lenn0

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 476 tot 500 (van in totaal 684)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: koppelingsplaat 16v #17870409

    die blauwe 16v zeker?

    lijkt wel op mijn oude die op mn avatar staat, maar is hem niet. :)

    heb toevallig wel een goede cc 16v te koop, ben beetje alles aan het opruimen wegens andere plannen.

    In reactie op: koppelingsplaat 16v #17870407

    dat is vervelend ja, ik heb hem zelf los via marktplaats van iemand die allerlei nieuwe opel onderdelen verkocht, restpartijen ofzo.

    kon me eigelijk niet voorstellen dat het zo lastig zou zijn.

    biesheuvel etc. leveren nog wel losse platen, maar die zijn wel een stuk duurder natuurlijk. :)

    In reactie op: CIH 2.2 / 2.0 diverse vraagjes #17872784

    Bedankt kerel, is me dat ook gelijk duidelijk! :thumb

    Maar over die setup, de 180 pk zal ik echt niet halen, maar ik bedoel dat ik Rik Ophuis z’n oude trouwe 2.2 opstelling en tips zoveel mogelijk heb toegepast, met ongeveer het enige verschil dat hij met omega zuigers en een wilde nokkenas 180 pk haalde.

    Er staat veel over geschreven in dit topic: http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=22&t=138235 en in zijn eigen topic in het ascona gedeelte.
    Wel interessante info vond ik. (bij deze Rik bedankt :thumb )

    Dat ga ik met standaard zuigers (stuk lagere compressie) en een 2.0E nok helaas niet scoren, maar het rijd vast wel lekker. Krijgt in elk geval genoeg lucht binnen.

    T is jammer dat ze 45mm webers niet bepaald weggeven, anders had ik het zo aangepakt.

    Ik weet trouwens niet wat interessanter zou zijn, “de wat kleine” 40mm carburateurs of met 3 liter inlaat en de hele mikmak… Ben er opzich wel niewsgierig naar. :hmmz

    In reactie op: Manta 400 in nieuwe game Dirt 3 #17863640

    Wacht eens even…. cruez dus jij zegt dat je later in het spel naast die veel te korte stukjes van 2 minuten of korter enzo dus ook nog flink lange tijdritten kan unlocken???

    PS geluid is inderdaad super in dit spel, echt genieten van die dikke webers op de manta 400, je hoort het gelijk. :wub

    Die 2 heerlijke oude quattro’s klinken ook echt zoals het hoort, gelijk kippevel haast. (wat een monster trouwens die s1, bijna niet te houden)

    In reactie op: CIH 2.2 / 2.0 diverse vraagjes #17872781

    @lenn0 wrote:

    Nog een vraagje:

    Ik heb een manta gsi 2.0e kabelboom wat aan de voorzijde bij het injectiegebeuren 3 dezelfde stekkers heeft.

    1 bruin
    1 zwart
    1 geel

    er zijn 3 dingen waar ze op passen, de halve maan klep, een temp. sensor met groot goudkleurig zeskant, en een temp sensor met blauwe aansluiting.

    Kan iemand me vertellen welke stekker waar hoort?

    Niemand?

    In reactie op: CIH 2.2 / 2.0 diverse vraagjes #17872780

    Ik weet niet wat het precies doet met het karakter van het blok, maar er zijn er hier wel die je dat kunnen vertellen denk ik. Is vast wel eerder gedaan.

    Wat doe je nu met je inlaat?

    Ik heb zelf inmiddels alles liggen, 3 liter buis ingekort en gelast, grote gasklep (68mm ofzo) luchtmassameter van een c30se (ook 68mm ongeveer)
    Verder aansturing van 2.0, gele injectoren, 3 bar brandstofdrukregelaar erop.

    Heb Rik Ophuis z’n oude 180pk 2.2 cih setup min of meer gecopieerd, maar dan met standaard zuigers en niet zo’n wilde nokkenas. (2.0E)

    Ben benieuwd of het een beetje wil rijden. :)

    In reactie op: A Manta c20xe ombouw (Update 22/8) #17870129

    en anders je stappenmotor ook controleren, heb er zelf een tijdje geleden ook een gehad die van de een op de andere dag niks meer deed, wilde toen ook alleen starten en blijven lopen met gas erop.

    wat mij betreft de grootste bron van narigheid en ellende die dingen.

    In reactie op: koppelingsplaat 16v #17870404

    Klopt allemaal. Ik rijd met c20xe in mijn manta, met x20dth plaat inderdaad, en ja montage gewoon zoals het hoort.

    Hillclimber16v die hier ook op het forum zit is bij mijn weten degene die heeft uitgevonden dat deze plaat geschikt is voor gebruik bij c20xe achterwielaandrijvers icm 1.8s bak.
    Al weer een tijdje geleden was ik zelf op zoek naar een goede plaat icm plat vliegwiel, die je niet verkeerd om hoeft te monteren.
    Hij had over deze plaat al eens wat opmerkingen geplaatst en mij nieuwsgierig gemaakt. Blijkt dat ie er al 5 jaar mee rijdt…
    Grappige is dat op heel het internet verder niks over deze combinatie te vinden is. Terwijl er al vaak discussies zijn geweest over het andersom gebruiken van de 2.4 plaat bijvoorbeeld. (wel/niet gewenst van het andersom belasten van het verenpakket)
    Ik nu zelf ook een klein half jaar met deze plaat zonder problemen. Kan genoeg vermogen aan (x20dth heeft standaard 230nm koppel), nog nooit doorgeslipt.

    Aanrader. :thumbup

    In reactie op: koppelingsplaat 16v #17870403

    Als je wil rijden met je platte aluminium vliegwiel, dan zou je al niet de combinatie kunnen maken met een c20let koppelingsplaat.

    Wil je dan toch een goed passende turbo plaat in de juiste diameter, dan zou ik in jouw geval de x20dth turbo diesel plaat pakken. (oa vectra 2.0 16v turbo diesel)
    De standaard plaat is al een mooi fabrikaat en kan aardig wat vermogen aan, wil je meer dan zijn er ook genoeg raceplaten beschikbaar, oa bij biesheuvel.
    (wel even opletten dat je de juiste pakt, je moet de plaat hebben die origineel voor de F23 bak is, er is er ook een voor een F18 met andere vertanding)

    Ik gebruik deze plaat zelf al een tijdje en als het nodig is koop ik zo weer dezelfde. Omdat het allemaal gewoon past zoals het hoort vind ik dit een mooiere oplossing dan het andersom monteren van een c24ne plaat.

    In reactie op: koppelingsplaat 16v #17870398

    drukgroep gewoon c20xe lijkt me

    wel komvliegwiel gebruiken met de turbo plaat

    heb je een platte, dan is een x20dth plaat ook een hele goede optie.

    In reactie op: CIH 2.2 / 2.0 diverse vraagjes #17872778

    U is als ik me niet vergis een originele 2.4 as.

    In reactie op: CIH 2.2 / 2.0 diverse vraagjes #17872773

    Mooi blokkie.

    En die 2.2 injectiebuis is dus de reden dat ik een ingekorte 3.0 er op wil. ;)

    Niks apparts dus, het is gewoon een miskleun.

    In reactie op: CIH 2.2 / 2.0 diverse vraagjes #17872771

    heeft er niemand een goede (liefst al ingekorte) 3 liter buis over inclusief de grote gasklep?

    mag ook een complete niet ingekorte zijn, dan laat ik hem zelf wel even dichtlassen.

    als het maar het goede oude type is met de grote poorten en de juiste gasklep erop, liefst ook compleet met gele injectors want die heb ik ook nodig.

    geen buis die is aangepast om op 2.0 kop te passen, hij moet op een 2.2 kop komen.

    In reactie op: CIH 2.2 / 2.0 diverse vraagjes #17872769

    Dat klopt, maar als het goed is valt het wel heel makkelijk pas te maken. ;)

    http://www.mantablog.nl/manta-22e/

    Even deze pagina doorlezen, vind je wel interessant aangezien je er zelf ook mee bezig bent.

    In reactie op: CIH 2.2 / 2.0 diverse vraagjes #17872767

    Nog een vraagje:

    Ik heb een kabelboom van het injectiesysteem wat aan de voorzijde 3 dezelfde stekkers heeft.

    1 bruin
    1 zwart
    1 geel

    er zijn 3 dingen waar ze op passen, de halve maan klep, een temp. sensor met groot goudkleurig zeskant, en een temp sensor met blauwe aansluiting.

    Kan iemand me vertellen welke stekker waar hoort?

    EDIT:

    Ik ben inmiddels een stuk wijzer over wat ik nu heb.
    Onderblok en kop zijn beiden 2.2.
    Op de kop hadden ze een 2.0 inlaatbuis geprutst… Was er dus maar vanuit gegaan dat er een 2.0 kop op zat.
    Nokkenas is 2.0
    Ecu is ook 2.0e, kabelboom denk ik ook. (maakt misschien mijn stekkervraag wat makkelijker)

    Ik wil nu de boel wat aanpassen naar een beter werkende “standaard” opstelling.
    Bedoeling is ingekort 3.0 inlaatspruitstuk met 2.0e injectie te gebruiken.

    Wie nog een ingekort spruitstuk heeft liggen ben ik zeer dankbaar. ;)
    Ook zoek ik nog een 2.0e thermostaathuis en 4 goede injectors.

    In reactie op: zeeland weekend #17873963

    wegens omstandigheden niet meer gekomen :thumbdown

    In reactie op: CIH 2.2 / 2.0 diverse vraagjes #17872766

    Henk en John bedankt voor het op weg helpen.

    Heb het hele zaakje thuis staan en ben al even aan het kijken geweest.

    De motor komt in elk geval uit een rekord en is zichtbaar nog niet zo lang geleden al wel aangepast voor gebruik in manta, maar niet helemaal zoals t hoort vermoed ik.

    De peilstok is dus al verwisseld naar de achterkant van de steun, bij nader inzien lijkt de peilstok niet ingekort maar is het probleem juist dat deze veel te diep in het carter steekt. Het past eigelijk net niet op een fatsoenlijke manier en het oliepeil zal ook wel niet kloppen.

    Wie kan mij vertellen wat het verschil in afmetingen is van de 2.2 en 2.0 stok?

    De pijlstok zit trouwens gewoon regelrecht in het onderblok, niet in een buis zoals ik ook wel eens zie, vandaar dat ik me ook afvraag; heb ik nu de verkeerde stok, of mis ik juist die buis?

    (Helaas had ik zo ongeveer al m’n cih spul weggedaan en heb ik nu niet eens iets meer liggen om te kunnen vergelijken of gebruiken, stom dus)

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17321111

    Zojuist in Goes bij de gamma een witte B xs-30-dv gespot.

    In reactie op: Het kenteken + foto topic #17454094

    In reactie op: Welke koppelingsplaat en drukgroep #17774945

    x20dth plaat kan je ook pakken

    In reactie op: Manta 400 in nieuwe game Dirt 3 #17863626

    Gisteren ook maar gekocht, gelijk gereden in de Andrews heat for hire 400 natuurlijk! Ziet er allemaal erg goed uit, wel even wennen na al die tijd Gran Turismo gewend te zijn.

    Nu de PS store nog online voor die bonuspack…

    In reactie op: Manta 400 in nieuwe game Dirt 3 #17863621

    Weet iemand hoe het zit met dat Superteam pack wat bij de pre order versies zit?

    Ik heb geen pre order gedaan, maar wil hem binnenkort wel gaan kopen, maar zit de manta nu alleen in dat superteam dlc pack?

    In reactie op: tankdop manta b #17879634

    Pfff af en toe is het ook zo simpel he! :) Het was nog niet in me op gekomen dat ze die dingen nog nieuw maken.

    Bedankt Stender, vanmiddag even een Hella halen.

    In reactie op: Stappenmotor OPGELOST + vage storingscode #17847988

    Probleem opgelost!

    Slechte temperatuursensor en draadbreuk in de bijbehorende draad.

    Storingslampje werkt nu ook, zit alleen nog een rare fout in…

    Ik heb 2 ecu’s liggen.

    1 originele GL, geeft alleen code 61 Fuel Tank Vent Valve (FTVV) Low voltage , maar is denk ik niet van toepassing wegens ombouw in manta?

    2 is een gechipte GL ecu die bij het blok zat, deze doet een beetje vreemd.
    Als ik normaal start met deze ecu (zonder gas geven) dan gaat het storingslampje gelijk branden en blijft aan.

    Code 55 Engine Control Unit (ECU) fault Renew Engine Control Unit (ECU)

    Als ik start met beetje gas dan gaat er niks branden, vreemd toch?

    Grappige is dat de gechipte ecu zowieso GEEN code 61 geeft… :hmmz

    Ik denk zelf dat de gechipte ecu gewoon niet goed is dus die laat ik maar ff liggen, iemand idee hierover?

    En ik wil vooral weten hoe ik van code 61 af kan komen..

    In reactie op: Stappenmotor OPGELOST + vage storingscode #17847987

    Bedankt voor de reacties!

    Heeft er iemand een schema om het een en ander door te meten?

    Ik heb een 6 polige tps sensor (kan alleen de 3 polige vinden in autodata) en wil graag weten waar alles naar toe gaat ivm eventuele kabelbreuken.

25 berichten aan het bekijken - 476 tot 500 (van in totaal 684)