lenn0

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 684)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Manta b gt/e ”goldie” Kachel troubels ? #18043938

    Nah gewoon snel die c20xe er in lepelen, liefst met een set webers of throttle bodies erop!!! :thumb

    Ligt gewoon erg mooi in een manta, een c30se is gelijk zo’n grote zware knoeperd.

    In reactie op: iemand bekend met toybox uit assen? #18086213

    Dit bedrijf vind ik een hele vreemde manier van zakendoen hanteren.

    Mijn vrouw wilde voor sinterklaas 2 modellen voor mij bij hen kopen, had ze netjes bericht over gedaan zondag 17 november.
    Geen reactie….
    De dinsdag of woendag erop werden de 2 modellen opnieuw geplaatst op marktplaats.
    Nog steeds geen reactie….
    Pas afgelopen weekend een korte reactie gehad dat de 2 modellen al inmiddels al verkocht zijn.

    Waardeloze communicatie, ben dus blijkbaar niet de enige met soortgelijke ervaring.

    Voor mij hoeft het niet meer, jammer want ze hebben best leuke schaalmodellen voor leuke prijzen.

    In reactie op: project kadett c coupe c20xe #18190205

    qedmotorsport.co.uk heeft veel c20xe delen, groot en klein.

    het spul van retropower kan je het beste op ebay.co.uk bekijken, ook vind je daar de stalen motorsteunen die trouwens uit ierland komen.

    @Cauwy wrote:

    ok merci ben ik al heel wat mee verder.

    ook bedankt voor de tip, het is inderdaad soms niet de moeite aan het zoek werk en half nederland / belgië af te rijden
    als je bepaalde onderdelen nieuw kunt krijgen.

    zijn er soms zo nog andere site’s ?

    In reactie op: project kadett c coupe c20xe #18190200

    Je moet de OHC bak hebben.

    Andere optie is zoals 2000 al zegt de R25/28 bak , moet je even zelf overwegen of je het werk en de daarbij komende kosten de moeite waard vind.
    De bak zou sterker moeten zijn dan de dure getrag 240 OHC bak, in engeland zweren ze er bij.

    Als je iemand kent die voor jou de aandrijfas op maat maakt voor weinig geld is het wel interessant denk ik.

    Een R25/28 moet je wel kunnen scoren voor 150 a 200 euro, met daarbij het werk aan de tunnel en de kosten van de aandrijfas aan laten passen, kom je denk ik goedkoper uit.

    Getrag 240 OHC bak 400-500 euro , manta b automaat as 100 euro , tel maar op.

    Andere optie kan ook zijn een Ford bak, type 9 bijvoorbeeld, ongeveer net zo sterk als de 240 schijnt. Aandrijfas zelfde verhaal, pasplaten zijn te koop bij diverse kitcar onderdelen shops.
    Deze bak koop je ook al voor zo’n 150 euro.

    Nog even een tip wat betreft de schaarsheid van de manta 1.8s delen, tegenwoordig is er steeds meer nieuw te krijgen. (engeland, via Retropower)
    Zelf heb ik goede ervaringen met hun!

    Een nieuwe carterpan kooop je voor 200 pond, motorsteunen omgerekend voor zo’n 50 euro bij elkaar thuisbezorgd.
    Ook een siliconen slangenset koop je nieuw voor zo’n 120 euro.

    Wat mij betreft loont het niet meer om te zoeken naar een oude carterpan en een paar steunen, het is dat ik al voorzien ben…

    In reactie op: Manta B1 2.0 16V #17940565

    Die ene stoel ligt nog steeds ergens in een hoekje daar. :jerry

    Heeft geen haast, maar zou eigelijk wel klaar moeten zijn zo zachtjes aan….

    Heb nog een kleine to-do list, voorruit lekt ergens, kwam ik toevallig achter toen ik door een regenbui verrast werd. Zeldzaam dat ik het ontdekte, want de auto komt bijna nooit buiten. ;)

    In reactie op: Bilstein vraag verschil tussen dempers #18182994

    Heb ik wel eens uitgezocht, ik heb ook een set Bilstein B6 en toen was het me ook wat onduidelijk welke versie ik gekocht had.

    Op de Bilstein website kun je de exacte gegevens bekijken, http://www.bilstein.de/en-uk/products/search-service/online-catalogue.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Ascona B staat wat verstopt in de catalogus, bij Opel en dan tussen de overige modellen.

    Overigens is de benaming van alle versies B6 Sport, bestaande uit de normale versie en een rallye en “rennen” oftewel circuit variant.

    De verschillen zitten hem in de hardheid van de in en uitgaande demping, waarbij de rennen variant echt heel stug is, eigelijk veel te hard voor op de gemiddelde straat.

    Ik heb achter de normale/rallye variant (acceptabel stug), voor heb ik de “Rennen” dempers. (per ongeluk zo gekocht) , ben altijd erg blij als ik op een mooie vlakke autoweg terecht kom….

    Mijn vader maakt altijd het grapje dat hij een niergordel nodig heeft voor in m’n manta, zo stug is het dus. :jerry

    In reactie op: a-manta ruilen of huilen #18183199

    Niet mijn favoriete kitcar, zelf zou ik mijn manta er nooit voor ruilen.

    Voor een leuke Westfield / Lotus Super Seven achtige met c20xe of hayabusa motor bijvoorbeeld daarentegen ben ik wel te vinden. :jerry
    Dat behoudt zijn waarde wel hoor, maar van deze , naar mijn idee, wat vreemde kitcar, weet ik het niet zo…

    Wel linksgestuurd uiteraard, ja dat stuur aan de verkeerde kant went kwa rijden wel uiteraard, maar dan houdt het ook wel op.
    Denk aan parkeergarages etc waar je een kaartje in een automaat moet stoppen, dat ben je snel beu. Niet te doen zonder bijrijder.

    In reactie op: Le jetronic #18177035

    Nog even een puntje van aandacht:

    Ik meen dat als het armpje van de LHM te ver terug gedraaid is, dan staat deze op een punt dat er geen signaal meer afgegeven wordt aan de brandstofpomp/injectors.

    Is dit een LHM die al open geweest is en waar al aan is gedraaid ? Zo ja, dan staat deze dus nu misschien in een niet functionerende stand om het zo maar even te zeggen. Bij een LHM waar niet aan gezeten is kan dit ook voorkomen door slijtage aan de sleepprint.

    In reactie op: Le jetronic #18177029

    Throttle bodies met LE-jetronic :hmmz

    Is dat puur om even te testen of wil je daar echt mee gaan rijden?

    Ik zou ongeacht de doelstelling niet de moeite nemen om dit te combineren. ITB’s afstellen is al niet zo makkelijk als een normale injectie met enkele gasklep,
    als je nu met de luchtmassameter moet gaan pielen om de boel afgesteld te krijgen, dan wordt dit echt geen pretje.
    Ik zou dit mijn nieuw opgebouwde motor niet aandoen, je krijgt je mengsel nooit goed met deze beperkingen.

    Naar mijn mening, met de ervaring die ik heb met het rotzooien met le-jetronic, en met mijn huidige motor met throttle bodies, zeg ik dat dit niet gaat werken.
    Misschien krijg je het aan het lopen als alles juist zit aangesloten, maar daar blijft het bij.

    Zeker niet mee gaan rijden zonder breedband lambdasonde.

    Je hebt een vrij programmeerbaar systeem nodig. Zie je dat niet zitten, dan zou ik een paar webers kopen en goed af laten stellen.

    In reactie op: Getrag 240 pook trilling / onderdeeltje gezocht #17797331

    Oud topic. :sleeping

    Krause rekent weldegelijk 19.50 aan verzendkosten van duitsland naar NL , voor spul van 0 tot 5 kg…… :sleeping

    De ebay link is wel schappelijk geprijst en voor 4 euro verzendkosten in huis, europawijd.

    Onthouden, mocht ik ooit weer zo’n kapotte ring hebben. :thumbup

    Destijds overigens prima opgelost met een goede tweedehands via Ronald Koster. :thumb

    In reactie op: Filmpje uit de ouden doosch: racen met de Kadett #18170154

    De Volvo is weer hersteld met medewerking van BNN. Ging niet helemaal zo soepel geloof ik , want er was geen taxatie/all risk verzekering…

    Vreemde vent overigens, die was destijds zo teleurgesteld in z’n club omdat het bestuur hem niet persoonlijk een bloemetje ofzo hadden gegeven na dat ongeluk. :wtf
    Niet zo heel symphatiek van hem, dat werd dus een gezellige boel daar op het klassieke volvo club forum…

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676847

    Ik heb het nog eens doorgelezen en ik snap niet dat de hoogte een probleem blijft, zeker met sfi vervanger.

    Misschien nog wat ideeen uit eigen ervaring:

    Zelf heb ik BMW motorsteun rubbers van een oude 323i, ik kan niet alles meer terugvinden maar als het goed is is het onderdeelnummer MC06739 , . Ze zijn lekker stug en iets lager.
    Ik kan ook de website niet meer terugvinden waar afmetingen bijstonden, maar uit mn hoofd zijn deze 1 cm lager dan mijn originele – 16 n – motorsteunrubbers.
    Daarbij heb ik om de inlaatkant iets meer vrijheid te geven, aan de uitlaatkant tussen motorsteun en motorsteunrubber een alu plaatje gezet van 3mm dik.

    Weliswaar met originele 18s motorsteunen, maar in deze opstelling ligt mijn c20xe mooi laag en ook voor het oog wat netter tov origineel.
    Ik heb met deze opstelling ook probleemloos met de originele SFI bak gereden en heb nog een paar mm ruimte tussen de pan en vooras.
    Ook ligt de pan op het zicht absoluut niet scheef.
    Ben er zelf erg tevreden over.

    Misschien kun je er niks mee door je vooras modificaties , maar wie weet. :hmmz

    In reactie op: manta veert bijna niet meer #18171448

    Je kan de nummers die op de dempers staan controleren op de Bilstein website, de B6 is er in normaal, rally en circuit uitvoering.

    Ik rij B6 met 40mm verlaging voor en 60mm verlaging achter ja.

    In reactie op: manta veert bijna niet meer #18171444

    De B6 is normale lengte, de B8 is de korte variant.

    Ik heb zelf rondom ook B6, ze zijn niet verstelbaar en ik vind de uitgaande demping (denk ik althans goed te zeggen) ERG hard.
    Nu scheelt het dat ik aan de voorkant de hardste variant heb, namelijk de circuit versie. Per ongeluk zo gekocht.

    Voor op straat vind ik het eigelijk niet helemaal super. Ben altijd blij als ik op een mooie perfect vlakke autoweg terecht kom, anders is het hard stuiteren geblazen.

    Erg stug, maar ik heb wel gewoon veerweg met 40 / 60 verlaging.

    In reactie op: Manta B1 2.0 16V #17940563

    Zo, die levering ging niet helemaal zo snel als gehoopt, maar de laatste delen zijn vandaag eindelijk ontvangen….. Helaas redelijk lang moeten wachten op het nippel voor de sandwichplate.

    Tijdje terug alweer heb ik deze Brisk bougies kado gekregen, ik vind ze bijzonder genoeg voor een foto:

    De oliekoeler bleek niet geheel plug & play te zijn icm de Retropower slangenset, helaas!
    De Mocal sandwichplate met thermostaat heeft slechts een enkele mm speling om te kunnen draaien, past maar op 1 manier en daar moet je het mee doen.

    Dan loop je hier tegen aan:

    Oude situatie:

    Het verloop in de radiatorslang zit dus precies op de verkeerde plaats , in elk geval met de Mocal setup.
    Hoe dit met een originele Opel sandwichplate uitkomt weet ik niet, misschien kun je daar makkelijker mee draaien.
    In dit geval is er 9cm slang verplaatst om ruimte te maken voor de staal omvlochten leidingen, de foto’s spreken voor zich.

    Wel zonde van deze mooie slangenset!

    Weer wat afgerond, vrijdag weer verder met de puntjes op de i zetten wbt het programmeren van de ecu, voornamelijk acceleratie verrijking wat ik nog uit moet pluizen. Hopelijk doen er geen gekke dingen meer op, wie weet kan ik dan nog een evenementje meepakken dit jaar.

    Afgelopen weekend ook nog gsipiloot over de vloer gehad. :thumb
    Nu zit er weer een andere tijdelijke bijrijderstoel in. (heb 2 van deze rode stoelen over, zijn ook te koop maar pas beschikbaar als mijn Recaro terug is)

    Als het goed is komt mijn Recaro in september terug, heeft wat lang geduurt wegens omstandigheden.

    In reactie op: OUD OPEL MEETING TE BEVEREN-BELGIE #18169122

    Er scheelt gelukkig niet echt veel aan, maar hij is gewoon nog niet helemaal klaar.

    Biesheuvel was wat traag met de levering van de laatste delen van mijn oliekoeler, eigelijk had hij al weer moeten rijden. (spullen komen gelukkig vandaag eindelijk binnen)
    Dingen die nog moeten gebeuren zijn oliekoeler er op, dan weer rijden, laatste beetje van de ecu inprogrammeren en de boel nog wat “testen” op betrouwbaarheid.

    Is bij jou een einddatum bekend voor het opgeven van deelname aan dit evenement?

    In reactie op: Ac-Delco manta lawaai suggesties gevraagd welke uitlaat? #18169714

    “Officieel” gezien is een group N pijp (54mm ofzo?) wat aan de dunne kant voor een 24v denk ik.
    Zelfs de standaard 2.4 8v c24ne uitlaat heeft al een grotere diameter.

    Ik zou er gewoon een group A systeem onder hobbyen, met een wat royalere einddemper.

    Zelf heb ik alles los samengesteld met Simons group A delen via GKB-Import, daar heb je aardig wat keuze in dempers.

    In reactie op: OUD OPEL MEETING TE BEVEREN-BELGIE #18169119

    Lijkt me wel leuk. :thumb (vreemd genoeg weinig animo hier?)

    Net even besproken met de vrouw, wij gaan proberen om er te zijn.

    Dan moet natuurlijk de manta wel eerst klaar zijn en die rijdt nu nog even niet, dus onder voorbehoud helaas.

    In reactie op: Nieuwe Opel Monza Concept op IAA! #18157663

    Leuk front, verder niet mijn smaak.

    Ook een enorme afknapper die 1 liter turbo driepitter !

    In reactie op: Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016) #17369134

    Mooie slangenset he, ben er zelf ook helemaal blij mee. :thumb

    In reactie op: Oliekoeler set , tips ? #18166367

    :thumb

    Weer even contact gehad met Biesheuvel, de m18x1.5 bout hebben ze ook gewoon liggen, ze wisselen de bout even om voor me.
    Bij het bestellen moest ik dit even opgeven. ( handiger zou natuurlijk een keuzevakje zijn waar je de juiste bout gewoon kan selecteren ;) )

    Bestelling zojuist geplaatst, hopelijk heb ik dus morgen de 13 rijen koeler en sandwichplaat met thermostaat.

    De leidingen bestel ik pas als ik echt goed de lengtes kan meten wanneer de koeler en adapter een plaats hebben gekregen.

    In reactie op: Koekie’s DriftBrick #18114664

    Ben zondagmiddag nog wezen kijken vanaf ongeveer 15.00 uur, heb de volvo niet meer zien rijden helaas.

    Was wel een leuke middag, sik ging weer hard.

    In reactie op: manta opleuken #18166537

    Korte gele koni’s kosten wel aardig wat geld , maar misschien kun je eens bij Barrie informeren , sniksnak hier op het forum.

    Hij adverteerde altijd op marktplaats met een serieus kort setje dempers, mooi voor 80mm verlaging, kostte ook niet veel! Misschien heeft hij er nog.

    Niet helemaal vergelijkbaar met Koni kwa stugheid denk ik , maar leuk voor jouw cruiser. :thumb

    In reactie op: Manta B1 2.0 16V #17940560

    Nee nog geen update sinds ik je via whatsapp heb gesproken , dus ik reken niet op sevenum dit jaar.

    Heb nog een uitlaat in de verbouwing omdat deze klem zat en rammelde nadat de achterkant nog wat extra verlaagd was, nog druk mee bezig.

    Oliekoeler heb ik ook aardig op een rijtje gezet, moet alleen nog besteld worden, wordt een 13 rijen Mocal set.

    De manta staat nog wel een aantal dagen hoog en droog op de brug. :thumb

    In reactie op: Oliekoeler set , tips ? #18166365

    Heb vandaag nog even gebeld met Biesheuvel over wat mogelijkheden. De medewerker die ik sprak adviseerde mij ook een 13 rijen koeler, icm met de mocal sandwich plaat. De originele opel thermostaat waarde vond hij veel te hoog.
    Volgens hem zou ik met deze koeler en 80 graden thermostaat op zo’n 90 a 95 graden olietemperatuur uit komen in de praktijk.

    Ik moet alleen nog even terug bellen over die oliekanaal verleng bout, of ze daar ook de juiste bij kunnen leveren (standaard niet dus, verkeerde maat)

    Of dat ik met mocal sandwichplaat gewoon de lange originele opel bout moet gebruiken (en welke van de 2 dan?)

    Misschien weet iemand hier dit wel ?

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 684)