Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb ik gedaan, maar die is op vakantie denk ik. ;) Is al een aantal weken niet online geweest.
Ok, als ie in noodloop niet boven de 4500rpm komt, dan is het uitgesloten dat dit aanwezig is bij mij.
Ach ja, de stappenmotor dan maar weer, er is geen onderdeel van de c20xe wat zoveel problemen lijkt te veroorzaken en wat in zoveel topics naar boven komt.
Maar is er dan niemand die echt een concreet antwoord op mijn vraag weet te geven over alle componenten die hiermee te maken hebben?
Jammer voor de liefhebber die deze auto wel graag zou willen hebben, eerder stond ie nog te koop hier in zeeland voor een vraagprijs van bijna 2000 euro minder als ik me niet vergis. :)
En wat ik ook erg graag wil weten:
Hoe weet ik of mijn c20xe in noodloop draait? Waar herken/zie ik dit aan?
Ok nog even de laatste updates.
Dit weekend gaan we verder met de troubleshooting. Ik had nog wat andere problemen, die hebben we nu opgelost.
Gechipte ecu is vervangen voor een origineel exemplaar, brandstofdrukregelaar vervangen.
De stappenmotor zelf werkt goed, valse lucht is uitgesloten, stekkers zitten goed.
We gaan alles nog eens nameten op kabelbreuken, en weer proberen om een storingslampje werkend te krijgen. (kabelboom is totaal verziekt door vorige eigenaar)Ik wil erg graag zeker weten: Welke componenten sturen de stappenmotor aan?
Stappenmotor is zwart, klopsensor is rood, helaas ik wou dat het zo simpel was!
Iemand nog tips?
Dacht dat we de stekkers ook hadden gecontroleerd, maar ga nu toch twijfelen.
Stappenmotor werkt zelf wel goed, maar aansturing ervan niet, dat ding moet toch niet steeds verder open gaan bij het warm worden van de motor maar juist dicht?
Doet ie namelijk wel en toerental loopt dan ook op naar 2000rpm stationair.Past dit verschijnsel bij het omwisselen van de stekkers of moet ik het nog in een slechte sensor zoeken? (zo ja , welke?)
Toch weer problemen met die stappenmotor… Gasklep is schoon, stappenmotor zelf werkt goed, valse lucht gecheckt, maar de stappenmotor wordt niet goed aangestuurd volgens mij.
Stationairtoerental loopt bij opwarmen van het blok op naar 2000 toeren en blijft daar.Welke sensor(en) die hier mee te maken hebben moet ik controleren/vervangen? Helaas heb ik in meerdere topics waarin deze vraag ook gesteld is geen antwoorden kunnen lezen, lijkt alsof hier iedere keer overheen gelezen wordt.
Dan nog steeds de andere vraag, wat moet ik doen om zonder de vervelende stappenmotor te rijden?
Ik las eerder dat het niet kan, maar toch las ik weer ergens een topic waarin enkelen dat ding juist liever weg lieten…
Kan het topic niet meer vinden, maar misschien ging het over een vrij programmeerbaar systeem en kan het alleen daarmee? (of met carburateurs)Ik was er ook net achtergekomen. :thumbup
Ik ga geen fatale motorschade riskeren, blok is net helemaal uit elkaar geweest, alles nagelopen, maar die chip vertrouw ik gewoon niet.
Is misschien wel net over de grens heen gemapt voor een pktje extra, wie zal het zeggen..
Weg er mee dus, zal toch niet veel winst mee te behalen zijn.
Moet nog even wachten tot de 3bar regelaar en een goede originele ecu binnen komen en dan ben ik er eigelijk wel zeker van dat het zo goed is.3bar drukregelaar komt er aan.
Ik zou eigelijk willen proberen om met standaard mapping te rijden, maar heb weinig verstand van het chiptuning gebeuren.
De chip kan er zo uit, is niet gesoldeerd, maar moet je dan een standaard exemplaar terugplaatsen of die chip gewoon er uit laten?Absoluut mee eens, maar om financiele redenen wil ik dat nog even uitstellen. Het heeft nu alles bij elkaar zoveel gekost, is echt niet leuk meer.
Daarom zou ik op het moment liever een andere drukregelaar proberen, dan blijft het nog leuk. :)
Helaas heb ik deze niet, ik heb het blok zo overgenomen, maar ik denk dat deze een beetje “bij elkaar geraapt” is en een en ander niet meer klopt met de chip.
Op de chip staat wat met de hand geschreven (oa 162pk ofzo), maar ik heb er helaas geen andere informatie over.
ook omdat ik overal lees dat voor een gechipte c20xe minimaal 3 bar nodig is, en daarbij ook behalve de FP’s alle andere ecu’s voor 3 bar zijn denk ik dat m’n huidige afstelling niet goed is.Haha Scooter, te fout.
Terecht aangereden! :jerry
[rquote=1802327&tid=137137&author=hillclimber16V]Ik heb er een schijf tussen zitten van een vectra-b 2.0 diesel
Vertanding van getrag 240 as en dezelfde diameter als plat vliegwiel c20xe. Werk reeds 5 jaar perfect.
[/rquote]Heren,
Past een diesel plaat dan wel zonder dat deze andersom gemonteerd hoeft te worden??
Leuk, heb ik vorig jaar ook aan meegedaan met de B. :)
Als je motor zelf recht ligt , dan ligt het carter scheef, dat lijkt me niet de bedoeling.
Dan heb ik al 2 keer geluk gehad dat het niet nodig was. ;) 1 x blok met carburateurs, nu blok met injectie en sfi vervanger, beide met standaard motorkap.
Gaat het in dit geval ook niet passen aangezien er gewoon een aangepaste stalen kap gebruikt wordt?
Hehe eindelijk weer eens met de manta bezig! :P
Ziet er leuk uit!!!
Even een vraagje uit nieuwsgierigheid, waarom de carosserie hoger leggen tov de vooras?
Ah verwarring :)
Ik rij nu met een ander blok, wel met injectie.
Het was zomaar nieuwsgierigheid omdat bij het vorige blok waar ik wel op carbs mee reed, bij aankoop de aansluiting van de stappenmotor afgedopt was.
Inmiddels werkt de stappenmotor weer naar behoren.
[rquote=1904507&tid=47508&author=Martijntwello][rquote=1904487&tid=47508&author=lenn0]Gisteren in Eerbeek een bekende zilvere uitgebouwde A gespot. :)
Stond nog niet zo lang geleden een tijd lang op marktplaats.[/rquote]
zozo was je ook ver van huis.. dat is hier om de hoek..[/rquote]ik zie het nu ook ja, ik had geen idee dat het zo dichtbij was.
we waren woensdag en donderdag op de hoge veluwe geweest en aapjes wezen kijken in de apenheul.
had het dus ook kunnen combineren met wat manta’s kijken. :P
Gisteren in Eerbeek een bekende zilvere uitgebouwde A gespot. :)
Stond nog niet zo lang geleden een tijd lang op marktplaats.
Goed om te weten voor in de toekomst.
Inmiddels toch maar de complete as vervangen. Veerschotels doorgerot, ding maakte herrie, remmerij slecht.
Nu echt een hele mooie as gevonden, geen roest, nog mooi in de lak, stil, én zelfs goede remmen er op.
3 vliegen in 1 klap en een een kortere overbrenging (3,67) , zal wel lekker trekken met de 16v. :PMartien bedankt! :thumbup:thumbup:thumbup
[rquote=1888981&tid=144291&author=mar10manta][rquote=1888314&tid=144291&author=lenn0]Ik ben op zoek naar nieuwe veerschotels en kwam al gelijk een paar leveranciers tegen.
Het lijkt me dat er wel wat kwaliteitsverschil op de markt is, omdat ik het gelijk goed wil aanpakken deze vraag.
Waar haal ik de beste veerschotels vandaan? (of maakt het allemaal niks uit en is alles de zelfde imitatiekwaliteit?)[/rquote]hee lenno, moet je nu al de veerschotels vervangen???? is dat voor je nieuwe aanwinst?:o misschien beter gelijk een andere as monteren![/rquote]
Ja helaas Martien, voor een auto waar al het laswerk al van gedaan zou zijn kwam er genoeg rottigheid naar boven…
Gebeurt wel vaker is mij opgevallen, daarom stel ik beleefd deze vraag.
-
AuteurBerichten