Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ook gecontroleerd. Ik ben bang dat er tóch na het ultrasoon reinigen iets achter gebleven is. Gezien de dooie verzopen spin die al uit de vlotterkamer kwam voor het reinigen, zou ik daar niet van schrikken…
Maar ook daar hadden we in de eerste instantie al naar gekeken en we hadden niet het idee dat er een kanaal verstopt zit toen we dit naliepen.Eerst maar eens kijken of er een reactie is als we op 3000toeren remreiniger inspuiten. Hopelijk hebben we daar vanavond nog tijd voor.
Vlotter is voor beide venturi’s gelijk en kan niet onafhankelijk op en neer. Zouden beide venturi’s dan niet moeten verzuipen?
Venturi’s zitten 100% goed. Misschien toch een kanaal alsnog verstopt, hopelijk niet door een plugje wat losgekomen is…
Ik kreeg nog een tip om met de motor op 3000toeren remreiniger in te spuiten om zo het hele circuit te omzeilen.
Eerst dat maar eens proberen. Op lager toerental gaf dit in elk geval al geen reactie.
Als ie dan nog niet reageert dan zou het haast toch de ontsteking moeten zijn, wat me wel zou verbazen als die tot 3 keer met het probleem meeverhuist, maar wie weet.Verrek, daar hadden we wel even eerder aan kunnen denken… Vanavond dus even de steunen omwisselen.
@Maartuh: Die heb ik, er lag er hier in de buurt toevallig nog een in een c-kadett op de sloop.Mij lijkt trouwens dat je kachelkraantjes van vanalles en nog wat kan gebruiken, zolang het maar het gewenste aantal functies/aansluitingen heeft. Ik zou me niet blindstaren op enkel de c-kadett kraantjes.
Zo, de manta is bijna klaar, het wachten is nog even op de airbox en dan moet de boel nog afgesteld worden, wie weet halen we het zeelandweekend nog….
Vraagje:
Het uitlaatspruitstuk komt nu nogal erg dicht langs/tegen de motorsteunrubber (ronde van manta 2.0 gsi). Dat wordt natuurlijk vrij heet…
Kan dit? Zo ja, heel fijn. ;) Zo nee, wat zou beter passen?
ik zou het niet exact weten want ik gebruik geen computer ivm met carburateurs, maar ik zou hem gewoon lekker op de originele plek zetten.
haha ja martien , ik kom samen met m’n vriendin , die heeft er ook erg veel zin in en campeert ook het hele weekend mee.
nu nog hopen dat er niks meer tegen zit met de 16v ombouw, die is hopelijk net een weekje van te voren klaar en moet ook nog enigzins getest worden op betrouwbaarheid.Die zijn van rubber inderdaad.
Mooi spul vind ik, m’n vader kwam op het idee en had er vandaag een binnen. Morgen even de overige 3 bestellen.
Nog mooier vond ik de R1 variabele kelken, maar met 1500 euro net iets te duur. :P
wij zijn er ook een aan het maken van aluminium, ligt nu bij de lasser.
ook gewoon zo groot mogelijk aangehouden met de beschikbare ruimte in b manta en inlaat van 75mm ofzo erop.
leuke tip trouwens voor kelken als je met 40mm carbs werkt: yamaha r6 motorfiets kelken zijn exact 40mm binnendiameter en zijn er in 2 lengtes, de langere zijn 44mm. kost ongeveer 5 euro per stuk…….
ik zal me morgen even opgeven. :thumbup
hopelijk kan de 16v ergens volgende week afgesteld worden en zit er niks tegen, anders moeten we straks met de hyundai van mn vriendin komen… :jerry
Ja, het schiet mij ook ineens te binnen, moet ik me hiervoor opgeven bij de camping zelf?
Ben vorig jaar op naam van mike/manta19sr meegegaan, dus weet het even niet meer.
Passen die van Risse dan wel met de koppelingskabel op de originele stand?
Over Sevenum, was dat niet Bosch tuning die je bedoelt?
Na wat passen en meten zit alles toch in elkaar!
Alleen het kachelhuis moest er toch aan geloven maar dat is ook bijna klaar inmiddels.
Morgen kachelhuis afmaken, dan komende dagen slangen e.d. uitzoeken en aansluiten, nog even kelken voor op de carburateurs regelen, waarschijnlijk airbox bouwen, en de hele mikmak afstellen… :Dde afstand vanaf het hart van de motorsteun tot aan de achterkant van het blok is 1.5cm korter geworden t.o.v. het originele 2.0e blok.
dit is ook de reden dat de bakbevestiging niet wil passen, wel ga ik er ook vanuit dat ik de juiste bak heb, ik snap alleen nog niet helemaal waarom het allemaal net niet wil passen.de 18s bak heeft wel dezelfde lengte als de cih 5bak, verder staat er op de 18s bak 240xxxxx , leek me dus een getrag 240 5 bak, of is een 4 bak ook een type 240?
ik zal vanavond foto’s maken. :thumbup
oja, en de auto staat op de brug, maximaal uitgeveerd dus inderdaad, verklaart dat de 1,5cm verschil en is er dus niks aan de hand? :hmmz
de hoek van het blok is in de breedte goed, ligt netjes ietsje schuin, carter recht.
alleen aan de hoek in de lengte twijfel ik, heb het idee dat het blok misschien ietsje achterover kantelt waardoor de baksteun niet past, het kachelhuis zo’n probleem is, en de tussenas niet helemaal naar mn zin lijkt te passen.
vanavond even verder kijken, tips zijn welkom. :)
Ik bedoel inderdaad dat de as 1.5cm minder ver de bak in gaat, en inderdaad aan de hand van de aftekening op de tussenas.
Zoals ik nu je reactie lees maakte ik me misschien zinloos zorgen… :)Ik ga me nu afvragen of ik geen 4 bak heb terwijl dit bij aankoop toch echt een 5 had moeten zijn… Mijn originele baksteun past voor geen meter… OF de motor ligt op de een of andere manier niet goed, zal vanavond eens verder gaan kijken.
Als het goed is heb ik de 16v op de zelfde manier als jij er in liggen Martijn, alleen vraag ik me af of ik wel daadwerkelijk 2liter rubbers heb.
Uitlaatzijde is een ronde, inlaat een 4kant blokje, is dat origineel zo?Vandaag is het blok er in gegaan:

Maar ik loop nu tegen een aantal dingen aan die ik niet had verwacht aangezien ik me aardig goed had ingelezen voor we begonnen zijn met de ombouw.
Allereerst, het blok is in met de 1.8s motorsteunen op 2.0gsi manta rubbers met de 1.8s 5bak geplaatst in de auto, maar nu loop ik tegen het volgende aan:
– De koelwaterslang achter op de cilinderkop levert geen enkel probleem op, maar bij het kachelhuis is zeker 4 a 5 cm te kort in ruimte, dit terwijl ik wat betreft de ruimte met de beste oplossing rijdt, de ontsteking is namelijk aan de voorkant van het blok geplaatst. :hmmz
Klopt dit??? Ik dacht namelijk dat het zelfs met de dis nog op de achterkant net moest passen.
– Dan het volgende: De tussenas is 1,5 cm naar buiten gekomen (gewoon origineel manta gsi)
Dit terwijl ik had begrepen dat met een 1.8s 5 bak hier geen aanpassing aan nodig zou hoeven zijn.Klopt dit? Is dit gebruikelijk? Kan ik hier veilig mee rijden?
– Ook de versnellingsbaksteun is mij niet helemaal duidelijk, moet deze nu ten alle tijden zelf gemaakt worden? Ik dacht begrepen te hebben dat met een 5 bak wel gewoon moest passen maar bij de 4 bak niet?
Dat was het wel weer eventjes.
Saiko op vakantie? Niet meer online geweest sinds de 5e, en ik heb die manuals echt hard nodig op het moment..
Met alle respect aan Saiko, maar zou er iemand anders even het wachtwoord door willen sturen?
ook een u2u verstuurd. :)
in ftd bijvoorbeeld staat ie denk ik niet meer , maar via binsearch.net kwam ik vanmiddag al een stuk of 3 exemplaren tegen.
wel redelijk oude posts, maar hoeft natuurlijk geen probleem te zijn.
op de nieuwsgroepen staat ie een paar keer, met en zonder ondertiteling.
sneller dan dat word het niet.
27 april 2010 om 20:20 In reactie op: HOW TO:c20xe ombouw naar dubbele webers (met filmpje) #17463057Hier nog even een vraag aan de ervaren snorkelaars :
Ik ben een c20xe aan het klaarmaken waar dell orto 40mm dhla carburateurs op gaan komen, deze heb ik gekocht met 33 of 34 mm venturi’s erin.
Is dit juist een mooie maat venturi’s voor een standaard c20xe blok, of liever nog iets groter?
Kenteken aan laten passen is inderdaad erg de moeite waard met de huidige prijzen.
Ik was eigelijk van plan om de originele 2.0 rubbers te gebruiken, zijn die steviger dan 1.8 rubbers of maakt dat niks uit?
M’n 40mm Dellorto’s zijn trouwens vandaag binnen gekomen. :wors
Bedankt Martijn, mooi dat ik die rubbers gewoon kan pakken.
Verder is de ontsteking al aangepast aan de voorkant van het blok, dus geen problemen met kachelhuis, uitlaatspruituk is al pasgemaakt voor in A manta/ascona, dus moet in B al helemaal geen probleem zijn lijkt me.
Versnellingsbak 1.8s zit er al aan, carterpan 1.8s ook etc.(complete blok met aanbouw/ombouwdelen is trouwens uit a ascona weggekomen, dus scheelt al een hoop werk)
Nu ben ik wel nieuwsgierig naar hoger leggen van de carroserie op de vooras.
Is dit zowieso nodig, of bijvoorbeeld alleen bij gebruik van originele SFI bak? -
AuteurBerichten