lenn0

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 684)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18070438

    Ik kan er niks over terugvinden maar het zou mooi zijn, rond die tijd wordt mijn Manta 40 jaar !

    In reactie op: manta opleuken #18166533

    Ik vind hem ook leuker geworden, even zakken nog en klaar. :thumb

    In reactie op: Oliekoeler set , tips ? #18166361

    Nee er wordt ook wel eens op straat geknalt natuurlijk, maar ik kan me ook nog wel inhouden als het moet. Ik bedoel maar dat wanneer ie de bank op gaat, alles zowieso 100% in orde moet zijn en veilig belast kan worden. ;)

    Ok, bedankt voor de tips. Mocal wordt het. Alleen de thermostaat is me nog even een twijfelgeval.

    Heeft Opel toevallig nog verschillende passende adapters , met verschillende thermostaten ?

    Of, komt het in de praktijk met een mocal 13 rijen koeler toch lang niet meer aan 120 graden met de standaard thermostaat die bij 105 graden open begint te gaan? (dus door grotere koeler de olie al snel met minder thermostaat opening gekoeld)

    In reactie op: Oliekoeler set , tips ? #18166359

    De originele koeler zal vast ook wel volstaan, mijn manta komt niet op het circuit oid. Mijn huidige c20xe is trouwens een van de laatste zonder gesmede zuigers.

    Wel komt de auto binnenkort nog een keer op de testbank en dan wil ik ook niet voor verrassingen komen te staan als het gas er goed op gaat.

    Maargoed, ALS ik nog een originele koeler op zolder weet te vinden, dan is het gewoon niet veel soeps meer. Dus koop ik liever een nieuwe betrouwbare koeler dan dat ik m’n motor ga wagen aan iets waarvan ik niet weet in wat voor staat het is.

    Ik heb inmiddels wel een aantal Mocal leveranciers gevonden, alleen kom ik nergens de 92 graden thermostaat tegen. :hmmz
    Mocal heeft die wel en dat lijkt me geen verkeerde temperatuur.

    Goedkoop spul trouwens op ebay http://www.ebay.de/itm/13Reihen-Olkuhler-Kit-Opel-Ascona-A-B-16V-Turbo-Calibra-Corsa-Astra-F-G-C20Xe-/261067690125?pt=DE_Autoteile&hash=item3cc8d8d08d#ht_2752wt_994

    Iemand goede/slechte ervaring met dit soort “merkloze” spullen?

    In reactie op: Oliekoeler set , tips ? #18166354

    Helemaal mee eens Vinci, ik ben daarom ook nooit zo weg geweest van die 82 graden koelwater thermostaten, het moet ook niet te koud gaan draaien.

    Ik wil de motor dan ook inderdaad netjes stabiel houden rond de 100 graden.

    Nu vind ik 80 graden wat laag klinken wbt die mocal thermostaat, maar deze is misschien ook pas volledig open op zo’n 100 graden? :hmmz

    In reactie op: Oliekoeler set , tips ? #18166350

    Ik heb misschien ergens op zolder nog een originele koeler liggen, maar echt fris zal deze niet niet meer zijn. Dan koop ik liever een nieuwe.

    Ik heb de originele wel eens op een vorige motor geprobeerd, maar die wou niet warm worden. Ook daarom de vraag bij hoeveel graden deze standaard open hoort te gaan?

    Persoonlijk vind ik 125 graden aardig heet, ik vind alles boven de 100 eigelijk wel ongewenst.

    In reactie op: Manta B1 2.0 16V #17940558

    Ja hij wil wel. :wors

    Er zit nog hier en daar nog wel wat verbetering in, ik moet ook nog met de acceleratie verrijking gaan spelen bijvoorbeeld, maar de set werkt in elk geval aardig goed.

    Al met al valt deze low budget ITB setup niet tegen.

    Ben nu aan het verdiepen in een oliekoeler set, heb vrijdagavond tijdens die rit 110 graden aangetikt, vind ik toch iets te hoog.

    In reactie op: Saab en Opel … #18165833

    Niet wat ik verwacht had toen ik de titel las, maar ja dit past ook redelijk. Toch wel bijna apk waardig, of niet? :jerry

    In reactie op: Manta B1 2.0 16V #17940555

    Het was ook maar een idee dat zo maar in me op kwam, zal altijd onduidelijk blijven, hij heeft in elk geval ergens een flinke opdonder gehad.
    Doet er ook niet meer zo toe want,

    deze motor gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat. :afro

    Heb vanavond eindelijk goed getest, eerder nog wat gepuzzel gehad met de juiste weerstand voor de VR sensor, alpha-n versus blended ITB mode.
    Gaat wel erg lekker nu, uiteindelijk heb ik de boel nu nagenoeg goed afgesteld op ITB mode, met het voordeel dat er nu vrijwel net zo soepel als origineel mee te rijden is dankzij het speed density gedeelte. Gewoon superstil wegrijden, goed oppakken en ook lekker stilletjes cruisen op de autoweg.

    Maar, kleppen open en knallen maar. Vanavond even schaamteloos uitgetest op een mooie weg. 180 zat ie zo aan, en met 6000 toeren is er nog wel ruimte over. Ging me hard genoeg…..
    Ik vind de topsnelheid niet zo boeiend, maar het ging allemaal wel erg rap. Snel genoeg in elk geval om vanavond een aantal keer m’n rijbewijs goed kwijt geraakt te kunnen zijn op de lokale autoweg.
    Niet slim, maar het was wel onwijs leuk. (of de medeweggebruikers er ook zo over denken als je ze met ITB’s hoog in te toeren volgas ineens voorbij knalt weet ik niet?)

    Maar voor mij is het geluid in elk geval wel erg verslavend.

    Ik zal eens kijken of ik binnenkort wat leuks kan opnemen, als het goed is heeft m’n vader een demo GoPro op z’n werk die ik zou kunnen lenen.

    In reactie op: manta interieur #18164201

    :thumb ik zie je wel verschijnen wanneer je tijd hebt.

    Mijn vader is ook hardstikke blij dat ik zo eindelijk weer eens iets opgeruimd heb. :angel

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676815

    Mooi werk dat dak, al vaak genoeg gezegd, maar geen half werk hier. :thumb

    In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684490

    Leuke cruiser aan het worden :thumb

    Van je andere (motorische) plannen wil ik ook wel eens wat zien, daar ben ik benieuwder naar, maar dit ziet er ook leuk uit.

    In reactie op: stalen 1.8s motorsteunen. #18162124

    Ok tof man. :thumb

    Ik vond de prijs ook best ok, heb ze zelf nog niet besteld maar als mijn originele alu steunen het zouden begeven dan neem ik ook een setje.

    Je staat er trouwens van te kijken wat ze in Engeland voor de RWD c20xe’s maken. Ik heb zelf een Retropower siliconen slangenset speciaal voor manta/ascona b en laatst zag ik dat ze daar nu zelfs een grote partij carterpannen identiek aan de 18s hebben laten maken. Voor 200 pond is die ook nog niet eens bijzonder duur. ( http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-Opel-C20XE-redtop-rear-wheel-drive-sump-Manta-1800-Escort-Ascona-NEW-/271244191228?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f2769e5fc#ht_2124wt_1328 )

    In reactie op: stalen 1.8s motorsteunen. #18162121
    In reactie op: KDFI / Megasquirt troubleshooting #18153826

    Ik ben nog even aan het werk maar kan alvast met een gerust hart zeggen dat het ook met de throttle bodies een stuk makkelijker gaat met deze nieuwe ecu, m’n vader heeft er vanochtend nog even in gereden, ook hij was er erg benieuwd naar. Nu is dat gelukkig ook allemaal goed te doen.

    Het had leuker geweest als het vanaf dag 1 goed ging, maar we hebben er nu in elk geval weer lol in.

    Ik heb genoten van de diverse foto’s, helaas was dit het zoveelste treffen waar ik niet heen heb kunnen gaan dit jaar. De manta stond nog steeds stil in de garage…..

    Het zag er weer gezellig uit met een mooie internationale opkomst. Ik hoop dat jullie je toch nog bedenken en dit mooie treffen toch nog eens herhalen. Maar zo niet, hoe dan ook bedankt voor jullie inzet Manta B Club Hageland. :thumb

    In reactie op: KDFI / Megasquirt troubleshooting #18153824

    Even ter “afsluiting” van dit topic. Het probleem is opgelost.

    Na een tip de ecu doorgemeten, blijkt dat er met de scoop een behoorlijke rimpel in het 5 volt signaal te zien is.
    Met de grafische multimeter meten we een schommeling tussen 4.86 en 5.19 volt.
    Dit is gemeten bij een stilstaande motor.

    In megasquirt termen mag er max 2mv rimpel in zitten.
    Wij meten 330mv………

    Op het zelfde moment op kanaal 2 van de scoop het signaal bekeken van de accu: 0 rimpel.

    Conclusie er gaat 12 volt dc in en er komt 5 volt ac uit.

    Leek ons niet helemaal de bedoeling.

    Interne spanningsregelaar of ontstoringsgedeelte om de regelaar heen slecht?

    Dit had veel eerder uitgezocht moeten worden, maar er zou niks mis met de ecu zijn, eerder iets in de aansluitingen / instellingen etc. Helaas bleek dit wel anders te zijn. We hebben het lang gezocht in een fout van onze kant, maar zijn al die tijd tevergeefs bezig geweest.

    Ik heb een nieuwe ecu gekregen en durf inmiddels te zeggen dat het nu goed gaat. Wereld van verschil.
    Geen rare pieken en dalen in signalen, geen sync loss, geen wegvallende verbinding met de laptop, etc. etc. , gewoon NIKS vreemds.

    Helaas vanaf dag 1 aan het kloten geweest met een slechte ecu, zoiets verwacht je gewoon niet.
    Het is een ontzettende verademing om nu met de nieuwe te werken, zo moeilijk als werkelijk alles eerst verliep, zo makkelijk gaat het nu.

    C20xe met standaard inlaat/gasklep/sfi bak (makkelijke test setup) binnen no time goed rijdend zowel op speed density als alpha-n.

    Heb de throttle bodies alweer gemonteerd vanavond, morgen daar weer mee aan de slag. Lijkt me nog steeds wat meer uitdaging maar ook dit zal nu naar verwachting wel wat soepeler gaan verlopen!!!!

    In reactie op: Manta B1 2.0 16V #17940550

    Het zat toch echt in de ecu Noordpoolgsi…

    De nieuwe ecu is tussen 5,2 en 5,3 volt op de 5 volt gemeten van de tps.
    De oude ecu was 4,86 en 5,19 op de 5 volt van de tps.
    Gemeten met een scope op AC.

    Nou 2000, zeg maar gerust maanden alles bij elkaar… Dit had veel eerder uitgezocht moeten worden, maar er zou niks mis met de ecu zijn, eerder iets in de aansluitingen / instellingen etc. Helaas bleek dit wel anders te zijn. We hebben het lang gezocht in een fout van onze kant, maar zijn al die tijd tevergeefs bezig geweest.

    Dankzij de gouden tip van Jacob Noorlander weten we nu gelukkig wel beter. Nogmaals bedankt Jacob. :thumb

    Wel ben ik me ondertussen af gaan vragen of deze ecu met storing niet de oorzaak is geweest van mijn kapotte 2400.
    Het zal nooit meer duidelijk worden, maar deze motor was fris de testbank op gegaan, waarbij Ruud Fredriks opmerkte dat het afstellen toch wat moeilijk ging, en nog VOOR er goed getrapt ging worden liepen de lagers er uit… Nooit een oorzaak kunnen vinden in het blok zelf…. Vreemd toch?

    Afijn, ik zal het maar achter me laten, maar die ecu deed echt behoorlijk gek, dat is nu wel duidelijk geworden. ;)

    Inmiddels gaat het nu eindelijk echt goed durf ik wel te zeggen, er is een heel groot verschil met deze ecu te merken, namelijk geen rare pieken en dalen in signalen, geen sync loss, geen wegvallende verbinding met de laptop, etc. etc. , gewoon NIKS vreemds. En nu gaat het ineens wel makkelijk!!!!!!!!

    Vandaag nog met de “testopstelling” gereden, standaard inlaat/gasklep/sfi bak.

    Met Alpha-N mode ging het nu gewoon goed, blijkt op straat wat moeilijker perfect af te stellen dan speed density.
    Dit reed met het oppakken vanaf stationair nog wat minder mooi dan een originele motronic, maar verder merkte ik goed dat het vermogen prima aanwezig was en vond ik dat de motor zich “als een prima standaard c20xe” gedroeg. Ook heuvelop etc. goed vermogen.

    Met speed density werd het nog even wat beter, dat laat zich wat makkelijker afstellen omdat de load wat beter bepaald wordt dmv de map sensor.
    Liep de c20xe eerst prima en klonk die vrij “netjes” , op speed density begon het een beetje rauw als een smerig opgefokte c20xe te klinken. En dat verschil was ook goed te merken tijdens het rijden. Hier doet de zelflerende functie het nog beter en de manta was nu gewoon serieus snel en fel.
    Nu was het echt een boos motortje dat goed wakker was. :jerry

    Sinds de nieuwe ecu is het dus eindelijk weer leuk en blijkt het allemaal helemaal niet zo moeilijk te zijn. Sterker nog, het is ineens vrij simpel…

    De throttle bodies zitten er inmiddels weer op, het was te laat om nog te starten, maar morgen gaan we kijken ook dat wat makkelijker gaat met de nieuwe ecu….. :thumb

    In reactie op: Nieuwe aanwinst #18160672

    Doet me ook wel een beetje aan mijn oude denken.

    Mooie aanwist Joost, leuke B. :thumb

    In reactie op: Manta kinderwagen #18161330

    Denk dat die van mij er ondertussen niet meer in past, maar zo een zou ik ook wel willen hebben.

    Ik ben alleen bang dat mijn kleine meid al op school zit voor ik zoiets klaar zou hebben… :angel

    In reactie op: Manta B1 2.0 16V #17940547

    Gisteren een nieuwe ecu terug gehad, deze geeft nu geen schommeling meer op het 5v signaal.
    Blijkt dat er in de oude toch iets niet in orde was.

    Inmiddels voor het gemak met originele inlaat/gasklep getest en gereden op zowel speed density als alpha-n (dat werkte eerst helemaal niet fatsoenlijk) en het lijkt nu allemaal goed te functioneren zonder gekke dingen.

    Ik zeg het voorzichtig, maar het lijkt nu allemaal goed te zijn. :thumb

    In reactie op: Manta B1 2.0 16V #17940546

    We hebben de ecu gisteren opgestuurd voor verdere controle, project staat dus even stil.

    In reactie op: Manta B1 2.0 16V #17940542

    De hele kwestie is voor ons al dusdanig frustrerend geworden dat m’n vader de scope vanavond laat nog heeft meegenomen in plaats van morgen, de test is dus al gedaan.

    Even gemeten met de M-box van bmw blijkt dat er met de scoop een behoorlijke rimpel in het 5 volt signaal zit.
    Met de grafische multimeter meten we een schommeling tussen 4.86 en 5.19 volt
    Dit is gemeten bij een stilstaande motor.
    Op kanaal 2 de 12 volt rechtstreeks op de accu geeft geen rimpel.

    Het lijkt erop dat de interne spanningsregelaar in de kdfi ons voor de gek zit te houden.

    Heb ook al contact opgenomen met BS-Autotune , even zijn reactie afwachten.

    In reactie op: Manta B1 2.0 16V #17940541

    We gaan gewoon helemaal niks meer doen, dat heeft waarschijnlijk toch geen zin.
    Heb het er net met m’n vader over gehad, morgen gaan we eerst jouw test met de scope uitvoeren, de volgende stap zal dan inderdaad misschien wel zijn dat we contact met bs autotune opnemen.

    Bedankt voor de tip, je bent er wel goed in thuis geloof ik. Zelf bouwen brengt wel een heel groot voordeel mee wat betreft de totale kennis van de ecu. :thumb

    Wordt vervolgd…..

    In reactie op: Manta B1 2.0 16V #17940539

    De ecu is al een tijdje verdacht, het is trouwens een KDFI (megasquirt MS2/Extra)

    Mijn vader is wel aardig thuis in het electro gebeuren, zal jouw suggestie eens aan hem voorleggen en kijken of de scope die hij heeft geschikt is voor deze test.

    Het probleem met het gemeten kleine voltage op die ecu massa is al vanaf het begin vastgesteld, nog voor we de ecu in gebruik hebben genomen.
    Ik denk toch dat de ecu al eerder retour moest, als er een probleem in zit is het in elk geval niet door ons toedoen ontstaan of er later ingeslopen.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 684)