ik daar m’n pas in de kaartlezer en kwam ik er achter dat het geen BP meer is, en er geen 98 meer was.
    Misleidend want de oude BP slangen hangen nog aan de pomp, compleet met het BP ultimate logo er nog op.
    Maar die valt dus ook af.

    Die in noord en in car village moet ik nog even checken.

    Argos en Tinq hebben wij hier niet zag ik.

    In reactie op: KDFI / Megasquirt troubleshooting #18153822

    Ik zie het aan je avatar, je reed achter die bmw e30 aan!

    Nu ik het weet zal ik volgende keer ff zwaaien.

    Afijn, ik reed daar inderdaad wat geirriteerd rond, want naast m’n slecht lopende auto was ik ook wanhopig op zoek naar euro 98. :swear

    Waar is dat in godsnaam nog te krijgen ? (ik heb het niet kunnen vinden in goes)

    In reactie op: KDFI / Megasquirt troubleshooting #18153820

    Jawel, maar ook erg frustrerend op z’n tijd. Zo ook vanavond weer.

    Ik moet de log van vanavond nog goed bekijken, geen zin meer in om vandaag nog mee bezig te zijn, maar naast random sync loss heb ik al wel kunnen zien dat ik ineens weer een hoop ruis op het map en tps signaal heb. Hoe dat ineens komt, geen idee….

    Vreemde is dus; zaterdag best lekker gemapt, alles stabiel, hoop vordering gemaakt, alles opgeslagen en de auto weg gezet, vandaag weer gestart, loopt gelijk kut en ik kreeg de instabiele afr waardes er ook niet uit onderweg.

    Alsof de kabouters er s nachts mee lopen te rotzooien! (maar om eerlijk te zijn vertrouw ik de ecu zelf ondertussen niet meer)

    Het zijn van die momenten dat je gewoon weer een set webers en een ouderwetse ontsteking gaat overwegen….

    In reactie op: KDFI / Megasquirt troubleshooting #18153818

    Nog niks, maar we hebben nog een leuke camera die we veel te weinig gebruiken dus als ik het goed genoeg vind lopen zal ik eens wat op youtube gooien wat ik dan in mijn topic zal zetten.

    Vanavond maar eens met dit mooie weer testen met wat aangepaste instellingen en kijken of de sync loss errors weg/beter zijn.
    De stekker van de vr sensor hing nog los te bungelen, wegens geexpirimenteer met de juiste weerstand, zou kunnen dat deze wat opdonders kreeg bij hobbels. (auto is nogal erg stug afgeveerd)

    Ik ben verder echt heel erg te spreken over de zelflerende functie, die doet z’n werk echt heel goed en snel.
    Mooie stabiele afr waardes en een hele nette VE map, mooi verloop zonder gekke pieken erin.

    Gaat allemaal eindelijk weer de goeie kant op.

    In reactie op: KDFI / Megasquirt troubleshooting #18153816

    Je bedoelt met de omschakeling naar ITB mode ?

    Alleen even de MAP sensor terug aangesloten. Nu draait alles waar het vaccuum goed is op speed density, alles boven 90kpa op alpha-n.
    Ik moet nog even de curve verfijnen, maar dit is best goed te doen via een scatter plot met de gegevens die ik gelogd heb.

    Best een aanrader als je ITB’s gebruikt, het rijden en oppakken onderin is beter dan puur alpha-n.

    In reactie op: Kadett C: group A uitlaat of……..? #18150007

    Heb zelf ook een c20xe met throttle bodies en rvs group A met kleine midden en einddemper, is wel erg luid vind ik. De throttle bodies doen daar ook nog eens een behoorlijke schep bovenop als ze volledig open gaan.

    Bereid jezelf en je buren maar voor. :D In elk geval zou ik niet als einddemper de Simons model “Handy” meer pakken, dat is echt net wat te veel herrie ben ik achter gekomen.

    In reactie op: KDFI / Megasquirt troubleshooting #18153814

    Ik heb er gisteren eindelijk in gereden na wat gepuzzel.

    We hebben de massa’s verzet zoals omschreven, deed een hoop met de signalen van de sensoren.
    Bougies vervangen.
    van alpha-n overgeschakeld naar ITB mode (blended speed density / alpha-n)

    Heb gisteren een leuke rit kunnen maken met de zelflerende functie aan, viel niet tegen.

    Alleen nog wat sync errors gehad op verschillende toerentallen , paar keer rond 3000 rpm , paar keer rond 4500.

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17566108

    Duidelijk de ultieme beloning voor al je werk!

    Gewoon even alles en iedereen voorbij vliegen!!!

    Leuk filmpje. :thumb

    In reactie op: KDFI / Megasquirt troubleshooting #18153812

    Ook alle sensor massa’s ?

    Ik zit er ook over na te denken om die allemaal naar de accu te brengen.
    Volgens het boekje is het allemaal niet nodig, maar gisteren kwamen we er al achter dat er op de TPS massa 0,4 volt stond, de rest zullen we ook maar door gaan meten.

    In reactie op: KDFI / Megasquirt troubleshooting #18153810

    KDFI 1.4 draait op MS2/Extra V3 , hoe 1 op 1 het allemaal is weet ik niet.

    We kijken nog even naar de VR input, misschien functioneert dat straks ook beter als het massa verhaal wat opgeschoond is,
    en anders even verder zoeken.

    Op het moment hebben we wat tests gedaan, de TPS heeft nu een eigen massa en daarmee is het signaal héél veel netter geworden.

    Ziet er tot nu toe allemaal weer wat beter uit.

    In reactie op: KDFI / Megasquirt troubleshooting #18153808

    Wat betreft de VR sensor ging ik even twijfelen of ik de boel wel goed gelezen had, maar helaas zijn in de 1.4 de pots niet meer aanwezig:

    5.2 Drehzahlerfassung
    1. VR Geber
    Bei PKW-Motoren ist der in Europa am meisten verbreitete Weg die Erfassung über einen VR Geber. Dabei wird durch
    eine Metallscheibe mit 60-2 oder 36-1 Zähnen eine Wechselspannung in der Spule des VR Gebers induziert. Beim kdFi
    V1.4 wurde ein spezialisiertes Bauteil eingesetzt welches die Adaption auf verschiedene Sensoren selbst durchführt und
    somit keine Potentiometer mehr eingestellt werden müssen.
    2. HALL Geber
    Bei verschiedenen Hallgebern wird unter Umständen ein Widerstand zwischen 1 und 10 kOhm zwischen Signal und
    +5V benötigt.

    Ik weet niet of ik die vernieuwing zo handig vind….

    Alle massa’s staan in verbinding met elkaar op de accu minpool, op de dis bobine na, die heeft een eigen massa. (stond zo omschreven in de handleiding die ik er bij kreeg van BS)
    Ik zou die ook naar de accu kunnen brengen, misschien is dat beter.

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17566037

    Erg mooi deksel, past veel beter bij de auto. Beetje dezelfde stijl als de oude CIH deksels.

    Spannende dagen Rik, succes nog even en hopelijk eindelijk veel plezier na al die tegenslagen. :thumb

    In reactie op: Manta B1 2.0 16V #17940523

    Na lang wachten eindelijk het luchtfilter ontvangen.

    Past precies, er is zelfs meer ruimte over dan we origineel berekend hadden. (met “doe het zelf pas en meet filter” aan de hand van door pipercross opgegeven afmetingen)
    Eigelijk had er denk ik toch nog een maatje groter op gepast, maar dat zien we ooit weer wel.

    Voorlopig nog steeds geen meter mee gereden. Maandag ontdekt dat er onwijs veel storing in het TPS signaal zit, nogal een belangrijke waarde in Alpha-N mode natuurlijk. Deze schommelt nu heel erg, met alle gevolgen van dien.
    Inmiddels tot de conclusie gekomen dat het probleem niet in de TPS zelfs zit, maar waarschijnlijk ergens een massa probleem moet zijn.

    Wordt nog even verder puzzelen dus.

    Tips zijn ook altijd welkom. :thumb

    In reactie op: Manta B1 2.0 16V #17940522

    Hij heeft vorige week zondag al gelopen. Startte gelijk en hing ook best goed aan het gas. :thumb

    Zonder ecu aanpassingen startte hij bijzonder makkelijk, ver boven verwachting.
    Daarna een en ander aangepast, gaskleppen synchroon gaan zetten, en toen de motor goed op temperatuur was zeek de olie uit het blok ergens bij de oliepomp…. :fy1 (oliedruk gelukkig niks mis mee)

    Dat bleek natuurlijk de krukaskeerring , een c20xe zweet of lekt natuurlijk altijd bij een van de keerringen, maar dat was ik even vergeten. Deze lekte echt goed… Gelijk ook maar een nieuwe distributieset erop.

    Een paar drukke dagen en wat levertijd verder heeft hij gisteren weer even -lekvrij- gelopen, vandaag zijn we weer wat af gaan stellen en wat kinderziektes er uit aan het halen.

    Met wat geluk heb ik dinsdag het luchtfilter en kan er daarna wat op de weg getest worden. (achteraf had ik misschien wat andere zaken af kunnen bellen waar ze deze misschien nog wel op de plank hadden liggen)

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676788

    Niet normaal wat een werk hier verzet wordt. :thumb

    Ben je er trouwens nog wel eens achter gekomen wat voor ecu er bij die 2400 zat?

    In reactie op: Manta B1 2.0 16V #17940520

    Huidige stand van zaken: bijna klaar.

    Heb van de week de binnenkant van de inlaat netjes vloeiend afgewerkt.
    Silicone koppelstukken gemonteerd, inlaat en throttle bodies definitief geplaatst.

    Suzuki heeft vandaag de laatste van de 4 kelken geleverd.

    Ik heb een set Lumenition bougiekabels op maat.

    Kabelboom is klaar, Retropower slangenset aangesloten. Mooie set, erg blij mee.

    Volgende stap is de ecu updaten en kijken of hij wil starten!

    Verder is het alleen nog wachten op m’n Pipercross filter, nog een en ander netjes maken in de auto, een geschikte gaskabel uitzoeken en de originele 1600 handchoke proberen te gebruiken. (zo blijft er toch nog wat originaliteit behouden)

    In reactie op: manta i200 #18148153

    Jaja dat ziet er goed uit, een van de betere schuurvondsten. Zo vind je ze niet dagelijks.

    Hij ziet er uit alsof ie nog maar een paar dagen geleden gespoten is! Netjes roestvrij bewaard gebleven?

    De nieuwe complete Rothmans striping doet hem goed! :thumb

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 684)